Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Roland Garros 2017

Morgen begint Roland Garros wat het tweede grandslam toernooi van het jaar is. Rafael Nadal is de torenhoge favoriet voor de titel, en de vraag is dan ook wie hem kan stoppen. De Spanjaard heeft een uitstekende voorbereiding op het gravel achter de rug waarin die 17 van zijn 18 wedstrijden won. Na twee teleurstellende deelnames in 2015 & 2016 zal hij dit keer voor de derde keer op zoek gaan naar ‘la Decima’ om zo zijn tanden te kunnen zetten in zijn tiende Roland Garros trofee.

Rafael Nadal @1.90 to win Roland Garros

Rafael Nadal is natuurlijk de grote favoriet om Roland Garros voor een tiende keer te winnen. Waar meerdere spelers hem op het hardcourt nog tegen konden houden, is het op het gravel een heel ander verhaal. Op zijn favoriete ondergrond kent de Spanjaard weinig tegenstand, die al heel het gravelseizoen in bloedvorm verkeert. En dan heb je ook nog Murray en Djokovic die beide niet in de buurt komen van het niveau in voorgaande jaren. Dat maakt Nadal de terechte favoriet, die alleen van Thiem op het gravel verloor.

Novak Djokovic @5 to win Roland Garros

Novak Djokvic was de voorbije jaren ‘The player to beat’ die de toernooizeges aaneen reeg. Ook dit jaar begon die sterk met de titel in Doha. Maar de Serviër speelde na dat toernooi onherkenbaar, en hij wist ook in de graveltoernooien van Monte Carlo en Madrid niet te imponeren. Er moest iets veranderen, en Djokovic ging na overleg met zijn coach uit elkaar. Hij bereikte daarna overtuigend de finale in Rome, die verrassend eenvoudig werd verloren tegen de jonge Zverev. Met behulp van zijn nieuwe coach Agassi gaat die opzoek naar titelprolongatie in Frankrijk, wat een helse klus zal gaan worden.

Andy Murray @13 to win Roland Garros

Net als Djokovic, kent Murray een veel minder jaar dan in 2016 waar hij tot nu toe alleen het toernooi van Dubai wist te winnen. De Brit is na een blessure aan zijn elleboog nog niet 100% en zijn spel overtuigd dan ook allesbehalve. Ook op het gravel gaat het maar moeizaam, en volgde er in Rome een pijnlijke nederlaag tegen Fognini waar de Brit werd weggespeeld. Een halve finale in Barcelona was het beste graveltoernooi wat die afwerkte. Murray bereikte vorig jaar de finale van Roland Garros, al zijn de verwachtingen dit keer een stuk lager.

Stan Wawrinka @15 to win Roland Garros

Stan Wawrinka heeft de laatste twee jaar uitstekende resultaten geboekt in dit toernooi. Zo wist hij het in 2015 te winnen, en bereikte die vorig jaar de halve finale. Maar net als veel andere toppers is de Zwitser bezig aan een matig jaar, met een aantal verrassende nederlagen op het gravel. Spelers als Cuevas, Paire en Isner wonnen van Wawrinka die in al die wedstrijden slechts een set kon winnen. Maar in Geneva herpakte hij zich waardoor die het vandaag als grote favoriet tegen Mischa Zverev mag opnemen. Wawrinka speelt veruit zijn beste tennis op een grandslam, en kan dit jaar als een echte ‘dark horse’ worden gezien.

Dominic Thiem @17 to win Roland Garros

Dominic Thiem maakt de laatste jaren een ijzersterke ontwikkeling door, wat hij ook dit jaar weer doortrekt. De Oostenrijker heeft een uitstekend gravelseizoen achter de rug, wat hem zijn hoogste ranking van zijn carrière opleverde. (7). Het toernooi van Rio wist hij te winnen waarna die in de toernooien van Barcelona en Madrid tegen Nadal beide keren de verliezend finalist was. In Rome wist de Oostenrijker Nadal in de kwartfinale dit keer wel te verslaan, waarna die tegen Djokovic mede door vermoeidheid slechts een game wist te winnen.

Alexander Zverev @17 to win Roland Garros

Ook Alexander Zverev ontwikkelt zich razendsnel, wat hem voor het eerst een top-10 notering opleverde. Na toernooi winst in Munchen won die vorige week het ATP-1000 toernooi van Rome door overtuigend Djokovic in de finale te verslaan. De Duitser mag dan pas 20 jaar zijn, maar hij speelt dit jaar tennis als of die al jaren aan de top staat. Het is dan ook volkomen terecht dat die als een van de grote favorieten voor Roland Garros wordt gezien.

Outsiders

De bookmakers zien deze zes spelers als de grote favorieten voor de eindzege in Frankrijk. Hierna volgen de andere spelers op grote afstand. Nishikori @34 heeft dit seizoen door een blessure aan zijn pols nog niet op 100% kunnen spelen. Voor het vertrouwen speelde die het toernooi in Geneva waar Mischa Zverev verrassend de sterkste was. Tsonga @41 was zijn focus na het krijgen van zijn kind volledig kwijt, en hij gaf zelf aan de scherpte om wedstrijden op hoog niveau te spelen kwijt te zijn. Maar in Lyon speelt de Fransman sterk, waardoor die vandaag in de finale staat. Del Potro @51 wordt ook als een van de outsiders gezien, al heeft die met twee achtereenvolgende nederlagen tegen Djokovic en Elias maar weinig vertrouwen opgedaan. Daarbij heeft hij ook nog eens last van zijn schouder en rug, wat zijn deelname aan dit toernooi in gevaar brengt. De bookmakers schatten dat Kyrgios, Goffin en Monfils met @67 evenveel kans hebben op de titel. Ik zou Monfils echter niet aanraken, aangezien de Fransman eerder deze maand nog terug kwam van een blessure, en zijn twee wedstrijden op het gravel verloor. Ook met Kyrgios weet je niet wat je gaat krijgen. Nadat die tegen Nadal 0.0 inzet toonde, verloor die eerder deze week nog van de Duitser Kicker. Daarbij heeft ook Kyrgios last van een blessure aan zijn rug, waardoor hij zich terugtrok uit de halve finale van Madrid. Goffin is daarentegen wel een interessante optie. De Belg won dit seizoen op het gravel al van Djokovic, Thiem, Raonic en maakte het Nadal in Madrid erg lastig. In Rome was hij na het spelen van vele wedstrijden wat vermoeid, en na een rustpauze van ruim een week zal die klaar zijn voor Roland Garros waar hij vorig jaar nog de kwartfinale wist te bereiken.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar ilax30
Country flagilax30 in 27-05-2017 06:26 Overige sporten en evenementen
in 27-05-2017 06:26 Overige sporten en evenementen
117 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
bvanhinthum:
Wawrinka to win RG @11


Heeft Wawrinka gisteren geen medische time-out gehad? Was dit meer uit voorzorg of heeft hij toch ergens last?
0 Vind ik leuk's
Even een vraagje; is Murray-Nishikori under 12,5 first set (x1,21 speelbaar), gezien het weer en het niveau van Murray verwacht ik eigenlijk niet direct een TB vanaf de start :)
0 Vind ik leuk's
sebasdiek:
Even een vraagje; is Murray-Nishikori under 12,5 first set (x1,21 speelbaar), gezien het weer en het niveau van Murray verwacht ik eigenlijk niet direct een TB vanaf de start :)


Ik verwacht ook geen tie-break, maar je weet natuurlijk maar nooit... Persoonlijk speel ik nooit zo lage odds omdat je dan al veel moet staken om wat winst te maken, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
0 Vind ik leuk's
Ik speel voor vandaag:
Cilic +2.5
Garcia +1.5
@2.19
0 Vind ik leuk's
Garcia @2.4, odd is bizar imo.
Svitolina +1.5 set @1.76
Flipkens/Schiavone +1.5 set @2.3
0 Vind ik leuk's
Heb ook Garcia en Svitolina idd, fijne odds beide en niet echt begrijpelijk dat ze underdog zijn..
0 Vind ik leuk's
Pfoe scheelde niks, wat een terugval van Svitolina. Voor morgen alvast:

Ostapenko @2.3
0 Vind ik leuk's
Ja, mijn reactie is nuttig.
ilax30:
Pfoe scheelde niks, wat een terugval van Svitolina. Voor morgen alvast:

Ostapenko @2.3


gelukkig voor mij, volgens mij wint Halep ook het tornooi ;-)
0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)
Ik hoop het, heb via Betfair Exchange nog op Halep wint Roland Garros kunnen meepakken voor @36 :d
0 Vind ik leuk's
2.4 voor Ostapenko, bizarre odd, Baczinsky is qua speelstijl op zich best te vergelijken met Wozniacki. Had Ostapenko +-1.8 verwacht. Duidelijke bet voor mij dus.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.