Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met Donnynedved: onze darts expert en prijswinnaar

@sjorss94 was erg benieuwd naar een interview met @donnynedved en toevallig heeft deze voetbal- en dartsexpert net de Rode Duivels/Oranje prijsvraag gewonnen!🎉 Reden te meer om deze VW liefhebber die met veel enthousiasme en kennis voorbeschouwingen schrijft, aan de tand te voelen! Wedt hij al lang? Heeft hij goede adviezen voor beginnende wedders en waar komt zijn gebruikersnaam eigenlijk vandaan?🤔 Lees het allemaal in onderstaand interview! Veel plezier! 😄

Wil je jezelf even voorstellen?

Mijn naam is Don, ik ben dertig jaar en ben geboren en getogen in Amsterdam. Ik volg darts en voetbal op de voet en ben fan van PSV, Juventus en sinds enkele jaren ook Atalanta. Daarnaast speel ik ook zelf graag een wedstrijd veld- of zaalvoetbal, allemaal op amateurniveau waarbij vooral de derde helft ook leuk moet zijn 😉 Ik heb een studie Biomedische wetenschappen afgerond maar medisch onderzoek bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn, vandaar dat ik mij dit jaar om heb laten scholen naar Full-stack Javascript developer. Wel heb ik tijdens mijn studie veel over statistiek geleerd wat erg handig is in de bettingwereld!

Hoe ben je op voetbalwedden.net terecht gekomen?

Ik ben lid sinds 7 juni 2010. Ik kan mij niet herinneren hoe ik hier terecht ben gekomen maar gezien dit enkele dagen voor het WK in Zuid-Afrika was denk ik dat ik op zoek was naar tips. Volgens mij heb ik daarvoor ook al eens gewed maar ben ik sinds dat jaar een stuk fanatieker geworden.

Wat betekent je gebruikersnaam donnynedved?

Mijn roepnaam als kind was Donny en daar heb ik de naam van mijn favoriete voetballer aan vastgeplakt. Mijn moeder is geboren in Praag, vandaar dat ik het Tsjechische voetbal ook graag keek. Zeker in de tijd dat onder andere Nedved, Rosicky, Cech, Koller en Baros speelden!

Heb je een levensmotto?

Ik heb niet per se een levensmotto, wel een wedmotto waarvan ik niet meer weet wat de oorsprong is: “I don’t care if it’s a pissing contest, value is value.” Zo heb ik ooit een weddenschap geplaatst dat recordhouder Joey Chestnut minder dan een bepaald aantal hotdogs zou eten bij Nathan’s hot dog eating contest omdat de line gewoon bizar hoog was en het die dag bloedheet was. Hoewel hij dit jaar het wereldrecord heeft gebroken heeft hij die line nog steeds niet gehaald.

Je schrijft graag over darts. Dart je zelf ook?

Ik dart een paar keer per jaar met vrienden, zeker rond deze tijd als alle grote toernooien worden gespeeld is het leuk om zelf ook een pijltje te gooien. Helaas ben ik er al lang achter dat ik meer talent heb in het voorspellen van wedstrijden dan zelf spelen.

Wat is je favoriete bookmaker? 

Ik denk Betfair. Het is vooral lastig om specifieke weddenschappen op darts te vinden en Betfair heeft misschien wel het meest uitgebreide aanbod. Daarnaast bieden ze exchange betting aan waarbij je weddenschappen kan afsluiten met andere mensen en geen last hebt van limieten.

Wat raad je andere wedders aan?

Ik heb tien jaar geleden alle fouten gemaakt die je kan maken denk ik maar aangezien ik het toen vooral deed om een wedstrijd op te leuken en ik met kleine bedragen speelde is dat niet erg. Als je het wedden serieus wil nemen moet je je stakes/bankroll management goed bepalen en je je daaraan houden en alleen odds spelen die in jouw ogen echt te hoog zijn. Een tweede tip die ik kan geven is dat een cash-out op de lange termijn zelden verstandig is, de bookmaker pakt namelijk al een flinke marge op het moment dat je de weddenschap plaatst en bij een cash-out pakken ze voor het gemak nog een extra marge.

Daarnaast is het onverstandig om te ‘wedden om het wedden’. Zo wilde ik vroeger nog wel eens op Zuid-Amerikaans voetbal inzetten om nóg meer winst te maken of juist verliezen te compenseren na een avondje Champions League. Aangezien ik geen verstand heb van Zuid-Amerikaans voetbal liep dit zelden goed af. Ik heb voor mezelf bepaald dat mijn yield niet onder de 8% mag duiken en ik er anders mee zal stoppen, dus dat is een goede drijfveer. Tot nu toe gaat dit aardig gezien mijn eigen statistieken en die van mijn voorbeschouwingen.

Heb je je tactiek in de loop van de jaren nog aangepast?

Zoals velen vond ik de grote combi-weddenschappen in het begin heel interessant maar op de lange termijn is het niet verstandig, sowieso al omdat de kans klein is dat dezelfde bookmaker toevallig voor al je weddenschappen de hoogste odd heeft. Een goede tip is daarom om bij zoveel mogelijk bookmakers aangemeld te zijn en altijd de hoogste odd te zoeken voor je singles. Daarnaast ben ik mijn weddenschappen bij gaan houden in Excel wat een must is als je je cijfers wil weten.

Wat is je grootste 'klapper' die je ooit gemaakt hebt? 

Vorig jaar gaf Coca Cola aan dat zij geen reclame zouden uitzenden tijdens de Super Bowl maar alleen voor aanvang van de wedstrijd. Toch kon je bij Unibet nog wedden of de reclame van Coca Cola of Pepsi als eerste na de aftrap zou worden uitgezonden en kregen beiden een odd van ongeveer 1.90. Normaal ga ik ooit boven mijn 10/10 stake maar voor dit zekerheidje ben ik mijn boekje te buiten gegaan. 

Een andere mooie is een weddenschap die ik hier vorig jaar heb getipt in het Songfestival topic: Aangezien ik er zelf weinig verstand van heb ben ik vooral op verschillende fora gaan zoeken wat de experts van alle inzendingen vonden en kwam ik er achter dat deze odd veel te hoog was.

Wat is je grootste wedblunder of vreemde weddenschap die je ooit gemaakt hebt?

Mijn grootste blunder is denk ik toen ik nieuw was bij bookmaker Betvictor en ik een weddenschap op under 2.5 goals wilde plaatsen. Bij de meeste bookmakers staat de over links en de under rechts dus uit een soort gewoonte klikte ik rechts. Bij Betvictor zijn deze twee echter omgedraaid dus pas toen mijn weddenschap uitkwam zag ik dat ik geld had verloren in plaats van gewonnen.

Je schrijft ook voorbeschouwingen op VW! Vind je het tekstschrijven leuk?

Absoluut! Ik ben drie jaar geleden begonnen met het schrijven voor darten wat een fantastische wedsport is als je graag met statistieken werkt. Ik wilde toen ook graag schrijven voor een voetbalcompetitie en ik ben erg blij dat ik dit inmiddels kan doen bij mijn favoriete buitenlandse competitie. Ik volg de Serie A al sinds jongs af aan aangezien Pavel Nedved er heeft gespeeld.

In de laatste jaren is de competitie alleen maar leuker geworden omdat veel ploegen afgestapt zijn van catenaccio en er vorig seizoen gemiddeld meer dan drie goals per wedstrijd vielen. Ploegen als Atalanta helpen daarbij natuurlijk enorm! Het is dus zeker geen straf om beide sporten op de voet te volgen en er over te mogen schrijven.

Heb je wel eens een prijsvraag/competitie gewonnen op VW?

Behoorlijk wat inmiddels! De grootste prijs was 750 euro speeltegoed voor een bookmaker enkele jaren geleden via de algemene tipcompetitie. Deze week heb ik de nieuwe VW-hoodie gewonnen met de Interland prijsvraag, erg handig voor de winter. Daarnaast zijn er vaak prijsvragen waar je ook kan winnen als je iets minder goed bent in tippen zoals de decemberkalender of de WK-games, ook daar doe ik graag aan mee. Zo heb ik ook nog een bon gewonnen voor een reis via VI-Travel. Helaas is het door het coronavirus even lastig om deze te gebruiken.

Met wie zie je graag het volgende interview? 

@Mangata vanwege zijn goede statistieken en omdat hij verstand heeft van meerdere sporten. En natuurlijk @richard123 die in de afgelopen jaren alles goed heeft geregeld voor de tekstschrijvers!

Wil je nog wat kwijt of wil je nog iets delen met de lezers van VW? 

Ik sluit mij graag aan bij mijn collega @sjorss94 , ik ben erg blij dat ik deze community heb gevonden en heb hier veel geleerd. Mocht je een vraag hebben dan kun je altijd een berichtje sturen!

17
0
17 likes
Gestart door
Country flagSupport
26-10-2020 14:21 in Interviews
13 reacties

Heerlijk interview @donnynedved, complimenten!

0
0
0 likes
Ik speel mijn weddenschappen bij Unibet. Naast voetbal speel ik heel af en toe een tennis bet maar daar heb ik geen verstand van. Dus, dan moet je dat eigenlijk ook niet doen.

Heerlijke speler die Pavel Nedved.

Ik heb ooit het geluk gehad om hem live in Brugge te zien in een CH L wedstrijd van wo 14 sept 2005.

Wereldsterren als ibra en Trezeguet waren van de party voor Juve op bezoek in het Jan Breydelstadion. Del Pierro ontbrak by Juve terwyl Brugge Timmy Simons miste .

Stijn Stijnen verving toen Butina in het doel .Dankzij hem hield Brugge ht de 0. Maar wat ik daar toen zag die 1e ht. Een combinatie Ibra-Nedved-Ibra, werd door de brugse fans op handgeklap getrakteerd!

De pers schreef toen dat spelers bij Juventus als Thuram, Nedved en Pessotto in de herfst van hun carrière zaten maar Brugge werd overklast door Juve.

FT 1-2

sccs verder met je bets😉

1
0
1 likes
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Mooi interview! Leuke anekdotes ook wat betreft het wedden buiten de sport om. De enige vraag waar ik mee zit; was het de bedoeling om de travelbon dan te gebruiken voor een Serie A-wedstrijd? Een tripje Bergamo?

Ook de blunder is vrij herkenbaar. Zo heb ik wel eens een CL/EL combinatie goed gehad in mijn hoofd, maar heb ik bij één wedstrijd per ongeluk de competitiewedstrijd aangeklikt. Enkele dagen later werd de laatste wedstrijd toen rood... 😂

Leuk dat je mij noemt by the way, maar ik sluit me er volledig bij aan dat ook ik Richard een keer in deze interviews voorbij zou willen zien komen.

1
0
1 likes
Schrijver voorbeschouwingen 2021-2022

Heerlijk om te lezen :)

1
0
1 likes
Analyzedtipper

Top interview, fantastische rubriek!

2
0
2 likes

Bedankt voor de tips, Donny. Hopelijk blijven ze nog jaren komen!

Voor mij ben je één van de beste, zo niet de beste tipper van de site (en de cijfers bewijzen het) 👍

PS: Hoe komt het dat een geboren en getogen Amsterdammer voor de grote concurrent supportert?

2
0
2 likes

Mooi interviewtje. Goede rubriek.

1
0
1 likes
KK-AA-KK

Bedankt voor het lezen en voor de complimenten allemaal! Ik hoop ook dat VW deze serie nog lang voortzet.

@boempatat Je maakt me jaloers. Ik heb Nedved nooit van dichtbij in zo'n mooie wedstrijd gezien, wel bij bijvoorbeeld EK-kwalificatiewedstrijden tussen Nederland en Tsjechië die ik natuurlijk niet kon missen.

@Mangata De bestemming lag nog niet vast, maar bijvoorbeeld Napoli tegen Atalanta in een warme maand zou een droomaffiche zijn :) Dat foutje met een dubbele wedstrijd komt mij ook bekend voor trouwens 😢

@hypnotist86 Niet heel alledaags inderdaad. Mijn vader heeft gespeeld bij DWS uit Amsterdam, de Nederlandse landskampioen van 1964 en club waar o.a. Ruud Gullit, Frank Rijkaard en Rob Rensenbrink hebben gespeeld. Mijn vader was niet van dat niveau maar als DWS-er kun je natuurlijk niet voor de grote concurrent ajax zijn 😅 Aangezien ik voetbal begon te kijken in de tijd van Nilis en Van Nistelrooij was de liefde voor psv snel geboren.

5
0
5 likes
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Leuk interview. Vooral de quote, geboren en getogen in Amsterdam en psv fan.

Super, mag ik wel.

Vooral doorgaan met deze interviews, leer je de leden beter kennen.

2
0
2 likes
Pain is temporary. Quitting lasts forever.

Leuk man! Je doet het goed Donny!

2
0
2 likes
It's not betting, if you always win...

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.
Beste keuze!
Country flag Beschikbaar
  • Populairste bookmaker in Nederland
  • Livestreams beschikbaar
  • Duidelijke website
Speel nu
18+ | Wat kost gokken jou? Stop op tijd | Algemene voorwaarden
Country flag Beschikbaar
  • Enorm aanbod
  • Veel live streams
  • Goede reputatie
Speel nu
Country flag Beschikbaar
  • Mooie promoties
  • Kambi odds
  • Jack's Specials
Speel nu
Country flag Beschikbaar
  • Geweldige bonus van €250
  • Goed aanbod voetbalweddenschappen
  • Mooi design
Speel nu
  • Nieuwste reacties

Maak favoriet

Tipcompetitie: vragen en/of opmerkingen

05.07.2011 Excelsior - Feyenoord 2 8/10 €1.75 +6.00
    27.07.2011 Borrusia Dortmund - Hamburger SV 1 10/10 €1.70 +7.00
    De 2 bovenstaande tips die ik heb gespeeld staan beide op de verkeerde datum (vorige maand).
    De wedstrijden zijn vandaag en gisteren gespeeld maar tellen niet mee voor deze maand als ik het goed zie.
    Kan dit gefixt worden?

Tipcompetitie: vragen en/of opmerkingen
    Maak favoriet

777 geen aanrader

vreemd dat deze site, geen negatieve reacties krijgt.uitbetalen duurde bijna een week bij mij,ik had laatst een 6 wedstrijden bet gedaan en na de 3de bet was de optie " cashout " niet meer beschikbaar:.hun uitleg was:.ligt aan de bookmaker,kunnen we helaas niks aan doen":..ben bij 5 sites lid:..maar dit is wel met voorsprong de allerslechste !!!! ook de reclame met vandamme:.waarbij de speler van 100 naar 10 euro gaat om te wedden:..en zelf moet je minstens 20 euro storten...snap dit ook niet goed.site gaat ook traag...blijf ervan weg is mijn advies !!!!

777 geen aanrader
    Maak favoriet

Bookie Review: Unibet

Ga naar Unibet

Update: De problemen met de welkomstbonus zijn inmiddels opgelost! Bij het aanmaken van een account kun je dus zonder problemen gebruik maken van de welkomstbonus.

We hebben er even op moeten wachten, maar Unibet is inmiddels weer beschikbaar voor Nederlanders. Deze bekende bookmaker was vroeger erg populair onder leden, dus zijn we erg benieuwd hoe het tot nu toe bevalt. Het is ons wel opgevallen dat de lancering niet geheel vlekkeloos ging, door veel problemen met de welkomstbonus.

Een aantal bonussen op een rijtje:

Europese Voorrondes

Je kunt na het inzetten van €10 op een wedstrijd uit de voorrondes van de grootste Europese competities, een free bet van €5 ontvangen. Let op, deze free bet is wel alleen live te gebruiken en de minimale quotering voor de kwalificerende weddenschap is 1.40. Ook dien je minimaal 24 jaar of ouder te zijn.

Bekijk de bonus

EK 2022 +50% Profit Boost

Voor de knock outfase van het EK Vrouwenvoetbal heeft Unibet een 50% profitboost. De minimale odds zijn 1.40 of hoger en de maximale potentiële extra winst zal op je wedformulier staan. Ook voor deze promotie dien je minimaal 24 jaar of ouder te zijn.

Welkomstbonus

Unibet heeft een prima welkomstbonus. Bij een inzet van minimaal €10, kun je voor €40 aan free bets ontvangen. Dit is verdeeld onder vier free bets van €10 elk:

• €10 Pre-match free bet
    • €10 Live free bet
    • €10 Combinatie free bet
    • €10 Bet Builder free bet

Lees hier meer over de welkomstbonus

Bookie Review: Unibet
    Maak favoriet

WK Game 2022, laat jouw stem horen!

Het WK komt steeds dichterbij en wij zijn volop bezig met de voorbereiding van de WK Game 2022! Ook voor deze WK Game zal er weer een flinke prijzenpot beschikbaar worden gesteld. Deze zal bestaan uit een deel Free Bets, maar ook uit fysieke prijzen. Wij zijn erg benieuwd naar jullie voorkeur dus horen we graag wat voor prijzen jullie graag willen winnen! 

Daarom kun je hieronder een poll invullen, met een aantal voorbeelden van prijzen. Het is uiteraard ook mogelijk om andere suggesties te geven in de reacties. Zie je een suggestie van een ander lid waar je het helemaal mee eens bent? Dan kun je dit laten weten door deze reactie te liken!

De uitslagen van deze poll zijn enkel bedoeld om een indicatie te geven van een mogelijke voorkeur en de uiteindelijke prijzen kunnen dus verschillen met de uitslag van deze poll.

Maak favoriet

Weddenschappen

Benfica-Girona: Girona scoort @1.75

Volendam-AEK, Almere-Dordrecht: Volendam scoort + over 2,5 goals bij Almere-Dordrecht @1.98

Van Duijvenbode-Noppert: Noppert wint @2.10 (circus boost)

Weddenschappen
  • Nieuwe onderwerpen

Maak favoriet

777 geen aanrader

vreemd dat deze site, geen negatieve reacties krijgt.uitbetalen duurde bijna een week bij mij,ik had laatst een 6 wedstrijden bet gedaan en na de 3de bet was de optie " cashout " niet meer beschikbaar:.hun uitleg was:.ligt aan de bookmaker,kunnen we helaas niks aan doen":..ben bij 5 sites lid:..maar dit is wel met voorsprong de allerslechste !!!! ook de reclame met vandamme:.waarbij de speler van 100 naar 10 euro gaat om te wedden:..en zelf moet je minstens 20 euro storten...snap dit ook niet goed.site gaat ook traag...blijf ervan weg is mijn advies !!!!

777 geen aanrader
    Maak favoriet

Het WK komt steeds dichterbij en wij zijn volop bezig met de voorbereiding van de WK Game 2022! Ook voor deze WK Game zal er weer een flinke prijzenpot beschikbaar worden gesteld. Deze zal bestaan uit een deel Free Bets, maar ook uit fysieke prijzen. Wij zijn erg benieuwd naar jullie voorkeur dus horen we graag wat voor prijzen jullie graag willen winnen! 

Daarom kun je hieronder een poll invullen, met een aantal voorbeelden van prijzen. Het is uiteraard ook mogelijk om andere suggesties te geven in de reacties. Zie je een suggestie van een ander lid waar je het helemaal mee eens bent? Dan kun je dit laten weten door deze reactie te liken!

De uitslagen van deze poll zijn enkel bedoeld om een indicatie te geven van een mogelijke voorkeur en de uiteindelijke prijzen kunnen dus verschillen met de uitslag van deze poll.

Maak favoriet

Wedden op NFL 2022/2023

Afgelopen donderdag is het nieuwe NFL seizoen begonnen. Dit jaar belooft het weer een spannend jaar te worden. Pakt Tom Brady op 45 jarige leeftijd zijn 8ste ring of gaat het dit jaar naar iemand anders?

Voor vanavond heb ik de volgende picks:

• Saints -5,5 @1.90 (Unibet)
    • Lions - Eagles under 48.5 @1.89 (Unibet)
    • Colts - 6,5 @1.82 (Unibet)

Wedden op NFL 2022/2023
    Maak favoriet

Prijsvraag GP van Zandvoort!

De snelste raceronde werd uiteindelijk gereden door Verstappen en was een ronde van 1.13.652! tomaat23 zat er met zijn voorspelling slechts 0.420s van af en heeft deze prijsvraag dus gewonnen, gefeliciteerd!

De GP van Zandvoort is dit weekend weer terug! De tribunes langs het bekende Nederlandse circuit zullen zich dit weekend ongetwijfeld vullen met een zee aan Verstappen-fans, die samen komen kijken hoe Max wellicht zijn vierde zege op rij binnen haalt. De afgelopen races heeft Verstappen samen met RedBull laten zien ver boven de rest uit te steken en lijkt het kampioenschap steeds meer hun kant op te gaan. In de Formule 1 kan het echter met een beetje pech zo omdraaien, Ferrari heeft laten zien een goede auto te hebben en ook Mercedes heeft grote stappen gemaakt sinds het begin van het seizoen. Kun jij voor de GP van dit weekend voorspellen wat de snelste raceronde zal zijn? Dan maak je kans op een cadeaubon t.w.v. €25!

Prijsvraag

Hoe werkt het?

Voorspel voor zondag 04/09 15:00 wat de snelste raceronde zal zijn en maak kans op een cadeaubon t.w.v. €25! Geef jouw voorspelling door met een reactie op dit forum topic. Let op, het gaat om de snelste ronde die aan het tijdens de race gereden wordt. Een voorbeeld van een voorspelling kun je hieronder zien:

Voorbeeld: 1.12.467

Hoe wordt de winnaar gekozen?

Eerst wordt gekeken of er iemand is die exact de juiste tijd heeft voorspeld. Als dit niet het geval is, wordt er gekeken naar wie het dichtstbij zit. Mocht het zo zijn dat twee leden het juiste antwoord of exact evenveel van het juiste antwoord afzitten, dan wordt de uiteindelijke winnaar bepaald d.m.v. loting.

Wie kunnen er meedoen?

Alle leden van Voetbalwedden.net mogen meedoen, dubbelaccounts zijn niet toegestaan. Je kunt tot zondag 04/09 15:00 je voorspelling plaatsen. Alle voorspellingen die zijn geplaatst na dit tijdstip, komen niet in aanmerking voor de prijs.

Extra

Wij zijn erg benieuwd en willen graag weten wie jij denkt dat de GP van Zandvoort zal winnen. Laat het weten via deze poll! (Dit is niet voor de prijsvraag)

Prijsvraag GP van Zandvoort!
    Maak favoriet

Wedden op Tennis: US Open 2022

Maandag 29 augustus vangt de US Open 2022 aan. Donderdag werd duidelijk dat Novak Djokovic niet welkom is op de laatste Grand Slam van het kalenderjaar. De Serviër weigert zich te vaccineren tegen het coronavirus en is hierdoor niet welkom in de Verenigde Staten. Naast Djokovic moet ook Alexander Zverev verstek laten gaan. De runner-up van 20202  liep in de halve finale van Roland Garros en is niet tijdig hersteld. Wel komen er genoeg Nederlanders in actie. Botic van de Zandschulp, Tallon Griekspoor en Tim van Rijthoven verzekerden zich vanwege hun ranking al van deelname aan het hoofdtoernooi, terwijl de qualifiers Jesper de Jong, Gijs Brouwer en Lesley Pattinama-Kerkhove nog slechts één zege nodig hebben voor een plek in het hoofdtoernooi.

Voorbeschouwing mannentoernooi

De loting:

De loting heeft donderdag plaatsgevonden. Tijd om te kijken voor welke spelers er mogelijkheden liggen en wie het minder hebben getroffen.

Kwart 1

Geprojecteerde kwartfinale: Daniil Medvedev (1) vs. Felix Auger-Aliassime (6)

Daniil Medvedev mag geen problemen hebben om de vierde ronde te bereiken. Hier wacht hem mogelijk een ontmoeting met Nick Kyrgios of Roberto Bautista Agut. Kyrgios dient in de eerste ronde wel eerst af te rekenen met zijn goede vriend en landgenoot Thanasi Kokkinakis. Kyrgios zorgde eerder deze maand voor een stunt door Medvedev in Montréal in drie sets uit te schakelen. Over het best-of-five-format lijkt een lastiger verhaal te worden. In de onderste speelhelft lijken Pablo Carreno Busta en Felix Auger-Aliassime de grootste kanshebbers om Medvedev in de kwartfinale te treffen.

Kwart 2

Geprojecteerde kwartfinale: Stefanos Tsitsipas (4) vs. Casper Ruud (5)

Het tweede kwart lijkt op het eerste gezicht enorm open. Stefanos Tsitsipas en Matteo Berrettini treffen elkaar mogelijk in de vierde ronde. De Italiaan zal eerst echter af moeten rekenen met óf Andy Murray óf Francisco Cerundolo. In de onderste helft van dit kwart liggen er ook genoeg kansen. Casper Ruud is de hoogst geplaatste speler, maar Taylor Fritz en Botic van de Zandschulp hebben eveneens goede papieren om de kwartfinale te bereiken.

Kwart 3

Geprojecteerde kwartfinale: Carlos Alcaraz (3) vs. Hubert Hurkacz (8)

Net als het tweede kwart, is ook het derde kwart wijdopen. Voor Carlos Alcaraz wacht er in de derde ronde mogelijk een interessante ontmoeting met Borna Coric, die recent het ATP-toernooi van Cincinnati op zijn naam schreef. Met Marin Cilic of Dan Evans is de route naar de kwartfinale voor de Spaanse tiener in ieder geval allesbehalve eenvoudig. In het onderste deel van dit kwart lijken Jannik Sinner en Hubert Hurkacz uit te gaan maken wie de kwartfinale weet te bereiken. De Pool wist twee van de drie onderlinge ontmoetingen te winnen en was eerder dit jaar in Dubai nog in straight sets te sterk (6-3, 6-3).

Kwart 4

Geprojecteerde kwartfinale: Rafael Nadal (2) vs. Cameron Norrie (7)

Rafael Nadal kende een mislukte rentree na Wimbledon toen hij in de tweede ronde van het ATP-toernooi van Cincinnati werd uitgeschakeld door Borna Coric. Wat betreft de US open heeft de Spanjaard een gunstige loting gekregen en moet hij zonder al te veel problemen de vierde ronde kunnen bereiken. Daar wacht mogelijk Diego Schwartzman of Frances Tiafoe, terwijl in de onderste deel van dit kwart Cameron Norrie en Andrey Rublev een grote kans maken om de kwartfinale te bereiken. Al lijkt Denis Shapovalov nog een goede outsider.

Conclusie:

Daniil Medvedev is in mijn ogen de terechte favoriet, maar de meeste value is in het derde kwart te vinden. Jannik Sinner en Hubert Hurkacz zijn in een open kwart in staat om deze US Open ver te geraken. 

Winnaar US Open: Hubert Hurkacz @ 41.00 (Unibet, low)

Winnaar US Open: Jannik Sinner @ 16.00 (Unibet, low)

Wedden op Tennis: US Open 2022

Onze moderators