Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op La Vuelta (wielrennen)

De laatste grote wielerronde van het jaar verdient wel een eigen topic. De eerste klassementsh2h's staan er inmiddels op voor deze ronde. Heb er voorlopig 1 combo uitgepikt:
Overall Classification: De Weert eindigt voor Coppel (x1,85)
Points Classification: Majka eindigt voor Basso (x2,10)
Teams Classification: Lampre eindigt voor Cannondale (x1,40)
Samen geeft da 5,44. Korte toelichting:
- Jerome Coppel stond jaren geleden nog bekend als een rondetalent. Haalde in koersen van één week ook prima resultaten, maar in de grote ronden is het er nooit echt uitgekomen. Enkel in 2011 haalde hij de top 20. Hij werd toen 13e. Daarmee eindigde hij alsnog achter Kevin De Weert, die 12e werd. De Weert is ook verre van een hoogvlieger, maar is wel iemand die in de bergen gaat proberen zolang mogelijk aan te haken en dan uiteindelijk zo'n beetje elke bergrit tussen p21-30 in eindigt. Coppel zal eerder er flink doorheen zakken en dan een rit uitkiezen. In de voorbereiding op de Vuelta liet De Weert ook een beter resultaat zien dan Coppel. De Weert werd 15e in de Eneco Tour, waar Coppel 32e werd in de Tour de l'Ain en er bergop niet aan te pas kwam.
- Over typische volgers bergop gesproken: Ivan Basso. Ik zie hem in het algemeen klassement wel uitkomen rond p8 met misschien in enkele etappes een uitschieter richting p5/6, maar Rafal Majka is een veel explosievere renner. De ritten van zondag en maandag eindigen bijvoorbeeld op klimmen die niet heel zwaar zijn. Dat zijn aankomsten waarop een omvangrijke groep waarschijnlijk aan de slotkilometer begint en dan is de kans stukken groter dat Majka top 8 zit dan dat Basso top 10 haalt. En ik zie Majka ook eerder een uitschieter hebben richting een ritzege door zijn aanvalslust die hij in de Giro op momenten al liet zien. Voor het puntenklassement vind ik dit daarom een hele mooie quotering en ook een goede tip om single te spelen.
- Tot slot de eenvoudigste van de drie in mijn ogen. De lage quotering is dan ook verklaarbaar. Cannondale heeft naast Basso eigenlijk alleen Sarmiento mee met iemand die top 30 in de bergritten kan rijden. Verder is het een team met knechten die bergop niet uitblinken en sprinters. Lampre is daarentegen in de breedte veel sterker vertegenwoordigd: Scarponi, Ulissi, Stortoni en Anacona.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan tot slot voor nu nog twee losse tips:
Overall Classification (1-10): Daniel Moreno Fernandez (x2,00)
Moreno eindigde vorig jaar al stevig in de top 10. Hij viel me in de Tour de France tegen, maar ik verwacht dat hij dit jaar naar de Vuelta heeft gepiekt. Ook voor het geval Joaquim Rodríguez niet fit genoeg uit de Tour zou zijn gekomen en de Vuelta had moeten overslaan. Moreno is eigenlijk ook altijd goed in de Vuelta. Prima value dus.
Overall Classification (1-10): Chris Anker Sörensen (x11,00)
Een leuk gokje. Volgens Saxo starten Rafal Majka, Roman Kreuziger, Nicolas Roche en deze Sörensen naast elkaar en is er niet direct één kopman waarvoor geknecht zal worden. Wie kopman wordt, wordt pas in de loop van de ronde bepaald. Ik verwacht zelf Majka en dat Sörensen als runner-up binnen het team kan meestrijden voor p9/p10 in het algemeen klassement. Hij zat er al twee keer dicht tegenaan (Tour 2012, 14e - Vuelta 2011, 12e) en komt met goede vorm uit de Ronde van Polen. x11 is dan een hele fraaie quotering.
(y)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chefspijker
Country flagchefspijker in 22-08-2013 11:47 Overige sporten en evenementen
in 22-08-2013 11:47 Overige sporten en evenementen
597 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Mooi, ik speel de combo mee (y)
Speel nog een single op Nibali wint algemeen klassement @ 3.00
Zie hem dit jaar vrij makkelijk winnen.
Hij hoort zeker bij de betere klimmers + hij heeft het voordeel van een goed daler te zijn.
Verder kan hij tijd winnen in de tijdrit van 38 km op zijn directe concurrenten (Rodriguez, Betancur).
0 Vind ik leuk's
Voetbal is een spel, wielrennen een sport.
Ik speel de combo met je mee!
0 Vind ik leuk's
rubenm:
Mooi, ik speel de combo mee (y)
Speel nog een single op Nibali wint algemeen klassement @ 3.00
Zie hem dit jaar vrij makkelijk winnen.
Hij hoort zeker bij de betere klimmers + hij heeft het voordeel van een goed daler te zijn.
Verder kan hij tijd winnen in de tijdrit van 38 km op zijn directe concurrenten (Rodriguez, Betancur).

Ik wacht voor de zekerheid nog met betten op een eventuele winnaar. Dan neem ik liever naar 1 week met wat meer zekerheid 2.00 bijvoorbeeld. Aan dalen heb je in de Vuelta trouwens niet zo veel, veel bergetappes zijn 180 kilometer vlak en dan op het eind een pukkel met aankomst bergop. Denk niet dat je er veel verschil mee kunt maken. Daarnaast bestaat de tijdrit uit 9 km aan zo'n 4-5 procent. Een tijdrit waarin een Rodriguez niet veel gaat verliezen, zie bijvoorbeeld ook de tijdrit in de Tour. Al was het toen nog wel iets pittiger klimwerk. Vorig jaar in de Vuelta reed Rodriguez ook een prima tijdrit overigens, met een beklimming erin. Nibali zal wel wat tijd pakken verwacht ik, maar hij heeft dan weer als nadeel dat een Rodriguez veel explosiever is en er in de Vuelta bonificaties aan de streep liggen (20-12-8 sec). Het is vooral de grote vraag hoe goed Rodriguez de Tour heeft verteerd. Komt hij in de buurt van het niveau van vorig jaar in de Vuelta, dan wint Rodriguez denk ik. Maar dat is voor mij dus nog een te groot vraagteken waardoor ik voorlopig er nog niet op bet. Henao lijkt me trouwens een mooie outsider voor het podium nu Sky voor hem zal rijden.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
@chef je kunt toch niet al die confrontaties en eerste 10 spelen op unibet?
0 Vind ik leuk's
Je bedoelt of je ze allemaal kunt combineren? Dat weet ik niet. De eerste 3 in elk geval wel. Ze staan er wel degelijk allemaal. De h2h's bij Matchups en 1-10 bij Win/Place.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
(y) (y) (y) (y)
ga zeker met je mee spelen deze 3 weken
0 Vind ik leuk's
Kleine combinatie gemaakt voor de ploegentijdrit van morgen:
Movistar wint van Radioshack (x1,85)
Sky wint van Belkin (x1,50)
Geeft samen 2,78
Daarnaast nog een klein bedragje op Sky top 3 (x4,25).
Sky heeft verre van een zwak team mee. Boasson Hagen, Cataldo, Kiryienka zijn prima tijdrijders, terwijl Henao, Knees, Puccio, Uran en Zandio ook in de Sky-ploeg zaten die de ploegentijdrit in de Giro won. Radioshack wordt sowieso overschat door Unibet mijns inziens. Zal wel komen doordat Cancellara start. Maar ja, het is een ploegentijdrit, geen individuele.

(y)
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
@ chef mag ik vragen waarom je Sky in de eerste 3 ziet?
0 Vind ik leuk's
Dat mag je vragen, maar een toelichting heb ik ook al gegeven in desbetreffende post. 't Is geen zekerheidje, maar de quotering is wel erg mooi. Als ze de tijdrit vier keer rijden, zit Sky ongetwijfeld één keer top 3.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Radioshack heeft naast Cancellara ook nog Horner, Hermans, Irizar, Popovych en Zubeldia die allen toch een stukje kunnen tijdrijden
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.