Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Tour de France 2023


Het is weer zover! De voetbalcompetities zijn afgelopen en we stappen de fiets op in Frankrijk. Van 1 juli tot en met 23 juli gaat het meest prestigieuze wielerevenement van het jaar weer van start. Met maar liefst 11 Nederlanders aan de start is er ook dit jaar weer genoeg reden om te kijken.


De Tour start dit jaar in Bilbao en eindigt wederom op de Champs-Élysées in Parijs. De lijst van deelnemende Nederlanders:

  1. Dylan van Baarle (Jumbo-Visma)
  2. Steven Kruijswijk (Jumbo-Visma)
  3. Danny van Poppel (Bora-Hansgrohe)
  4. Wout Poels (Bahrain Victorious)
  5. Dylan Groenewegen (Team Jayco Alula)
  6. Nils Eekhoff (Team DSM)
  7. Mathieu van der Poel (Alpecin-Deceuninck)
  8. Cees Bol (Astana)
  9. Mike Teunissen (Intermarché-Circus)
  10. Bauke Mollema (Trek-Segafredo)
  11. Fabio Jakobsen (Soudal Quick-Step)



Strijd tussen Vingegaard en Pogacar


De Tour de France van 2023 belooft een spectaculair schouwspel te worden, met een aantal topfavorieten die strijden om de eindzege. Natuurlijk is Jonas Vingegaard, de winnaar van de afgelopen editie, een van de grote favorieten. Echter is Tadej Pogacar het hele seizoen al uitmuntend bezig. Zowel in de eendaagse races als de etappekoersen is de Sloveense renner heer en meester. 


Titelverdediger Jonas Vingegaard van Team Jumbo-Visma heeft ook zijn ambities voor de Tour de France van 2023. Hij wist vorig jaar Pogacar ook te verschalken tegen de odds in door middel van uitstekend ploegenspel en heeft ook dit seizoen laten zien dat hij in topvorm verkeert. De bookmakers weten het dan ook zeker; Pogacar of Vingegaard gaat de Tour winnen.


Overige klassementsrijders


Voor de overige renners die strijden om een goede positie in het klassement, waren er tot nu toe weinig kansen om iets te bereiken. Niet alleen Pogacar manifesteerde zich als een ongekende dominantie, ook Roglic was buitengewoon succesvol met eindoverwinningen in de Tirreno-Adriatico, Ronde van Catalonië en Ronde van Italië. Vingegaard bleef ook niet achter en behaalde indrukwekkende zeges in de Ronde van het Baskenland en de Dauphiné. Daarmee was alleen nog de Ronde van Romandië over. Dat bleek een voltreffer voor de heer A. Yates. Normaal gesproken is de Brit geen kanshebber voor de eindoverwinning in de Tour, aangezien hij de race rijdt als dienaar van Pogacar.


Door de toevoeging van de Brit hoopt het team van Pogacar een herhaling van het scenario van vorig jaar te vermijden. Destijds wist Jumbo-Visma Pogacar tweemaal te isoleren. In de 11e etappe werd hij afgezonderd door Roglic en Vingegaard, waarna de Deen het werk voltooide op de slotklim. In de 18e etappe verrichtte Van Aert zo'n indrukwekkende inspanning richting Hautacam, dat Pogacar moest lossen. De renners van Jumbo-Visma zetten gezamenlijk door en uiteindelijk was het Vingegaard die zegevierde in Hautacam en daarmee een voorsprong nam in het klassement.


Favorieten Tour de France 2023


De kans dat Jonas Vingegaard of Tadej Pogacar de Tour wint is aanzienlijk. Echter kan er van alles gebeuren en daardoor is het niet ondenkbaar dat er dit jaar een verrassing komt. Volgens de bookmakers zijn dit de favorieten voor de Tour de France:


Jonas Vingegaard (1,90)

Tadej Pogacar (2,30)


Outsiders:


Richard Carapaz

Simon Yates

Jai Hindley

Mikel Landa

Adam Yates

Ben O’Connor

Romain Bardet


Wat zijn jullie verwachtingen voor de Tour de France 2023?


0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Support
Country flagSupport in 16-06-2023 09:07 Overige sporten en evenementen
in 16-06-2023 09:07 Overige sporten en evenementen
4 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Je kunt wel wat betere odds krijgen, ik zag Livescorebet met 2.05 voor Vingegard en Bingoal met 2.5 voor Pogacar. Dat is nog steeds zuinig (25 op V en 20 op P geeft slechts ruim 10%). Er kan namelijk nog van alles gebeuren, uitvallers, COVID en natuurlijk verassingen. Gaat Ayoso meerijden? Hebben we Pidcock niet als outsider?


Het wordt wel een leuke drie weken, lijkt me.

1 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Ja zal wel Vingegaard of Pogacar worden maar vind er dermate weinig value op zitten dat ik hier niet op ga wedden. Miss een paar low stake betjes op een aantal outsiders.

0 Vind ik leuk's

Met de odds boost op BetCity: Vingegaard @4.0 zie ik daar wel value in

2 Vind ik leuk's

Wat verwachten jullie van de rit vandaag? Een rit voor vluchters of toch de klassementsmannen?

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.