Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Confederations Cup 2017

Aankomende zaterdag gaat in Rusland de Confederations Cup van start, het gebruikelijke opwarmertje een jaar voor het WK. Wat kunnen we verwachten van de acht deelnemers en wat zijn de meest interessante toernooi-weddenschappen? Je leest het allemaal in deze vooruitblik!




Groep A:

Rusland

Sterspelers: Akinfeev (CSKA Moskou), Zhirkov (Zenit Sint-Petersburg), Smolov (Krasnodar)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 63
Prognose: Uitschakeling in de groepsfase

Rusland kan wel een portie zelfvertrouwen gebruiken. Het land kende vorig jaar een desastreus EK en is volgend jaar als gastland natuurlijk verplicht om een goed WK neer te zetten. Een recente 3-0 overwinning op Hongarije en een 1-1 gelijkspel tegen Chili zorgde weer voor wat hoop, al heeft de selectie van bondscoach Cherchesov nog een lange weg te gaan. Rusland kan uiteraard rekenen op de steun van de fans, maar moet het deze Confederations Cup wel stellen zonder de geblesseerde smaakmakers als Dzagoev, Zobnin en Dzyuba, terwijl Kokorin werd gepasseerd. Juist de mensen die een beslissing kunnen forceren zijn dus afwezig. Dat gebrek aan creativiteit en scorend vermogen zou het land weleens kunnen opbreken.


Nieuw-Zeeland

Sterspelers: Wood (Leeds United), Tuiloma (Olympique Marseille)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 95
Prognose: Uitschakeling in de groepsfase

Nieuw-Zeeland plaatste zich voor de Confederations Cup door middel van het winnen van de Oceania Nations' Cup, al is dat met rivalen als Fiji, Vanuatu en Nieuw-Caledonië niet bepaald een enorm wapenfeit. Toch mogen we de All Whites niet onderschatten. Het land verloor in oktober nipt met 2-1 van Mexico en wist Verenigde Staten op een 1-1 gelijkspel te houden. Aanvaller Wood kroonde zich afgelopen seizoen tot topscorer van de Engelse Championship en middenvelder Tuiloma verdient zijn brood bij de Franse subtopper Olympique Marseille. Ook PEC Zwolle-middenvelder Thomas kreeg een uitnodiging. Bondscoach Hudson doet er alles aan om de mindset te veranderen en heeft zijn spelers verboden om zichzelf underdogs te noemen. Toch lijkt de kans klein dat Nieuw-Zeeland gaat stunten. Het land moet het met de geblesseerde verdediger Reid (West Ham United) stellen zonder haar beste speler.


Portugal

Sterspelers: Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Bernardo Silva (Manchester City), Pepe (Paris Saint-Germain)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 8
Prognose: Tweede plaats

Bondscoach Fernando Santos neemt de Confederations Cup uiterst serieus, want de meeste spelers die vorig jaar de EK-titel in de wacht sleepten zijn van de partij. Ook Cristiano Ronaldo, die begin deze maand hoogstpersoonlijk zijn club Real Madrid aan Champions League-prolongatie hielp, maakt zijn opwachting. Grootste afwezige is wellicht aanvaller Eder, de matchwinner van de EK-finale tegen Frankrijk. Met deze selectie gaan de Zuid-Europeanen ongetwijfeld ver komen in het toernooi.


Mexico

Sterspelers: Hernandez (Bayer Leverkusen), Vela (Real Sociedad), Guardado (PSV)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 17
Prognose: Vierde plaats

Mexico was in zes van de voorgaande negen edities van de Confederations Cup present en heeft dus zowat een abonnement op dit toernooi. In 1999 won het land de Confederations Cup zelfs op eigen bodem en ook deze zomer behoort El Tri tot het rijtje kanshebbers. Onder bondscoach Osorio is Mexico met slechts een nederlaag in de laatste dertien interlands in elk geval prima in vorm. Een plaats in de halve finale is dan ook de minimale doelstelling, al treft het land daarin vervolgens hoogstwaarschijnlijk Chili of Duitsland, twee landen die ik eerlijk gezegd net wat hoger inschat.


Groep B:

Kameroen

Sterspelers: Aboubakar (Besiktas), Bassogog (Henan Jianye)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 32
Prognose: Uitschakeling in de groepsfase

Kameroen was in januari de verrassende winnaar van de Africa Cup, waarmee het zich automatisch kwalificeerde voor de Confederations Cup. Dat succes kwam als een donderslag bij heldere hemel, want vanwege diverse afzeggingen moest bondscoach Broos het stellen met voornamelijk jonge talenten. Ook voor dit toernooi hebben De Ontembare Leeuwen een relatief onervaren selectie samengesteld, al brengt Besiktas-spits Aboubakar de nodige routine met zich mee. Wie weet kan Kameroen opnieuw stunten, al ligt uitschakeling in de groepsfase meer voor de hand.


Chili

Sterspelers: Sanchez (Arsenal), Bravo (Manchester City), Vidal (Bayern München)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 4
Prognose: Winnaar

De verwachtingen van het thuisfront zijn hooggespannen en dat is volkomen terecht. Chili wist tweemaal op rij beslag te leggen op de Copa America en wist daarmee lokale grootmachten als Brazilië, Argentinië en Uruguay af te troeven. Ook voor de Confederations Cup heeft bondscoach Pizzi alle grote namen opgetrommeld. Chili beschikt over ontzettend veel ervaring en heeft met spelers als Vidal, Vargas en uiteraard Sanchez over volop creativiteit en scorend vermogen. La Roja is daarom voor mij de favoriet voor toernooiwinst, al liggen er uiteraard meerdere kapers op de kust.


Australië

Sterspelers: Rogic (Celtic), Cahill (Melbourne City), Ryan (Valencia)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 48
Prognose: Uitschakeling in de groepsfase

Australië maakte in 2005 voor het laatst haar opwachting in de Confederations Cup, toentertijd nog namens Oceanië. Nu zijn The Socceroos terug op dit strijdtoneel, ditmaal als vertegenwoordiger van de Aziatische zone. Ondanks het feit dat de selectie van bondscoach Postecoglou met spelers als Rogic en Mooy wel enkele ruwe diamanten herbergt lijkt de kans op succes uiterst klein. 'Good old' Tim Cahill, die in het verleden furore maakte bij Everton, moet de Australische kar trekken.


Duitsland

Sterspelers: Ter Stegen (FC Barcelona), Draxler (Paris Saint-Germain), Mustafi (Arsenal)
Plaats op de FIFA-wereldranglijst: 3
Prognose: Derde plaats

Ook onze oosterburen mogen als regerend wereldkampioen natuurlijk niet ontbreken op de Confederations Cup. Bondscoach Löw lijkt het toernooi echter niet al te serieus te nemen en heeft een nogal experimentele selectie samengesteld. Met Ginter, Draxler en Mustafi kregen slechts drie spelers die in 2014 het WK in de wacht sleepten een uitnodiging. Nieuwkomers als Stindl, Demme, Werner en ook Ajacied Younes krijgen daarom een kans om zich te bewijzen in het shirt van Die Mannschaft. De selectie van de Duitsers bulkt van het talent, maar het gebrek aan ervaring kan hen weleens duur komen te staan - slechts twee spelers hebben meer dan twintig caps achter hun naam staan. De bookmakers zien Duitsland nog altijd als grote favoriet voor toernooiwinst, maar ik heb daar zo mijn twijfels bij. Ik voorspel dat het land in de halve finale zal sneuvelen.


Toernooi-weddenschappen:

Het aanbod toernooi-weddenschappen vind ik ietwat karig, al springen er wat mij betreft twee weddenschappen bovenuit. Van Rusland verwacht ik eerlijk gezegd weinig, dus ik zie wel brood in de Rusland wordt uitgeschakeld in de groepsfase @2.20 (Tipico, low). Ik schat zowel Portugal als Mexico hoger in als het gastland. Daarnaast zet ik wat kleingeld op toernooiwinst voor Chili @4.00 (BetVictor, low). De Chilenen barsten van de kwaliteit en kennen het klappen van de zweep. Voornaamste concurrent Portugal beschikt natuurlijk over Cristiano Ronaldo, maar als team denk ik dat de Zuid-Amerikanen toch net wat sterker zullen zijn.

Heb je zelf ook leuke weddenschappen op het oog? Plaats ze dan in dit topic! :)
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 15-06-2017 16:36 Voetbal
in 15-06-2017 16:36 Voetbal
24 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Leuke voorbeschouwing! Alexis Sanchez over 2.5 toernooigoals @ 2.00 lijkt me wel wat.
0 Vind ik leuk's
Ik denk dat Chili, Duitsland en Portugal gaan uitmaken wie de titel pakt.
0 Vind ik leuk's
vassie29:
Ik denk dat Chili, Duitsland en Portugal gaan uitmaken wie de titel pakt.


Pittige uitspraak. Denk je dat Nieuw Zeeland geen kans maakt?
0 Vind ik leuk's
Rusland wordt uitgeschakeld in de groepsfase @2.20

Zoals in de voorbeschouwing ook al werd aangehaald schat ik Portugal en Mexico sterker in dan Rusland (groep A). Als gastland zal het uiteraard wel wat willen laten zien, maar ze zijn in mijn ogen gewoon niet sterk genoeg. Hebben de afgelopen wedstrijden geen spectaculaire resultaten neergezet (waren uiteraard maar vriendschappelijk wedstrijden, maar net die zouden door de Russen serieuzer moeten worden opgevat dan wie dan ook en de resultaten waren toch eerder tegenvallend).

Daarnaast zie ik Mexico ook een beetje als underdog op dit toernooi. Ze hebben de de afgelopen maanden knappe resultaten neergezet. Waar ze zullen eindigen weet ik niet, maar een halve finale zit er in mijn ogen zeker in (die quotering staat te laag, daarom dat ik bovengenoemde bet speel).

Chili daarentegen vind ik dan weer een beetje overschat. Ze hebben zeker een sterke ploeg, maar om ze aan te duiden als bekerwinnaar vind ik moeilijk. Daar blijf ik dus vanaf.

Succes iedereen! (y)
0 Vind ik leuk's
Ronaldo to score against Mexico @2.38

Wat denken jullie van deze? Ik overweeg om hem te nemen
0 Vind ik leuk's
Prima odd voor CR. Verwacht dat hij gedreven is om meer prijzen te pakken met Portugal.
0 Vind ik leuk's
Duitsland haalt de finale @2.2 bij unibet
0 Vind ik leuk's
Australië-duitsland over 2.5
0 Vind ik leuk's
robbie63:
Duitsland haalt de finale @2.2 bij unibet


Je weet dat ze met een B elftal spelen?
0 Vind ik leuk's
Alsnog zie ik Duitsland als een kanshebber voor de titel, Chili & Portugal stelden ook teleur gisteren.
0 Vind ik leuk's
We beat the bookies!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.