Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

ID-kaart wordt niet geaccepteerd door Bwin

Ik heb me sinds kort aangemeld bij Bwin.com. Ik heb wat gewonnen en wil dit op mijn bankrekening storten. Hiervoor eist Bwin ID of credit card gegevens. Ik heb een kopie van mijn paspoort gestuurd maar heb mijn BSN onleesbaar gemaakt, en ook met duidelijke letters 'Copy' op de fotokopie gezet. Ook had ik zwarte balkjes over mijn ogen gezet en mijn lengte afgedekt. Mijn paspoortnummer en de rest (naam, adres, handtekening, etc.) is wel gewoon leesbaar.

Probleem: Bwin blijkt het niet te accepteren. Om ze tegemoet te komen heb ik mijn lengte en ogen zichtbaar gemaakt. Maar dat is nog niet genoeg. Ze willen mijn BSN zien en ze willen niet dat ik 'Copy' op mijn fotokopie zet.

Hoe moet je daar nu mee omgaan in een tijd dat de overheid erop hamert om niet zomaar kant en klare fotokopieën van je paspoort door te sturen? Kan iemand me advies geven?
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar eurik
Country flageurik in 17-10-2016 13:13 Bookmakers
in 17-10-2016 13:13 Bookmakers
8 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Voor zover ik weet moeten ze relevante gegevens kunnen inzien i.v.m. eventuele criminele praktijken zoals witwassen. Je BSN is relevant, het lijkt me niet dat je ogen en/of lengte dat zijn. Ik heb altijd 'copy' als watermerk er overheen gegooid en daar nooit problemen mee gehad. Maar zodra je gegevens onleesbaar gaat maken snap ik wel dat ze daar moeilijk over gaan doen, aangezien ze bij wet verplicht zijn om je identiteit te controleren.
0 Vind ik leuk's
Dank voor je antwoord. Maar dit is wat onze Rijksoverheid erover schrijft:

"Schrijf op de kopie
?dat het een kopie is,
?voor wie of welk product de kopie bedoeld is,
?de datum waarop u de kopie afgeeft,
?streep uw burgerservicenummer door; in het document, maar ook in de strook nummers onderaan. Organisaties en bedrijven mogen het burgerservicenummer alleen gebruiken als dat wettelijk is bepaald. Dit geldt bijvoorbeeld voor de bank of zorgverleners, zoals uw huisarts, apotheek en zorgverzekering"

Bwin is niet eens wettelijk verplicht om die controle te doen. mybet en unibet bijvoorbeeld storten zo op je rekening zonder al die ID eisen.
0 Vind ik leuk's
Hm, goed punt. Zou het niet weten eigenlijk. Heb wel een account bij Bwin (gebruik hem nooit), daar ook een kopie van mijn ID-kaart op moeten sturen destijds. Nooit last van gehad, maar de ID-kaart is inmiddels wel verlopen. :p

Aan de andere kant: als je bij een hotel een kopie van je ID-kaart moet laten maken ben je er toch ook niet helemaal zeker van dat daar niet mee gesjoemeld wordt?

Heb zo even geen kant en klaar antwoord op je vraag, misschien kan iemand anders je hierbij helpen. Informeren bij de rijksoverheid lijkt me in dit geval helaas geen optie, haha.
0 Vind ik leuk's
Heb ik wel gedaan. ;-) Die verwezen me naar autoriteit persoonsgegevens. Die moet ik morgen bellen. Maar of die lange arm tot in Gibraltar reikt betwijfel ik.

Rijksoverheid schrijft over hotels: "In de praktijk vragen ook veel andere organisaties om een kopie. U bent echter niet wettelijk verplicht om die aan hen te geven. Als u lid wordt van een sportschool of een telefoonabonnement afsluit, hoeft u bijvoorbeeld geen kopie af te geven."
0 Vind ik leuk's
Je bent volgens mij vergeten dat online bookmakers geen vergunning hebben in Nederland en dus officieel ook niet hier zaken mogen doen.
0 Vind ik leuk's
Je gaat akkoord met de voorwaarden of je gaat het niet. Het is niet verplicht volgens de overheid maar volgens hun voorwaarden wel. Gewoon uploaden anders ben je je centen kwijt. Kiezen of delen.
0 Vind ik leuk's
de overhijd in nederland moet online gokken in nederland toestaan willlen ze mensen beschermen .dat doen ze niet dus je hebt geen veilighijd als je kiest het om het toch te online te doen
0 Vind ik leuk's
Vergeet het maar, heb deze discussie vaker gevoerd met bookies.

gewoon doen wat ze vragen met de kans op identiteitsfraude of alles vergokken. aan jou de keuze
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.