Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Online wedden op sport wordt legaal (in Nederland)

Online gokken op sportwedstrijden wordt legaal. Maar wel onder strikte voorwaarden om matchfixing tegen te gaan.

De regeringspartijen VVD en PvdA hebben hierover een akkoord bereikt. Maandag dienen ze een voorstel in om online gokken in de nieuwe Wet op de kansspelen te regelen.

Om het online gokken straks zo eerlijk mogelijk laten verlopen, hebben VVD en PvdA nauwgezet bepaald waarop wel en niet gegokt mag worden. ,,We trekken de grens bij weddenschappen waarvan we weten dat ze omkoping en valsspelen in de hand werken", aldus VVD-Kamerlid Jeroen van Wijngaarden.

(Bron en rest van artikel: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4192689/2015/11/22/Online-wedden-op-sport-wordt-legaal.dhtml )
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar multimaker
Country flagmultimaker in 23-11-2015 16:42 Hulp en advies
in 23-11-2015 16:42 Hulp en advies
9 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
A) Wanneer gaat die wet ingaan?
B) Hoe gaat het zitten met belasting
0 Vind ik leuk's
De titel van het nieuwsbericht klinkt hoopgevend. Echter zal dit volgens mij behoorlijk nadelig uit kunnen pakken. De kansspelautoriteit krijgt bij het ingaan van de wet namelijk ook de bevoegdheid om het betalingsverkeer stop te zetten tussen bookmakers en Nederlandse klanten als de bookmaker geen licentie voor de Nederlandse markt heeft.
0 Vind ik leuk's
Wel grappig altijd die bewindslieden die beleid gaan maken over onderwerpen waar ze geen verstand van hebben. Legaliseer het gewoon totaal en zorg is voor eerlijke concurrentie dan is toto binnen een jaar failliet.

Ook grappig dat ze dan de niche markten als voorbeeld nemen, terwijl bookmakers daar juist de meeste winst op pakken. Die gasten hebben totaal geen verstand van hoe een bookmaker werkt, gewoon lachwekkend. Niet gek dat ze op 28 zetels in de peilingen staan.

Al met al hebben ze nog een partij nodig om dit door de eerste kamer te loodsen ben zeer benieuwd.


0 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win
Dat zou dus betekenen dat ze bij bestaande bookmakers, die tegen die tijd een vergunning hebben, de 'makkelijk manipuleerbare' weddenschappen er tussenuit filteren? Tevens heeft dat natuurlijk geen enkele zin aangezien die weddenschappen nog steeds gefixt blijven, en het inzetten op die grote gefixte weddenschappen gebeurt toch niet vanuit Nederland.
0 Vind ik leuk's
datel13:
Wel grappig altijd die bewindslieden die beleid gaan maken over onderwerpen waar ze geen verstand van hebben. Legaliseer het gewoon totaal en zorg is voor eerlijke concurrentie dan is toto binnen een jaar failliet.

Ook grappig dat ze dan de niche markten als voorbeeld nemen, terwijl bookmakers daar juist de meeste winst op pakken. Die gasten hebben totaal geen verstand van hoe een bookmaker werkt, gewoon lachwekkend. Niet gek dat ze op 28 zetels in de peilingen staan.

Al met al hebben ze nog een partij nodig om dit door de eerste kamer te loodsen ben zeer benieuwd.




Het zijn politici, tuurlijk hebben ze er geen verstand van
0 Vind ik leuk's
Hoop dat er is gekeken wordt naar de rechten die de bookmakers hebben! Hebben nu naar mijn mening veel te veel macht in bepaalde zaken, zou onder toezicht misschien voordelig voor de gokker kunnen uitpakken! Voor de rest denk ik dat het alleen maar nadelig is helaas..
0 Vind ik leuk's
Is het dus tot nu toe verboden om online te wedden???? Hoe kan het dan dat wij nederlanders bij een hoop bookmakers kunnen spelen?
0 Vind ik leuk's
pbekkum:
Is het dus tot nu toe verboden om online te wedden???? Hoe kan het dan dat wij nederlanders bij een hoop bookmakers kunnen spelen?


als je logisch nadenkt kan je al 1 reden bedenken : veel inkomsten voor de bookmaker
0 Vind ik leuk's
pbekkum:
Is het dus tot nu toe verboden om online te wedden???? Hoe kan het dan dat wij nederlanders bij een hoop bookmakers kunnen spelen?


Gedoogbeleid.

Edit: Met dank aan Fred Teeven. =)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.