Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betting Exchanges verbannen uit Nederland?

Hallo leden,


Dit is mijn eerste bericht hier op dit forum. Het is mij opgevallen dat steeds meer sites geen Nederlandse spelers meer accepteert. Ik gebruik momenteel Betfair Exchange het meest vanwege hun Back & Lay systeem & winnende spelers zijn welkom. Het is mij opgevallen dat Matchbook sinds kort geen Nederlandse spelers meer accepteert. Ik maak mij grote zorgen. Omdat Smarkets, Betdaq allemaal Exchanges die ook al geen Nederlanders accepteert. Momenteel Betfair Exchange de enige exchange website die ik nog kan gebruiken. Op zich niet erg want hier zit de meeste liquiditeit. Ik maak me wel zorgen want momenteel werk ik en naast mijn werk komen mijn grootste inkomsten it Betfair exchange. Ik ben bang dat Betfair mogelijk ook Nederlanders gaat weren.


Heeft een van jullie meer verstand van die nieuwe wetgeving in nl? Denken jullie dat in de toekomst Exchanges geen opties zullen zij of is Betfair al bezig met een licentie in Nederland?


Toevoeging: Weet iemand i.v.m de Europese wetten of het nog iets kan uitmaken omdat Betfair MGA licentie heeft uit Malta?

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar FCRonaldo9
Country flagFCRonaldo9 in 16-12-2020 21:41 Bookmakers
in 16-12-2020 21:41 Bookmakers
10 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Ik denk dat er meer mensen zijn met expertise op het forum. Zoals bij voorbeeld @Support. Bij mijn weten en ervaringen op dit moment is dat met ingang van 2021, ik weet niet de exacte datum uit mijn hoofd dat maar dacht rond de zomer, buitenlandse gokkantoren een vergunning kunnen aanvragen hier. Daarbij is de belangrijkste voorwaarde in mijn ogen op zen minst de laatste 6 maanden voor aanvraag geen gokactiviteiten voor Nederlands aanbieden en/of promoten. Gezien deze regels en ontwikkelingen is de realiteit nu dat de eerste Bookies nieuwe NL spelers weren, waarbij mijn persoonlijke mening is dat er binnen enkele weken ook bestaande spelers geweerd en of geweigerd worden totdat de vergunning rond is! Indien mensen aanvulling of correctie hebben hoor ik het graag, maar dit is mijn informatie die ik bezit.

1 Vind ik leuk's
Analyzedtipper

Ik hoop dan dat zij die licenties hebben en hun Exchange aanbod kunnen blijven aanbieden. Ik vind dit wel echt weer typisch nederlands. Alles omdat meneer de belastingdienst zo graag mee wilt verdienen..

0 Vind ik leuk's

Iedereen ziet het als centen graaien... Natuurlijk zal dit één van de grootste redenen zijn, echter zit hier veel meer achter! Denk eraan gedragsregels, regulering en bescherming van de consument. Dit betreft natuurlijk niet alleen van bijvoorbeeld niet uitbetaald krijgen, maar ook ter bescherming van gokverslavingen etc... Aan de ene kant ben ik persoonlijk qua regulering en bescherming op zichzelf best een voorstander. Bedoel als je kijk naar de digitale cowboys waar je je geld binnen no-time kwijt kunt zijn. Bedoel de licensies zijn prachtig, maar je hebt er in de praktijk geen ruk aan op dit moment!

Zelf op dit moment ben ik ook de voorstander van de Maltese licenties, omdat deze in mijn ogen inderdaad een goede trouw heeft. Kijk je bijvoorbeeld naar de licentie op Curaçao, ondanks dat deze bestaat en zogenaamd bescherming moet bieden, doet deze organisatie echt niets goed. Zoek maar voor de grap is op google naar reviews van Curaçao.. Dan ga je huilen!

Al met al, beleefd het enorm veel voordelen als spelers qua bescherming, qua belasting, ja dat is gewoon IDIOOT hoog, maar goed dat is algemeen bekend.

Hierbij een klein betoog voor de vergunning met een kritische blik ;)

Betreft je bescherming tegen je semi inkomen zullen daar wel alternatieven voor zijn, maar dat zijn zekers niet de meest gebruiksvriendelijke wegen om te bewandelen en zullen we verder hier maar ook niet gaan toelichten ;)

1 Vind ik leuk's
Analyzedtipper

Ja dat is ook wel zo. De meesten zijn geïnteresseerd in de money grab. Ik blijf heel sceptisch. Ik heb verhalen gelezen van mensen uit de UK hoe bookmakers daar ook gewoon hun gangetje kunnen gaan in vele gevallen zoals reclames etc. maar niet uitbetalen wanneer je winstgevend bent. De Gamble Commission staat best hoog aangeschreven. Maar uiteindelijk is dit toch wel een beruchte industrie. Je hebt zeer gelijk wat betreft die Curacao licenties persoonlijk zou ik nooit voor een broker gaan met een licentie uit Curacao. Ik heb ook de meest horror verhalen gelezen. Alsnog hoop ik dat de KSA niet de winstgevende spelers gaan benadelen. Ook al is het maar 1%.


De belastingen is nog niet eens mij grootste zorg ook al vind ik het wel heel gierig. Ik heb het gevoel dat de mensen die deze wetten maken totaal geen idee hebben. Je zorgt er nu juist voor dat mensen die winnen geweerd worden & verliezers welkom. Wat je creert is. Op het moment dat iemand wint een bookmaker kan zeggen ''we maken ons zorgen om de vele bets die je plaatst'' en je nog sneller limiteren als zij dat al niet deden.


Maar goed, mijn zorgen zijn wel gedaald aangezien ik inmiddels alternatieven heb gezocht mocht Betfair haar deuren sluiten voor Nederlanders. En nee uiteraard blijven we netjes handelen he😉.

2 Vind ik leuk's

Betfair inderdaad per 1 oktober niet meer voor Nederlanders, ben lang aan het zoeken geweest voor een goed alternatief en blij dat ik deze heb gevonden:

https://www.matchedbettingnederland.nl/betfair-exchange-alternatief/

0 Vind ik leuk's

Inmiddels meer ervaring mee? Hoe bevalt dit alternatief?

0 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

En?


Hoe bevalt dit?

0 Vind ik leuk's

Orbit werkt op zich prima, irritant is dat Skrill stortingen nu niet meer toegestaan zijn alleen

0 Vind ik leuk's

Ik ben momenteel nog steeds op zoek voor een alternatief van de Betfair Exchange. Heb gekeken om via Orbit X te spelen echter vond ik dit er niet vertrouwd uit zien. Iemand al enig idee of er vorderingen zijn omtrent het toetreden van de Betfair Exchange tot de Nederlandse markt? En of dit vanuit de Nederlandse wet- en regelgeving gelegaliseerd wordt?

0 Vind ik leuk's
  • Sw0174 (14-11-2021 09:35) Citatie verwijderen

    Ik ben momenteel nog steeds op zoek voor een alternatief van de Betfair Exchange. Heb gekeken om via Orbit X te spelen echter vond ik dit er niet vertrouwd uit zien. Iemand al enig idee of er vorderingen zijn omtrent het toetreden van de Betfair Exchange tot de Nederlandse markt? En of dit vanuit de Nederlandse wet- en regelgeving gelegaliseerd wordt?


Dat zie ik niet binnen 12 maanden gebeuren

1 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.