Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Van der Duim klopt Westerhof in verdacht duel (tennis)

Van der Duim klopt Westerhof in verdacht duel

Antal van der Duim heeft de tweede ronde van het challengertoernooi van Meerbusch bereikt. De tennisser kwam in een Nederlands onderonsje tegen Boy Westerhof terug uit geslagen positie: 4-6, 6-3, 6-3. Achteraf ging het echter vooral over de quoteringen bij de wedkantoren. Veel gokkers bleken te hebben ingezet op een 2-1 winst in sets voor Van der Duim.


Waar Westerhof (248) en Van der Duim (280) elkaar op de wereldranglijst nauwelijks ontlopen, werd bij de grote wedkantoren de kans dat Van der Duim de partij zou winnen voor aanvang ingeschat op 75 tot tachtig procent. De kans dat hij de eerste set zou winnen, was volgens de bookmakers echter slechts 35 procent.


Ook bij de live weddenschappen tijdens de wedstrijd hielden gokkers vertrouwen in Van der Duim, die zelfs bij een 4-6, 0-3 achterstand als favoriet bleef gelden. Op Twitter wordt er volop gespeculeerd of de dubbelpartners zich schuldig hebben gemaakt aan matchfixing.


Online wedkantoor Unibet wil niet op specifieke partijen ingaan, maar zegt zich ervan bewust te zijn dat soms wordt geprobeerd wedstrijden te manipuleren. Er wordt daarom nauw samengewerkt met de European Sports Security Assocation (ESSA), dat de onderzoeken naar matchfixing ondersteunt. Tennisbond KNLTB was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.


Van der Duim zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. "We zijn van tevoren niet benaderd", laat hij weten aan de NOS. "Of ik de verdachtmakingen snap? Er wordt zo vaak wat op Twitter gezegd, vooral gescholden. Gokkers zijn gefrustreerd omdat ze geld verliezen. Ik speel omdat ik hoger op de ranking wil komen, niet om geld te verdienen."

Door: Novum


Bron: https://www.nieuws.nl/sport/20140811/Van-der-Duim-klopt-Westerhof-in-verdacht-duel

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar multimaker
Country flagmultimaker in 12-08-2014 08:01 Overige sporten en evenementen
in 12-08-2014 08:01 Overige sporten en evenementen
24 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Deze pot is gewoon gefixt (de odds op Betfair zeggen alles). Maar je kunt het ze amper kwalijk nemen. Op dat niveau is het gewoon lucratiever om een wedstrijd te fixen dan een jaar lang je best doen om zoveel mogelijk potjes te winnen. Is gewoon het risico van het aanbieden van dit soort tenniswedstrijden als bookie. Zelfde geldt voor voetbal van het derde of soms vierde niveau in B-voetballanden. Plaats zelf ook nooit bets op dat soort wedstrijden.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Vraag blijft. Hoe kom je van te voren, ook als gokker, aan deze info?
0 Vind ik leuk's
jstyle99:
Vraag blijft. Hoe kom je van te voren, ook als gokker, aan deze info?
Ja idd hoe kan je dat weten?
0 Vind ik leuk's
En de vraag of het wel echt fix is, ik bedoel je kan de eerste set gewoon verliezen natuurlijk en mogelijk speelt het in zijn hoofd en je komt zo 3-0 achter, en 3-0 lijkt veel maar het hoeft maar 1 break in totaal zijn. Westerhoff verloor pas nog een wedstrijd met 6-0 en 6-1 dus veel games achter elkaar verliezen kan die ook. Dus het is lastig te zeggen.
0 Vind ik leuk's
Daar gaat het niet om Timbarret. Het gaat erom dat de noteringen niet echt meebewegen met de tussenstand.

oftewel dat de bookies informatie hadden dat de wedstrijd zou omdraaien.
0 Vind ik leuk's
Vd Duim was bij een set en 0-3 achterstand gewoon nog favoriet op Betfair ja. Weet niet of dat bij andere bookies ook het geval was, maar de gokkers op Betfair hadden dus kennelijk wel een idee van wat er zich ging afspelen. Bij begin derde set kreeg je zelfs nog maar een paar cent voor een euro inzet op Vd Duim.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Heb die wedstrijd gezien op Betfair toen hij bezig was, kreeg inderdaad maar 1.05 ofzo voor Van der Duim in de tweede set. Hing zo overduidelijk een luchtje aan

jstyle99:
Vraag blijft. Hoe kom je van te voren, ook als gokker, aan deze info?


Van te voren geen idee, maar er bestaat software die kijkt waar al het geld op Betfair heen gaat. Mensen die dat geïnstalleerd hebben zien dat er opeens duizenden euro's naar setwinst voor Westerhof en wedstrijd winst voor Van der Duim gaan, terwijl bij normale wedstrijden van dat kaliber er lang niet zoveel ingezet wordt

Dan is het gewoon een kwestie van kijken wat er gebacked en wat gelayed wordt en zelf inzetten
0 Vind ik leuk's
Interessant. Wie meer weet mag ook wel PM.
Heb zelf één keer tijdens een voetbalwedstrijd zoiets gezien op Betfair.
0 Vind ik leuk's
chefspijker:
Vd Duim was bij een set en 0-3 achterstand gewoon nog favoriet op Betfair ja. Weet niet of dat bij andere bookies ook het geval was, maar de gokkers op Betfair hadden dus kennelijk wel een idee van wat er zich ging afspelen. Bij begin derde set kreeg je zelfs nog maar een paar cent voor een euro inzet op Vd Duim.


dit is opzich niet zo apart hoor, als er zeg maar 50,000 op van duim stond en bijna niks op de tegenstander dan veranderd de odd inderdaad niet,

is ook heel vaak zo bij rare voetbal matches, waar 50,000 op o 2,5 staat 1-0 stand 75' dan is de over 2,5 odd ook nog heel laag

vraag sidarta maar die speelt heel vaak op dit soort dingen / fixjes
0 Vind ik leuk's
Bookmakers beschikken over software om opvallende en afwijkende inzetten te analyseren. Daarom zijn er ook verschuivingen in quoterigen. Bookermakers hebben ook lijsten met betters die grote winsten maken of een bepaald winstgevend systeem spelen. Deze info wisselen ze ook uit onderling. Natuurlijk kan er altijd een underdog winnen of iets raars gebeuren tijdens een sportwedstrijd. Niet alles is een "fix". Desalniettemin wordt er altijd en overal gerommeld, bookies en match fixers maken zich hieraan schuldig. Dat is nu eenmaal hoe het werkt en komt in alle lagen van de maatschappij voor van minister of zakenman tot arbeider of werkloze. Vergeet niet dat bookies maar 1 doel hebben, winst maken!
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.