Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Vuelta a Espana 2015

Algemene voorbeschouwing op de Vuelta a España 2015

Zaterdag staat de derde en laatste grote ronde van het jaar: La Vuelta a España. Na de Giro d’Italia en de Tour de France zal deze ronde in Spanje het seizoen min of meer gaan complementeren. Voor vele renners nog een laatste kans op eer. In deze voorbeschouwing blikken wij vooruit op de favorieten voor de verschillende klassementen.



Parcours
De Vuelta trapt af met een ploegentijdrit over ongeveer 7,5 kilometer gevolgd door verschillende etappes. Zo zijn er in de eerste week een aantal aankomsten bergop en zijn de finales lastig. Vlakke ritten in deze koers zijn dan ook vaak een zeldzaamheid. Daarom is het ook zeker geen zekerheid dat alle op voorhand geschreven etappes in een sprint zullen eindigen. De vluchters maken dan ook goede kansen. De makers van het parcours hebben goed hun best gedaan, want met negen aankomsten bergop en 44 beklimmingen in totaal is dit een echte ronde voor de ‘berggeiten’. Daarnaast is er eenmaal een tijdrit over 39 kilometer daags na de tweede rustdag.

Favorieten voor het klassement
De Vuelta is er in geslaagd om met een hoop toppers aan de start te verschijnen. De top drie van de afgelopen Tour, Chris Froome, Nairo Quintana en Alejandro Valverde, zullen allen aan de start verschijnen. Daarnaast laten ook Vincenzo Nibali en Tejay van Garderen zich zien. Winnaar van vorig jaar, Alberto Contador, doet niet mee. Het is echter maar de vraag in welke vorm deze renners steken met slechts een maandje nadat de Tour was geëindigd. Zo zijn er ook tal van namen die een langere rustperiode hebben gehad. Fabio Aru is zo’n renner die na de Giro niet veel meer heeft gekoerst. Mikel Landa en Domenico Pozzovivo zijn andere namen in dit rijtje.

Favorieten voor overige klassementen
Zoals gezegd is deze Vuelta niet echt een Vuelta voor renners met sprintersbenen. De aankomsten zijn vaak lastig en zullen bijna nooit in rechte lijn gevoerd worden, maar ideaal voor renners als John Degenkolb en Peter Sagan. Echter verwachten wij niet dat zij de strijd gaan uitmaken om de blauwe trui. Door de hoeveelheid moeilijke etappes verwachten wij eerder mannen met een sterk eindschot die ook goed de bergen over kunnen. Alejandro Valverde en Joaquin Rodriquez zijn van die mannen. Echter blijft het van tevoren vooral gissen en dus raden wij niet aan om hier al veel op in te zetten.

Prognose
De winnaar van de Vuelta dit jaar zal zijn hand vol hebben aan de concurrentie. Er zijn veel sterke namen aanwezig alleen is het gewoonweg zeer de vraag hoe het met de vorm van alle renners zit. Chris Froome heeft al aangegeven zich vermoeid te voelen, maar hij mag nooit uitgevlakt worden. Voetbalwedden.net geeft echter zijn voorkeur aan de nummer twee van de Tour van dit jaar: Nairo Quintana. De Colombiaan is bergop de sterkste en dit parcours spreekt in zijn voordeel met de vele beklimmingen. Enkel de tijdrit zou voor een probleem kunnen gaan zorgen, maar desalniettemin geven wij de voorkeur aan hem als eindwinnaar dit jaar.

Quintana to win @3,25 3/10 (William Hill)

Update:
Pozzovivo voor Rodriquez @1,80 2/10 (Unibet)
Aru voor Valverde @2,20 3/10 (William Hill)
Nibali voor Majka @1,60 4/10 (Unibet)

Er kunnen nog meer tips worden toegevoegd later vandaag of morgen.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar arie07
Country flagarie07 in 21-08-2015 11:31 Overige sporten en evenementen
in 21-08-2015 11:31 Overige sporten en evenementen
166 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Visconti voor Rosa @ 1.67 (3/10, Pinnacle)
Voor Rosa zal morgen alles in teken staan van het knechten voor Aru. Hoewel Visconti en hij vlakbij elkaar staan in het klassement, laat Rosa de laatste week makkelijk lopen, terwijl Visconti nog het beste ervan probeert te maken. Dit blijkt ook wel als je ziet dat Visconti in de laatste bergetappes telkens voor Rosa is geëindigd.

Elissonde voor Monfort @ 1.83 (3/10, William Hill)
De andere bookmakers zitten rond @ 1.60 en dit lijkt me veel realistischer. Monfort zal extra vermoeid zijn na een dag in de aanval. Daarbij komt dat Elissonde al de hele Vuelta constanter klimt. Monfort stond zonder echt te laten lopen toch op bijna een uur (weliswaar nu minder), terwijl Elissonde nog geen twintig minuten toegeeft. Voor een ervaren renner als Monfort betekent een 21e plek weinig, terwijl de jonge Elissonde gemotiveerd zal zijn om zijn 17e plek te handhaven dan wel te verbeteren.

Sicard voor Arroyo @ 2.62 (3/10, William Hill)
Ik begrijp de bookmakers niet helemaal om Arroyo tot de grote favoriet te bombarderen in deze matchup. Arroyo begint morgen extra vermoeid aan een zware bergetappe, omdat die vandaag in de aanval was. Zonder tijdwinst stond hij 'gewoon' een half uur achter in het klassement. Uiteraard zal hij zijn 14e plek in het klassement verdedigen, maar Sicard is de hele ronde al de betere van de twee, dus ik geef de Fransman een goede kans om de ervaren Spanjaard voor te blijven.
0 Vind ik leuk's
donjuan:
Tinkoff Saxo en Lotto Jumbo zullen - naar eigen zeggen - morgen Tom gaan helpen. Laten we het hopen. Spannende dag morgen voor het Nederlandse wielrennen.


Was eerder een grapje van Tinkov lijkt me. Die zullen er nog alles aan willen doen om het podium met Majka te halen. Al verwacht ik zelf secondenspel tussen de klassementsmannen. Het klimwerk is simpelweg niet steil genoeg. Alleen als iemand een mindere dag heeft kan die natuurlijk wel minuten verliezen op zo'n parcours en helemaal wegzakken.

Ik denk zelf dat de vluchters het weer gaan halen. Ik denk niet dat Astana op de eerste cols oorlog gaat maken, want dan kan Aru ook zomaar snel geïsoleerd zitten. Daarmee gaat Aru Dumoulin niet verslaan en wordt het lastiger voor Aru zelf om zijn tweede plek te houden, ook al zijn de verschillen aardig groot. Gister zat Aru ook helemaal alleen op de slotklim. En dus hebben vluchters dan voldoende tijd om weg te rijden. Alleen Movistar zie ik misschien wat uithalen met een Valverde die vroeg aanvalt. Maar ja, dat leverde vandaag ook al niets op. Maar misschien dat Movistar de koers wel hard gaat maken om nog een ultieme poging voor het podium te doen.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
robs234:
Visconti voor Rosa @ 1.67 (3/10, Pinnacle)
Voor Rosa zal morgen alles in teken staan van het knechten voor Aru. Hoewel Visconti en hij vlakbij elkaar staan in het klassement, laat Rosa de laatste week makkelijk lopen, terwijl Visconti nog het beste ervan probeert te maken. Dit blijkt ook wel als je ziet dat Visconti in de laatste bergetappes telkens voor Rosa is geëindigd.

Elissonde voor Monfort @ 1.83 (3/10, William Hill)
De andere bookmakers zitten rond @ 1.60 en dit lijkt me veel realistischer. Monfort zal extra vermoeid zijn na een dag in de aanval. Daarbij komt dat Elissonde al de hele Vuelta constanter klimt. Monfort stond zonder echt te laten lopen toch op bijna een uur (weliswaar nu minder), terwijl Elissonde nog geen twintig minuten toegeeft. Voor een ervaren renner als Monfort betekent een 21e plek weinig, terwijl de jonge Elissonde gemotiveerd zal zijn om zijn 17e plek te handhaven dan wel te verbeteren.

Sicard voor Arroyo @ 2.62 (3/10, William Hill)
Ik begrijp de bookmakers niet helemaal om Arroyo tot de grote favoriet te bombarderen in deze matchup. Arroyo begint morgen extra vermoeid aan een zware bergetappe, omdat die vandaag in de aanval was. Zonder tijdwinst stond hij 'gewoon' een half uur achter in het klassement. Uiteraard zal hij zijn 14e plek in het klassement verdedigen, maar Sicard is de hele ronde al de betere van de twee, dus ik geef de Fransman een goede kans om de ervaren Spanjaard voor te blijven.


Goede picks, die heb ik ook allemaal elders al gepakt :)
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Wat denken jullie van Aru voor Rodriguez @2,25?
0 Vind ik leuk's
Vind Rodriguez wel minder bergop ogen de laatste dagen. Plus vandaag wordt het niet heel steil. Dus wat dat betreft een mooie quotering. Enige risico is wanneer het samen troept in de afdaling en Rodriguez nog voor groene punten zou gaan sprinten.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
robs234:
Visconti voor Rosa @ 1.67 (3/10, Pinnacle)
...
Elissonde voor Monfort @ 1.83 (3/10, William Hill)
...
Sicard voor Arroyo @ 2.62 (3/10, William Hill)
...


Geen verkeerd begin in ieder geval. Visconti, Elissonde, Sicard en Arroyo in de aanval. Ik ben benieuwd tot hoever het peloton het verschil laat oplopen.
0 Vind ik leuk's
robs234:
robs234:
Visconti voor Rosa @ 1.67 (3/10, Pinnacle)
...
Elissonde voor Monfort @ 1.83 (3/10, William Hill)
...
Sicard voor Arroyo @ 2.62 (3/10, William Hill)
...


Geen verkeerd begin in ieder geval. Visconti, Elissonde, Sicard en Arroyo in de aanval. Ik ben benieuwd tot hoever het peloton het verschil laat oplopen.


Alle 3 goed. Thanks ;-)
Jammer van Dumoulin uiteindelijk zelfs 6de algemeen maar toch en topprestatie de afgelopen 3 weken.
0 Vind ik leuk's
mooie tipjes robs :)
helaas bood bwin prematch enkel de h2h van elissonde aan (en dat aan 1.55)
0 Vind ik leuk's
Zondag 13 september – Etappe 21: Alcalá de Henares – Madrid (98,8 km)
Wat een van de mooiste dagen moest worden voor wielerminnend Nederland, werd een nachtmerrie. Aru en Astana pleegden op de voorlaatste dag een coup door uitstekend ploegenspel. Landa en Aru reden weg bij Dumoulin op de voorlaatste beklimming. Toch wist de Nederlander in de afdaling bijna de aansluiting te vinden. Maar toen Aru’s ploeggenoten Sánchez en Zeits zich lieten afzakken uit de kopgroep, liet het gat snel op. Dumoulin zag lijdzaam toe hoe zijn concurrenten steeds verder wegreden. Na deze desastreuze dag vindt Dumoulin zich terug op de 6e plaats in het klassement. Overigens won Ruben Plaza de etappe door een solo van 115 km (!) succesvol af te ronden.
Morgen staat nog een criterium op het programma in de straten van Madrid. Net zoals in de Tour zal dit eindigen in een sprint, maar deze finish heeft natuurlijk niet de allure van de Champs-Élysées. Wie wint de slotrit van de Vuelta a España?

0 Vind ik leuk's
Any other voor Degenkolb @ 2.00 (3/10, Unibet)

D. van Poppel top 3 @ 2.00 (3/10, Unibet)

Drucker voor Sbaragli @ 2.00 (2/10, William Hill)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.