Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Marktscan: landgebonden gokmarkt groeit in Nederland

In 2015 is de kansspelmarkt gegroeid met 104 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. Dit is nog voor de legalisering van het online wedden. Momenteel worden alleen de weddenschappen die via TOTO worden afgesloten meegerekend.

Deze informatie komt uit de marktscan, uitgevoerd door de Kansspelautoriteit. Het is behoorlijke pil van ruim honderd woorden, maar op de website van de Kansspelautoriteit staat een korte samenvatting van de bevindingen:

http://www.kansspelautoriteit.nl/nieuws/alle-nieuwsberichten/september-0/marktscan/

Op dezelfde pagina kun je ook de gehele marktscan downloaden, mocht je het interessant vinden.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar richard123
Country flagrichard123 in 4-10-2016 12:37 Hulp en advies
in 4-10-2016 12:37 Hulp en advies
2 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Het totale bruto spelresultaat is 2,34 miljard en daarvan is maar 1% sportweddenschappen bij de TOTO. Best bijzonder. Dat kan natuurlijk betekenen dat er heel veel mensen buiten TOTO om spelen, maar als ik om me heen kijk (bij het voetballen enzo) zitten de meesten toch gewoon op TOTO.
0 Vind ik leuk's
Er zitten naar mijn idee nog zeker veel mensen bij TOTO. Dit komt vooral door vanwege het zogenaamde gemak. Mensen vinden het schijnbaar makkelijker om een winnend wedbriefje in te leveren en vervolgens direct het geld te kunnen innen.

Overigens zitten bij diezelfde 1% ook de spelers van weddenschappen tijdens paardenrennen of drafbaanraces (Runnerz).
0 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.