Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Matchfixing, wat is matchfixing precies en voorbeelden

Matchfixing, een woord wat de laatste tijd steeds vaker opduikt in nieuwsberichten, kranten, tv, internet en boeken. Wat is het precies, welke invloed heeft het, wat kan jij er aan doen en welke informatie kan je onze community leveren?



Wat is Matchfixing?

Matchfixing houdt in dat sporters of officials het verloop van wedstrijden manipuleren, waardoor illegale goksyndicaten enorme bedragen opstrijken. Matchfixing is een mondiaal probleem en vormt een bedreiging voor de kernwaarden van sport. Schippers wil met het onderzoek glashelder krijgen of het ook in Nederland plaatsvindt, op welke schaal en hoe het bestreden kan worden.


Meer informatie over matchfixing

- Artikel geschreven door Aduard: http://bit.ly/pPPhya

- Boel "Voetbal Maffia" van Iwan van Duren: https://bit.ly/LbUoLs

- Turkse fans protesteren op de Dam tegen matchfixing: http://bit.ly/UInVCH

- Anonieme kliklijn voor matchfixing: http://bit.ly/TwNbLd

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vw-crew
Country flagvw-crew in 2-01-2013 17:43 Offtopic
in 2-01-2013 17:43 Offtopic
89 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Denk dat ze het moeten zoeken in de lagere divisies.. Ik kijk zelf wel eens naar de Beloften van mijn club en daar zitten vaak ''bel chinezen'' die de hele wedstrijd bellen en in het Engels praten.
Ben zelf eens aangesproken met de vraag wie er die avond tegen elkaar zouden spelen...
0 Vind ik leuk's
WallieA:
Denk dat ze het moeten zoeken in de lagere divisies.. Ik kijk zelf wel eens naar de Beloften van mijn club en daar zitten vaak ''bel chinezen'' die de hele wedstrijd bellen en in het Engels praten. Ben zelf eens aangesproken met de vraag wie er die avond tegen elkaar zouden spelen...

Dacht dat de belchinezen inmiddels de NL competities wel gezien zouden hebben, niets is minder waar dus. Denk dat voornamelijk de spelers in de jupiler league / topklasse / hoofdklasse bijzonder makkelijk beïnvloedbaar zijn. Helemaal met technieken die beschreven worden in 'Voetbal maffia' van Iwan van Duren.
Het zou heel raar zijn om te denken dat alles wat daar in staat niet in Nederland/Belgie zou voorkomen. Gelukkig heb ik het zelf nog nooit actief meegemaakt, los van de wedstrijd Ajax - Real Madrid waarin Ajax naar de europa league zou kunnen doorstromen én door Dynamo Zagreb verne*kt werd.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Dit ligt naar mijn mening best gevoelig, en er valt eigenlijk niks tegen te doen. Niet door ons tenminste. Als ik bookies was zou ik bij lagere competities geen bets beschikbaar laten maken maar ik moet zeggen dat zonder namen te noemen sommige mensen hier op voetbalwedden.net al geprofiteerd hebben van matchfixing.
1 Vind ik leuk's
AL werd er wel een x bij Almere city een belchinees bijna aangevallen toen er 3 discutabele doelpunten waren gevallen nadat Almere city voorstond. Dat was eigenlijk de enigste x dat wij supporters of voetbalkijkers er iets aan konden doen. haha.
0 Vind ik leuk's
groenlicht:
Dit ligt naar mijn mening best gevoelig, en er valt eigenlijk niks tegen te doen. Niet door ons tenminste. Als ik bookies was zou ik bij lagere competities geen bets beschikbaar laten maken maar ik moet zeggen dat zonder namen te noemen sommige mensen hier op voetbalwedden.net al geprofiteerd hebben van matchfixing.

Ja, dat zou inderdaad een optie zijn. Er zijn echter zoveel mensen bij het voetbal betrokken dat ook deze competities juist interessant zijn (zonder matchfixing).
Wat bedoel je precies met dat er al leden hier geprofiteerd hebben van matchfixing? Zou je iets specifieker kunnen zijn en eventueel een voorbeeld kunnen noemen?
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
groenlicht:
Dit ligt naar mijn mening best gevoelig, en er valt eigenlijk niks tegen te doen. Niet door ons tenminste. Als ik bookies was zou ik bij lagere competities geen bets beschikbaar laten maken maar ik moet zeggen dat zonder namen te noemen sommige mensen hier op voetbalwedden.net al geprofiteerd hebben van matchfixing.

Denken van matchfixing geprofiteerd te hebben, dat is iets heel anders, maar ik hou daar verder over op want ik heb al door dat mensen graag iets willen geloven als het in hun voordeel is......
Maar goed, laten we vooropstellen dat het echt matchfixing was..... Je weet dat het dan kan dat bookmakers niet uitbetalen? Je blokken? En als je meerdere keren op verdachte dingen zet misschien meer?
0 Vind ik leuk's
Kijk voor zolang ik weet worden er geregeld matchen onderling geregeld door spelers of door clubs. We moeten daar echt niet zo onnozel over te doen, dat is al tientallen jaren zo.
Ik durf gerust toegeven dat ik in mijn actieve spelerstijd ook geregeld wedstrijden heb verkocht. Dat gebeurde toen als ploeg of als club. Iedereen deed mee of niemand.( gewoon het feit dat je dan iedereen laat delen en je zo ook zeker bent van het stilzwijgen van elk betrokken persoon)
En je hoeft dat niet groot te zien, want daar was niet altijd geld bij betrokken of zo. Soms was het gewoon elektronica, voordelen in natura enz. Of een vriendendienst naar ex- speler of trainer. Maar altijd iedereen of anders gebeurde het niet. Simpele regel. En dan praten we over het beïnvloeden van de uitslag of uitkomst van een wedstrijd.
Sommigen hier op de site zien het veel te groot, met woorden als gokmaffia enz. Inderdaad die is wel actief, maar die spelen meestal wel op een zodanige manier dat het bijna niet te detecteren valt. Bv door een strafschop te maken enz of een rode kaart te nemen. Maar vergis u niet, hier moet ook de hele ploeg aan meedoen of het lukt niet. Ik vind Bv in België Lierse nog altijd het beste voorbeeld. Wie daar denkt dat enkel een paar spelers en trainer omgekocht waren is van een goed jaar en kan je alles wijsmaken.

Ik ben er inderdaad wel van overtuigd dat er nog fixed matchen zijn, en meer dan we soms willen zien. Maar op voorhand al verkondigen dat die match fixed is, is voor mij totaal ongeloofwaardig en niet in verhouding met het te nemen risico omdat je net nog meer de aandacht op die wedstrijd gaat vestigen.
Sprookjes bestaan, maar duren meestal niet lang. Dromen zijn vaak bedrog. Soms is gezond verstand nog altijd het beste om aan de valkuilen van het wedden te weerstaan.
1 Vind ik leuk's
Ik kan me 2 maanden terug nog een wedstrijdje van Anzhi herinneren. In de 89e minuut stond het 1-1 uit bij Amkar Perm.
De odd op dat moment was maar 2.00 voor Anzhi. Normaal gesproken ligt dat rond de 6/7 in de 89e minuut.

Lijkt me ook gewoon matchfixing, alleen waren de bookmakers hier van op de hoogte denk ik.
0 Vind ik leuk's
leonardo1965:
Sprookjes bestaan, maar duren meestal niet lang. Dromen zijn vaak bedrog. Soms is gezond verstand nog altijd het beste om aan de valkuilen van het wedden te weerstaan.

All hail.
0 Vind ik leuk's
"I drink your milkshake! I DRINK IT UP!"
Ik noem liever zijn naam niet. Ik noem hem simpelweg sinterklaas. Er moet wel opgepast worden naar mijn mening, voor tips van deze persoon. We kunnen elkaar hier allemaal aansteken, en er word niets illegaals gedaan tot het bewezen is. Deze sinterklaas kan alle tips uit zijn duim zuigen en alles bij toeval goed hebben. En dan gaan wij volgende x grof inzetten maar dan blijkt het achteraf maar een sprookje. Sprookjes of niet, we moeten denk ik allemaal zelf bepalen wat wij willen geloven. En eerlijk gezegd zijn deze gefixte wedstrijden niet op hoog niveau, en de meerderheid hier gaat niet op zeg maar 4e divisie van Spanje zetten. Dus het is naar mijn niet zinvol om deze tips hier te plaatsen.
met groeten zwarte piet
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.