Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Bundesliga 2022-2023

Wat kunnen we aankomend seizoen verwachten in de Duitse Bundesliga? Weten Matthijs de Ligt en Ryan Gravenberch met Bayern München de titel te prolongeren, of weet het Borussia Dortmund van Sebastien Haller de hegemonie van Der Rekordmeister eindelijk te doorbreken? Welke teams zouden weleens uit kunnen groeien tot een van de seizoensrevelaties en wie moeten vrezen voor degradatie? Je leest het allemaal en nog veel meer in deze algemene voorbeschouwing op het nieuwe seizoen!



Bayern München

Eindklassering 2021-2022: 1

Opvallende nieuwkomers: Matthijs de Ligt, Sadio Mané, Ryan Gravenberch


Met tien landstitels op rij is Bayern München ook dit jaar natuurlijk weer de torenhoge favoriet voor het winnen van de Duitse landstitel. De Duitse recordkampioen smeet deze zomer met geld en haalde met onder meer Matthijs de Ligt, Ryan Gravenberch en Sadio Mané diverse topspelers naar de Allianz Arena.


Daar staat echter het vertrek van Robert Lewandowski tegenover, waarmee Julian Nagelsmann dus in een klap 35 goals kwijt raakte. Het zal een flinke klus worden om zijn vacature in te vullen, want Lewandowski en Serge Gnabry waren vorige seizoen de enige Bayern-spelers die qua Bundesliga-goals dubbele cijfers haalden. In de Bundesliga is Bayern München met dit spelersmateriaal nog altijd verplicht om kampioen te worden, maar met name in de Champions League zou het vertrek van Lewandowski weleens grote gevolgen kunnen hebben.


Borussia Dortmund

Eindklassering 2021-2022: 2

Opvallende nieuwkomers: Niklas Süle, Karim Adeyemi, Sebastien Haller


Voor Borussia Dortmund is het post-Haaland-tijdperk aangebroken. Zoals verwacht trok de Noorse superspits deze zomer de deur van het Signal Iduna Park achter zich dicht. Onder leiding van de nieuwe trainer Edin Terzic en de nieuwe spitsen Sebastien Haller en Karim Adeyemi hopen de geel-zwarten het gat met Bayern München eindelijk te kunnen dichten of in elk geval te verkleinen.


De voorbereiding loopt echter niet op rolletjes. De eerste serieuze oefenwedstrijd tegen Valencia ging met 1-3 verloren. De grootste schok volgde echter even later, nadat er bij Haller een tumor in zijn testikel werd geconstateerd. Het is op het moment van schrijven nog onduidelijk per wanneer we de oud-spits van onder meer Ajax en FC Utrecht weer op het veld mogen verwachten, maar het moge duidelijk zijn dat dit de titelkansen van Borussia Dortmund geen goed heeft gedaan. De tweede plaats lijkt mij opnieuw het hoogst haalbare voor Der BVB.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 20-07-2022 14:57 Voetbal
in 20-07-2022 14:57 Voetbal
8 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Bayer Leverkusen

Eindklassering 2021-2022: 3

Opvallende nieuwkomers: Adam Hlozek, Madi Monamay


Met een derde plaats heeft Bayer Leverkusen een prima seizoen achter de rug, met Champions League-kwalificatie als fraaie beloning. Het sterke seizoen was grotendeels te danken aan de scoringsdrift van Patrik Schick, die zich met 24 goals de vice-topscorer van de Bundesliga mocht noemen. Het feit dat hij direct na afloop van vorig seizoen zijn contract verlengde is dus misschien wel het belangrijkste transfernieuws van Die Werkself van deze zomer. Met het aantrekken van het Tsjechische wonderkind Adam Hlozek speelt de fabrieksclub echter al in op de toekomst. De concurrentie is groot, maar met deze ploeg gaat Bayer Leverkusen zich ook deze jaargang weer mengen in de strijd om een ticket voor de Champions League.


RB Leipzig

Eindklassering 2021-2022: 4

Opvallende nieuwkomers: Xaver Schlager


RB Leipzig's seizoen 2021-2022 was er een met twee gezichten. De eerste seizoenshelft was ronduit dramatisch, maar na de aanstelling van Domenico Tedesco begonnen Die Roten Bulen opeens te draaien. Dankzij deze sterke eindsprint wisten zij alsnog Champions League-kwalificatie in de wacht te slepen. RB Leipzig hield zich tot dusverre nog rustig op de transfermarkt, al zou daar natuurlijk nog verandering in kunnen komen. De club heeft een oog voor aanstormend talent, ik verwacht eerder de komst van jonge spelers in plaats van gearriveerde toppers. Ik acht RB Leipzig nog niet in staat om het Bayern München echt lastig te maken, maar het feit dat het een klasbak als Christopher Nkunku vooralsnog uit handen van de concurrentie weet te houden is een goed teken.


Union Berlin

Eindklassering 2021-2022: 5

Opvallende nieuwkomers: Danilho Doeki, Morten Thorsby


Union Berlin maakte vorig seizoen zijn reputatie als stuntclub opnieuw waar door Freiburg en Koln af te troeven in de strijd om de vijfde plaats. De seizoensrevelatie moest deze zomer echter afscheid nemen van sterspeler Taiwo Awoniyi, terwijl het eerder al Max Kruse zag vertrekken. Het zal een hele klus worden om hen te vervangen, al zullen de nieuwkomers Danilho Doeki en Morten Thorsby hun best doen om de prestaties van vorig jaar te evenaren.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Freiburg

Eindklassering 2021-2022: 6

Opvallende nieuwkomers: Ritsu Doan, Matthias Ginter, Michael Gregoritsch


Ook Freiburg heeft een voortreffelijk seizoen achter de rug, dat het wist te bekronen met Europees voetbal. De werkgever van Mark Flekken gaat natuurlijk zijn best doen om dat opnieuw te bewerkstelligen, al raakte het met Nico Schlotterbeck een van zijn beste spelers kwijt. Freiburg heeft nog steeds genoeg kwaliteit om in het Duitse linkerrijtje te eindigen, maar kwalificatie voor Europees voetbal zou weleens lastig kunnen worden.


Köln

Eindklassering 2021-2022: 7

Opvallende nieuwkomers: Steffen Tigges, Eric Martel, Sargis Adamyan


Köln steeg vorig seizoen boven zichzelf uit door op de zevende plaats te eindigen, terwijl het een jaar daarvoor nog op het nippertje aan degradatie wist te ontsnappen. Dat was grotendeels te danken aan de vorm van sterspeler Anthony Modeste, die twintig keer trefzeker was. De Fransman verdedigt nog steeds de kleuren van Die Geißböcke, maar heeft aangegeven dat hij in de nadagen van zijn carrière graag nog een lucratieve transfer zou willen maken. Als dat gebeurt zie ik Köln dit jaar niet in het linkerrijtje eindigen.


Mainz 05

Eindklassering 2021-2022: 8

Opvallende nieuwkomers: Danny da Costa, Maxim Leitsch

Ook Mainz deed het vorig seizoen voortreffelijk door knap in het Duitse linkerrijtje te eindigen. Met name in verdedigend opzicht blonk de club uit, want alleen Bayern München, RB Leipzig en Union Berlin kregen minder tegengoals om de oren dan Die Nullfünfer. Een evenaring van die prestatie lijkt echter onwaarschijnlijk, want belangrijke spelers als Jeremiah St. Juste en Moussa Niakhaté zagen hun sterke seizoen beloond worden met transfers naar Portugal en Engeland.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Hoffenheim

Eindklassering 2021-2022: 9

Opvallende nieuwkomers: Grischa Prömel, Finn Ole Becker

Hoffenheim eindigde vorig seizoen in de grijze middenmoot. Gezien het gebrek aan actie op de transfermarkt verwacht ik ook dit seizoen niet meer dan een anonieme bijrol voor de blauw-witten, die overigens met André Breitenreiter wel een nieuwe coach aan het roer hebben staan. De tijden dat Hoffenheim echt vernieuwend was en het aandurfde om een piepjonge Nagelsmann de kans te geven liggen al ver achter ons.


Borussia Mönchengladbach

Eindklassering 2021-2022: 10

Opvallende nieuwkomers: Ko Itakura, Oscar Fraulo

Het seizoen 2021-2022 was er een om snel te vergeten voor Borussia Mönchengladbach, dat niet verder kwam dan een teleurstellende tiende plaats. Onder de nieuwe coach Daniel Farke hopen Die Fohlen op betere tijden, al maakt het vertrek van Breel Embolo de situatie er niet beter op. Borussia Mönchengladbach kan nog wel wat versterkingen gebruiken als het echt mee wil doen in de strijd om Europees voetbal.


Eintracht Frankfurt

Eindklassering 2021-2022: 11

Opvallende nieuwkomers: Lucas Alario, Mario Götze, Aurelio Buta


Ondanks de elfde plaats was het afgelopen seizoen er een met een gouden randje voor Eintracht Frankfurt. Dat had natuurlijk alles te maken met de sensationele Europa League-winst, de tweede Europese hoofdprijs uit de clubgeschiedenis. Dankzij deze topprestatie zien we Die Adler dit seizoen in actie in de Champions League, waardoor zij deze zomer in staat waren om topspelers als Mario Götze en Lucas Alario te verleiden tot een contract in het Deutsche Bank Park. De vooruitzichten zijn dus gunstig, al zouden de Europese perikelen van Eintracht Frankfurt opnieuw een negatief effect kunnen hebben op de prestaties in eigen land.

1 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Wolfsburg

Eindklassering 2021-2022: 12

Opvallende nieuwkomers: Mattias Svanberg, Dzenan Pejcinovic, Patrick Wimmer


Wolfsburg had het vorig jaar erg lastig en wist zich pas laat in het seizoen definitief veilig te spelen. Onder leiding van de nieuwe coach Niko Kovac hoopt de fabrieksclub zich dit seizoen weer te kunnen mengen in de strijd om Europees voetbal. Met het aantrekken van Zweeds international Mattias Svanberg deed de ploeg goede zaken, al denk ik dat de huidige selectie net te licht is voor de Duitse top zeven.


Bochum

Eindklassering 2021-2022: 13

Opvallende nieuwkomers: Jordi Osei-Tutu, Konstantinos Stafylidis, Kevin Stöger


Bochum eindigde vorig seizoen ruimschoots boven de degradatiezone. Een puike prestatie, al vrees ik dat de ploeg een lastig voetbaljaar tegemoet gaat. Met onder meer Sebastian Polter, Elvis Rexhbecaj en Jürgen Locadia raakte het namelijk diverse sleutelspelers kwijt. Natuurlijk werden er verschillende nieuwkomers gepresenteerd, maar het moet nog maar blijken of zij daadwerkelijk adequate vervangers zijn.


Augsburg

Eindklassering 2021-2022: 14

Opvallende nieuwkomers: Maximilian Bauer


Augsburg moest vorig seizoen geruime tijd vrezen voor degradatie, maar kon dankzij een sterke eindsprint alsnog opgelucht ademhalen. Ook dit seizoen moet de club van aanvoerder Jeffrey Gouweleeuw ongetwijfeld weer alle zeilen bijzetten om degradatie te ontlopen. Het is aan de nieuwe coach Enrico Maaßen om de club uit Beieren opnieuw naar handhaving te loodsen. Een zware uitdaging, al heeft Augsburg met het Amerikaanse supertalent Ricardo Pepi wel een voorname troef in handen.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Stuttgart

Eindklassering 2021-2022: 15

Opvallende nieuwkomers: Josha Vagonam, Juan Jose Perea


Stuttgart wist vorig seizoen bij zijn terugkeer in de Bundesliga maar net het hoofd boven water te houden. Ook deze jaargang belooft weer loodzwaar te worden, want met uitzondering van diverse teruggekeerde huurlingen mochten de fans van Die Schwaben nog geen grote aanwinsten verwelkomen. Daarnaast is het nog maar de vraag of Stuttgart erin zal slagen om sterspeler Sasa Kalajdzic uit handen van de concurrentie te houden. De Oostenrijkse spits staat bij veel grote clubs op het verlanglijstje, al wil hij zelf niet praten over een mogelijke transfer.


Hertha BSC

Eindklassering 2021-2022: 16

Opvallende nieuwkomers: Chidera Ejuke, Jonjoe Kenny, Filip Uremovic

Qua geschiedenis en achterban is Hertha BSC een van de grootste clubs van Duitsland, maar daar is op het veld de laatste jaren niet veel van te zien. Vorig seizoen kroop de club uit Berlijn zelfs door het oog van de naald, nadat het zich pas in de promotie/degradatie-playoffs wist veilig te spelen. De nieuwe coach Sandro Schwartz moet de hoofdstedelingen dit seizoen naar rustiger vaarwater loodsen. Voormalig SC Heerenveen-aanvaller Chidera Ejuke heeft in elk geval alles in zich om uit te groeien tot een sensatie in de Bundesliga.


Schalke 04

Eindklassering 2021-2022: 1 (2. Bundesliga)

Opvallende nieuwkomers: Maya Yoshida, Sebastian Polter, Alex Kral


Na een afwezigheid van twee jaar is Schalke 04 eindelijk weer terug op het hoogste niveau. De opdracht van de nieuwe trainer Frank Kramer is dus duidelijk: handhaving is de doelstelling. Geen gemakkelijke opgave, maar met voormalig Eredivisie-spelers als Thomas Ouwejan, Maya Yoshida en Sebastian Polter zeker niet onmogelijk. Met de steun van het hondstrouwe publiek zie ik Die Königsblauen de degradatiedans wel ontspringen.


Werder Bremen

Eindklassering 2021-2022: 2 (2. Bundesliga)

Opvallende nieuwkomers: Lee Buchanan, Jens Stage, Niklas Stark


Met promovendus Werder Bremen is de Bundesliga dit seizoen weer een Traditionsverein rijker. De ploeg staat namelijk op de derde plaats van de all-time Bundesliga-ranglijst. Dit seizoen staat echter volledig in het teken van overleven. De promovendi en de teams die vorig seizoen in het rechterrijtje zijn geëindigd zijn ook dit jaar weer zeer aan elkaar gewaagd, dus de degradatiestrijd zal waarschijnlijk weer pas in de allerlaatste speelronde worden beslist. Met een beetje geluk weet Werder Bremen handhaving te bewerkstelligen.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Interessante wedtips


Thomas Müller scoort meer dan 7,5 goals @1.70 (Jack's, Unibet, low)

In tien van zijn dertien voorgaande seizoenen als basisspeler van Bayern München wist Müller tenminste acht Bundesliga-goals te maken. Zeker na het vertrek van Lewandowski verwacht ik dat Nagelsmann hem vaker zal inzetten als een soort valse 9. Als mijn voorspelling klopt zal hij dus vaker voor het vijandelijke doel verschijnen en zou deze line geen probleem mogen zijn.


Borussia Dortmund winnaar zonder Bayern München @2.40 (Jack's, Unibet, low)

Borussia Dortmund eindigde de afgelopen tien jaar al zes keer als nummer twee achter Bayern München, dus de kans dat de geel-zwarten opnieuw als vice-kampioen eindigen is vrij groot. Alleen het weer opgeleefde RB Leipzig geef ik een serieuze kans om roet in het eten te gooien. Het dramatische wegvallen van Haller is natuurlijk ingeslagen als een bom, maar slecht nieuws kan een selectie ook juist meer bij elkaar brengen. Daarnaast geeft dat supertalenten als Youssoufa Moukoko en Karim Adeyemi de kans om hun kwaliteiten te etaleren.



Wat zijn jouw verwachtingen van het nieuwe seizoen in de Bundesliga? Of wil je een leuke weddenschap delen met de community? Aarzel dan niet om te reageren in dit topic! 

1 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Wie zal komend seizoen de penalty's nemen bij Bayern nu Lewandowski er niet meer is? Heb je daar al een idee van? Als dat Muller zou zijn, is een odd van 1,70 voor o7,5 goals zeker heel mooi.

0 Vind ik leuk's
  • Hypnotist86 (21-07-2022 13:47) Citatie verwijderen

    Wie zal komend seizoen de penalty's nemen bij Bayern nu Lewandowski er niet meer is? Heb je daar al een idee van? Als dat Muller zou zijn, is een odd van 1,70 voor o7,5 goals zeker heel mooi.

Dat is inderdaad ook relevant. De laatste niet door Lewandowksi genomen Bayern-strafschop werd inderdaad genomen door Müller, al was dat bijna anderhalf jaar geleden. Daar durf ik mijn hand dus niet voor in het vuur te steken.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.