Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Backen en layen op Betfair

Hey allemaal!

Ik ben vandaag bijna de hele middag bezig geweest om het backen en layen op Betfair een beetje onder de knie te krijgen omdat je er veel geld mee schijnt te kunnen verdienen. De basis snap ik allemaal wel, dat backen gewoon wedden is en dat je met layen de bookmaker speelt. Verder heb ik ook andere topics op dit forum gelezen om tips, trucs en ervaringen te lezen. Ik heb alleen nog een paar vragen waar ik nog niet helemaal uit ben:

Ik lees veel over backen op een team, en vervolgens op datzelfde team layen als het op voorsprong komt... Zo van, je hebt gegarandeerd winst. Maar dat weet je van tevoren toch niet? De kans dat het fout gaat is in principe toch bijna net zo groot als wanneer het goed gaat. (Dus dat het goede team op voorsprong komt). Want meestal kan je slechts kleine bedragen winnen in verhouding tot je inzet, maar wel je hele inzet verliezen als de odd niet in jouw voordeel veranderd. Dus dan kan je kleine bedragen winnen, met risico, maar grote bedragen verliezen. Zie ik dan iets over het hoofd, of snap ik iets nog niet?

Veel mensen backen dus hoog en layen laag. Dus je backt een team op 1.80 en je layt het op 1.70. Dan zou je dus, als de inzet met backen en layen hetzelfde is, of quitte spelen, of 0.1x de inzet winnen. Maar, wat nou als je backt op 1.80 maar niemand backt op jouw 1.70? Dat weet je toch niet van tevoren. Of gebeurt dat in principe altijd wel, mits het niet te gek is? Ik weet dat er veel mensen op Betfair zitten maar heb geen idee hoevaak jouw lay ook gebruikt wordt door andere mensen. Want straks back je 100 euro op 1.80 en lay je voor max 100 euro op 1.70, maar daar gaat niemand op in. Dan kun je dus ook 100 euro verliezen. Dus dat zou dan geen zogenaamde surebet zijn. Dus ook hierbij de vraag, is er iets wat ik niet snap of weet? Of zijn hier andere tips of trucs voor?

Ik hoor het graag! :D

PS ik weet dat hier al een aantal topics van waren. Maar de meeste waren heel verouderd, veel sites zijn veranderd enzo, dus ik weet niet of alles nog wel van toepassing is nu.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jordinec
Country flagjordinec in 7-06-2015 16:54 Bookmakers
in 7-06-2015 16:54 Bookmakers
4 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
kijk eens op https://site.sports.betfair.com/betting/WheresTheMoneyAction.do?sortId=2&timeZone=Europe/London , als je daar iets zet kan je er wel vanuit gaan dat je live kan layen
0 Vind ik leuk's
Hmm het gematchte bedrag is wel heel klein ten opzichte van het ongematchte bedrag... Dat zou betekenen dat de kans groot is dat er niemand op je lay in gaat
0 Vind ik leuk's
Gratis tipje van Tante Kaat : Gratis geld bestaat niet.

jordinec:

Ik lees veel over backen op een team, en vervolgens op datzelfde team layen als het op voorsprong komt... Zo van, je hebt gegarandeerd winst. Maar dat weet je van tevoren toch niet? De kans dat het fout gaat is in principe toch bijna net zo groot als wanneer het goed gaat. (Dus dat het goede team op voorsprong komt). Want meestal kan je slechts kleine bedragen winnen in verhouding tot je inzet, maar wel je hele inzet verliezen als de odd niet in jouw voordeel veranderd. Dus dan kan je kleine bedragen winnen, met risico, maar grote bedragen verliezen. Zie ik dan iets over het hoofd, of snap ik iets nog niet?



Je ziet niks over het hoofd. Bedoeling van back/layen is dat je kan "voorspellen" of de odd gaat zakken of stijgen. En daar komt kennis bij kijken. Zonder kennis ga je dus pakken verlies maken.



0 Vind ik leuk's
There will be more like me, I promise you. And we will bring hell to you and your kind. And my conscience is clear. I have no regrets. I live forever. I go to a better place.
Betfair .... het kan snel omhoog gaan en even snel terug naar beneden gaan ....

in feite bedrieg je gewoon steeds jezelf ;o)) ..... stel je gaat op de goal market .... en denkt 0-0 ... deze wedstrijd blijft nooit op deze score hangen .... vaak gebeurt dat dan ook niet .... je gaat dan bijvoorbeeld een 3.50 layen met een liability van 10 € .... maar eigenlijk plaats je gewoon een weddenschap van 10€ op over 0.5 goals aan 1.30 ...

een weddenschap die ik bij unibet nooit zou plaatsen trouwens ... omdat ik meestal speel met maximaal 2.50 € inzet bij voetbal. .. maar oke.

ieder zijn ding, heb al geld verdiend en geld verloren bij betfair ... het verliezen gaat sneller eens je in een flow zit
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.