Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met tacticus: Tommyquite

Sommige spelers beginnen stroef wanneer ze gaan wedden en zo ook in de tipscompetitie. Wanneer men voor zichzelf de juiste tactiek heeft bepaald en een goed bankroll management weet toe te passen, wordt het spelletje pas echt interessant. Tommyquite kwam ook langzaam op gang, maar staat nu in de top van de maandelijkse tipscompetitie. Voor velen een bekend gezicht hier op de site, die al een aardig tijdje meeloopt in de wereld van het voetbalwedden.  

Tommyquite stel je even voor....
Ik ben Tommy, 20 jaar oud. Ik woon, werk en volg een opleiding in Utrecht. Sport is iets wat ik altijd leuk gevonden heb zowel het zelf beoefenen van bepaalde sporten als het volgen van sport. Een logisch gevolg was dat ik, eigenlijk zodra ik 18 werd, in aanraking kwam met het wedden op sporten. Dit is in de afgelopen 2/3 jaar dan ook tot één van mijn grootste hobby’s ontgroeid. Verder heb ik vroeger altijd gevoetbald en dit is dan ook mijn favoriete sport.

Vandaag de dag houd ik het wat betreft het zelf beoefenen van sport slechts bij fitnessen, iets wat ik ook redelijk serieus doe. Verder behoren dingen als uitgaan, vakantie’s en sporten ook tot mijn favoriete “vrije-tijds” bezigheden. Maar elk uurtje dat ik hiernaast over heb investeer ik in wedden”. Oh en ik hoor mensen hier wel eens over fifa, ook één van de weinige games die ik nog graag speel! Daag me maar eens uit ;-)

Tommyquite waar staat dat eigenlijk voor?
Haha, nou daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn dat is gewoon mijn eigen naam “Tommy Quite”.

Ben je al lang actief in het wedden? En welke sporten behandel je dan
Ik ben nu bijna 3 jaar actief in het wedden. Ik beperkte mij in het prille begin altijd tot voetbal op een enkele bookmaker. Door de jaren heen heb ik mijn assortiment sporten en bookmakers uitgebreid. Voetbal, basketbal, tennis en honkbal behoren nu tot mijn grootste markten. Maar ook sporten als ijshockey, darten, handbal en volleybal zijn markten waar ik geregeld weddenschappen plaats. Mijn persoonlijke expertise ligt toch echt op voetbal en dan met name de competities die dicht bij huis liggen.

Wat maakt het spelletje zo spannend?
Het gevoel van snel geld kunnen winnen is verslavend, die “winning moments” wil je constant opnieuw ervaren. Dat is een natuurlijk verschijnsel en elk mens is hier in meer of mindere mate gevoelig voor. Ik ben hier redelijk gevoelig voor en dat is dan ook de reden dat jullie al 3 jaar lang last van me hebben, haha. Daarnaast leer je veel nieuwe sporten kennen, dat vind ik persoonlijk erg leuk.  Ik ben in de loop der jaren veel sporten, die ik voorheen nooit volgde, gaan waarderen.

3 jaar wed je nu, is je tactiek in de loop van de jaren veranderd? 
Ja zeker. Ook ik ben onervaren en naïef aan het spelletje begonnen.. Eigenlijk pas sinds afgelopen seizoen is mijn “systeem” een lucratieve business geworden. Ik weet nu vrijwel elke maand wel een leuke winst te boeken. De 2 jaar hier voor zijn jaren van tig verschillende tactieken uitproberen, het volgen van mijn gevoel en funbets geweest. Het zal je dan ook niet verbazen dat gokken de eerste 2 jaren voor mij geen winstgevend tijdverdrijf was, althans niet op de lange termijn. Ik heb het tussen de jaren door zelfs een aantal keer afgezworen, maar ben uiteindelijk toch altijd weer terug gekeerd naar de gokscene.

Uiteindelijk kan ik op deze begin periode terugkijken als een vermakelijk leerproces, scheelt ook dat me stakes des tijds relatief laag waren. Geduld, kennis en money management zijn samen absoluut de missende factoren in het begin gebleken, die nu wel tot succes leiden.

Hoe kwam je met voetbalwedden.net in aanraking?
Pfoe, dat is lang geleden.. Dat is denk ik google geweest, het is volgens mij ook één van de eerste sites over gokken waarmee ik in aanraking kwam.  Tevens ook één van de leukste sites omtrent wedden, een echte thuis basis voor Nederlandse en Belgische managers.

Waar ben je meestal op de site te vinden wanneer je bent ingelogt?
Ik vul altijd keurig mijn vw10spel en bookmakerspel in. Verder ben ik vooral vaak in de chat voor de gezelligheid en eens in de week scout ik het forum een beetje af..

Welke sites gebruik je naast voetbalwedden.net om tot een mooie bet te komen? 
Ik heb een document en hier staan misschien wel 100 verschillende sites op.. maar de sites die bij mij dagelijks open staan zijn:

www.voetbalwedden.net (uiteraard)
www.oddsportal.com (één van de beste odds vergelijking sites)
www.blogabet.com  (previews en picks)
www.bettingexpert.com  (previews en picks)
http://nl.soccerway.com (voetbalstatistieken)
www.soccerstats.com (voetbal statistieken)
www.vi.nl (voetbal nieuws)
www.betinf.com (geschorsten en geblesseerden, grote comps)

Doe je ook mee in de tipscompetitie? 
Sinds kort ben ik actiever gaan deelnemen aan de tipster competitie. Ik vind het een mooi concept en ook het prijzengeld en aanbod wordt steeds interessanter. Puntje van kritiek is wel dat er  nog dat er een aantal belangrijke opties missen (Zoals bijv asian handicaps). Maar voetbalwedden heeft veel positieve ontwikkeling meegemaakt de afgelopen jaren en is zeker op de goede weg met de tipster competitie!

Heb je bepaalde systemen die je gebruikt die het wedden makkelijker maken?
Ik heb bepaalde regels voor mezelf opgesteld deze bepalen mijn stakes en of een bet wel of niet wordt opgesteld. Ik kan iedereen aanraden dit voor jezelf ook te gaan doen, houd nauwkeurig bij waar je de fout in gaat en waarom. Je moet systematisch gaan denken, net als de bookmaker, niet je hart maar je hoofd gebruiken. Het aller belangrijkst is hierbij dat je altijd de hoogste/hoge quoteringen pakt. Quoteringen zijn je belangrijkste wapen en  zonder goede odds is het eigenlijk vrijwel onmogelijk winst te maken op de lange termijn.

Zijn er bepaalde competities of weddenshappen die je wekelijks veel opbrengen? 
Ik begeef me eigenlijk op veel verschillende sport markten en de één blijkt winstgevender dan de ander. Er bestaan geen markten die altijd winst of verlies geven. Ik deel graag met mijn vrienden van voetbalwedden en daarom probeer ik de voetbal tips zo veel mogelijk hier te plaatsen, verder zijn de meeste van mijn tips te volgen op (Q-bets.blogabet.com).

Welke tip wil je beginnende wedders meegeven?
Spreid je geld over meerdere bookmakers, gebruik een e-wallet voor het schuiven van je geld, stake je bets  en hou al je bets nauwkeurig bij in een Excel bestand. Money management is je basis en het is belangrijk dat deze goed is. Daarna kun je jezelf inlezen op verschillende gok sites en kun je bepaalde tipsters volgen die veel know-how hebben op bepaalde competities. Het internet staat vol handige tips en tricks, mijn advies dan ook om hier gebruik van te maken. Maar met money management en het pakken van de hoogste odds kom je al een heel eind.

Dit is een belangrijke structuur die je als één van de eerste dingen zou moeten organiseren. Verder zou ik zeggen: “Durf!” Durf die hoge odds te pakken durf op underdogs te wedden laat je niet leiden door favorieten en zogenaamde “Bankers”. Zekerheidjes bestaan niet, alleen value en die ligt bij één van uitkomsten. Dit betekent trouwens niet dat er altijd value op de underdog ligt, zeker niet, maar over het algemeen is hier vaak meer value te vinden.

Verstandig wedden is voor mij...

Wat tips die mij veel geholpen hebben:

Regels: 
Stel enkele regels voor jezelf op, regels waaran een bet moet voldoen  voordat je hem speelt. Elke keer dat je weer een valkuil voor jezelf ziet, maak je hier een regel van zodat het in de toekomst wellicht vermeden kan worden.

Wees geduldig: 
Wed op markten waar jij je zeker voelt en waar je denkt goede value te zien, ga niet wedden om het wedden. Laat jezelf niet tot live bets op schimmige competities verleiden maar wacht je bets geduldig af.

Stake je bets: 
Stake je bets van 1 tot 10 stakes en verhoog de waardes van je stakes pas na een periode van winst. Zet dus nooit al je geld of een groot percentage van je geld in.

Niet tilten:
Winnen kan niet zonder verliezen! Verlies je hoofd niet na een aantal verloren bets. Dit hoort erbij en Losing streaks zijn onvermijdelijk. Als je bets goed zijn maak je van zelf winst op de lange termijn.

Welke tipper en kenner wil je hier in het zonnetje zetten? 
Er zijn hier veel aardige tipsters actief en ik geniet altijd van de discussies en gevarieerde analyses. Maar Jeroenunibet81 is voor mij toch wel de favoriet. Hij schrijft erg volledige voorbeschouwingen en hoewel ik niet altijd zijn bets volg haal ik hier veel informatie uit. Hij heeft veel kennis van Zuid Amerikaanse competities en vooral in de Colombiaanse competitie is het een absolute expert. Hier volg ik zijn bets vrijwel altijd.

Wat mis je nog op deze site? 
De tip competitie mag zoals eerder genoemd nog een stukje uitgebreider (asian handicaps). Verder heb ik mij eigenlijk constant positief verbaasd over de ontwikkeling van de site. Er komen steeds meer spellen, prijsvragen, sponsors en spelers bij.

Heb je nog een mooie tip voor aankomende week?
Née, ik ga morgen lekker op vakantie dus ik heb even een korte zomer stop. Maar ik kom uitgerust en gewapend met tips terug voor het 2012/2013 seizoen!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vonloite
Country flagvonloite in 19-07-2012 12:41 Interviews
in 19-07-2012 12:41 Interviews
13 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Bedankt voor de leuke reacties mensen!
Xbox onzemichael..
0 Vind ik leuk's
Een goeie tipper, die Tommy! (h) (Goed interview met zeer nuttige tips voor beginners!)
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
leuk interview, leerzaam.
iedereen heeft zijn eigen strategie. dus je moet je eigen weg volgen
0 Vind ik leuk's
Mij volgen is nutteloos, make your Own choice

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.