Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Duitse Bundesliga 2017/2018

Komende weekeinde start ook de Duitse Bundesliga. In het voorbije seizoen wist veelvraat Bayern München wederom beslag te leggen op de landstitel. Kan een Duitse er een stokje voor steken dat dit komend jaar weer gebeurt? Uit de 2. Bundesliga zijn de oude bekenden VfB Stuttgart en Hannover 96 overgekomen.Weten zij net zo'n goede indruk te maken als de promovendi van vorig, RB Leipzig en SC Freiburg, die zich direct wisten te plaatsen voor Europees voetbal? En wat kan Peter Bosz, als nieuwe man bij Borussia Dortmund?

 

 

Bayern München

Eindpositie 2016/2017: 1

Opvallende nieuwkomers: James Rodriguez, Corentin Tolisso, Niklas Süle, Sebastian Rudy

Seizoensverwachting: Zonder al te veel opstakels wisten de Münchenaren vorig seizoen opnieuw kampioen te worden. Borussia Dortmund presteerde onder de maat, en van de andere concurrenten, RB Leipzig en TSG Hoffenheim, hoefde men niet echt bang te zijn. Philipp Lahm en Xabi Alonso zijn na de zomer niet meer teruggekeerd, zij zijn gestopt. Er werden enkele talentvolle spelers aangetrokken en de rest van de selectie bleef intact. Het moet raar lopen wil Bayern niet wederom kampioen worden.

Wedtip:

 

RB Leipzig

Eindpositie 2016/2017: 2

Opvallende nieuwkomers: Bruma, Yvon Mvogo, Konrad Laimer, Jean Kevin Augustin

Seizoensverwachting: Leipzig was vorig jaar een absolute verrassing. Op den duur, zo was de verwachting, zou de ploeg zich kunnen meten met de Duitse top, alleen had niemand verwacht dat het zo snel zou gaan. Met een elftal, waarin vaak zeven à acht spelers in de basis stonden die een jaar eerder nog in de 2. Liga speelden, deed coach Ralph Hasenhüttl het voortreffelijk. In de zomer was er wel interesse van grotere clubs in Naby Keita, Timo Werner en Emil Forsberg, maar Leipzig vroeg veel geld en geen van de clubs was bereid echt diep in de buidel te tasten. De nieuwelingen moeten alles nog bewijzen, maar hier wil ik niet te kritisch over zijn. Als Leipzig iets bewezen heeft, is het dat de scouting meer dan in orde is.

Wedtip:

 

Borussia Dortmund

Eindpositie 2016/2017: 3

Opvallende nieuwkomers: Max Philipp, Mahmoud Dahoud     

Seizoensverwachting: Dortmund haakte vorig jaar in de titelrace al vrij snel af. Vooral doordat de ploeg op vreemde bodem steek na steek liet vallen, liepen Bayern en Leipzig weg bij Der BVB. In het voorjaar herpakte de ploeg zich, alleen kwam er toen een ander probleem naar voren. Het boterde totaal niet tussen trainer Thomas Tuchel en de clubleiding. De coach vertrok en zijn vervanger is Peter Bosz, die een stroeve start beleefde. Dortmund moet nog altijd vrezen voor een vertrek van Ousmane Dembele, die dicht bij een transfer lijkt. Pierre Aubameyang lijkt daarentegen wel te blijven, en hij is denk ik belangrijker voor de ploeg. Ik vrees echter dat de wisselvalligheid ook dit jaar weer een probleem wordt bij Dortmund.

Wedtip: Aubameyang topscorer @5,00 (Unibet). Vorig jaar onliepen hij en Lewandowski elkaar weinig. Aubemeyang blijft bij Dortmund, en deze bet heeft dus value.

 

TSG Hoffenheim:

Eindpositie 2016/2017: 4

Opvallende nieuwkomers: Havard Nordtveit, Serge Gnabry

Seizoensverwachting: Hoffenheim was samen met Leipzig en SC Freiburg de verrassing van het afgelopen seizoen. Onder de vleugels van toekomstig toptrainer Julian Nagelsmann veroverde Der TSG een plaats in de subtop, die bekroond werd met een plaats in de voorronde van de CL. Niklas Süle en Sebastian Rudy, twee internationals, vertrokken in de zomer naar Bayern. Dit zou wel eens een aderlating kunnen zijn. Gnabry, een andere neo-international, is de selectie komen versterken. Ik verwacht dat Hoffenheim zich niet opnieuw plaatst voor Europees voetbal. De inspanningen in Europa zullen punten kosten in de liga, en een aantal teams dat vorig jaar onder de maat presteerden zullen dit jaar hoger eindigen.

Wedtip:

 

FC Köln

Eindpositie 2016/2017: 5

Opvallende nieuwkomers: Jannes Horn, Jhon Cordoba, Jorge Mere

Seizoensverwachting: Köln was vorig jaar de beste van de grote middengroep. Het gat naar de nummer vier Hoffenheim was liefst dertien punten. Voor de winterstop deed Köln het heel goed, maar daarna zakte het niveau. Topschutter Anthony Modeste vertrok na een lange soap voor de centen naar China. Als vervanger is Jhon Cordoba, van Mainz 05, aangetrokken. Dit is absoluut een achteruitgang, waardoor Köln waarschijnlijk minder punten zal behalen. Een plaats in de middenmoot.

Wedtip:

 

Hertha BSC

Eindpositie 2016/2017: 6

Opvallende nieuwkomers: Davie Selke, Mathew Leckie, Karim Rekik

Seizoensverwachting: Een van de saaiste teams uit de Bundesliga. Naar wedstrijden van Hertha kijk je doorgaans niet voor je plezier. Defensieve stabiliteit, en zelf speculeren op doelpunten uit spelhervattingen en counters, dat is het strijdplan van trainer Pal Dardai. Het wierp wel zijn vruchten af, met een ticket voor de Europa League. In de zomer vertrok wel een belangrijke pion. Centrale verdediger John Brooks werd verkocht aan VfL Wolfsburg. Qua nieuwkomers is het weinig bijzonders. Het zou voor mij een grote verrassing zijn als Hertha zich opnieuw plaatst voor Europees voetbal. Een kleurloos seizoen, ergens in de middenmoot.

Wedtip:

 

SC Freiburg

Eindpositie 2016/2017: 7

Opvallende nieuwkomers: Philipp Lienhart, Marco Terrazzino

Seizoensverwachting: SC Freiburg keerde, na een korte afwezigheid van slechts een jaar, vorig seizoen sterk terug in de Bundesliga. Freiburg heeft niet echt een team dat barst van de creativiteit, en de taktiek van coach Christian Streich is vooral gebasseerd op loopvermogen en duelkracht. Dat dit een smalle basis kan zijn, bleek in de voorronde van de EL. Waar men het vorige jaar zo hard voor gestreden heeft, een plaats in Europa, liep uit op een deceptie. Tegen het Sloveense Domzale bleek Freiburg niet opgewassen. Op de transfermarkt was SCF zeker geen winnaar. Twee goede spelers – Max Phlilipp en Vincenzo Grifo – vertrokken. Het klinkt misschien gek voor een team dat als zevende is gefinished, maar als Freiburg zich komend seizoen handhaaft op het hoogste niveau, is dat een prima prestatie.

Wedtip:

 

Werder Bremen

Eindpositie 2016/2017: 8

Opvallende nieuwkomers: Jiri Pavlenka, Ludwig Augustinsson

Seizoensverwachting: Werder Bremen verloor in de zomer Serge Gnabry, die getransfereerd werd naar Bayern München. De Tsjechische keeper Pavlenka is de selectie komen versterken, hetgeen geen overbodige luxe is. Voor het overige is veel bij het oude gebleven. Vorig jaar speelde Bremen na de winterstop heel sterk, waardoor men opklom van de degradatiezone naar de subtop. In de selectie zit een hoop creativiteit – wedstrijden van Werder zijn het aankijken meestal meer dan waard. Ik vind het wel lastig om een voorspelling te doen over de eindpositie. Werder is een team van hoge pieken en diepe dalen.

Wedtip:

 

Borussia Mönchengladbach

Eindpositie 2016/2017: 9

Opvallende nieuwkomers: Vincenzo Grifo, Matthias Ginter

Seizoensverwachting: Borussia MG maakte vorig jaar een kleurloze indruk. De ploeg die in eerdere seizoenen nog met energiek voetbal Europees voetbal wist te behalen, kwam geen moment echt in het ritme. Dahoud vertrok in de zomer naar Dortmund, terwijl er ook enkele nieuwe spelers kwamen. Maar er is zeker geen grote sanering doorgevoerd. De spelers die voor eerdere successen zogden hebben dus enig krediet, en niet ten onrechte. Een plaats tussen de posities vijf tot acht lijkt me een realistisch doel voor BMG.

Wedtip:

 

Schalke 04

Eindpositie 2016/2017: 10

Opvallende nieuwkomers: Bastian Oczipka, Pablo Insua

Seizoensverwachting: Net als Gladbach stelde ook Schalke 04 vorig jaar danig teleur. Het lukte niet om mee te strijden om Europees voetbal. De EL had nog voor een succesvol jaar kunnen zorgen, maar daar strandden Die Königsblauen in de kwartfinale. In de zomer werd er afscheid genomen van enkele dure krachten als Klaas Jan Huntelaar, Eric Choupo Moting en Dennis Aogo. De huurlingen Nabil Bentaleb en Yevhen Konoplyanka werder definitief vastgelegd, en een enkele nieuweling is de club komen versterken. Als trainer is de jonge Domenico Tedesco aangesteld, en van hem wordt veel verwacht. Ik zie Schalke wel een goed seizoen draaien, zonder de afleiding van Europese wedstrijden.

Wedtip: Schalke eindigt boven Gladbach @1,86 (Kroon/Betsson).

 

Eintracht Frankfurt

Eindpositie 2016/2017: 11

Opvallende nieuwkomers: Jonathan de Guzman, Jetro Willems, Sebastien Haller

Seizoensverwachting: Frankfurt deed vorig seizoen lange tijd mee om Europees voetbal, maar een inzinking in het voorjaar zorgde ervoor dat de ploeg van Niko Kovac uiteindelijk in de middenmoot terecht kwam. Frankfurt is qua voetbal vergelijkbaar met Hertha BSC en Freiburg: niet al te aantrekkelijk en vooral gericht op resultaat. De club heeft de afgelopen maanden drie spelers vastgelegd met een verleden in de Eredivisie. Willems en De Guzman hopen hun carrière in Frankfurt nieuw leven in te blazen. Normaal gesproken eindigt het degelijke Frankfurt in de grote middengroep.

Wedtip:

 

Bayer Leverkusen

Eindpositie 2016/2017: 12

Opvallende nieuwkomers: Sven Bender, Dominik Kohr

Seizoensverwachting: Ook Levekusen wist er in de voorgaande voetbaljaargang weinig van te bakken. Met een kwalitatief prima selectie leek Europees voetbal op voorhand een zekerheidje. Het liep anders, Leverkusen moest zelfs nog even vrezen voor degradatie, en finishte op een anonieme plaats in de middenmoot. Twee grote namen, Javier Hernandez en Hakan Calhanoglu, vertrokken. Dit hoeft niet per se een nadeel te zijn; de twee gaven vorig seizoen lang niet altijd thuis. Kohr, een verdedigende middenvelder, is een versterking. Voorin heeft men het supertalent Kai Havertz, van wie ik veel verwacht. Een sterk seizeon voor Bayer, waarin zij terugkeren in de (sub)top.

Wedtip: Leverkusen eindigt in de top-vier @3,25 (Bwin). Leverkusen eindigt boven Gladbach @1,72 (Unibet).

 

FC Augsburg

Eindpositie 2016/2017: 13

Opvallende nieuwkomers: Michael Gregoritsch, Fabian Giefer

Seizoensverwachting: Als een van de kleinere teams op het hoogste Duitse niveau doet FC Augsburg het al jarenlang heel behoorlijk. Het doel voor aanvang van het seizoen is altijd hetzelfde: 38 punten halen, waarmee je na 34 wedstrijden bijna altijd veilig bent. Vorig jaar haalde FCA exact dat aantal punten, al ging het zeker niet vanzelf. Degradatie is opnieuw een reëel gevaar, nu het zwakke Darmstadt 98 en FC Ingolstadt er niet meer bij zijn. Alle hens aan dek voor Die Fuggerstädter!

Wedtip:

 

Hamburger SV

Eindpositie 2016/2017:14

Opvallende nieuwkomers: Andre Hahn, Julian Pollersbeck       

Seizoensverwachting: HSV is qua traditie en fanschare een van de grootste clubs van Duitsland, alleen lukt het de club maar niet om de stap naar de top te maken. Het structurele wanbeleid dat gevoerd wordt heeft hier veel mee te maken; vaak krijg je het idee dat men maar wat doet. Vorig jaar ontsnapten Die Rothosen voor de derde keer in vier jaar nipt aan degradatie. Dit kan niet goed blijven gaan, maar ook dit seizoen ziet het er slecht uit. HSV vloog al uit de DFB Pokal, na een nederlaag bij VfL Osnabrück (3-1).

Wedtip:

 

Mainz 05

Eindpositie 2016/2017: 15

Opvallende nieuwkomers: Viktor Fischer, Kenan Kodro, Abdou Diallo

Seizoensverwachting: Mainz behoort tot de groep clubs die alles in het werk moeten stellen om niet te degraderen. Qua budget is M05 een van de kleinere clubs op het hoogste Duitse niveau, en grote transfersommen kunnen dan ook niet op tafel worden gelegd. Deze zomer vertrok Martin Schmidt, de coach die het jarenlang uitstekend deed. Zijn vervanging heeft de clubleiding intern geregeld. De nieuwe trainer, die voorheen de beloftes trainde, heet Sandro Schwarz. Van de selectie van Mainz ben ik niet onder de indruk. Een voorname degradatiekandidaat.

Wedtip: Mainz degradeert @6,00 (Bwin)

 

VfL Wolfsburg

Eindpositie 2016/2017: 16

Opvallende nieuwkomers: Nany Dimata, William, Ignacio Camacho, John Brooks, Paul Verhaegh

Seizoensverwachting: Van alle grote namen die vorig seizoen door het ijs zakten, was Wolfsburg het dieptepunt. De ploeg die in het recente verleden nog in de CL uitkwam, maakte een belabberd seizoen door, waarin maar net, via de playoffs, degradatie kon worden voorkomen. Interim-coach Andries Jonker mocht blijven, en hij start het nieuwe seizoen met een een hoop nieuwe spelers. De clubleiding hoopt ongetwijfeld de zaak zo op te schudden. Onder de nieuwelingen zit zeker wel kwaliteit, al weet ik niet of Jonker de geschikte man is om de club naar nieuwe successen te loodsen. Een plaats onderin het linkerrijtje.

Wedtip:

 

VfB Stuttgart

Eindpositie 2017/2017: 1 (2. Liga)

Opvallende nieuwkomers: Chadrac Akolo, Dennis Aogo

Seizoensverwachting: VfB Stuttgart is weer thuis op het niveau waar de club qua naam en faam natuurlijk ook thuis hoort. Vorig jaar bemachtigden de Zuid-Duitsers de titel in de 2. Bundesliga. In de zomer zijn er de nodige versterkingen aangetrokken, en de club is zeker niet de grootste degradatiekandidaat. De voorgaande seizoenen lieten zien dat het verschil in kwaliteit tussen de top van de 2. Liga en alles onder de top van de Bundesliga niet zo groot is. Ik denk dat Stuttgart zich probleemloos weet te handhaven.

Wedtip:

 

Hannover 96

Eindpositie 2016/2017: 2 (2. Liga)

Opvallende nieuwkomers: Michael Esser, Matthias Ostrzolek 

Seizoensverwachting: Achter Stuttgart legde Hannover 96 in het voorbije voetbaljaar in de 2. Bundesliga beslag op de tweede plaats. Ook zij zijn dus snel weer terug op het hoogste Duitse niveau. H96 was in de Bundesliga doorgaans een niet al te spectaculaire club, maar inmiddels zijn er andere spelers en liggen de zaken anders. Van alle achttien teams kan ik Hannover het minst goed inschatten. Handhaving zal het seizoensdoel voor de Noord-Duitsers zijn.

Wedtip:

 

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar futre
Country flagfutre in 16-08-2017 11:59 Voetbal
in 16-08-2017 11:59 Voetbal
4 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Misschien ook een goede Werner Topscoorder van Leipzig 2,00

0 Vind ik leuk's

^

Zeker.

0 Vind ik leuk's

Ik zie deze voorbeschouwing niet in het overzicht staan. Dus hierbij:


https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/voetbal/hamburger-sv-bayern-munich-21-10-2017

1 Vind ik leuk's

Voorbeschouwing volgt later, maar hier alvast, voor zondag:


Augsburg - Frankfurt: Frankfurt ah +0,25 @1,87 (SBObet). Finnbogason is namelijk voorlopig uit de roulatie. Zonder hem is Augsburg veel minder. Frankfurt mist Rebic door een schorsing, maar dit is goed op te vangen.

1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.