Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op darten: World Matchplay 2020

World Matchplay 2020


Zaterdag 18 juli gaat een bijzondere editie van de World Matchplay darts van start, er is namelijk geen publiek aanwezig waardoor het enigszins het gevoel van een vloertoernooi zal hebben. Ook vindt het toernooi voor het eerst in de geschiedenis niet plaats in de Winter Gardens Blackpool, de locatie is dit keer de Marshall Arena in Milton Keynes. Het speelschema ziet er als volgt uit:


18-21 juli: Eerste ronde, best of 19 legs

21-22 juli: Tweede ronde, best of 21 legs

23-24 juli: Kwartfinale, best of 31 legs

25 juli: Halve finale, best of 33 legs

26 juli: Finale, best of 35 legs


Iedere wedstrijd moet gewonnen worden met een verschil van minimaal twee legs. Als na het aantal te spelen legs er een verschil van slechts één leg is, dan worden er vijf legs extra gespeeld. Als er dan nog geen verschil is van twee legs volgt een sudden death leg om de winnaar te bepalen. In de eerste ronde zou dit bijvoorbeeld inhouden dat één van beide spelers met 10-9 voor staat, waarna vijf legs extra worden gespeeld. Indien het na deze vijf legs 12-12 staat volgt de sudden death leg.


Deelnemers


Het deelnemersveld is pas sinds afgelopen weekend bekend aangezien de PDC Summer Series zijn gehouden. Dit waren vijf vloertoernooien die vijf dagen achter elkaar werden gespeeld waarbij alle PDC spelers tijdelijk in quarantaine moesten in Barnsley. Omdat dit de enige recente wedstrijden zijn die meetellen voor de ranking is de vorm van de deelnemers hier het best uit af te lezen dus zal ik hier de tops en flops bespreken.


Michael van Gerwen liet zien in prima vorm richting deze major te gaan, de nummer één van de wereld wist het eerste en derde toernooi op zijn naam te schrijven. Op het eerste toernooi versloeg hij onder andere Danny Noppert en Gabriel Clemens alvorens hij in de finale van wereldkampioen Peter Wright won. Op het derde toernooi won hij van James Wade en Chris Dobey waarna hij in de finale van Jose de Sousa won. Peter Wright verloor niet alleen een finale van Van Gerwen, hij wist ook een finale te winnen. Zondag schreef hij het vijfde en laatste toernooi op zijn naam na overwinningen op Brendan Dolan, Nathan Aspinall en in de finale Gerwyn Price. De overige twee toernooien werden gewonnen door James Wade en Ryan Joyce, die natuurlijk ook op deze major aanwezig zijn. Nummers drie en vier van de Order of Merit Gerwyn Price en Rob Cross wisten geen eindzege te pakken, beiden haalden wel één keer de finale.


De toppers die dus geen finaleplaats haalden zijn Nathan Aspinall, Michael Smith en Gary Anderson. Aspinall verloor een halve finale van Dave Chisnall en een kwartfinale van Peter Wright maar werd ook een keer in de eerste ronde uitgeschakeld door Niels Zonneveld. Smith kende geen al te beste week en kwam vier keer niet voorbij de laatste zestien, op het vierde toernooi kwam hij tot de kwartfinale maar verloor deze met 0-6 van James Wade. Anderson stelde misschien wel het meest teleur van de toppers, hij verloor twee keer zijn eerste wedstrijd, twee keer zijn tweede wedstrijd en verloor op zijn enige goede toernooi in de halve finale met 3-7 van Ryan Joyce.


Naast de hierboven genoemde namen hebben zich naast de top zestien van de Order of Merit nog een aantal noemenswaardige spelers zich geplaatst via de ProTour Order of Merit. Dit zijn de Nederlanders Danny Noppert, Jermaine Wattimena, Vincent van der Voort en Jeffrey de Zwaan en de Belg Dimitri van den Bergh.


Voorspelling


Omdat er dus erg weinig toernooien zijn geweest in de afgelopen maanden is het lastig om voorafgaand aan het toernooi voorspellingen te doen, ik beperk mij dus alleen tot het zoeken van hoge odds waar ik vooraf wel brood in zie. Er zijn dit keer bijna geen bookmakers die outrights aan durven te bieden, het grootste aanbod kwam ik tegen op Bwin.


Mijn enige weddenschap is winning quarter: quarter 4 @ 4.00 (Bwin, Low). In dit kwart vinden we Nathan Aspinall en Gerwyn Price die in het afgelopen jaar hebben laten zien uitstekende toernooispelers te zijn, ik had de odd voor dit kwart daarom iets lager verwacht.


Op televisie


Net als vele andere toernooien is ook de World Matchplay te volgen bij RTL7, in tegenstelling tot voorgaande jaren lijken alle wedstrijden live op televisie uitgezonden te worden. RTL zendt de eerste vier dagen uit vanaf 19:00, op 22, 23 en 24 juli begint de uitzending om 20:00. Vervolgens start de uitzending van de halve finale (25 juli) om 20:30, de finaleuitzending start op 26 juli om 21:00.


2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 12-07-2020 21:24 Overige sporten en evenementen
in 12-07-2020 21:24 Overige sporten en evenementen
16 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Hoi donny


Is Matthew Edgar gekwalificeerd? En zo ja, wat verwacht je van hem? Hij heeft bij de summer series niet onverdienstelijk gegooid met zelfs winst op anderson

0 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

@z3xtr4 Matthew Edgar heeft zich niet gekwalificeerd, hij is zelfs 27 plekken te laag geëindigd.


De volledige lijst is:

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Komen er ook tips per wedstrijd/voorbeschouwingen voor dit toernooi?

0 Vind ik leuk's

@daveyvdd Zeker! ik ga proberen zoveel mogelijk wedstrijden voor te beschouwen aangezien de World Matchplay een erg prestigieuze titel is en veel outsiders waarschijnlijk hun kans zullen ruiken nu ook de grote namen alleen thuis hebben kunnen spelen in de afgelopen maanden.

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don
Op ma. jul.. 2020, 00:35 schreef donnynedved:

@z3xtr4 Matthew Edgar heeft zich niet gekwalificeerd, hij is zelfs 27 plekken te laag geëindigd.


De volledige lijst is:

Bedankt Donny. Het verbaast me ook niet dat hij het niet gehaald heeft. Wat me wel verbaast is dat Justin Pipe er bij is😁

1 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

De quotering van Van Gerwen slaat toch eigenlijk nergens op? Wellicht dat er value ligt op o.a. Wright en Aspinall maar MVG is in mijn ogen niet de torenhoge favoriet zoals de bookmakers hem wel zien.

1 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
Op do. jul.. 2020, 21:09 schreef sjorss94:

De quotering van Van Gerwen slaat toch eigenlijk nergens op? Wellicht dat er value ligt op o.a. Wright en Aspinall maar MVG is in mijn ogen niet de torenhoge favoriet zoals de bookmakers hem wel zien.

Dat is erg moeilijk te zeggen. Ik zou Van Gerwen to win @ 2.75 zelf niet spelen op dit moment omdat het een grote gok is, maar het is ook puur giswerk wie dan wel de titel zou kunnen pakken. Hij heeft in ieder geval geen lastige weg naar de kwartfinale.


Het is wel een vrij hoge odd voor Van Gerwen in vergelijking met andere jaren, normaal is zijn odd ergens tussen de 2.00 en 2.40.

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Hoi Donny,


Wat vind je van de quotering van Glenn Durrant tegen Peter Wright aanstaande woensdag? Durrant staat op 2.75 bij William Hill wat imo vrij hoog is op basis van wat ik gezien heb van beide heren in de eerste wedstrijd.

1 Vind ik leuk's
Op ma. jul.. 2020, 11:32 schreef joopie070:

Hoi Donny,


Wat vind je van de quotering van Glenn Durrant tegen Peter Wright aanstaande woensdag? Durrant staat op 2.75 bij William Hill wat imo vrij hoog is op basis van wat ik gezien heb van beide heren in de eerste wedstrijd.

Die odd is denk ik zo hoog omdat Durrant het altijd moeilijk heeft gehad tegen Wright, in de afgelopen twaalf maanden alle vijf onderlinge partij verloren van hem. Tijdens het afgelopen UK Open kwam Durrant in de buurt, toen won Wright 10-8. Tijdens de Summer Series vorige week won Wright met 6-3.


Durrant was dit weekend wel zo goed dat ik de odd van 2.8 bij Betfair wel de moeite waard vind inderdaad :)

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

We hebben bijna alle spelers aan het werk gezien en hebben wat inzichten in hun vorm, morgen nog één eerste ronde partij en vier wedstrijden uit de tweede ronde. Ik richt mij morgen volledig op de checkouts:


Eerste ronde:

19.00: Van den Bergh - Aspinall


Tweede ronde:

20.00: Smith - Suljovic

21.00: Anderson - Wade

22.00: Van Gerwen - Whitlock

23.00: Clemens - Ratajski

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.