Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Commentator roept GOAAAAAAAAL bij Uruguay en Suarex (4x)

meer moet dat niet zijn , luidsprekers op vol volume en meeluisteren met de commentator :d

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar draco
Country flag draco in 12-11-2011 18:22 Offtopic
in 12-11-2011 18:22 Offtopic
5 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Heb het gister LIVE mogen meemaken via een stream, kreeg gewoon kippenvel (y)
0 Vind ik leuk's
wie niet waagt, wie niet wint!

Mooi he, die passie! Voetbal betekent alles in Zuid-Amerika! :)

Zelf probeer ik ook af en toe een wedstrijdje mee te pikken. In 2009 woonde en werkte ik in Rio de Janeiro waar ik in een volgepakt Maracanã Flamengo zag winnen van aartsrivaal Fluminense (2-0, 2 goals van 'O Imperador' oftewel Adriano!).

Hoogtepunt is echter de wedstrijd Nacional - DIM, de derby van Medellin in december 2008. Ik was pas net een paar weken in Zuid-Amerika en zat in een hostel in Medellin, Colombia. Ik wilde natuurlijk ook wel eens een voetbalwedstrijd bezoeken. De twee jongens waar ik toendertijd mee optrok gaven achter niets om voetbal, maar dat kon mij niet tegenhouden. Dan ga ik wel alleen!

Toen ik bij het stadion uitkwam was de match al uitverkocht, maar je hebt hier altijd wel van die louche figuren die net buiten het stadion tickets staan te verkopen. 'Waar wil je zitten?' vroeg de man. Ik zei dat het me niet uitmaakte, dat ik gewoon het goedkoopste kaartje wilde. Ik wilde immers gewoon naar binnen, een beetje de sfeer proeven.

Ik kocht dus mijn kaartje en ging naar binnen. Daar bleek echter dat ik een kaartje had gekocht achter het doel, de zogenaamde zuid-tribune. Die tribune is het territorium van 'Los del Sur,' de barras bravas van Atletico Nacional, kort gezegd zo'n beetje de meest gevreesde hooligans van Colombia, en geloof mij maar dat ze er wat van kunnen hier!

Ik was al behoorlijk vroeg in het stadion, een aantal jongens waren bezig hun vlaggen op te hangen. Ik viel als buitenlander natuurlijk wel uit de toon. 'Oye gringo!' klonk het, en die gasten kwamen naar me toe. Stiekem deed ik het in mijn broek, maar al gauw bleek dat ze het wel mooi vonden dat een buitenlander 'op bezoek' kwam. Een beetje Spaans spreken doet wonderen. Een van die jongens leek het daar voor het zeggen te hebbben: 'No te preocupes. Yo te cuido' (ik zorg ervoor dat je niets overkomt).

De tribune stroomde voller en voller. De spanning was te snijden, want er stond een plaats in de play-offs op het spel. Wat er zich daarna allemaal afspeelde valt met geen pen te beschrijven. Het voetbal was van een belabberd niveau, maar de sfeer was werkelijk ge-wel-dig. De wedstrijd eindigde doelpuntloos, maar ik was helemaal leeg. Ik zou graag nog eens naar La Bombonera (de thuishaven van Boca Juniors) gaan, al betwijfel ik of dat de wedstrijd in Medellin kan overtreffen...!

Onderstaand filmpje is gemaakt tijdens desbetreffende wedstrijd. Het zijn weliswaar de supporters van de tegenpartij, maar het geeft goed aan wat voor sfeer er hing! (y)

https://www.youtube.com/watch?v=B9qpZdBH5Jg

Voor de liefhebber heeft Los del Sur ook een site: Edit link verwijderd want pagina bestaat niet meer.

'Soy del verde! Soy feliz!' :)

Bericht gewijzigd door wedden op ma 12 jul. 2021, 13:23
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
haha zelfs na de 4-0 zo uit je dak gaan (y) (y) (y) (y)
0 Vind ik leuk's
Winnen is voor Winnaars
Hahah fantastisch gewoon, dat zie ik Sierd de Vos niet doen;)
0 Vind ik leuk's
jeroenunibet81:
Mooi he, die passie! Voetbal betekent alles in Zuid-Amerika! :)

Geweldig verhaal en wat een mooi avontuur! De sfeer daar is echt fantastisch had er graag bij willen zijn :)
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.