Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tour de France 2015

Voorbeschouwing Algemeen Klassement
Zaterdag gaat in Utrecht de 102e editie van de Tour de France van start. Het belooft een spectaculaire editie te worden met de vier beste klassementsrenners van het peloton aan de start. Wil je deze Tour winnen dan moet je meer dan ooit van alle markten thuis zijn. Wie staat er na drie weken in Parijs op de hoogste podiumplek?

Parcours
Zoals al gezegd, is het parcours dit jaar erg divers. Een mindere tijdrijder als Quintana zal blij zijn dat het aantal individuele tijdritkilometers beperkt blijven tot 14 (alleen in Utrecht). Er is een ploegentijdrit op de zondag voor de eerste rustdag. Maar het werk tegen de klok staat in het niet bij de vele hoogtemeters.
Al na etappe 3 kunnen er behoorlijke verschillen in het algemeen klassement zijn. Na de openingstijdrit en een vlakke etappe naar Neeltje Jans (waaiers?) finishen de renners op top van de Mur de Huy, het slot van de Waalse Pijl. Maar de verschillen staan in het niet bij de verschillen na de vierde etappe, de kasseienrit naar Cambrai. Het parcours bevat iets minder kasseistroken dan vorig jaar en het weer zal ongetwijfeld beter zijn, maar de tijdsverschillen kunnen en gaan nog steeds in de minuten lopen. Zo won Nibali vorig jaar meer dan twee minuten op bijvoorbeeld Contador, Valverde en Pinot. Chris Froome moest zelfs afstappen nadat hij een aantal keer onderuit ging. In de etappes tot de ploegentijdrit wordt het iets minder zwaar, maar zeker niet makkelijk.
Het peloton heeft na de rustdag even de tijd om op gang te komen, maar de rit finisht op een beklimming van buitencategorie, de La Pierre-Saint-Martin. Etappe 11 is een soort van semi-koninginnenrit met passages van bekende Tourcols: de Col d’Aspin (1e cat.) en Col du Tourmalet (HC). Maar etappe 12 is zelfs nog zwaarder met twee beklimmingen van 1e categorie en finish op de Plateau de Beille (HC). Dan volgen er een rits aan etappes die niet minder moeilijk zijn, maar allesbehalve makkelijk. Etappe 17, 18, 19 en 20 bevatten vervolgens weer veel klimwerk. Etappe 20 finisht op de Alpe d’Huez en mag op basis van traditie bestempeld worden als de koninginnenrit. Halverwege de korte etappe moet nog de Col de la Croix de Fer worden bedwongen, die in de plaats is gekomen van de Galibier. De winnaar van deze editie van de Tour de France moet dan wel van alle markten thuis zijn, maar vooral goed kunnen klimmen.

Favorieten
De bookmakers verwachten dat Chris Froome of Nairu Quintana er met de eindzege vandoor gaat en daarin kunnen we ons vinden. Froome maakte indruk in het Critérium du Dauphiné en het vele klimwerk is een kolfje naar de hand van Quintana. De andere twee favorieten hebben meer twijfels om zich heen hangen. Contador heeft een Giro d’Italia in de benen en daarin maakte hij in de laatste week niet zo’n beste indruk. Nibali kwam net als vorig jaar amper vooruit in de Dauphiné, maar werd ook weer overtuigend Italiaans kampioen. Het is weer afwachten welke Nibali we gaan zien in de Tour…
Outsiders zijn Thibaut Pinot en Tejay Van Garderen, die indruk maakten in respectievelijk de Tour de Suisse en het Critérium du Dauphiné. En wat kan de ‘ouwe rot’ Joaquim Rodriguez?

Prognose
Het voorspellen van de winnaar laten we aan anderen over. In drie weken kan er zoveel gebeuren dat je op voorhand onmogelijk kan bedenken hoe deze Tour verloopt. Liever gaan we voor Jakob Fuglsang top 10 @2.15 (Betsson). De Deen is een paar kilo afgevallen, wat zijn klimwerk ten goede komt. Daarnaast is bij Astana al vaker gebleken dat een knecht nog steeds een mooie klassering kan rijden in de schaduw van zijn kopman. Hij maakte een goede indruk in de Tour de Suisse, totdat hij moest opgeven vanwege ziekte. Verder zit er veel value op Meintjes voor Brice Feillu @2.10 (William Hill) @2.00 (Bet365). De Zuid-Afrikaan is een groot talent en liet dat zien in de Dauphiné. Alleen laat hij soms volledig lopen als hij zich wat minder voelt. Het beste is er ondertussen wel af bij Brice Feillu en het is überhaupt de vraag of hij zich in de top-50 rijdt. Tot slot tippen we König voor Scarponi @1.61 (William Hill, te laag om te spelen nu. Wellicht komen andere bookmakers nog met betere odds) @1.83 (Bet365). Scarponi komt nog wel aardig uit de voeten in rondes van een week, maar drie weken en zoveel klimwerk gaan hem opbreken. König heeft al wel een Giro erop zitten, maar zijn klimcapaciteiten zijn vele malen beter dan die van de 35-jarige Scarponi.

Update 03/07 15:30 uur:
Sepulveda voor Nerz @1.80 (Unibet)
Beiden gelden als talenten, maar Nerz heeft nog nauwelijks een ronde uitgereden dit jaar. Dan gaan we liever voor Sepulveda die zeker niet voor hem onder doet en in aanloop naar de Tour goede resultaten liet zien.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar robs234
Country flagrobs234 in 30-06-2015 12:42 Overige sporten en evenementen
in 30-06-2015 12:42 Overige sporten en evenementen
342 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Number of Stage Wins: Andre Greipel under 0.5 @2.20 (Unibet)

Ik zie voor Greipel eigenlijk maar vier sprintkansen (etappe 2, 5, 7, 21), waarvan hij er bij minstens twee niet aan sprinten toekomt. Greipel heeft er een handje naar (de laatste jaren) om sprints te verprutsen en ook zijn ploeg Lotto Soudal maakt vaak de fout door te vroeg op kop te komen, etc. Daarnaast zie ik hem Cavendish en Kristoff niet kloppen. Alles moet meezitten wil Greipel een rit winnen, dus ik zie hier wel value in.

Strakke bet
0 Vind ik leuk's
bvanhinthum:
Number of Stage Wins: Andre Greipel under 0.5 @2.20 (Unibet)

Ik zie voor Greipel eigenlijk maar vier sprintkansen (etappe 2, 5, 7, 21), waarvan hij er bij minstens twee niet aan sprinten toekomt. Greipel heeft er een handje naar (de laatste jaren) om sprints te verprutsen en ook zijn ploeg Lotto Soudal maakt vaak de fout door te vroeg op kop te komen, etc. Daarnaast zie ik hem Cavendish en Kristoff niet kloppen. Alles moet meezitten wil Greipel een rit winnen, dus ik zie hier wel value in.

Strakke bet


Misschien kun je laten zien welke bets jij allemaal goed had deze Tour, ipv zo te reageren op Robs234, die juist heel veel goede bets had.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.