Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op darten: World Matchplay 2020

World Matchplay 2020


Zaterdag 18 juli gaat een bijzondere editie van de World Matchplay darts van start, er is namelijk geen publiek aanwezig waardoor het enigszins het gevoel van een vloertoernooi zal hebben. Ook vindt het toernooi voor het eerst in de geschiedenis niet plaats in de Winter Gardens Blackpool, de locatie is dit keer de Marshall Arena in Milton Keynes. Het speelschema ziet er als volgt uit:


18-21 juli: Eerste ronde, best of 19 legs

21-22 juli: Tweede ronde, best of 21 legs

23-24 juli: Kwartfinale, best of 31 legs

25 juli: Halve finale, best of 33 legs

26 juli: Finale, best of 35 legs


Iedere wedstrijd moet gewonnen worden met een verschil van minimaal twee legs. Als na het aantal te spelen legs er een verschil van slechts één leg is, dan worden er vijf legs extra gespeeld. Als er dan nog geen verschil is van twee legs volgt een sudden death leg om de winnaar te bepalen. In de eerste ronde zou dit bijvoorbeeld inhouden dat één van beide spelers met 10-9 voor staat, waarna vijf legs extra worden gespeeld. Indien het na deze vijf legs 12-12 staat volgt de sudden death leg.


Deelnemers


Het deelnemersveld is pas sinds afgelopen weekend bekend aangezien de PDC Summer Series zijn gehouden. Dit waren vijf vloertoernooien die vijf dagen achter elkaar werden gespeeld waarbij alle PDC spelers tijdelijk in quarantaine moesten in Barnsley. Omdat dit de enige recente wedstrijden zijn die meetellen voor de ranking is de vorm van de deelnemers hier het best uit af te lezen dus zal ik hier de tops en flops bespreken.


Michael van Gerwen liet zien in prima vorm richting deze major te gaan, de nummer één van de wereld wist het eerste en derde toernooi op zijn naam te schrijven. Op het eerste toernooi versloeg hij onder andere Danny Noppert en Gabriel Clemens alvorens hij in de finale van wereldkampioen Peter Wright won. Op het derde toernooi won hij van James Wade en Chris Dobey waarna hij in de finale van Jose de Sousa won. Peter Wright verloor niet alleen een finale van Van Gerwen, hij wist ook een finale te winnen. Zondag schreef hij het vijfde en laatste toernooi op zijn naam na overwinningen op Brendan Dolan, Nathan Aspinall en in de finale Gerwyn Price. De overige twee toernooien werden gewonnen door James Wade en Ryan Joyce, die natuurlijk ook op deze major aanwezig zijn. Nummers drie en vier van de Order of Merit Gerwyn Price en Rob Cross wisten geen eindzege te pakken, beiden haalden wel één keer de finale.


De toppers die dus geen finaleplaats haalden zijn Nathan Aspinall, Michael Smith en Gary Anderson. Aspinall verloor een halve finale van Dave Chisnall en een kwartfinale van Peter Wright maar werd ook een keer in de eerste ronde uitgeschakeld door Niels Zonneveld. Smith kende geen al te beste week en kwam vier keer niet voorbij de laatste zestien, op het vierde toernooi kwam hij tot de kwartfinale maar verloor deze met 0-6 van James Wade. Anderson stelde misschien wel het meest teleur van de toppers, hij verloor twee keer zijn eerste wedstrijd, twee keer zijn tweede wedstrijd en verloor op zijn enige goede toernooi in de halve finale met 3-7 van Ryan Joyce.


Naast de hierboven genoemde namen hebben zich naast de top zestien van de Order of Merit nog een aantal noemenswaardige spelers zich geplaatst via de ProTour Order of Merit. Dit zijn de Nederlanders Danny Noppert, Jermaine Wattimena, Vincent van der Voort en Jeffrey de Zwaan en de Belg Dimitri van den Bergh.


Voorspelling


Omdat er dus erg weinig toernooien zijn geweest in de afgelopen maanden is het lastig om voorafgaand aan het toernooi voorspellingen te doen, ik beperk mij dus alleen tot het zoeken van hoge odds waar ik vooraf wel brood in zie. Er zijn dit keer bijna geen bookmakers die outrights aan durven te bieden, het grootste aanbod kwam ik tegen op Bwin.


Mijn enige weddenschap is winning quarter: quarter 4 @ 4.00 (Bwin, Low). In dit kwart vinden we Nathan Aspinall en Gerwyn Price die in het afgelopen jaar hebben laten zien uitstekende toernooispelers te zijn, ik had de odd voor dit kwart daarom iets lager verwacht.


Op televisie


Net als vele andere toernooien is ook de World Matchplay te volgen bij RTL7, in tegenstelling tot voorgaande jaren lijken alle wedstrijden live op televisie uitgezonden te worden. RTL zendt de eerste vier dagen uit vanaf 19:00, op 22, 23 en 24 juli begint de uitzending om 20:00. Vervolgens start de uitzending van de halve finale (25 juli) om 20:30, de finaleuitzending start op 26 juli om 21:00.


2 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar donnynedved
Country flagdonnynedved in 12-07-2020 21:24 Overige sporten en evenementen
in 12-07-2020 21:24 Overige sporten en evenementen
16 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Gisteren waren alle drie de tips winnend:


Van der Voort over 4.5 180s @ 2.20 (medium)

Peter Wright en Glen Durrant beiden een 100+ finish @ 1.83 (high)

Adrian Lewis wint @ 1.83 (medium)


Voor morgen staan er weer twee voorbeschouwingen online, waarbij ik hoop nog een combi te kunnen maken met een wedstrijd van vrijdag. Mocht dat op tijd lukken dan post ik hem hier, in de voorbeschouwingen en op mijn tijdlijn :)


20.00 Ratajski - Smith

22.00 Whitlock - Anderson


1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Een volledig overzicht van de kwartfinales. De odd waar ik op zat te wachten voor vrijdag is online dus mijn high stake double is gepost!


Donderdag:

20.00: Ratajski - Smith (double)

Aansluitend: Whitlock - Anderson


Vrijdag:

20.00: Lewis - van den Bergh (double)

Aansluitend: Durrant - Van der Voort

0 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Vandaag de twee halve finales van de World Matchplay darts. Eerst een overzicht van de kwartfinales:


Donderdag:

Whitlock - Anderson: geen bet

Ratajski - Smith: Both players at least 2 100+ finishes @ 2.88 (Low) LOSS

Combi: Alle vier spelers minimaal één 100+ finish @ 1.85 (High) LOSS

-4 stakes


Vrijdag:

Van den Bergh - Lewis: Over 3.5 100+ finishes @ 1.83 (high) WIN

Durrant - Van der Voort: Durrant to win & both players at least 5 180s @ 2.00 (medium) WIN

+4.49 stakes

In totaal een halve stake winst dus op deze ronde.


Voorbeschouwingen halve finales, let op het kan zijn dat de wedstrijden in omgekeerde volgorde worden gespeeld!

21:00: Van den Bergh - Durrant

22:40: Anderson - Smith


Ik heb alle 180 statistieken nageplozen en volgens mijn berekeningen verwacht ik er

+-8 of 9 180's voor Van den Bergh en +-7 of 8 180's voor Durrant

+-10 180's voor Smith en +-9 180's voor Anderson

Als je dit tegen de total 180s of spelers 180s van de bookmakers legt kloppen de lines van de bookmakers helaas dus op dat gebied geen tips.


Als laatste: omdat ik dit weekend weg ben kan ik de finale niet voorbeschouwen, dit zal @sjorss94 doen! 🎯

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Zoals aangegeven door Donny heb ik de voorbeschouwing van de finale op me genomen, zelf verwacht ik een spannende partij die alle kanten op kan, hopelijk weten beide heren hun hoge niveau van de afgelopen week vast te houden.


Finale: Gary Anderson vs. Dimitri van den Bergh.

0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO

Nabeschouwing World Matchplay Darts 2020


Deze editie van de World Matchplay was een unieke. Niet alleen werd er gespeeld zonder publiek, ook werd er voor het eerst niet in Blackpool maar in Milton Keynes gespeeld. Daarnaast wist een debutant het toernooi te winnen, Dimitri van den Bergh pakte zijn eerste titel op een major bij de senioren. Op weg naar de finale schakelde hij onder andere de nummers zes, veertien en vijftien van de wereld uit. In de finale zelf won hij van Gary Anderson die de World Matchplay 2018 al op zijn naam heeft staan. De Schot haalde bij lange na niet zijn normale niveau, Van den Bergh pakte een verdiende eindzege mede dankzij enkele hoge finishes.


De Finale: Dimitri van den Bergh - Gary Anderson.


Debutant Dimitri van den Bergh speelde al enkele kwartfinales op majors maar kwam nog nooit tot de finale. Toch was er geen spoortje druk of angst te zien bij de jonge Belg die stoïcijns zijn legs binnenhaalde. Al vroeg in de wedstrijd vertoonde zijn opponent Gary Anderson tekenen dat hij niet zijn dag had waar Dimitri optimaal van profiteerde. Het beste voorbeeld hiervan was misschien wel de twaalfde leg. Gary Anderson zorgde in leg elf namelijk voor een break met een knappe 130-finish en kwam zo op een 6-5 voorsprong, in de volgende leg pakte The Dreammaker direct een break terug met een finish van 170. In de zestiende leg pakte hij opnieuw een break waarna hij steeds verder uitliep om uiteindelijk een ruime 18-10 zege te boeken. Hij gooide onder andere finishes van 121, 170, 124 en 132, op dat vlak was hij dit toernooi veruit de beste. Hij eindigde op een gemiddelde van 98.31 per beurt en was daarin erg stabiel dit toernooi gezien hij in vier van de vijf wedstrijden tussen de 98 en 100 gemiddeld per beurt gooide.


Hoe deden de favorieten het?


Het was niet het toernooi van de favorieten. Rob Cross, Gerwyn Price en Nathan Aspinall werden in de eerste ronde al uitgeschakeld, in de tweede ronde was er een exit voor Michael van Gerwen en Peter Wright. Hiermee leek de weg naar de titel vrij voor spelers als Michael Smith, Gary Anderson of drievoudig BDO-wereldkampioen Glen Durrant. Gary Anderson is echter nog te wisselvallig sinds zijn blessure van vorig jaar, hij wist tegen Michael Smith goed te spelen maar was tegen James Wade en Dimitri van den Bergh niet op zijn best. Michael van Gerwen gooide één van zijn slechtste wedstrijden ooit op een major en verloor met maar liefst 11-4 van Simon Whitlock, de Nederlander is echter zelden op zijn best in de zomer en liet eerder dit jaar op het UK Open zien het nog gewoon te kunnen. De verwachtingen waren misschien nog wel het hoogst bij Peter Wright gezien de wereldkampioen in aanloop naar dit toernooi de Summer Series won maar hij gooide slechts één op zijn vier pijlen op de dubbel raak tegen Glen Durrant en verloor daar de wedstrijd op.


De voorspellingen


Ik heb dit keer vooraf slechts één toernooitip gegeven aangezien de vorm van spelers moeilijk in te schatten was door de lange break. De toernooitip was:


Winning quarter: quarter 4 @ 4.00 (Bwin, Low)


Gezien in dit kwart behoorlijk veel sterke toernooispelers waren ingeloot en veel toppers hun vorm nog terug moesten vinden een mooie odd die uiteindelijk ook winnend is aangezien Van den Bergh uit kwart 4 komt.


De Order of Merit


Dit toernooi heeft weer een aantal verschuivingen op de Order of Merit teweeg gebracht. De belangrijkste is natuurlijk Dimitri van den Bergh die een reuzensprong maakt van de 26e naar de 12e plaats door zijn titel. Hierdoor is hij rechtstreeks geplaatst voor de World Grand Prix waar hij via de Pro Tour nog niet bij stond. Gary Anderson zakt juist een plaatsje omdat hij prijzengeld verloor gezien hij twee jaar geleden deze titel won. Michael Smith en Rob Cross wisselen van plek, Smith is de nieuwe nummer vier van de wereld. Voor Simon Whitlock is er werk aan de winkel, door de zege van Van den Bergh valt Whitlock uit de top zestien die zo belangrijk is voor plaatsing voor majors, de Australiër staat nu zeventiende.


Aankomende toernooien


Het is onbekend of de PDC nog een soort Summer Series binnenkort zal organiseren maar we kunnen ons in ieder geval verheugen op de hervatting van de Premier League Darts op 25 augustus. De wereldtoppers zulllen dan zes dagen op rij iedere dag een wedstrijd afwerken waarna in september en oktober nog vier speelronden en een finaledag worden gespeeld.

2 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Denk dat het wel heel anders is op deze manier. Veel spelers die minder druk voelen vanuit het publiek. Bij de world cup was dat goed zichtbaar bij verschillende spelers die goed lagen bij het publiek. Je ziet ook snel verrassende resultaten nu. MVG is altijd favoriet natuurlijk.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.