Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met Donnynedved: onze darts expert en prijswinnaar

@sjorss94 was erg benieuwd naar een interview met @donnynedved en toevallig heeft deze voetbal- en dartsexpert net de Rode Duivels/Oranje prijsvraag gewonnen!🎉 Reden te meer om deze VW liefhebber die met veel enthousiasme en kennis voorbeschouwingen schrijft, aan de tand te voelen! Wedt hij al lang? Heeft hij goede adviezen voor beginnende wedders en waar komt zijn gebruikersnaam eigenlijk vandaan?🤔 Lees het allemaal in onderstaand interview! Veel plezier! 😄


Wil je jezelf even voorstellen?

Mijn naam is Don, ik ben dertig jaar en ben geboren en getogen in Amsterdam. Ik volg darts en voetbal op de voet en ben fan van PSV, Juventus en sinds enkele jaren ook Atalanta. Daarnaast speel ik ook zelf graag een wedstrijd veld- of zaalvoetbal, allemaal op amateurniveau waarbij vooral de derde helft ook leuk moet zijn 😉 Ik heb een studie Biomedische wetenschappen afgerond maar medisch onderzoek bleek toch niet helemaal mijn ding te zijn, vandaar dat ik mij dit jaar om heb laten scholen naar Full-stack Javascript developer. Wel heb ik tijdens mijn studie veel over statistiek geleerd wat erg handig is in de bettingwereld!

 

Hoe ben je op voetbalwedden.net terecht gekomen?

Ik ben lid sinds 7 juni 2010. Ik kan mij niet herinneren hoe ik hier terecht ben gekomen maar gezien dit enkele dagen voor het WK in Zuid-Afrika was denk ik dat ik op zoek was naar tips. Volgens mij heb ik daarvoor ook al eens gewed maar ben ik sinds dat jaar een stuk fanatieker geworden.


Wat betekent je gebruikersnaam donnynedved?

Mijn roepnaam als kind was Donny en daar heb ik de naam van mijn favoriete voetballer aan vastgeplakt. Mijn moeder is geboren in Praag, vandaar dat ik het Tsjechische voetbal ook graag keek. Zeker in de tijd dat onder andere Nedved, Rosicky, Cech, Koller en Baros speelden!


Heb je een levensmotto?

Ik heb niet per se een levensmotto, wel een wedmotto waarvan ik niet meer weet wat de oorsprong is: “I don’t care if it’s a pissing contest, value is value.” Zo heb ik ooit een weddenschap geplaatst dat recordhouder Joey Chestnut minder dan een bepaald aantal hotdogs zou eten bij Nathan’s hot dog eating contest omdat de line gewoon bizar hoog was en het die dag bloedheet was. Hoewel hij dit jaar het wereldrecord heeft gebroken heeft hij die line nog steeds niet gehaald.

 

Je schrijft graag over darts. Dart je zelf ook?

Ik dart een paar keer per jaar met vrienden, zeker rond deze tijd als alle grote toernooien worden gespeeld is het leuk om zelf ook een pijltje te gooien. Helaas ben ik er al lang achter dat ik meer talent heb in het voorspellen van wedstrijden dan zelf spelen.


Wat is je favoriete bookmaker? 

Ik denk Betfair. Het is vooral lastig om specifieke weddenschappen op darts te vinden en Betfair heeft misschien wel het meest uitgebreide aanbod. Daarnaast bieden ze exchange betting aan waarbij je weddenschappen kan afsluiten met andere mensen en geen last hebt van limieten.


Wat raad je andere wedders aan?

Ik heb tien jaar geleden alle fouten gemaakt die je kan maken denk ik maar aangezien ik het toen vooral deed om een wedstrijd op te leuken en ik met kleine bedragen speelde is dat niet erg. Als je het wedden serieus wil nemen moet je je stakes/bankroll management goed bepalen en je je daaraan houden en alleen odds spelen die in jouw ogen echt te hoog zijn. Een tweede tip die ik kan geven is dat een cash-out op de lange termijn zelden verstandig is, de bookmaker pakt namelijk al een flinke marge op het moment dat je de weddenschap plaatst en bij een cash-out pakken ze voor het gemak nog een extra marge.


Daarnaast is het onverstandig om te ‘wedden om het wedden’. Zo wilde ik vroeger nog wel eens op Zuid-Amerikaans voetbal inzetten om nóg meer winst te maken of juist verliezen te compenseren na een avondje Champions League. Aangezien ik geen verstand heb van Zuid-Amerikaans voetbal liep dit zelden goed af. Ik heb voor mezelf bepaald dat mijn yield niet onder de 8% mag duiken en ik er anders mee zal stoppen, dus dat is een goede drijfveer. Tot nu toe gaat dit aardig gezien mijn eigen statistieken en die van mijn voorbeschouwingen.

Heb je je tactiek in de loop van de jaren nog aangepast?

Zoals velen vond ik de grote combi-weddenschappen in het begin heel interessant maar op de lange termijn is het niet verstandig, sowieso al omdat de kans klein is dat dezelfde bookmaker toevallig voor al je weddenschappen de hoogste odd heeft. Een goede tip is daarom om bij zoveel mogelijk bookmakers aangemeld te zijn en altijd de hoogste odd te zoeken voor je singles. Daarnaast ben ik mijn weddenschappen bij gaan houden in Excel wat een must is als je je cijfers wil weten.


Wat is je grootste 'klapper' die je ooit gemaakt hebt? 

Vorig jaar gaf Coca Cola aan dat zij geen reclame zouden uitzenden tijdens de Super Bowl maar alleen voor aanvang van de wedstrijd. Toch kon je bij Unibet nog wedden of de reclame van Coca Cola of Pepsi als eerste na de aftrap zou worden uitgezonden en kregen beiden een odd van ongeveer 1.90. Normaal ga ik ooit boven mijn 10/10 stake maar voor dit zekerheidje ben ik mijn boekje te buiten gegaan. 


Een andere mooie is een weddenschap die ik hier vorig jaar heb getipt in het Songfestival topic: Aangezien ik er zelf weinig verstand van heb ben ik vooral op verschillende fora gaan zoeken wat de experts van alle inzendingen vonden en kwam ik er achter dat deze odd veel te hoog was.


Wat is je grootste wedblunder of vreemde weddenschap die je ooit gemaakt hebt?

Mijn grootste blunder is denk ik toen ik nieuw was bij bookmaker Betvictor en ik een weddenschap op under 2.5 goals wilde plaatsen. Bij de meeste bookmakers staat de over links en de under rechts dus uit een soort gewoonte klikte ik rechts. Bij Betvictor zijn deze twee echter omgedraaid dus pas toen mijn weddenschap uitkwam zag ik dat ik geld had verloren in plaats van gewonnen.


Je schrijft ook voorbeschouwingen op VW! Vind je het tekstschrijven leuk?

Absoluut! Ik ben drie jaar geleden begonnen met het schrijven voor darten wat een fantastische wedsport is als je graag met statistieken werkt. Ik wilde toen ook graag schrijven voor een voetbalcompetitie en ik ben erg blij dat ik dit inmiddels kan doen bij mijn favoriete buitenlandse competitie. Ik volg de Serie A al sinds jongs af aan aangezien Pavel Nedved er heeft gespeeld.


In de laatste jaren is de competitie alleen maar leuker geworden omdat veel ploegen afgestapt zijn van catenaccio en er vorig seizoen gemiddeld meer dan drie goals per wedstrijd vielen. Ploegen als Atalanta helpen daarbij natuurlijk enorm! Het is dus zeker geen straf om beide sporten op de voet te volgen en er over te mogen schrijven.


Heb je wel eens een prijsvraag/competitie gewonnen op VW?

Behoorlijk wat inmiddels! De grootste prijs was 750 euro speeltegoed voor een bookmaker enkele jaren geleden via de algemene tipcompetitie. Deze week heb ik de nieuwe VW-hoodie gewonnen met de Interland prijsvraag, erg handig voor de winter. Daarnaast zijn er vaak prijsvragen waar je ook kan winnen als je iets minder goed bent in tippen zoals de decemberkalender of de WK-games, ook daar doe ik graag aan mee. Zo heb ik ook nog een bon gewonnen voor een reis via VI-Travel. Helaas is het door het coronavirus even lastig om deze te gebruiken.

 

Met wie zie je graag het volgende interview? 

@Mangata vanwege zijn goede statistieken en omdat hij verstand heeft van meerdere sporten. En natuurlijk @richard123 die in de afgelopen jaren alles goed heeft geregeld voor de tekstschrijvers!


Wil je nog wat kwijt of wil je nog iets delen met de lezers van VW? 

Ik sluit mij graag aan bij mijn collega @sjorss94 , ik ben erg blij dat ik deze community heb gevonden en heb hier veel geleerd. Mocht je een vraag hebben dan kun je altijd een berichtje sturen!


17 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Support
Country flagSupport in 26-10-2020 13:21 Interviews
in 26-10-2020 13:21 Interviews
13 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Is @donnynedved hier nog wel eens aanwezig voor wat dart tippies?

0 Vind ik leuk's

Ik deel tegenwoordig al mijn dart en voetbaltips op telegram, maar zal wanneer ik er aan denk ook hier in mijn eigen topic wat tips posten nu het dartsseizoen weer begint :)

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.