Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Vivoex: Van €10 naar €500 met traden op Betfair

Ik zie veel topics voorbij komen waar mensen met een heel klein bedrag hun saldo willen opbouwen. Volgens mij is het nog niemand echt gelukt dus hierbij mijn poging lol :p
Ik ga het proberen door te traden op Betfair. Ik trade vooral inplay dus het lukt niet echt om wedtips vooraf te geven. Ik zal achteraf screens posten van alle bets en aangeven waarom ik die heb gedaan. En tips geven over traden
Voor de mensen die niet bekent zijn met Betfair staat hieronder een uitleg over hoe het werkt:
Betfair is een betting exchange, je wedt niet tegen een bookie maar tegen andere wedders. Je kunt het zien als een soort van aandelenmarkt. Je koopt je aandelen laag en verkoopt ze hoog. Hetzelfde principe kun je ook toepassen met odds op betfair. Je backt odds hoog en layed ze laag. Of je layed odds eerst laag en backed ze hoog terug. Dit wordt op Betfair ook wel 'traden' genoemd.
1.1 Backen en Layen

Backen
Backen gaat over de linkerzijde (de blauwe) van de tabel. Backen is niets anders dan een weddenschap aannemen!. Je ziet een hoop getallen staan maar het werkt eigenlijk heel simpel: Op dit moment is de odd op Roma 2.4, Shaktar 3.45 en op een gelijkspel 3.35. Als je dus op Shaktar wilt inzetten klik je op de 3.45 en bepaal je je inzet. Je ziet onder de odds een hoop bedragen staan. Dit is het beschikbare bedrag waartegen je tegen die odd kan inzetten. Dus op dit moment is 32672 euro beschikbaar tegen een odd van 2.4 om op Roma in te zetten.
Stel dat je de 3.45 op Shaktar eigenlijk iets te laag vindt, je hebt liever 3.50. Als je dan op de 3.45 klikt en je gaat je inzet bepalen kan je ook nog de odd verhogen. Je vult dan ipv de 3.45 de 3.50 in. Deze 3.50 is niet verkrijgbaar om te backen (3.45 is het hoogste). Jouw gevraagde 3.50 komt dan aan de lay-zijde, dit is de vraag-kant (backen is aanbod-kant). Nu komen we dus automatisch bij layen uit.
Layen
Layen gaat over de rechter (grijze)zijde van de tabel. Als je layt, speel jij voor bookmaker. Aan de lay-kant staan de gevraagde odds van backers. Deze odds zijn niet beschikbaar, maar die vragen ze dus (zoals wij gedaan hebben bij de 3.50 op Shaktar). Als je wilt layen neem jij dus eigenlijk deze gevraagde odds van de backers aan. Dan is er een match. Alle bedragen die je in de figuur ziet staan zijn nog niet gematched, deze worden gevraagd een aangeboden. Maar goed stel dat jij Shaktar wilt layen, wat houdt dat in? Als jij Shaktar layt ga je een weddenschap met een backer op Shaktar aan. Deze persoon denkt dat Shaktar gaat winnen en wil daar wel wat geld op inzetten tegen een odd van 3.45. Jij wint dus je weddenschap als Shaktar niet wint, en je verliest je weddenschap als Shaktar wel wint.
Let wel op wat je kan winnen en verliezen. Jij bent de bookmaker, dus jij betaalt als het ware uit als je verliest. Als je voor 10 euro Shaktar layt tegen een odd van 3.45 win je 10 euro (min commissie voor Betfair) als Shaktar niet wint (als het ware de 10 euro van die andere persoon). Als Shaktar wel wint moet jij 10 x(3.45 - 1) = 24,50 betalen. Dus je loopt 24,50 euro risico om 10 euro te winnen.
* De bedragen die je ziet kunnen van 1 persoon maar ook van 100 verschillende personen zijn. Je weet niet tegen wie je wedt. Alle gevraagde en aangeboden odds worden op 1 hoop gegooid.
* De percentages die je bovenin ziet zijn de marges. Zoals je ziet is dit een erg populaire wedstrijd en wordt er veel verhandeld. Als je aan de back-zijde op zowel Roma, het gelijkspel en Shaktar zou inzetten relatief verdeeld kom je bijna quitte uit, zulke hoge odds krijg je nooit bij een normale bookmaker omdat die wel marges hebben waarmee ze winst maken.
* In het figuur zie je links 'View P&L' en 'settings' staan. Vink deze altijd aan, en bij settings ook alles aanvinken. Dit is een erg handige tool. Als je gaat inzetten tegen een bepaalde odd zie je vanzelf wat je kan winnen en wat je kan verliezen.
1.2 Traden
Het makkelijkste is om een voorbeeld te geven met pics. Ik ga nu traden op de wedstrijd Romania v Ukraine die vanavond gespeeld gaat worden. Ik trade het liefst op under/over markten of markten waarbij inplay de odd bij een situatie waarbij niks gebeurd daalt. Voor dit voorbeeld ga ik proberen te traden met €2. Als eerst ga je backen
Het lukt me om €2 te backen @ 1.75 op de under2.5

Ik probeer nu €2 te layen @ 1.75 of lager. Ik bied daarom een lay aan van €2 @1.74 en hoop dat iemand hem backt.

Na een paar minuten pakt iemand mijn lay en komt het er als volgt uit te zien

Ik heb 2 cent winst bij een under2.5 en 0 bij over2.5. Die 2 cent winst haal ik door het tradeverschil tussen back en lay
(1.75 - 1.74) = 0.01
0.01 * €2 = €0.02
Omdat ik geen verlies maak bij een over2.5 wordt dit ook wel een no-loss bet genoemd. Het is ook mogelijk om een 'surewin' te maken.
Ik back opnieuw €2 op de under2.5 @ 1.75, maar deze keer lay ik geen €2 maar €2.02. Iets meer dan ik backte dus. Na een paar minuten zijn beiden odds aangenomen en ziet mijn winst er zo uit

2 cent winst bij de under2.5 en 2 cent winst bij de over2.5. Dus bij elk mogelijke uitslag heb ik winst. Dit wordt ook wel een surewin genoemd.
Bij deze strategie loop je alleen risico op het moment dat je bet gebacked is tot het moment dat je lay aangenomen wordt. Stel dat je de under2.5 backt en voordat je je lay bet plaatst er gescoord wordt. De odd voor de under2.5 zal dan omhoog schieten en het enige wat je dan kan doen is layen met verlies of wachten tot de odd weer daalt en hopen dat er niet nog een goal valt. Omdat ik in mijn voorbeeld alle bets maakte voordat de wedstrijd begonnen was heb ik dus letterlijk geen enkel risico gelopen op verlies.
1.3 Tips bij het traden
Belangrijk is dat je de juiste markten kiest. Snel traden is alleen mogelijk op een markt die actief is. Ik vindt het actief als er minimaal 50k op de markt is gebet, maar het hangt er ook vanaf hoe lang het duurt voordat de wedstrijd begint. Het belangrijkste vindt ik of een markt inplay zal gaan of niet. Ik raad je aan om alleen te traden bij markten die ook inplay zullen gaan omdat dat veel veiliger is. Als je een bet probeert af te layen en de lay wordt maar niet aangenomen, vink dan de keep functie aan:

Op het moment dat een wedstrijd begint, een goal valt of er een rode kaart is dan 'suspend' betfair de inplay markten en worden alle niet gematchde bets dus verwijderd. Door de keep functie aan te zetten blijft je bet ook na de suspend.
Zoals je in dit topic kan lezen trade ik vooral op de unders/overs markten. Het liefst op markten waarvan de odd vanaf de aftrap bij een gelijk blijvende situatie daalt. dus bijvoorbeeld unders, draw, 0-0 etc. Ik back dus altijd de unders eerst en lay ze dan af. Om markten te vinden die gaan laden gebruik ik odds verlijk sites zoals:
http://www.oddsportal.com
http://www.oddschecker.com
http://oddsoddsodds.com
Als prematch de gemiddelde odd van de bookies verhoogd met 5% nog steeds lager zijn dan odd bij Betfair, zal de odd bij betfair vaak wel ietsje dalen. Behalve als er teamnieuws uitkomt, bijvoorbeeld een blessure of iets dergelijks. Dan kan het alle kanten opgaan.
De minimumbet bij Betfair is 2 euro. Er is een truuk om lagere inzetten te doen. Op youtube is wel een duidelijk filmpje te zien hoe het werkt: http://www.youtube.com/watch?v=nk_J8ry2iKw
Mijn Resultaat
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vivoex
Country flagvivoex in 7-02-2011 21:44 Bookmakers
in 7-02-2011 21:44 Bookmakers
38 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik ga je volgen Vivoex :-)
Kan je voor de 'minde ervaren wedders' kort uitleggen wat de volgende termen beteken zodat ze het ook kunnen volgen?
- InPlay
- No-loss bets
- Surewins
- bets/trades
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
Ik ga je volgen Vivoex :-)
Kan je voor de 'minde ervaren wedders' kort uitleggen wat de volgende termen beteken zodat ze het ook kunnen volgen?
- InPlay
- No-loss bets
- Surewins
- bets/trades

Ik herinner me trouwens dat ik een best uitgebreide verhaal had gepost over backen en layen op betfair in mijn andere topic over bankroll opbouwen. Maar die kan ik nergens meer vinden :s Weet je waar die is gebleven?
Er is een artikel van gemaakt zie ik, maar de link werkt niet?
https://www.voetbalwedden.net/topic/risicoloos-een-bankroll-opbouwen-voor-beginners-457/1/
0 Vind ik leuk's
vivoex:
Ik heb een een keertje van 30 cent 75 euro weten te maken op Betfair. Dit deed ik door telkens (vooral inplay) te traden en zo surewins of beter no-loss bets te maken. Ik ga het nu opnieuw proberen en al mijn bets/trades en tips hier posten.

He, waarom maak je niet van die 75 euro 18 750 euro? ;-)
0 Vind ik leuk's
vivoex:
Ik heb een een keertje van 30 cent 75 euro weten te maken op Betfair. Dit deed ik door telkens (vooral inplay) te traden en zo surewins of beter no-loss bets te maken. Ik ga het nu opnieuw proberen en al mijn bets/trades en tips hier posten.

He, waarom maak je niet van die 75 euro 18 750 euro? ;-)
0 Vind ik leuk's
aduard:
vivoex:
Ik heb een een keertje van 30 cent 75 euro weten te maken op Betfair. Dit deed ik door telkens (vooral inplay) te traden en zo surewins of beter no-loss bets te maken. Ik ga het nu opnieuw proberen en al mijn bets/trades en tips hier posten.

He, waarom maak je niet van die 75 euro 18 750 euro? ;-)

Omdat ik die 75 euro in 1 tiltbet verloor :p
0 Vind ik leuk's
Ik ga het ook zeker volgen.
Ben al een tijdje van plan om me in betfair te verdiepen, kon alleen de tijd niet vinden.
0 Vind ik leuk's
Vanacht had Club Cerro Porteno v Tacuary FC Asuncion bij 1-1 in de 82e minuut nog steeds een odds van 2.14 voor under 2.5. Dat was goed verdienen. :)
0 Vind ik leuk's
Ik ga je volgen vivoex. Ik speel nu sinds een halfjaar op betfair, bevalt me prima, odds zijn over het algemeen hoger dan bij bwin en unibet. Alleen ik speel op betfair voornamelijk asian handicappen. En dat 'back' ik dus. Dat layen vat ik nog steeds niet helemaal;p
0 Vind ik leuk's
Tegek Vivoex echt super interessant vooral omdat het denk ik bij de meeste wedders vrij onbekend is. Ook hoop ik echt dat het gaat lukken om de 500 euro te halen. Het leuke hiervan vind ik ook dat je eigenlijk wed tegen andere wedders. Als ik het goed begrijp ben je als je dus beter bent dan de gemiddelde trader winstgevend of zit er nog een addertje onder het gras.
0 Vind ik leuk's
Unibet
voetbalfan:
Tegek Vivoex echt super interessant vooral omdat het denk ik bij de meeste wedders vrij onbekend is. Ook hoop ik echt dat het gaat lukken om de 500 euro te halen. Het leuke hiervan vind ik ook dat je eigenlijk wed tegen andere wedders. Als ik het goed begrijp ben je als je dus beter bent dan de gemiddelde trader winstgevend of zit er nog een addertje onder het gras.

Niet per se, het traden vind niet alleen plaats binnen Betfair maar ook tussen Betfair en andere bookmakers.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.