Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Formule 1 - 2019/20


Het is inmiddels maart en de testdagen in Barcelona zijn inmiddels achter de rug. De auto?€™s gaan harder, designs zijn vernieuwd en de concurrentie is heviger dan ooit. Het duurt nog een week en dan begint het 70e seizoen van de Formule 1 weer. Op 17 maart zal de eerste Grand Prix in Australië plaatsvinden. Hierna zullen er nog twintig races volgen, waarin regerend wereldkampioen Lewis Hamilton zijn titel zal gaan verdedigen. Pakt hij weer de wereldtitel of gaat één van de andere coureurs ermee vandoor. Het is tijd voor de vooruitblik op het nieuwe F1-seizoen. Wil je meer weten over het wedden op de Formule 1, lees dan het artikel in het kenniscentrum.



De motorsport ontwikkelt zich jaarlijks met nieuwe regels. Zo is de F1 ook dit seizoen weer op enkele vlakken veranderd.??Allereerst zijn er technische aanpassingen geweest aan de auto?€™s, waaronder de vereenvoudigde voorvleugels, lagere achtervleugels, vijf kilo meer brandstof en ook is de regenverlichting veranderd. Ook is er een verandering wat betreft de regels van de safety car. Dit zou voor meer duidelijkheid moeten zorgen.?Voor de Formule 1-kijkers is het bandenregelement ook aangepast. Zowel supersoft, ultrasoft en hypersoft zijn in het nieuwe seizoen niet meer te zien. In het nieuwe seizoen heeft Pirelli gezorgd voor drie verschillende soorten banden. De Formule 1-teams beschikken over de witte harde, gele medium en rode softe banden.?



Onder leiding van Lewis Hamilton en Valterri Bottas wist Mercedes afgelopen seizoen de titel te behalen. Dezelfde namen beginnen aan het nieuwe seizoen van 2019. Het team van Mercedes had het vorig seizoen niet heel moeilijk, hoewel het gat tussen dit team en de concurrenten zichtbaar kleiner wordt. Vanwege de veranderende regelementen is het wel onvoorspelbaarder dat team Mercedes het weer aan het langste eind trekt, maar vooralsnog verwachten de bookmakers dit wel. Niet onlogisch, aangezien vorig seizoen Hamilton eerste eindigde en zijn Finse collega Bottas werd vierde. De testdagen in Barcelona gingen niet geheel probleemloos met een probleem van de oliedruk.?- Constructors Championship Winner:?Mercedes @1.80


Ferrari wordt gezien als kanshebber komend seizoen. Vorig jaar was dit niet anders, sterker nog de meningen waren verdeeld nadat Sebastien Vettel de eerste twee Grand Prix wist te winnen. Kimi Raïkkonen was zijn collega afgelopen seizoenen, maar moest dit seizoen plaatsmaken voor het talent Charles Leclerc. Beide namen laten weten de vernieuwde auto als zeer positief te ervaren. Daardoor neemt het vertrouwen bij team Ferrari alleen maar toe. Het is alleen nog te bezien wie de snelste van de twee wordt. Na een jaar als rookie bij Sauer, zal Leclerc zich gaan meten met Vettel. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat Leclerc, net als Max, lak zal hebben aan de status van de ervaren teamgenoot.?- Constructors Championship Winner:?Ferrari @2.75


Red Bull Racing mag zich als derde kanshebber noemen voor de titel. Het was even wikken en wegen voor Red Bull Racing toen Daniel Ricciardo vertrok. Uiteindelijk kwam de Fransman Pierre Gasley over van Toro Rosso, het opleidingsteam van Red Bull. Het vorige seizoen had Red Bull Racing veel problemen met de motor en aandrijving. Hierom is het team van Max Verstappen overgestapt van een motor van Renault naar een motor van Honda. De eerste reacties over de motor waren heel positief en het team heeft veel vertrouwen in de RB15.?- Constructors Championship Winner:?Red Bull Racing @5.00?



Volgens de bookmakers zou na de drie vanzelfsprekende topteams Racing Point de sterkste moeten zijn. Sergio Pérez heeft zich na een redelijk seizoen bewezen. Lance Stroll kwam over van Williams nadat zijn vader Racing Point had gesteund in een slechte financiële situatie. Hij heeft het nog niet laten zien bij Williams, maar misschien kan hij dit bij Racing Point wel.?


Het team van Alfa Romeo is de volgende op de lijst.??Kimi Raïkonen is overgekomen van Ferrari en na vorig seizoen 12 podiumplekken waarvan 1 titel gewonnen te hebben ligt de lat voor de Fin hoog. Hij wordt ondersteund door Antonio Giovinazzi. De Italiaan zat al tijden tegen de F1 aan te hikken en hij mocht al een paar keer invallen. Nu mag hij het een heel seizoen laten zien.?


Fernando Alonso heeft een stap terug gedaan en is nu slechts adviseur bij McClaren, maar landgenoot Carlos Sainz is overgekomen van Renault. Na Toro Rosso en Renault heeft hij gekozen voor deze overstap. Sainz wordt in principe gezien als een talent, maar na 81 races zou ik hem toch wel een jonge ervaren racer kunnen noemen. Hij heeft een paar keer net naast het podium gegrepen en dit jaar zal hij het in de MCL34 moeten laten zien. De 18-jarige Brit Lando Norris gaat zijn debuut maken voor McClaren en sowieso zijn debuut voor de F1. Hij was actief in de F2 en dit jaar heeft hij de stap eindelijk gemaakt.?


Haas houdt in tegenstelling tot de andere teams de vertrouwde line-up. Romain Grosjean en Kevin Magnussen gaan het komend seizoen weer doen. Laatstgenoemde werd vorig seizoen negende en dat geeft vertrouwen voor komend seizoen. De verwachting is dat team Haas dit seizoen weer in de middenmoot terug te vinden zijn.?


Renault heeft goede zaken gedaan door het aantrekken van Ricciardo, waardoor ze met de Australiër en Nico Hülkenberg twee zeer goede coureurs in het team hebben. In mijn ogen heeft Renault wat betreft coureurs de beste keuze gemaakt en ik denk dat ze omhoog kunnen kijken.?


Danill Kvyat is terug bij Toro Rosso. Hij wist hier te imponeren in 2015 met een podiumplek in Hongarije en een hoop goede eindklasseringen. Toen hij doorstootte naar Red Bull Racing waren de verwachtingen hoog, misschien wel te hoog. Na bestuurlijke ontevredenheid werd hij teruggezet en nam Vertappen het stokje over. Hij moest terug naar Toro Rosso en werd ook daar ontslagen. Nu Gasly de stap heeft gemaakt naar Red Bull mag Kvyat het weer gaan doen. Hij wordt ondersteund door de Thai Alexander Albon. Hij gaat zijn debuut maken in de F1.?


Dan hebben we nog het laatste team, Williams. Het zwakste team van afgelopen F1-seizoen. Sirotkin en Stroll haalden gezamenlijk maar zeven punten. Het is dus geen verassing dat het team met twee nieuwe coureurs het seizoen begint. Het jeugdige talent George Russell mag debuteren dit seizoen. Hij was reservecoureur van Mercedes en heeft getraind bij het toenmalige Racing Point. Robert Kubica maakt het team compleet. Hij heeft wel al veel F1-ervaring en heeft al acht podiumplekken behaald bij team Sauber en Renault.??



Voor de Formule 1-teams was het een spannende week. De testdagen in Barcelona waren van start gegaan en vandaag is de laatste testdag afgelopen. De teams gingen afgelopen dagen voor het eerst met hun chassis naar buiten en dit leverde enkele bijzonderheden op. De grootste verassing was dat Gasly op de zevende testdag de controle over het stuur verloor en zwaar crashte.??Hem mankeerde niks, maar team Red Bull heeft de hele nacht moeten werken aan de auto. Dit was wel de enige tegenslag voor Red Bull want de combinatie tussen Red Bull Racing en Honda lijkt een goede keus.?


Ook was Williams opvallend. Zij waren niet actief op de eerste testdagen, waardoor ze veel data en statistieken hebben gemist. Hierdoor heeft het team al een flinke achterstand op de rest. Russell geeft zelfs aan dat hij denkt dat Williams inderdaad het zwakste team zal zijn.?



Het is misschien nog wat vroeg voor tips, maar hier zijn alvast enkele tips. Mochten er nieuwe tips komen als de GP?€™s dichterbij komen dan zullen die in dit topic geplaatst worden.?


  • Constructor Championship 2019: Mercedes @1.80 (Bwin)

Mercedes is alsnog titelkandidaat nummer 1 in mijn ogen. @1.80 vind ik een mooie quotering en hier zit zeker value op. Vorig seizoen was deze quotering @1.40, terwijl het verschil tussen Mercedes en Ferrari niet veel kleiner is dan vorig seizoen.?


  • Best finishing position: Leclerc (vs. Vettel) @3.20 (Unibet)

Leclerc is een intelligente, jonge racer waarbij hij de wil om te winnen echt uitstraalt. De Monegask kwam in principe als tweede rijder, maar heeft aangegeven dat hij voor het hoogst haalbare gaat. Verstappen had dit ook en we weten allemaal waar Ricciardo nu is. Een mooie quotering voor een duel dat wat mij betreft beide kanten op kan.


Edit door forummod: link toegevoegd aan artikel.

3 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Mangata
Country flagMangata in 1-03-2019 16:28 Overige sporten en evenementen
in 1-03-2019 16:28 Overige sporten en evenementen
6 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
  • Constructor Championship 2019: Mercedes @1.80 (Bwin)

Mercedes is alsnog titelkandidaat nummer 1 in mijn ogen. @1.80 vind ik een mooie quotering en hier zit zeker value op. Vorig seizoen was deze quotering @1.40, terwijl het verschil tussen Mercedes en Ferrari niet veel kleiner is dan vorig seizoen.

https://www.autobild.de/artikel/formel-1-finale-testanalyse-14643917.html Volgens autobild is Ferrari favoriet. Die Italianen weten wel hoe je een auto moet prepareren en Vettel blijft een Duitse killer.

0 Vind ik leuk's

Ha lekker, gaat weer beginnen

0 Vind ik leuk's
Pain is temporary. Quitting lasts forever.

ik zie ook wel brood in Ferrari + Vettel dit seizoen :)

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

is er nergens een bookmaker die aanbied: Vettel wordt wereldkampioen + Ferrari wint het constructeurskampioenschap???

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)


Volgend weekend begint het nieuwe Formule 1 seizoen in Australië. Vanaf vandaag kun je alvast lekker genieten en vooruitkijken naar komend weekend. Netflix heeft een tiendelige documentaire gemaakt, genaamd?Formula One: Drive to Survive. Deze is vandaag uitgebracht zodat je precies nog genoeg tijd hebt om deze te bekijken voor Lewis, Sebastien, Max en de rest van start gaan over 6 dagen en enkele uren. Ik heb een hoop goede verhalen gehoord over deze documentaire en ga er vandaag ook zelf aan geloven.


Even een uitleg in het kort, in de docuserie wordt het afgelopen seizoen gevolgd van Australië tot Abu Dhabi. Er wordt meegereisd met de teams en ieder team komt aan bod. Het geeft een unieke kijk achter de schermen van de Formule 1. Voor de Nederlanders onder ons is het zeker aan te raden, aangezien er diep wordt ingezoomd op de rivaliteit tussen Max Verstappen en Daniel Ricciardo. Het toenmalige team van Red Bull Racing is prominent aanwezig in de documentaire en nemen zoals gebruikelijk geen blad voor de mond. Voor de mensen met een Netflix-abonnement, kijk mee en draai ook alvast warm voor volgend weekend in Melbourne.??



Bericht gewijzigd door Mangata op Fri 8 Mar 2019, 09:31
3 Vind ik leuk's


Vanochtend toen mijn wekker ging twijfelde ik toch even of ik het wel ging doen. Het was nog voor zessen, maar ik zette mijn beste beentje voor en stapte uit mijn bed. Een dubbele espresso en toen ging het beginnen. De eerste grand prix van het nieuwe seizoen, het ging eindelijk beginnen.?Let's go!



De lichten gingen één voor één uit en toen vertrok Lewis Hamilton vanaf pole position. Niet lang reed hij op deze positie, want in de eerste bocht haalde zijn compagnon Valtteri Bottas hem in. Sebastien Vettel, Max Verstappen en Pierre Gasly reden hier nog achter. Toen ging het mis bij Daniel Ricciardo. In zijn thuisland verloor hij in zijn debuut voor Renault zijn voorvleugel, wat er uiteindelijk in resulteerde dat hij de race niet af kon maken. Ook Carlos Sainz van McClaren kreeg problemen met zijn motor en lag hierdoor uit de GP. De race bleek een machtsvertoning van Mercedes en hield de Ferrari?€™s en Max achter hun. Valtteri Bottas reed een feilloze race en won. Hij zette ook de snelste rondetijd neer.?



Verstappen eindigde op P3 en heeft hiermee zijn eerste podiumplek te pakken. Hij reed voor het eerst op een GP met zijn nieuwe Honda-motor en het leek een succes. In ronde 31 deed hij een fenomenale inhaalactie en hiermee maakte hij Nederland weer trots. Met de derde plaats haalt hij voor team Red Bull 15 punten binnen. Zijn teamgenoot Gasly deed het minder goed. Volgens de media ?€˜bakte Gasly er geen pepernoot van?€™ en hij eindigde op een teleurstellende elfde plaats.?



Bij de kwalificatie waren er een tweetal tips. In de voorbeschouwing voorspelde ik dat Hamilton de kwalificatie zou winnen @2.40 (bwin, med.) Dit gebeurde probleemloos en dit leverde dus een winst van 2,80 stakes op. Ook voorspelde ik in de kwalificatie dat Kimi Räikkönen zich zou kwalificeren en in de eerste drie rijen zou mogen beginnen. @4.50 (Unibet, low.) De Fin eindigde helaas net iets lager in die kwalificatie. Toch leverde het zaterdagochtend winst op.


De race vanmorgen leverde ook winst op. Allereerst zette ik in op dat een coureur van Mercedes de race zou winnen @4.50 (Unibet, med.). Hierin was de quotering op het moment van zetten extreem hoog en zat er veel value op. Toen ik later bij de bookmaker terugkeek was de bet gesloten. Ik had erg veel vertrouwen in Hamilton en had zelf niet verwacht dat Bottas zou winnen. Ik had alleen wel verwacht dat Mercedes deze race een voorsprong zou nemen op Ferrari. Dat gebeurde, dus winst.?


Ook zette ik in op de onderlinge strijd in Team Williams, althans een strijd had ik niet echt verwacht. Ik zei dat George Russel de snelste coureur van Williams zou zijn @1.55 (Unibet, med) en dit gebeurde probleemloos.?


Tips GP van Australië:

- Hamilton wint kwalificatie (2/3) - @2.40

- Räikkönen haalt top-6 kwalificatie (1/3) - @4.50

- Mercedes wint race (2/3) - @4.50

- Russell wint van Kubica (2/3) - @1.55


Ingezet: 7 stakes

Teruggekregen: 16,9 stakes

Winst: +9,9 stakes

2 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.