Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Van der Duim klopt Westerhof in verdacht duel (tennis)

Van der Duim klopt Westerhof in verdacht duel

Antal van der Duim heeft de tweede ronde van het challengertoernooi van Meerbusch bereikt. De tennisser kwam in een Nederlands onderonsje tegen Boy Westerhof terug uit geslagen positie: 4-6, 6-3, 6-3. Achteraf ging het echter vooral over de quoteringen bij de wedkantoren. Veel gokkers bleken te hebben ingezet op een 2-1 winst in sets voor Van der Duim.


Waar Westerhof (248) en Van der Duim (280) elkaar op de wereldranglijst nauwelijks ontlopen, werd bij de grote wedkantoren de kans dat Van der Duim de partij zou winnen voor aanvang ingeschat op 75 tot tachtig procent. De kans dat hij de eerste set zou winnen, was volgens de bookmakers echter slechts 35 procent.


Ook bij de live weddenschappen tijdens de wedstrijd hielden gokkers vertrouwen in Van der Duim, die zelfs bij een 4-6, 0-3 achterstand als favoriet bleef gelden. Op Twitter wordt er volop gespeculeerd of de dubbelpartners zich schuldig hebben gemaakt aan matchfixing.


Online wedkantoor Unibet wil niet op specifieke partijen ingaan, maar zegt zich ervan bewust te zijn dat soms wordt geprobeerd wedstrijden te manipuleren. Er wordt daarom nauw samengewerkt met de European Sports Security Assocation (ESSA), dat de onderzoeken naar matchfixing ondersteunt. Tennisbond KNLTB was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.


Van der Duim zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. "We zijn van tevoren niet benaderd", laat hij weten aan de NOS. "Of ik de verdachtmakingen snap? Er wordt zo vaak wat op Twitter gezegd, vooral gescholden. Gokkers zijn gefrustreerd omdat ze geld verliezen. Ik speel omdat ik hoger op de ranking wil komen, niet om geld te verdienen."

Door: Novum


Bron: https://www.nieuws.nl/sport/20140811/Van-der-Duim-klopt-Westerhof-in-verdacht-duel

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar multimaker
Country flagmultimaker in 12-08-2014 08:01 Overige sporten en evenementen
in 12-08-2014 08:01 Overige sporten en evenementen
24 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Er zijn geen idioot hoge bedragen ingezet als ik dat screenshot zo bekijk. Met dit soort zekerheden verwacht je minsten inzetten van enkele (tien)duizende euro's per bet.

Schijnbaar waren toch veel betters ervan op de hoogte want het is via social media verspreidt.
0 Vind ik leuk's


Die had ik al een weekje of twee geleden gedeeld :p
0 Vind ik leuk's
haha zie het inderdaad, ging er van uit dat het een nieuw artikel was,

excuses :)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.