Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Olympische Spelen: Tennis

De 32ste editie van de Olympische Zomerspelen werd vanwege de coronapandemie een jaar verplaatst. Japan en het IOC wilden dat het sportevenement in 2021 hoe dan ook doorgang zou vinden. De roep om afgelasting werd steeds groter, maar de ogen zullen van 23 juli tot en met 8 augustus ‘gewoon’ op Tokio gericht zijn. 


Ook de tennissers strijden de aankomende twee weken om de medailles. Bij de mannen laten onder andere Rafael Nadal, Dominic Thiem, Roger Federer, Roberto Bautista Agut, Jannik Sinner, Stan Wawrinka en Nick Kyrgios om uiteenlopende redenen verstek gaan. Bij de vrouwen zijn onder andere Serena Williams, Simona Halep, Bianca Andreescu, Victoria Azarenka en Angelique Kerber niet van de partij. 


Ondanks het grote aantal afwezigen, zijn er nog genoeg grote namen over om voor spektakel te zorgen. Op de Olympische Spelen 2016 van 2016 in Rio de Janeiro pakte Andy Murray bij de mannen het goud, bij de vrouwen was Monica Puig de verrassende winnaar. 


De loting voor het hoofdtoernooi heeft vrijdag plaatsgevonden. We kijken waar de value is te vinden in zowel het mannen- als het vrouwentoernooi.


Voorbeschouwing vrouwentoernooi


Kwart 1:

Bovenaan het eerste kwart open Ashleigh Barty tegen Sara Sorribes Tormo. De Australische is heel 2021 al in bloedvorm. De huidige nummer één van de wereld won recent op Wimbledon haar vierde titel van het jaar en tweede Grand Slam uit haar carrière. Ze heeft geen al te zware sectie. Wellicht dat Anastasia Pavlyuchenkova haar in een eventuele derde ronde kan testen. De Russin bereikte verrassend de finale op Roland Garros 2021, terwijl gravel niet eens haar beste ondergrond is. In 2019 was ze op het WTA-toernooi van Osaka verliezend finalist tegen Naomi Osaka. Wellicht kan ze opnieuw in Japan schitteren. 


In het onderste gedeelte van dit kwart bevinden zich drie interessante namen. Belinda Bencic treft echter meteen Jessica Pegula. Bencic komt graag uit voor haar land, dat bewees ze toen ze in 2017 en 2018 de Hopman Cup won aan de zijde van Roger Federer. Bovendien is hardcourt de beste ondergrond van de Zwiterse. Dat geldt ook voor een hardhitter als Pegula. De Amerikaanse maakt tot nog toe een uitstekend jaar door en kan wel eens dé verrassing worden.


Veel ogen zullen in Tokio ook gericht zijn op Barbora Krejcikova. De Tsjechische schreef Roland Garros op haar naam en won sinds Rome in totaal 22 partijen en verloor slechts twee wedstrijden (van respectievelijk Swiatek en Barty). Om alleen maar de halve finales te bereiken dient de Tsjechische waarschijnlijk af te rekenen met Bencic/Pegula en Barty. 


Geprojecteerde kwartfinale: Ashleigh Barty (1) vs. Barbora Krejcikova (8)

Verwachte kwartfinale: Ashleigh Barty (1) vs. Barbora Krejcikova (8)


Kwart 2:

In het tweede kwart mag er veel verwacht worden van Aryna Sabalenka. De Wit-Russin wist op Wimbledon eindelijk een kwartfinale op een Grand Slam te bereiken en is met haar powertennis op hardcourt iemand om serieus rekening mee te houden. De kans is aannemelijk dat ze in de derde ronde Elena Rybakina treft. Sabalenka schakelde de Russin recent nog via een driesetter uit tijdens de vierde ronde op Wimbledon.


In het onderste gedeelte vinden we Petra Kvitova terug. De Tsjechische stelt in 2021 vooralsnog teleur. Recent werd ze op Wimbledon in de eerste ronde in straight sets uitgeschakeld door Sloane Stephens. Begin dit jaar was er wel titelwinst in Doha. In de finale rekende ze overtuigend af met Garbine Muguruza. Een nieuwe ontmoeting met de Spaanse behoort in Tokio in de derde ronde tot de mogelijkheden. Ik geef Mugurza een goede kans om eventueel revanche te nemen.


Geprojecteerde kwartfinale: Aryna Sabalenka (3) vs. Garbine Muguruza (7)

Verwachte kwartfinale: Aryna Sabalenka (3) vs. Garbine Muguruza (7)


Kwart 3:

In het derde kwart vinden we een hele hoop dames met de nodige power. Karolina Pliskova is er hier één van. De Tsjechische was recent verliezend finalist op Wimbledon en steekt dus in goede vorm. In de tweede ronde wacht wellicht een interessante ontmoeting met de veelzijdige Ons Jabeur. De twee speelden driemaal tegen elkaar op hardcourt. Pliskova wist twee van de drie onderlinge ontmoetingen in drie sets te winnen. Voor een plek in de kwartfinale moet één van hen het waarschijnlijk opnemen tegen Jelena Ostapenko of Jennifer Brady.


Het onderste gedeelte van dit kwart lijkt redelijk open te liggen. Maria Sakkari en Anett Kontaveit belooft een interessante eerste ronde partij te worden. Terwijl Elina Svitolina op de grotere toernooien vaak toch de power ontbeert om het hardhitters lastig te maken op de snellere ondergronden. 


Geprojecteerde kwartfinale: Karolina Pliskova (5) vs. Elina Svitolina (4)

Verwachte kwartfinale: Ons Jabeur vs. Maria Sakkaria (14)


Kwart 4

In het vierde kwart bevinden zich op papier veel sterke namen. Iga Swiatek is enorm talentvol, maar moet zich in tegenstelling tot op gravel nog bewijzen op hardcourt. In de tweede ronde zou een ontmoeting met Paula Badosa interessant zijn. Iemand die in deze sectie wellicht kan verrassen is Ekaterina Alexandrova. De Russin beschikt over veel power en een goede opslag om succesvol te zijn op hardcourt. 


In de onderste helft van dit kwart zien we Naomi Osaka. De Japanse maakt na bijna twee maanden haar rentree. Op Roland Garros trok ze zich terug, nadat ze aangaf mentale problemen te hebben. In vorm is ze op vrijwel alle toernooien op hardcourt de absolute topfavoriet, maar door haar afwezigheid op de WTA Tour is het nu vooral gissen naar haar vorm.


Geprojecteerde kwartfinale: Iga Swiatek (6) vs. Naomi Osaka (2)

Verwachte kwartfinale: Iga Swiatek (6) vs. Naomi Osaka (2)


Outrights: 

Van de drie favorieten (Barty, Sabalenka en Osaka) heeft Barty in mijn ogen de meeste kans op goud. Wat betreft value, is het derde kwart voor mij het meest interessant. Pliskova en Jabeur ontmoeten elkaar al in de tweede ronde. Naar mijn mening hebben ze beide een reële mogelijkheid om het tot de finale te schoppen. Jabeur heeft echter een iets betere quotering.


Winnaar Olympische Spelen 2021: Ashleigh Barty @ 4.5 (Betfair, low)

Winnaar Olympische Spelen 2021: Ons Jabeur @ 26 (Betfair, low)


Eigen tips

Voel je vrij om in dit topic ook eigen tips te delen gedurende de Olympische Spelen.

 

Gedurende het toernooi volgen er ook een handvol dagelijkse voorbeschouwingen.

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jorditoma
Country flagjorditoma in 22-07-2021 11:12 Overige sporten en evenementen
in 22-07-2021 11:12 Overige sporten en evenementen
6 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Voorbeschouwing mannentoernooi


Kwart 1:

Bovenaan het eerste kwart vinden we de nummer één van de wereld Novak Djokovic terug. De Serviër aast dit jaar op de zogenoemde ‘Golden Slam’ en olympisch goud zou hierbij de kers op de taart zijn. Hij bevindt zich in een vrij eenvoudige sectie en wordt waarschijnlijk pas voor het eerst getest in de kwartfinale door Kei Nishikori en Andrey Rublev, die het direct tegen elkaar opnemen in de eerste ronde.


Geprojecteerde kwartfinale: Novak Djokovic (1) vs. Andrey Rublev (6)

Verwachte kwartfinale:  Novak Djokovic (1) vs. Andrey Rublev (6)


Kwart 2:

In het tweede kwart zijn de ogen vooral gericht op Alexander Zverev. De Duitser heeft een erelijst waar je u tegen zegt, maar een grandslamtitel ontbreekt nog. Tot aan de kwartfinale moet hij normaal gesproken geen problemen ondervinden. In de onderste helft zijn twee interessante namen te vinden: Aslan Karatsev en Hubert Hurkacz. De Rus is de verrassing van het jaar en versloeg Djokovic enkele maanden terug zelfs op gravel. Hurkacz won het masterstoernooi van Miami en reikte recent tot de halve finale op Wimbledon.


Geprojecteerde kwartfinale: Alexander Zverev (4) vs. Hubert Hurkacz (7)

Verwachte kwartfinale:  Alexander Zverev (4) vs. Aslan Karatsev (11)


Kwart 3:

De grote favoriet in het derde kwart is Stefanos Tsitsipas. Het verlies van de finale van Roland Garros was een bittere pil voor de Griek. Vervolgens werd hij direct uitgeschakeld op Wimbledon op een ondergrond waar hij nog onwennig is. Alleen de drie andere geplaatste spelers in dit kwart kunnen hem in mijn ogen testen. Echter zie ik niemand van het drietal Ugo Humbert, Diego Schwartzman en Karen Khachanov voor een stunt zorgen.


Geprojecteerde kwartfinale: Diego Schwartzman (8) vs. Stefanos Tsitsipas (3)

Verwachte kwartfinale: Diego Schwartzman (8) vs. Stefanos Tsitsipas (3)


Kwart 4:

Net als in kwart 1 en kwart 3, vinden we ook in het laatste kwart een topfavoriet om de halve finale te bereiken. Daniil Medvedev is terug op zijn beste ondergrond en heeft Djokovic op hardcourt al tweemaal verslagen. Pablo Carreno Busta en Felix-Auger Aliassime zijn de meest waarschijnlijke namen die zullen strijden voor een plek in de kwartfinale tegen de Rus. Pablo Carreno Busta heeft hier het voordeel, aangezien hij een iets eenvoudigere loting heeft en hardcourt zijn beste ondergrond is. 


Geprojecteerde kwartfinale: Pablo Carreno Busta (6) vs. Daniil Medvedev (2)

Verwachte kwartfinale: Pablo Carreno Busta (6) vs. Daniil Medvedev (2)


Outrights

Djokovic is terecht de torenhoge favoriet om goud te winnen. In tegenstelling tot de Grand Slams wordt er op de Olympische Zomerspelen volgens het best-of-three format gespeeld. Tegenstanders hoeven slechts twee sets te winnen om de nummer één van de wereld te verslaan en dit is op een goede dag mogelijk. De value is in kwart 2 te vinden. Zverev en Karatev zijn met hun spel in staat om Djokovic in de halve finale te verslaan, terwijl Hurkacz een long-shot is. Voor alledrie is goud na een eventuele stunt een reële optie mochten ze Medvedev of Tsitsipas in de finale treffen.


Winnaar Olympische Spelen 2021: Alexander Zverev @ 12.0  (William Hill, low)

Winnaar Olympische Spelen 2021: Aslan Karatsev @ 34.0 (William Hill, low)

Winnaar Olympische Spelen 2021: Hubert Hurkacz @ 51.0 (William Hill, low)

3 Vind ik leuk's

Oeh, deze long-shot van 51.0 vind ik wel een gokje waard! 😀;

Winnaar Olympische Spelen 2021: Hubert Hurkacz @ 51.0 (William Hill, low).


Dankje!!

Bericht gewijzigd door reneemetdubbele op vr 23 jul. 2021, 13:21
0 Vind ik leuk's

Ondanks toch nog wel paar mooie namen op de OS aanwezig. Tsitsipas is in revanche mode. Bwin geeft 7.00 voor toernooiwinnaar. Daar ga ik denk ik voor.

0 Vind ik leuk's
Kan je het zien?

Ik ga voor een combitennistip (gewoon voor de mooie odd).

Ik speel Osaka winst bij de vrouwen (odd 4) en Hurkacz top 3 (odd 10).


Osaka volges mij berust om zich te tonen na die heisa op RG en speelt dan ook nog eens voor thuispubliek.

Hurkacz speel ik gewoon omdat ik veel vertrouwen in hem heb, speelt dit seizoen goed tennis en vooral op snelle banen (halve finale wimbledon, Winst op Delray Beach maar vooral winst in Miami (met overwinningen tegen o.a. Shapovalov, Raonic, Tsitsipas, Rublev en Sinner).


voor deze odd 40 wil ik het risico wel nemen ;)


Good Luck

2 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Kan het zijn dat die bij Unibet niet meer speelbaar zijn? Zie alleen vrouwen dubbels bij outrights

0 Vind ik leuk's

In het onderste deel van de tabel (deel van Osaka) zijn we sinds vandaag Swiatek kwijt :)


Barty, Sabalenka en Kvitova zijn ondertussen ook al naar huis :)

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.