Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Makkelijk screenshots droppen en posten

Ik zie hier heel vaak plaatjes geüpload worden en wil iedereen graag een hele simpele manier leren hoe dit kan zonder dat je de screenshot op je pc opslaat.
Stap 1:
Maak een screenshot van hetgeen wat je wil plaatsen met de PrtScrn knop op je toetsenbord.
Stap 2:
Ga naar www.imgur.com en druk op CTRL+V. Je krijgt dan het volgende schermpje ervoor:

Stap 3:
Wil je het plaatje aanpassen vink dan het hokje bij EDIT aan. Druk vervolgens op Start Upload.
Afhankelijk van je keuze kom je bij (1) het Image Editing schermpje of (2) een overzichtspagina van je plaatje.
Bij (1) kun je je plaatje eerst nog bijsnijden (vergeet niet op apply te drukken). Druk vervolgens op Save.
Stap 4:
Wil je het plaatje hier op het forum plaatsen, kopieer dan de link bij Direct Link (eindigt op .png)

Zo heb je nooit de screenshot op je pc gehad maar heb je het toch kunnen bijsnijden. Wanneer je een account hebt bij imgur.com kun je al je screenshots beheren en bijvoorbeeld ook kijken voor hoeveel bandbreedte je plaatje heeft gezorgd en hoe vaak hij is bekeken.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar erikb1990
Country flagerikb1990 in 25-03-2013 15:18 Hulp en advies
in 25-03-2013 15:18 Hulp en advies
13 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

werkt echt handig lijkt me ;o)
0 Vind ik leuk's
Thanks! Ik gebruik altijd tinypic.com maar dat zijn een stuk meer handelingen en moet je inderdaad screenshot op pc hebben.
Dit scheelt veel tijd.
0 Vind ik leuk's
bedankt voor de tip, als je hem hier wil plaatsen doe je het dan dus wel met de image knop en niet met de link knop ;o)
maar hij doet het lekker snel, één van de betere tips voor mij de laatste weken ;o)
0 Vind ik leuk's
lohocla:
bedankt voor de tip, als je hem hier wil plaatsen doe je het dan dus wel met de image knop en niet met de link knop ;o)
maar hij doet het lekker snel, één van de betere tips voor mij de laatste weken ;o)

Ja ik ging ervanuit dat de mensen die iets met deze tip doen ook wel weten hoe ze een plaatje in dit forum moeten plaatsen ;-)
Denk ook dat dit mijn beste tip is van deze maand :P
0 Vind ik leuk's
Dit is inderdaad een hele goede tip en aangezien er toch wat mensen zijn die graag willen weten hoe je eenvoudig een printscreen maakt blaas
ik deze een nieuw leven in ;-)
0 Vind ik leuk's
Je hebt ook een programma Gyazo, is ook makkelijk te gebruiken.
Je klikt het programma aan selecteert je venster voor de screenshot en je foto wordt automatisch geüpload op internet.
https://gyazo.com/
0 Vind ik leuk's
Lage odds zijn net als mooie vrouwen, daardoor moet je je niet laten verleiden.
tinusz:
Je hebt ook een programma Gyazo, is ook makkelijk te gebruiken.
Je klikt het programma aan selecteert je venster voor de screenshot en je foto wordt automatisch geüpload op internet.
https://gyazo.com/


Werkt goed, maar ben niet zo van de extra software. Kan handig zijn voor anderen echter.
0 Vind ik leuk's
Ook een makkelijke optie is puush , dit is een programma waarmee je gewoon een gedeelte kan selecteren en het dan automatisch een linkje voor je maakt. Supersimpel en snel. Het is te downloaden op www.puush.me
0 Vind ik leuk's
dhill0n:
Ook een makkelijke optie is puush , dit is een programma waarmee je gewoon een gedeelte kan selecteren en het dan automatisch een linkje voor je maakt. Supersimpel en snel. Het is te downloaden op www.puush.me


Geen idee wat het verschil is met gyazo, maar ik gebruik deze ook en vind hem meer dan prima werken inderdaad!
0 Vind ik leuk's
Groundhoppers - Een algemene facebook pagina welke als doel heef het delen van ervaringen, verhalen en foto's van groundhoppers over de wereld https://www.facebook.com/groundhoppers

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.