Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de WTA Finals 2015 - 25 Oktober t/m 1 November



WTA FINALS 2015
Van 25 Oktober t/m 1 November 2015 vind de WTA Finals plaats in Signapore. De laatste deelneemster is vandaag bekend geworden dus tijd voor de voorbeschouwing! Meestal maak ik een keuze tussen een ATP en WTA toernooi om voor te gaan beschouwen waarbij de ATP meestal interessanter uitvalt dan de WTA. In dit geval is het een keer andersom en is er vanaf zondag een belangrijker vrouwen dan mannen toernooi. De wedstrijden worden gespeeld op een indoor hardcourtbaan.

Hoe gaat de WTA Finals in zijn werk?
De 8 beste speelsters op de ranglijst mogen meedoen aan dit toernooi. Mocht er een speler uit de top 8 niet mee willen doen dan wordt er gekeken naar de nummer 9 op de ranglijst. In dit geval heeft Serena Williams het toernooi afgezegd waardoor de nummer 9 mee mag doen. Serena Williams doet niet mee omdat ze wilt herstellen van het zware jaar.

De 8 speelsters worden onderverdeeld in 2 poules van 4 personen en spelen in de poule allemaal 1x tegen elkaar. De beste 2 van beide poules gaan door naar de volgende ronde en nemen het op tegen elkaar in de halve finales. De winnaressen van de halve finales gaan zoals gewoonlijk door naar de finale en wie deze wint heeft het toernooi gewonnen.

De poule puntentelling:
Eerst wordt gekeken naar de gewonnen/verloren wedstrijden, mochten deze gelijk zijn dan wordt er gekeken naar het aantal gewonnen/verloren sets. Mocht dit ook gelijk zijn dan wordt er gekeken naar de gewonnen/verloren games.

Deelneemsters
Muguruza
Halep
Sharapova
Radwanska
Kvitova
Kerber
Pennetta
Safarova

Reservesbank
Bacsinszky en venus Williams zitten op de reservebank.
Mocht iemand van de bovenste 8 afhaken dan mag Bacsinzky de eerste plek overnemen en Venus Williams de tweede plek.



De noteringen op dit moment:


Muguruza
De favoriet van de bookmakers is Muguruza en misschien ook wel terecht. Ze heeft dit jaar haarzelf bewezen en stond in de finale van het grootste toernooi Wimbledon. Ook deze maand in Beijing deed ze het uitstekend en wist ze het toernooi te winnen. Muguruza heeft deze maand al twee tegenstanders van dit toernooi verslagen: Kerber en Radwanska. Door de laatste maanden zal Muguruza met veel vertrouwen het toernooi in gaan en als ze haar niveau vast weet te houden dan is ze voor mij zeker een van de grootste favorieten van dit toernooi.

Halep
Dit is een lastig in te schatten speelster. Ze heeft dit jaar niet haar vorm te pakken en heeft begint Oktober een wedstrijd opgegeven wegens een blessure. Deze baan ligt haar overigens wel want ik heb haar vorig jaar misschien wel de beste wedstrijd van haar leven zien spelen. Zo won zeer verdiend met 6-0 en 6-2 in de poule van Serena Williams. Ook de halve finale kwam ze eenvoudig door. Echter liet ze in de finale niets meer van het goede spel zien en kreeg ze zelf een pak slaag van Serena Williams.

Ze is in staat om dit toernooi te winnen en wij hebben vorig jaar kunnen zien dat de baan haar goed ligt. De kans dat ze het toernooi wint wordt wel kleiner als wij kijken naar de vorm van dit jaar en de opgave begin Oktober. Dit was meteen haar laatste wedstrijd tot nu toe.

Sharapova
De kans dat Maria Sharapova dit toernooi gaat winnen schat ik zeer klein in. Ze heeft lange tijd last gehad van een blessure en heeft sinds Wimbledon 9 Juli 2015 nog maar 1 wedstrijd gespeeld, deze wedstrijd was op 28 September waar ze een poging heeft gedaan om wedstrijdritme op te bouwen. In deze wedstrijd stond ze in de derde set met 1 game voor en heeft toen de wedstrijd opgegeven.

De ernst van de blessure zegt denk ik al genoeg als je zo lange tijd niet speelt en nog geen maand geleden de wedstrijd waarin je voorstaat opgeeft. Ik kan mezelf moeilijk voorstellen dat ze in dit toernooi de sterren van de hemel gaat spelen. Het is ook geen toernooi waar je tegen mindere tegenstanders in je ritme kan komen, het zijn gelijk flinke partijen waar je vol aan de bak moet.

Radwanska
Dit is een van mijn favorieten om het toernooi te winnen! Een Radwanska uit vorm is niet om aan te gluren en dat was het eerste half jaar tot aan Wimbledon het geval, maar sinds Wimbledon en daarna begint het steeds meer te groeien. Eind september wist ze het WTA toernooi in Tokyo overtuigend te winnen. In het toernooi in Beijing begin Oktober kwam ze in de finale tegen Muguruza en dit was toch een gelijkwaardige partij die in de derde set met 6-4 in het voordeel van Muguruza werd beslist. Vorige week wist Radwanska weer een toernooi overtuigend in Tianjin te winnen zonder een set af te staan. De finale won ze zelfs met 6-1, 6-2. Haar vorm is de laatste maanden uitstekend en zoals ik net beschreven heb, het blijft maar groeien. Mocht ze weer tegen Muguruza uitkomen dan maakt ze zeker een goede kans om dan wel te winnen. Dit zijn voor mij de 2 grootste kanshebbers om dit toernooi te winnen.

Kvitova
Kvitova zou op gras voor mij een van de grootste favorieten zijn geweest omdat ze daar het beste uit de voeten kan. Op hardcourt kan ze ook goed overweg en wist eind Augustus het toernooi in New Haven te winnen. De laatste 3 partijen van Kvitova waren wel wat minder. Tegen Errani en Vinci heeft ze de laatste 2 partijen verloren en tegen Gavriola won ze wel de derde set met 7-5 maar dat ging niet gemakkelijk. Daarvoor verloor ze in de kwartfinale van Pennetta maar die speelde dan wel het toernooi van haar leven. Kvitova in vorm zou ze allemaal kunnen verslaan maar als ze een mindere dag heeft dan loopt het ook echt niet. Ze blijft voor mij een outsider maar het moet wel veel beter dan wat ze de laatste tijd heeft laten zien.

Kerber
Kerber draait de laatste maanden een goed seizoen maar kan net zoals Kvitova het beste uit de voeten op gras. Als ik kijk naar de laatste 2 maanden dan heeft ze juist van de 2 speelsters verloren die aan dit toernooi meedoen, namelijk Radwanska en Muguruza. In Augustus won ze dan wel van Radwanska maar zoals gezegd is Radwanska de laatste maanden met haar vorm flink gegroeid en de laatste overwinning van Radwanska op Kerber ging zeer eenvoudig nog geen paar weken geleden. Als ik eerlijk moet zijn dan zie ik Kerber in ieder geval tegen deze twee speelsters kansloos. Ook wordt het geen makkie tegen de andere deelneemsters waardoor ze voor mij geen outsider is. Tegen andere speelsters in een wedstrijd zie ik haar wel kans maken gezien de mindere vorm en wisselvalligheid van de meeste tegenstanders maar het wordt wel erg lastig.

Pennetta
De verrassende US Open winnares doet ook mee aan dit toernooi en heeft daarmee laten zien wat ze in huis heeft op de hardcourtbaan. Op basis van haar spel vind ik dat ze de verdiende winnares is van de US Open maar valt sindsdien erg tegen. Ze heeft nadat ze de US Open heeft gewonnen meteen aangekondigd dat ze gaat stoppen en misschien was ze daardoor wel extra gemotiveerd tijdens de US Open. Juist omdat ze wist dat dit haar laatste Grand Slam zou zijn. Als ze dat goede spel mee kan brengen dan kunnen wij haar zeker als een outsider zien. Ook zal dit haar laatste toernooi zijn en kan ze nog 1x alles geven wat ze in huis heeft.

Safarova
Safarova draait voor haar doen een slecht seizoen en heeft dit jaar misschien nog wel meer succes gehad met de dubbels dan met de single partijen. De slechte vorm die ze dit jaar heeft en het verliezen van tegenstanders waar ze normaal gewoon van moet winnen is geen lekker gevoel om de WTA Finals mee te beginnen. De slechte vorm zie ik haar niet zomaar omdraaien tegen een toernooi waar de beste vrouwen (op de ranglijst dan) aan meedoen.

Ik zeg bewust op de ranglijst aangezien ik op basis van dit seizoen bijvoorbeeld Azarenka hier eerder thuis zie horen. Azarenka is dan ver afgezakt door de blessure die ze heeft gehad. Een speelster als Azarenka had ik wel kans zien maken in dit toernooi en zij hoort hier eerder thuis dan Safarova, vind ik.

Overige Opmerking(en)
Kvitova, Safarova en Sharapova doen allemaal mee in de finale van de Fed Cup (Tsjechië – Rusland) wat binnen 2 weken na dit toernooi wordt gespeeld. Vermoedelijk gaan ze vol hun best doen in dit toernooi maar ik meld het wel even erbij. Liever teveel informatie dan te weinig. Het kan zijn dat ze toch liever iets rustiger aan doen en vol voor de Fed Cup gaan. Nogmaals ik weet niet hoe hun hier instaan maar ik weet wel dat Kvitova de teamleider is van de Fed Cup en ook het team heeft samengesteld. Verder is het altijd leuk om een finale als de Fed Cup te winnen dus dat ze dit serieus gaan nemen lijkt mij wel. Maar of ze hierdoor rustiger aan gaan doen en minder energie in dit toernooi gaan stoppen. Dat blijft de vraag.

Mijn verwachting
Hieronder heb ik categorieën gemaakt met hoe ik de speelsters inschat. De uitleg heb ik al gegeven in de voorbeschouwing van de speelsters. In dit toernooi zal iedereen wel zijn eigen favoriet of outsider hebben maar hierbij de lijst hoe ik er tegen aankijk.

Grootste kanshebbers
- Muguruza (In topvorm!)
- Radwanska (In topvorm!)

Moeilijk in te schatten maar daardoor toch een outsider
- Kvitova (lastig in te schatten, laatste wedstrijden viel ze tegen maar ze heeft het in huis)
- Halep (Goed op hardcourt en op deze baan! Echter komt ze wel terug van een blessure).
- Pennetta (Wint de US Open maar resultaten vallen tegen sindsdien, kan nu nog 1x alles geven).

Zie ik niet winnen
- Kerber (Ik zie haar heel weinig kans maken tegen een Muguruza en Radwanska)
- Sharapova (Blessure + bijna 4 maanden niet gespeeld)
- Safarova (Te slecht seizoen)

Speelschema
Indien bekend dan wordt deze geplaatst.

Voorbeschouwingen
Tijdens de WTA finals zal ik voorbeschouwingen en tips plaatsen. Tips van jullie zijn wederom van harte welkom!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar timbarrett
Country flagtimbarrett in 22-10-2015 21:55 Overige sporten en evenementen
in 22-10-2015 21:55 Overige sporten en evenementen
7 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Poules en Speelschema



Zondag 25 Oktober
Halep - Pennetta
Sharapova - Radwanska

Maandag 26 Oktober
Muguruza - Safarova
Kvitova - Kerber
0 Vind ik leuk's
Voorbeschouwing #1: Maria Sharapova – Agnieszka Radwanska (Poulewedstrijd Rood)
Morgen 25 Oktober staat de wedstrijd tussen de nummer 3 van de wereld Maria Sharapova tegen de nummer 5van de wereld Agnieszka Radwanska op het programma. Dit is de eerste wedstrijd in poule rood.

Maria Sharapova heeft de laatste maanden veel pech gehad met blessures. Door een been blessure tijdens de trainingssessie moest ze het toernooi in Toronto missen. Een maand geleden ging ze het toch weer proberen maar liep ze in de wedstrijd een armblessure op en heeft hierdoor de wedstrijd in China opgegeven. Door de blessures heeft Sharapova in totaal zo’n 4 maanden na Wimbledon geen complete wedstrijd meer gespeeld en dat is een groot nadeel op dit niveau. Zoals beschreven in de WTA Finals voorbeschouwing is het meteen erop, geen tijd om tegen een vele mindere tegenstander in het ritme te komen Natuurlijk kan je een wedstrijd verliezen in de poule zonder dat het meteen over is. Als je de schade beperkt houdt en de andere twee wedstrijden wint maar de eerste wedstrijd tegen Radwanska is meteen een zware wedstrijd en je wilt met veel vertrouwen en een voorsprong de tweede partij in gaan.

Radwanska begon het eerste half jaar van het seizoen niet goed en verloor vele wedstrijden zeer eenvoudig. Sinds het grasseizoen in Juni begon het allemaal weer wat beter te lopen en begon haar vorm te groeien, hier zaten toen nog wel veel slordige wedstrijden tussen. In Wimbledon wist ze knap de halve finale te halen maar verloor de wedstrijd van Muguruza.

Na Wimbledon gaat het ook uitstekend op de hardcourt baan. Eind september wist Radwanka het WTA toerooi in Tokyo te winnen waarbij ze in de finale van Bencic in goede vorm wist te winnen met 6-2, 6-2. Verder wist ze begin deze maand de finale van Beijing te halen, hier verloor ze van de vrouw waar ze ook van Wimbledon heeft verloren, Muguruza. Toch wist Radwanska in China nog een prijs mee te pakken, de finale in Tianjin wist ze vorige week eenvoudig met 6-1, 6-2 te winnen van Kovinic. Kan ze met deze vorm Maria Sharapova verslaan in de eerste poule ronde?

Prognose
De bookmakers zagen vanmorgen Sharapova als lichte favoriet maar dat is inmiddels omgedraaid naar Radwanska als lichte favoriet. Unibet geeft 1.91 voor Sharapova en 1.85 voor Radwanska dus het verschil is zeer klein.

Agnieszka Radwanska is hier de vrouw in vorm en heeft sinds begin Augustus maarliefst 28 wedstrijden op hardcourt gespeeld. Sharapova heeft maar 1 wedstrijd gespeeld sinds Wimbledon en heeft deze opgegeven door een nieuwe blessure. Door de overtuiging waarmee Radwanska wint, de vorm waar ze in zit en het ontbreken van wedstrijd ritme bij Sharapova is mijn verwachting dat Radwanska de wedstrijd gewoon gaat winnen. Mijn pick: Radwanska wint @ 1.85
0 Vind ik leuk's
Misschien ook handig om te weten dat Muguruza ook in het Dubbelspel actief is en als enige een dubbel programma draait deze week.
0 Vind ik leuk's
comfort1981:
Misschien ook handig om te weten dat Muguruza ook in het Dubbelspel actief is en als enige een dubbel programma draait deze week.


Ja en Safarova draait ook dubbel programma.
0 Vind ik leuk's
Halep behoort zeker tot de kanshebbers.
Ik was benieuwd hoe ze uit de blessure zou komen maar ze speelde zeer sterk!
En dat de baan/toernooi haar ligt weten wij nog van vorig jaar.

0 Vind ik leuk's
Ik ga maar niet betten, WTA kan ik niks van, maar ik zal wel eens meekijken :p
0 Vind ik leuk's
random-pinguin:
Ik ga maar niet betten, WTA kan ik niks van, maar ik zal wel eens meekijken :p


Ja begrijpelijk, WTA erg wisselvallig.

Radwanska een van mijn favorieten zoals in de voorbeschouwing aangegeven heeft het toernooi gewonnen maar ze verloor de eerste twee wedstrijden in de poule waardoor ik dat nooit meer had verwacht. Sharapova had alle 3 de wedstrijden in de poule gewonnen waaronder van Radwanska maar lag er vervolgens meteen de ronde daarna in de halve finale uit :P Zeer wisselvallig en daardoor ook verder niets meer voorbeschouw dit toernooi.

Paris ATP ga ik niet voorbeschouwen maar de ATP Finals wel! Tot dan.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.