Verwachtingen F1 2023?
Wat zijn jullie verwachtingen van komend F1 seizoen? Ik denk dat Red Bull weer lachend nummer 1 is en dat Aston Martin wellicht kan verrassen. McLaren zie ik helaas wat terugzakken maar ik hoor graag wat jullie verwachten voor mijn outright best!
Vind ik altijd erg lastig te voorspellen op voorhand. Als ik naar GPblog kijk zijn ze allemaal laaiend enthousiast over Red Bull en Astin Martin lijkt inderdaad snel te zijn. Dat team was meer dan een seconde sneller in de test dan tijdens de kwalificatie van vorig jaar. Maar in het verleden hebben teams het ook goed gedaan tijdens het testen en bleek het tijdens het seizoen niks in te kunnen brengen.
Ik denk dat Max Verstappen weer zonder al te veel problemen wereldkampioen wordt omdat de auto gewoon goed en betrouwbaar is en de regels dit jaar niet heel veel zijn veranderd. Mercedes zag er aan het einde van het vorige seizoen goed uit dus ik denk dat dit team ook wel weer mee gaat doen voor een overwinning af en toe. Het zou leuk zijn als Aston Martin het de Ferrari's en de Mercedessen lastig kan maken.
In het middenveld is het gewoon afwachten. Alpine lijkt er niet zo goed bij te zitten en Williams en Haas zullen zich ook nog niet melden naar mijn mening in de strijd om de grote punten. Ik denk dat het middenveld vooral tussen Alpha Tauri, Alfa Romeo en McLaren zal gaan.
Mijn voorspelling totale F1 seizoen
- Max Verstappen
- Charles Leclerc
- George Russel
- Sergio Perez
- Lewis Hamilton
- Carlos Sainz
- Fernando Alonso
- Valtteri Bottas
- Lance Stroll
- Pierre Gasly
- Esteban Ocon