Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

ATP Nottingham / WTA Eastbourne 2015

Volgende week is het weer zover! Het grootste grastoernooi van het jaar Wimbledon begint weer maar voordat Wimbledon begint staan er nog twee andere grastoernooien op het programma. Het ATP toernooi in Nottingham voor de mannen en het WTA toernooi in Eastbourne voor de vrouwen.

De kwalificaties zijn gisteren van start gegaan en morgen zullen de eerste rondes plaatsvinden.
Beide toernooien eindigen op zaterdag 27 Juni inplaats van Zondag 28 Juni zodat er nog een extra rustdag tot Wimbledon tussenzit.

De 3 hoogst geplaatste spelers bij de mannen zijn:
- David Ferrer
- Gilles Simon
- Feliciano Lopez

De 3 hoogst geplaatste speelsters bij de vrouwen zijn:
- Petra Kvitova Update!! Kvitova heeft zich afgemeld voor het toernooi
- Caroline Wozinacki
- Lucie Safarova

Wedtips
Helaas kan er op dit moment (nog) niet gewed worden op een winnaar van een van deze twee toernooien. Bij de vrouwen zie ik Kvitova als de grootste favoriet en bij de mannen is het lastig te voorspellen. Ferrer is bij de mannen het hoogstgeplaatst maar Ferrer is geen grasspeler en heeft dit jaar nog geen graswedstrijd gespeeld maar heeft wel de ervaring en techniek in huis om het iedere speler moeilijk te maken. Lopez is een uitstekende speler op het gras en heeft vorig jaar de finale van Queens gehaald. Ferrer, Simon en Troicki zie ik als de andere grote kanshebbers voor de eindzege.

Troicki heeft twee keer in de afgelopen twee weken de finale gehaald maar werd gestopt door Rafael Nadal en Andy Murray. Deze twee spelers doen niet mee dus er liggen kansen in dit toernooi. Mocht hij de finale halen dan zit er een mogelijke 3 maal scheepsrecht in.

Update
Nu Kvitova zich heeft afgemeld voor het toernooi behoort zij niet meer tot de favoriet en zie ik Angelique Kerber die afgelopen zondag de titel in Birmingham won als grote favoriet. Verder zie ik Lucie Safarova en Ekaterina Makarova ver komen. Bouchard en Radwanska die normaal goed met gras over weg kunnen en beide de finale in Wimbledon in het verleden hebben behaald zijn op dit moment bezig met een teleurstellend seizoen en zie ik niet ver komen.

Voorbeschouwingen
Deze week ga ik hier een aantal voorbeschouwingen schrijven en de beste picks er voor jullie uithalen.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar timbarrett
Country flagtimbarrett in 21-06-2015 16:49 Overige sporten en evenementen
in 21-06-2015 16:49 Overige sporten en evenementen
23 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Lopez momenteel dé gras speler. Zie hem ver komen, wel halve finale/finale. Ook moeten we zeker Groth niet vergeten hier, die het als een grote opmaat ziet richting Wimbledon. Denk dat Ferrer de favoriet hier is om te winnen, en zo op elke ondergrond een titel te pakken in 2015. Lopez - Ferrer lijkt me daarom een zeer interessante wedstrijd, als dat gebeurt. Lopez wist Ferrer al vijf jaar niet te verslaan en verloor de laatste vijf wedstrijden ook aardig hard. Ik speel denk daarom Ferrer hier, als de noteringen naar buiten zullen komen.
0 Vind ik leuk's
Zonder dalen geen pieken!
Ik zie Simon en/of Troicki zich ook nog wel terugtrekken, beide mannen hebben dit weekend op Queen's nog de halve finale gespeeld en Troicki speelt al sinds Roland Garros elke week op gras (en komt ook telkens ver). Wat rust pakken voor Wimbledon lijkt me dan wel verstandig. Ik zie Ferrer ook wel als grote favoriet gezien het deelnemersveld. Geen echte grasspeler, maar hij in een vergelijkbaar deelnemersveld won ie vorig jaar ook Rosmalen de week voor Wimbledon.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Bedankt voor jullie input, Ferrer met zijn ervaring en techniek kan het inderdaad iedere speler moeilijk maken (ook op gras) maar ik zie persoonlijk Lopez eerder winnen op het gras dan Ferrer. Wat ik bij Ferrer wel vind is dat hij toch nog redelijk vaak zijn service games verliest en door zijn techniek/spel op gravel buigt die dit vaak om en breakt die zelf redelijk vaak maar als hij op het gras een break tegen krijgt dan vraag ik me af of hij dit zomaar ombuigt tegen een speler zoals bijvoorbeeld Lopez.

Als ik er over nadenk vind ik wel dat ik Ferrer iets te kort heb gedaan in mijn begin post en heb ik de tekst ook een klein beetje aangepast.

Ik verheug me wel op een finale zoals Ferrer - Lopez als het schema dit toelaat.
Volgens mij hebben deze twee elkaar nog nooit op het gras ontmoet.
0 Vind ik leuk's
Ja schema laat het toe. Mogelijke kwartfinales zijn:

Ferrer - Mannarino
L. Mayer - Troicki
Thiem - Lopez
Cueves - Simon

Vind Thiem ook wel een leuke outsider voor de titel, vond 'm afgelopen week in Halle sterk spelen tegen Nishikori.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Ik zie graag de tips die je hebt hiervoor Timba!
0 Vind ik leuk's
botshenk:
Ik zie graag de tips die je hebt hiervoor Timba!


Zeker! Vermoedelijk ga ik vanavond een voorbeschouwing doen voor morgen (Als het programma voor morgen er op tijd opstaat en er een leuke pick tussenzit)
0 Vind ik leuk's
Kvitova heeft zich afgemeld voor eastbourne wegens ziekte.
Gaat dus zonder voorbereidingstoernooi meedoen aan wimbledon.
0 Vind ik leuk's
UPDATE! Wedstrijd verplaatst naar Dinsdag 23 Juni

Voorbeschouwing #1: Stakhovsky – Troicki (24 23 Juni 2015)

Woensdag 24 Juni Dinsdag 23 Juni staat de wedstrijd Stakhovsky – Troicki op het programma.
Dit gaat om een tweede ronde partij in het ATP Nottingham toernooi.

Troicki
Viktor Troicki is het gras seizoen goed van start gegaan en bekeert momenteel in bloedvorm. Hij heeft in de laatste twee weken aan twee grote grastoernooien meegedaan en wist in beide toernooien de finale te behalen.

De eerste week in Stuttgart won die van onder andere Samuel Groth met 7 games verschil en dat is een zeer knappe prestatie gezien de goede service van Groth op het gras. In de halve finale wist Troicki van Martin Cilic te winnen en dat zorgde voor een plek in de finale. In de finale kon Troicki het niet waarmaken en verloor van Rafael Nadal met 6-7 en 3-6.

In de tweede week nam Troicki deel aan het toernooi in Londen genaamd Queens en daar vond de rematch plaats tegen Martin Cilic. Wederom kreeg Troicki het voor elkaar om Cilic te verslaan en daarmee een halve finale plaats af te dwingen. Zijn tegenstander in de halve finale was niemand minder dan misschien wel de beste serverende speler op dit moment John Isner. Troicki won de wedstrijd met 2-0 in sets en kreeg het zelfs voor elkaar om John Isner te breaken. In de finale kon Troicki het wederom niet waarmaken en verloor met 3-6, 6-7 van Andy Murray.

Troicki is door de prestaties van afgelopen weken een gevaarlijke outsider om het toernooi in Nottingham te winnen. Het is geen schande dat hij het tegen spelers zoals Rafael Nadal en Andy Murray in de finale moest afleggen. Beide spelers doen overigens niet mee aan dit toernooi.

Stakhovsky
Stakhovsky zit de laatste maanden niet lekker in zijn vel en weet de laatste maanden maar weinig wedstrijden te winnen. In de laatste maanden zaten er wel veel Gravel wedstrijden tussen en dat is niet zijn favoriete ondergrond maar ook op het gras begint zijn reeks matig. De eerste wedstrijd op het gras tegen Samuel Groth moest hij de wedstrijd opgeven wegens rug klachten. Een week later stond hij weer op het veld tegen Gulbis waarin hij de wedstrijd met 2-0 in sets verloor. Gisteren in de eerste ronde van het toernooi wist hij wel te winnen van Steve Johnson maar was ik niet onder de indruk van beide heren. Stakhovsky heeft een flink aantal breekpunten te verduren gehad en moest zelfs een break toestaan. Het is te merken dat Stakhovsky nog niet in de juiste vorm bekeert.

Prognose
Viktor Troicki gaat door de afgelopen twee weken vol met zelfvertrouwen het toernooi in en heeft in deze weken al laten zien dat hij spelers met een top service zoals Groth en Isner kan breaken. Hij is zeer stabiel op zijn eigen servicegames en heeft maar weinig breaks toegestaan. Stakhovsky’s service is een stuk minder goed en is de laatste maanden niet in vorm. Daarbij komt nog kijken dat hij dit jaar nog maar weinig graswedstrijden heeft gespeeld. Mijn tip voor deze wedstrijd is Viktor Trocki -2.5 game handicap @ 1.97 op dit moment bij Unibet.


0 Vind ik leuk's
Update !! betreft de voorbeschouwing van Stakhovsky – Troicki:
De wedstrijd stond gepland op Woensdag 23 Juni maar ze hebben het een en ander verschoven en het vind nu morgen al plaats.
0 Vind ik leuk's
Tim, Troicky had zondag last van een blessure, misschien dat de odd daarom zo hoog staat? Het feit dat de wedstrijd een dag eerder is geeft hem minder tijd om te herstellen.

Hij is absoluut favoriet, maar handicap kan tricky zijn maar anders geen value uiteraard. Belangrijkste wat je aangeeft is inderdaad de vele breakkansen die die Johnson kreeg, en dat is geen hoogvlieger.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.