Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op tennis: Australian Open 2020 (algemene voorbeschouwingen en tips)

Australian Open 2020


Zondagnacht (Nederlandse tijd) vangt de Australian Open 2020 aan. Om de editie van dit jaar was door de vele bosbranden die Australië al wekenlang teisteren veel te doen, maar het lijkt erop dat het toernooi niet uitgesteld hoeft te worden of er naar indoorbanen moet worden uitgeweken. Novak Djokovic, Rafael Nadal en Roger Federer staan samen al op 55 Grand Slam-titels. De laatste twaalf grote toernooien werden allemaal door De Grote Drie gewonnen. Daniil Medvedev was op de afgelopen US Open dicht bij het doorbreken van deze dominantie, lukt het de Rus in Melbourne wel? Novak Djokovic en Serena Williams wisten beide zeven keer te zegevieren op de Australian Open, de vraag is of zij hun record de komende weken kunnen uitbreiden.?


De 108e editie van de Australian Open wordt afgewerkt van maandag 20 januari t/m zondag 2 februari. De loting voor het hoofdtoernooi heeft afgelopen donderdag plaatsgevonden en dit leverde enkele eerste ronde partijen op. In totaal wordt er dit jaar een recordbedrag van 64 miljoen euro aan prijzengeld verdeeld, 13.6 % meer dan tijdens de editie van vorig jaar. De winnaar en winnares van de Australian Open 2020 in het enkelspel wacht een geldbedrag van ruim 4,5 miljoen euro. Afgelopen jaar won Novak Djokovic met groot overmacht de titel in Melbourne, terwijl bij de vrouwen Naomi Osaka in de finale nipt te sterk was voor Petra Kvitova.



Voorbeschouwingen mannentoernooi

De geplaatste spelers:


Rafael Nadal (1)

Een nieuw decennium is aangebroken en het is Rafael Nadal gelukt om in drie verschillende decennia de nummer één van de wereld te zijn. De Spaanse gravelkoning is een grootheid in de tennissport en dit gegeven maakt duidelijk hoe lang hij al meedraait in de top van het mondiale tennis. De inmiddels 33-jarige tennisser zal Roger Federer graag af willen troeven als speler met de meeste Grand Slam-titels, op Roland Garros 2020 heeft Nadal in ieder geval een grote kans om op twintig titels, en dus gelijke hoogte te komen.??


Nadal maakte op de Australian Open 2019 grote indruk, want hij wist in Melbourne destijds zonder al te veel moeite door te dringen tot de finale, maar had hierin geen antwoord op de oppermachtige Djokovic. Tijdens de ATP Cup liet de Spanjaard begin dit seizoen zien dat het goed zit met zijn vorm, al oogde hij door het drukke speelschema tegen David Goffin en Alex de Minaur niet helemaal fris en in de finale bleek Djokovic hem eens te meer de baas.


Novak Djokovic (2)

Novak Djokovic loopt wat betreft Grand Slam-titels (16) wat achter op Rafael Nadal en Roger Federer. De Serviër oogt daarentegen al zijn gehele carrière extreem fit en hij is dan ook een grote kanshebber om het record van Federer of eventueel straks Nadal te verbeteren. De 31-jarige tennisser is recordhouder op de Australian Open met zeven titels. Zijn eerste won hij in 2008 en vorig seizoen staat bij veel mensen nog op het netvlies, toen Djokovic op weg naar de titel alleen door Daniil Medvedev licht aan het wankelen werd gebracht.?


Djokovic schitterde de afgelopen twee weken namens zijn land op de ATP Cup. De Serviër was vastberaden om zijn teamgenoten, die tevens goede vrienden zijn, de eerste editie van het landentoernooi te winnen. Zowel in het enkel- als dubbelspel stond er geen maat op Djokovic en na een overwinning in de finale met zijn partner Viktor Troicki mocht Servië zich tot winnaar kronen. Djokovic is gezien zijn vorm en record op de Australian Open de aankomende week terecht de gedoodverfde favoriet.


Roger Federer (3)

Roger Federer begint aankomende week in Melbourne aan zijn 79e Grand Slam-hoofdtoernooi, maar hij denkt nog altijd niet aan stoppen en dat is misschien maar goed ook, want een ATP-seizoen zonder de Zwitserse grootheid is maar lastig voor te stellen. De 38-jarige tennisser gaf recent aan dat het hem wel wat zou doen, mocht zijn record worden afgepakt, maar er ook vrede mee hebben, want alles na zijn vijftiende Grand Slam-titel zag hij als bonus.?


In tegenstelling tot veel van de andere grote spelers op de wereldranglijst besloot Roger Federer af te zien van deelname aan de ATP-Cup. De Zwitsers gaf aan dat hij liever tijd doorbrengt met zijn gezin en het ook een te intensieve start van het jaar zou betekenen. Federer verdedigde vorig seizoen zijn titel op de Australian Open, maar werd toen in de vierde ronde verrassend uitgeschakeld door de jonge Stefanos Tsitsipas.?



Daniil Medvedev (4)

Zonder twijfel de grootste openbaring van het afgelopen tennisseizoen is Daniil Medvedev. Vooral tijdens de Noord-Amerikaanse hardcourt-swing stond er geen maat op de Rus. Na titels in Washington en Cincinnati bereikte Medvedev op Flushing Meadows zijn eerste Grand Slam-finale. In één van de meest memorabele wedstrijden van 2019 maakte de 23-jarige tennisster een spectaculaire comeback bijna compleet, maar verloor uiteindelijk nipt in vijf sets van Rafael Nadal.


Medvedev lijkt de eerste speler van de zogenoemde ?€˜Next Gen-spelers?€™, die definitief aan weet te haken bij ?€˜De Grote Drie?€™. Vorig jaar strandde de Rus in de vierde ronde van de Australian Open tegen Djokovic. Omdat hij voor de editie van 2020 als vierde is geplaatst, kan hij in dit geval Nadal pas in de halve finale ontmoeten. Medvedev wist onlangs op de ATP Cup een hoog niveau te halen, maar was namens Rusland in de halve finale niet opgewassen tegen Djokovic.?


Dominic Thiem (5)

Dominic Thiem zal ongetwijfeld tevreden terugkijken op het afgelopen tennisseizoen. De Oostenrijker is na Rafael Nadal de beste gravelspeler, maar bewees in 2019 definitief dat hij ook op hardcourt tot veel in staat is. De titel op het masterstoernooi van Indian Wells was misschien wel het grootste bewijs, maar in de laatste maanden liet hij zich nogmaals gelden op deze ondergrond met toernooizeges in Peking en Wenen.


Thiem kreeg de mogelijkheid om zijn succesvolle jaar te bekronen met het winnen van de ATP Finals in Londen, maar verloor in de finale in een beslissende tiebreak van Stefanos Tsitsipas. De Oostenrijker zal niet graag worden herinnerd aan de Australian Open 2019, in de tweede ronde moest hij destijds opgeven vanwege een blessure. Op de ATP Cup haalde de 26-jarige tennisser recent nog niet zijn gebruikelijke niveau, het valt dan ook lastig in te schatten hoe ver Thiem in Melbourne kan komen.?


Stefanos Tsitsipas (6)

Voor Stefanos Tsitsipas bestond het tennisjaar 2019 vrijwel louter uit hoogtepunten. De Griek verraste eerst met een halve finale op de Australian Open en won vervolgens titels in Marseille en Estoril. Eigenlijk was alleen de US Open met een uitschakeling in de eerste ronde een grote verrassing. De kers op de taart van een succesvol seizoen vond in Londen plaats. Tsitsipas haalde op de ATP Finales een hoog niveau en versloeg in de finale Dominic Thiem om zijn grootste titel uit zijn carrière te winnen.?


Ook Tsitsipas gaf onlangs op de ATP Cup namens Griekenland acte de présence, maar het gloednieuwe landentoernooi liep voor de 21-jarige tennisser uit op een deceptie. Hij speelde niet eens heel slecht in zijn enkelpartijen, maar kwam toch negatief in het nieuws door een uitbarsting waarbij hij zijn vader onbewust met zijn racket raakte.???



Alexander Zverev (7)

De verwachtingen rondom Alexander Zverev lagen altijd torenhoog, maar inmiddels staat de Duitser toch al enige tijd stil in zijn carrière en wordt hij langzaam maar zeker voorbijgestreefd door zijn generatiegenoten.?Zverev en Grand Slams is nog nooit een goede combinatie geweest, dat werd in 2019 eens te meer duidelijk. De Australian Open 2020 wordt het negentiende Grand Slam-hoofdtoernooi van de 22-jarige tennisster en alleen op Roland Garros bereikte hij tweemaal een kwartfinale.


Zverev zal zich een betere seizoensstart hebben voorgesteld, want op de ATP Cup was de Duitser misschien wel de speler die het meeste tegenviel. Hij verloor zijn enkelpartijen in de groepsfase allemaal kansloos van Alex de Minaur, Denis Shapovalov en Stefanos Tsitsipas, waardoor Duitsland vroegtijdig was uitgeschakeld. Het viel vooral op dat de huidige nummer zeven van de wereld zoveel worstelde met zijn opslag, iets wat in 2019 ook al veelvuldig het geval was.?


Matteo Berrettini (8)

Matteo Berrettini heeft het afgelopen seizoen enorm veel progressie gemaakt. De Italiaan begon het afgelopen tennisseizoen nog net buiten de top vijftig, maar mag zich twaalf maanden later dankzij uitstekende resultaten een top tien-speler noemen. De 23-jarige tennisser liet zich in 2019 op alle ondergronden zien. Zo zegevierde hij op het gravel van Boedapest, het gras van Stuttgart en bereikte hij op de latere hardcourt-toernooien nog enkele halve finales.?


Het grootste succes boekte Berrettini op de US Open , want op Flushing Meadows schopte hij het zeer verrassend tot de halve finale. Mede hierdoor en een goede run aan het eind van het seizoen kwalificeerde de Italiaan zich voor de ATP Finals. Op de ATP Cup kwam Berrettini onlangs tijdens twee spannende driesetters tegen Denis Shapovalov en Taylor Fritz als verliezer uit de strijd. Als geplaatste speler hoeft de Italiaan niet bang te zijn dat hij net als vorig jaar iemand van het kaliber als Tsitsipas in de eerste ronde loot.?


Loting

De loting voor de Australian Open 2020 heeft donderdag plaatsgevonden. Tijd om te kijken voor welke spelers er mogelijkheden liggen en wie het minder hebben getroffen.


Kwart 1:?


Geprojecteerde kwartfinale: Rafael Nadal (1) vs. Dominic Thiem (5)


Rafael Nadal (1) gaat op jacht naar zijn tweede Australian Open-titel en wacht in de eerste ronde een ontmoeting met Hugo Dellien. Hierna volgt Federico Delbonis/Joao Sousa, het bereiken van de derde ronde mag dan ook geen probleem zijn. De kans is aanwezig dat Nadal bij de laatste zestien Nick Kyrgios(23) treft. De twee liggen elkaar niet en de veelbesproken Australiër zal gebrand zijn om Nadal een nederlaag toe te dienen. Een Kyrgios in goede doen, lijkt alleen in de derde ronde door Karen Khachanov (16) af te stoppen. Nadal is 7-0 tegen Khachanov en 4-3 tegen Kyrgios, het mag dus duidelijk zijn waar de voorkeur ligt van de Spaanse grootheid wat betreft zijn tegenstander voor de vierde ronde.


In de onderste helft van dit kwart lijken in de eerste sectie Gael Monfils (10) en Felix-Auger Aliassime (20) met elkaar uit te maken wie van hen het tot de vierde ronde zal schoppen. De jonge Canadees leek niet in grote vorm, maar schopte het in Adelaide (na een vrij gemakkelijke loting) wel tot de halve finale. Van Monfils is het altijd afwachten of zijn lichaam hem niet in de steek laat, maar indien fit heeft hij goede papieren om de kwartfinale te bereiken. In de laatste sectie lijkt Dominic Thiem (5) door zijn goede prestaties op hardcourt de grote favoriet, maar hij presteerde nog nooit sterk in Melbourne. Wellicht dat Kevin Anderson hier voor een verrassing kan zorgen.?


Kwart 2:?


Geprojecteerde kwartfinale: Daniil Medvedev (4) vs Alexander Zverev (7)


Het meest interessante duel uit de eerste ronde vindt misschien wel in het tweede kwart plaats. Daniil Medvedev (4) wacht namelijk een ontmoeting met Frances Tiafoe. Met Jo-Wilfried Tsonga (28, voormalig finalist) en Stan Wawrinka (15, winnaar Australian Open 2014) als eventuele volgende tegenstanders, is de loting van de Rus allesbehalve makkelijk te noemen. Andere mogelijke tegenstander voor Medvedev in de vierde ronde zijn John Isner (19) en Miomir Kecmanovic. De boomlange Amerikaan bereikte alleen pas twee keer eerder de vierde ronde in Melbourne, Wawrinka lijkt dan ook de meest waarschijnlijke tegenstander.?


Het onderste gedeelte van het tweede kwart is sterk bezet met spelers uit de subtop (Goffin, Herbert, Rublev, Basilashvili en Verdasco), terwijl Zverev (7) hier op papier de favoriet is. Ook Christopher O?€™Connell is in het tweede kwart terug te vinden, de talentvolle Australiër heeft een wildcard gekregen en is een speler om in de toekomst in de gaten te houden. Rublev (17) zal hoogstwaarschijnlijk vermoeid zijn, nadat hij zijn seizoen opende met twee titels op rij en hierdoor liggen er kansen voor Goffin (11) om eventueel Zverev in de vierde ronde te verslaan.?


Kwart 3:?


Geprojecteerde kwartfinale: Roger Federer (3) vs Matteo Berrettini (8)

Matteo Berrettini (8) is de hoogst geplaatste speler in de bovenste helft van het derde kwart. Zijn sectie lijkt aardig open, omdat De Italiaan meldde zich af voor de ATP Cup vanwege een blessure aan de buikspier. Borna Coric (25) treft in de eerste ronde Sam Querrey, één van hen kan zomaar eens de vierde ronde bereiken. Ook in de tweede sectie zullen meerdere spelers kansen zien om het tot dit stadium te schoppen. De winnaar van Fognini (12) / Opelka heeft goede papieren, maar ook Guido Pella (22) en Alexander Bublik mogen niet worden uitgevlakt.?


In het onderste gedeelte van kwart 3 valt er gelijk een zware sectie op. Denis Shapovalov (13) is hier terug te vinden samen met de Italiaanse tienersensatie Jannik Sinner en Grigor Dimitrov (18). Alledrie spelers die het Roger Federer in eventuele vierde ronde op zijn minst lastig moeten kunnen maken. De Zwitser opent tegen Steve Johnson, krijgt vervolgens een lastige tegenstander met Filip Krajinovic en ook iemand van het trio Humbert/Hurkacz/Millman in de derde ronde zal geen prettige opponent zijn. Hurkacz (31) was de openbaring op de ATP Cup, terwijl Millman het Federer op de US Open 2018 in zware condities enorm lastig maakte.?


Kwart 4:?


Geprojecteerde kwartfinale: Novak Djokovic (2) vs Stefanos Tsitsipas (6)


Titelverdediger Djokovic (2) is terug te vinden in het laatste kwart. Echt getest lijkt de Serviër niet te worden in de eerste rondes. Dan Evans (30) verkeert momenteel weliswaar in de vorm van zijn leven, maar komt in een eventuele derde ronde normaal gesproken te kort. Diego Schwartzman(14) heeft de beste papieren om de titelverdediger in de vierde ronde te treffen.


In het andere deel van het laatste kwart weet Stefanos Tsitsipas zich omringd door gevaarlijke spelers uit de subtop (Bautista Agut, Cilic, Paire en Raonic). Gezien de vorm die Bautista Agut (9) tijdens de ATP Cup liet zien, wordt het geen gemakkelijke opgave voor Tsitsipas (6) om de kwartfinale, laat staan de halve finale te bereiken.?


Voorspellingen


Voorspelde kwartfinale 1: Rafael Nadal (1) vs. Kevin Anderson (121)

In het bovenste gedeelte van het eerste kwart hoop ik op een vierde ronde tussen Nadal en Kyrgios en wellicht kan Kyrgios dan voor een daverende stunt zorgen. Nadal ligt desondanks het meest voor de hand. In het andere gedeelte heeft Thiem nooit weten te overtuigen op de Australian Open. Er liggen dus kansen voor Monfils of Anderson om hiervan te profiteren.


Voorspelde kwartfinale 2: Daniil Medvedev (4) vs David Goffin (11)

Medvedev kent dit jaar geen gemakkelijke loting, maar moet toch tot tot de kwartfinale door kunnen stoten. Met een Zverev die naarstig op zoek is naar enige vorm, heeft Goffin goede papieren om van een open sectie te profiteren. Mijn verwachtingen van Medvedev waren eind 2018 al enorm hoog en ik verwacht deze Australian Open na een succesvol 2019 dan ook veel van hem.


Voorspelde kwartfinale 3: Roger Federer (3) vs Matteo Berrettini (8)

De eerste kwartfinalist uit het derde kwart is eigenlijk echt nog een vraagteken. Is Berrettini fit? En zo niet, weet iemand als Coric hier dan van te profiteren? Als andere kwartfinalist is Federer het meest logische ondanks de aanwezigheid van enkele gevaarlijke subtoppers. Ik verwacht een fitte run van Berrettini, die wellicht dankzij een verrassend vroege uitschakeling van Federer hoge ogen kan gooien. Shapovalov heeft de vorm en het talent om ook voor een verrassing te zorgen, maar zijn pad is simpelweg te lastig.?


Voorspelde kwartfinale 4: Novak Djokovic (2) vs Roberto Bautista Agut (9)

Novak Djokovic lijkt een zekerheidje als kwartfinalist in het vierde kwart en hoogstwaarschijnlijk treft hij hier Stefanos Tsitsipas of Roberto Bautista Agut. De Spanjaard wist de huidige nummer twee van de wereld vorig seizoen tweemaal op hardcourt te verslaan. Ik verwacht dat Djokovic zich op zijn favoriete Grand Slam niet zal laten verrassen.


Halve finales:

Rafael Nadal vs. Daniil Medvedev

Roger Federer vs. Novak Djokovic


Finale:

Daniil Medvedev vs. Novak Djokovic (winnaar)


Outrights

Bereikt de finale: Daniil Medvedev @ 5.0 (Unibet, low)

Winnaar kwart 3: Matteo Berrettini @ 9.0 (Unibet, low)


Australian Open 2020: waar kan ik het zien?

Eurosport beschikt ook dit jaar weer over de rechten van de Australian Open. Online zijn de wedstrijden o.a. op Unibet TV te zien, via je laptop of pc heb je prima beeld.


Eigen tips

Voel je vrij om in dit topic ook eigen tips te delen gedurende de Australian Open. Mocht je vragen hebben, mag je deze in het topic posten, zodat andere leden deze kun beantwoorden, mij een PM sturen mag natuurlijk ook.


Voorbeschouwing damestoernooi volgt zondagochtend rond 08:00 uur.

Op dit moment zijn er twee topics over de Australian Open, VW.net zal deze zsm met elkaar linken.

Voor meer wedden op tennis kijk hier!

8 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jorditoma
Country flagjorditoma in 18-01-2020 14:51 Overige sporten en evenementen
in 18-01-2020 14:51 Overige sporten en evenementen
25 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Ik kan niet anders dan het volledig met je prognose eens zijn.

Enige outsiders die ik mis die ik toch wel 1/8e of zelfs kwart zie halen zijn De Minaur en Kyrgios.

2 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.
Op za. jan.. 2020, 18:22 schreef z3xtr4:

Ik kan niet anders dan het volledig met je prognose eens zijn.

Enige outsiders die ik mis die ik toch wel 1/8e of zelfs kwart zie halen zijn De Minaur en Kyrgios.

De Minaur heeft zich twee dagen geleden helaas af moeten melden voor de Australian Open vanwege een buikspierblessure. Enorm jammer, want had hem graag voor eigen publiek tot mooie prestaties zien komen. Mist eigenlijk alleen een sterke opslag om het de echte top lastig te maken. Kyrgios hoop ik ook op, hij zal zeker gebrand zijn, maar ik zie hem gewoon niet Khachanov én Nadal verslaan op weg naar een kwartfinale.

1 Vind ik leuk's

ik volg deze prognose ook voor een heel groot stuk.

Ik stel mij dan vooral de vraag hoe Nadal het gaat overleven, ik moet heel eerlijk zijn, hij maakte geen verpletterende indruk op mij tijdens de ATP-Cup en het zal er voor mij ook vanaf hangen hoeveel tegenstand hij krijgt want zoals je al aangeeft, een eventuele kwartfinale tegen een Anderson kan voor hem misschien al dodelijk zijn, Anderson met zijn powerserve is heel moeilijk te breaken en hij heeft mij wel geimponeerd tijdens zijn eerste tornooi na 6 maanden blessureleed.


En zoals je zei: Hurkacz is in goede vorm, ik zie die in die zware 3de sectie ook wel brokken maken.


Mijn verdere prono: een snelle exit van Zverev (totaal uit vorm) en Berrerttini (niet mijn favoriete speler en ook pas trug van/uit blessure) en ik hoop op een Kyrgios die ons eens allemaal gaat verbazen en heel ver gaat geraken.


Ook spijtig van het forfait van De Minaur want die had ook wel kunnen verrassen.


Ik gooi ook wel wat geld op eindwinst van Medvedev, heeft vorig seizoen veel indruk op mij gemaakt en is de volgende potentiele nummer 1.

Bericht gewijzigd door yellowboy op za 18 jan. 2020, 21:40
0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

@Yellowboy Nadal heeft waarschijnlijk de makkelijkste loting voor de eerste drie rondes van alle tennissers (PCB is geen partij voor hem). Dat Nadal tegenviel op de ATP Cup is ook redelijk vertekenend. Zo moest hij uit mijn hoofd op een gegeven moment een zware enkelpartij, gevolgd door een dubbelpartij spelen en minder dan 24 uur later aantreden tegen Goffin/De Minaur in een andere stad met tijdverschil.


Hurkacz heeft een te lastige loting, uit een pad met Novak, Humbert//Millman, Federer, Shapovalov/Monfils en Berrettini zie ik hem niet komen. Eerste ronde tegen Novak wordt al lastiger dan veel mensen denken. Berrettini is gewoon weer fit anders had hij zich wel afgemeld. Heeft het getroffen met zijn loting, want heeft tot de kwartfinale nauwelijks echte tegenstand.

Bericht gewijzigd door jorditoma op zo 19 jan. 2020, 07:43
1 Vind ik leuk's

Voorbeschouwing damestoernooi Australian Open 2020


Ashleigh Barty (1)

Ashleigh Barty is sinds ze in maart 2019 haar debuut in de top tien van de het mondiale damestennis maakte ook een bekende naam geworden bij het grote publiek. De Australische bewees op alle ondergronden goed uit de voeten te kunnen met titels in Birmingham (gras) en Miami (hardcourt) en won ze haar eerste Grand Slam-titel op het gravel van Roland Garros. Ze bekroonde haar geweldige jaar met winst van de WTA Finals in Shenzhen.


Barty werd op de Australian Open 2019 in de kwartfinale in straight sets verslagen door Petra Kvitova. Het was haar beste resultaat in Melbourne na vijf eerdere deelnames. De 23-jarige tennisster is precies op tijd in vorm voor de editie van dit jaar, want ze staat vrijdagnacht in de finale van het WTA-toernooi van Adelaide tegenover het tienertalent Dayana Yastremska.


Karolina Pliskova (2)

Iemand die terug kan kijken op een sterk 2019 is Karolina Pliskova. De Tsjechische won in het afgelopen tennisseizoen maar liefst vier WTA-titels. Pliskova beschikt over een harde opslag en heeft haar forehand als ander voornaamste wapen. Op Roland Garros, Wimbledon en de US Open werd de 27-jarige tennisster afgelopen seizoen verrassend vroeg uitgeschakeld.


Op de Australian Open wist Pliskova het begin vorig jaar wel tot de tweede week te schoppen. De Tsjechische schakelde in een memorabele kwartfinale Serena Williams uit, maar kwam vervolgens in de halve finale tegen Naomi Osaka net te kort. Pliskova is het seizoen in ieder geval uitstekend begonnen, want ze greep afgelopen de titel in Brisbane.?


Naomi Osaka (3)

Naomi Osaka wordt door velen gezien als dé opvolgster van Serena Williams, een speelster die de komende tien á vijftien jaar zal domineren in het vrouwentennis. Geen hele vreemde gedachte, aangezien de Japanse wanneer ze in goede doen is, door weinig speelster zal worden geklopt.?


Osaka zal gematigd tevreden terugkijken op het afgelopen tennisjaar. Ze startte uitstekend met een Grand Slam-titel in Melbourne, al was ze hier niet zo overtuigd als op de US Open 2018. Uiteindelijk moesten liefhebbers van het spel van de Japanse wachten tot de Asian Swing op haar laatste twee titels van het jaar. Osaka leek in Brisbane hard op weg naar een finaleplaats, maar stortte na een gemist matchpoint tegen Pliskova helemaal in.?


?


Simona Halep (4)

Simona Halep zal niet bepaald veel goede herinneringen hebben overgehouden aan het afgelopen tennisseizoen. De Roemeense was dankzij mindere resultaten voorafgaand aan Wimbledon afgezakt naar de zevende plaats op de wereld, iets wat haar sinds mei 2017 niet meer is overkomen. Het enige noemenswaardige wat ze in het eerste halfjaar van 2019 noteerde waren veroren finales in Dubai en Madrid.


Eigenlijk redde Halep haar seizoen enigszins door op het heilige gras van Wimbledon haar tweede Grand Slam-titel uit haar carrière te winnen. De Roemeense was in deze twee weken oppermachtig, want ze hoefde alleen in de tweede ronde tegen Mihaela Buzarnescu een set af te staan. Op de Australian Open was haar beste resultaat een finaleplaats in 2018.??


Elina Svitolina (5)

Voor Elina Svitolina was 2019 een jaar met twee gezichten. Op de Grand Slams wist ze namelijk een volgende stap te zetten met halve finales op Wimbledon en de US Open, maar op de andere WTA-toernooien kwam ze niet verder dan één finale, helemaal aan het eind van het seizoen ging Svitolina tijdens de WTA Finals kansloos onderuit tegen Ashleigh Barty.?


Op de Australian Open 2019 schopte Svitolina het voor het tweede achtereenvolgende jaar tot de kwartfinale, Naomi Osaka was haar hier alleen in twee sets de baas. De Oekraïense is allesbehalve overtuigend begonnen aan het nieuwe tennisseizoen. In Brisbane werd ze vorige week in de eerste ronde met 6-1, 6-1 door Danielle Collins van de baan geslagen.??


Belinda Bencic (6)

Van Belinda Bencic kan gerust worden geconcludeerd dat ze terug is in de top van het damestennis. De Zwitserse maakte in februari 2016 haar top tien-debuut, maar een jaar later maakte ze een vrije val op de ranglijst en sindsdien heeft ze zichzelf langzaam maar zeker teruggeknokt. Na een sterk 2019 is Bencic terug in de top tien en niet van plan om hier opnieuw weer snel uit weg te vallen.


Bencic schitterde het afgelopen seizoen vooral in Dubai, waar ze op weg naar de titel vier top tien-speelsters versloeg. Op de Grand Slams leek de Zwitserse toch wat tegen te vallen, maar de 22-jarige tennisster verraste op de US Open met een halve finale, waarin ze van de latere toernooiwinnares Bianca Andreescu verloor. Op de Australian Open 2019 was de derde ronde het eindstation van Bencic, haar beste prestatie in Melbourne, de vierde ronde, noteerde ze vier jaar geleden.


?


Petra Kvitova (7)

Petra Kvitova won in haar carrière tot dusver twee Grand Slam-titels, op Wimbledon wist de Tsjechische in 2011 en 2014 te zegevieren. Binnen twee maanden tikt ze de dertig jaar aan en dan komt Kvitova toch in een select gezelschap, want op dat moment is ze samen met Serena Williams en?Angelique Kerber de enige uit de top twintig, die de dertig is gepasseerd.


2019 was voor Kvitova een jaar van eigenlijk net niet. Op de Australian Open speelde ze sterk, maar kwam ze in de finale uiteindelijk te kort tegen Naomi Osaka. De Tsjechische kampte halverwege het seizoen met een armblessure waardoor ze onder andere verstek moest laten gaan op Roland Garros. Haar enige WTA-titel van het jaar greep ze uiteindelijk op het gravel van Stuttgart.


Serena Williams (8)

De droom van Serena Williams mag inmiddels wel bekend zijn. De Amerikaanse wordt door velen al gezien als de grootste tennisster in de geschiedenis van het damestennis, maar ze heeft nog niet het record van meeste Grand Slam-titels te pakken van Margaret Court. Williams loopt één titel achter en is vastberaden om voor het eerst sinds de Australian Open 2017 weer een Grand Slam-toernooi te winnen.?


Vorig jaar vloog Williams er in de kwartfinale tegen Karolina Pliskova uit. De 38-jarige tennisster verzwikte in deze partij haar enkel en gaf hierdoor een zeker lijkende overwinning uit handen. Ze is goed aan het nieuwe tennisseizoen begonnen, want afgelopen weekend won ze in Auckland haar eerste WTA-titel sinds ze als moeder is teruggekeerd op het WTA-circuit.?


Loting

De loting voor de Australian Open 2020 heeft donderdag plaatsgevonden. Tijd om te kijken voor welke spelers er mogelijkheden liggen en wie het minder hebben getroffen.


Kwart 1


Geprojecteerde kwartfinale: Ashleigh Barty (1) vs. Petra Kvitova (7)


Als hoogst geplaatste speelster is Ashleigh Barty (1) ingedeeld in het eerste kwart. Ze moet eigenlijk zonder problemen de eerste rondes door kunnen komen, maar dan wacht in de vierde ronde waarschijnlijk een ontmoeting met Martic (13), Riske (18) of Goerges. Wellicht kan de Russin Jelena Rybakina verrassen, maar zij zal hoogstwaarschijnlijk de benen voelen na twee achtereenvolgende finales.


In het onderste gedeelte van dit kwart zitten ook enkele grote namen én gevaarlijke speelsters. In de eerste sectie is Madison Keys (10) de grote favoriet om naar de vierde ronde door te stoten, al zal ze tegenstand kunnen verwachten van Maria Sakkari. In de andere sectie zijn de ogen gericht op Petra Kvitova (7). Mocht er iemand mogen verrassen in het eerste kwart, dan zou Ekaterina Alexandrova (25) weleens degene kunnen zijn. De Russin kan zich in goede doen namelijk meten met de top.?


Kwart 2?


Geprojecteerde kwartfinale: Naomi Osaka (3) vs. Serena Williams (8)


Het tweede kwart oogt op het eerste gezicht loodzwaar met een hoop grote namen en twee titelfavorieten. De kans dat we hier verrassingen zullen zien lijkt minimaal. In het bovenste gedeelte van dit kwart zijn Naomi Osaka (3), Venus Williams, Sofia Kenin (14) en Sloane Stephens (24) terug te vinden. Kenin lijkt me op hardcourt toch net een maatje te klein voor het powertennis van Osaka, terwijl Stephens hopeloos uit vorm is.?


In het onderste gedeelte vinden we Caroline Wozniacki terug, die haar carrière waardig zal willen afsluiten en het tienertalent Dayana Yastremska (23). Mocht één van hen de vierde ronde halen, is de kans op een ontmoeting met Serena Williams (8) groot. De Amerikaanse grootheid steekt in goede vorm en dan is ze maar tot weinig tegenstanders af te stoppen.?Yastremska is met haar opslag en power één van de grootste talenten op de WTA-tour en neemt het in de eerste ronde helaas op tegen de qualifier Kaja Juvan, een ander groot talent die indruk maakte in het kwalificatietoernooien en ik een betere loting had gegund.


Kwart 3


Geprojecteerde kwartfinale: Simona Halep (4) vs. Belinda Bencic (6)?


In het derde kwart zijn een stuk minder grote namen te vinden. Belinda Bencic (6) bevindt zich in de eerste sectie, ze kan hier in een eventuele derde ronde tegenstand verwachten van Veronika Kudermetova of Anett Kontaveit (28). In de tweede sectie wordt de eerste ronde tussen Donna Vekic (19) en Maria Sharapova een interessant duel. Eén van hen lijkt het in de derde ronde tegen de in vorm verkerende Aryna Sabalenka (11) op te gaan nemen, maar wellicht kan het Poolse talent Iga Swiatek verrassen.?Iedereen weet dat de tiener op gravel enorm veel potentie heeft, maar kan ze het ook al op hardcourt laten zien?


In het onderste gedeelte van dit kwart vinden we Danielle Collins (26)?terug, die vorig jaar de halve finale in Melbourne wist te bereiken. Wellicht kan Elise Mertens (16) of Karolina Muchova (20)?haar aankomende week in een eventuele vierde ronde verrassen. De Amerikaanse zal eerst nog af moeten zien te rekenen met Simona Halep (4), geen gemakkelijke loting dus voor zowel Collins als Halep, aangezien zij elkaar al in de derde ronde kunnen treffen.?


Kwart 4


Geprojecteerde kwartfinale: Karolina Pliskova (2) vs. Elina Svitolina (5)


Elina Svitolina (5) is de hoogst geplaatste speelster in het bovenste gedeelte van het laatste kwart. Ze is alleen niet goed aan het seizoen begonnen en de kans lijkt dan ook groot dat wanneer ze de vierde ronde weet te bereiken, te kort zal komen tegen Amanda Anisimova (21) of Kiki Bertens (9). Anisimova is nog altijd pas achttien jaar oud, maar enorm talentvol en kan zeker voor een verrassing zorgen in dit kwart.


In het onderste gedeelte van kwart 4 lijken Marketa Vondrousova en Karolina Pliskova met elkaar te strijden om een plek in de kwartfinale. Angelique Kerber (17) gaf onlangs nog op in Adelaide vanwege een rugblessure en is een schim van de speelster die ze ooit was. Pliskova kent een vervelende loting voor haar eerste ronde met Kiki Mladenovic als tegenstander, maar moet hier normaal gesproken van winnen.?


voorspellingen


Voorspelde kwartfinale 1: Ashleigh Barty (1) vs. Madison Keys (10)

Ashleigh Barty mag eigenlijk niet in de problemen komen bij het bereiken van de kwartfinale. Madison Keys en Petra Kvitova zijn de verwachte namen als tegenstanders, maar Ekaterina Alexandrova kan in hetzelfde rijtje type spelers worden geschaard. Met haar power kan ze op de snelle banen in Melbourne wellicht voor een verrassing zorgen. Keys is in mijn ogen de beste optie voor een outright, omdat Kvitova en Alexandrova al in een eerder stadium tegen elkaar spelen.


Voorspelde kwartfinale 2: Naomi Osaka (3) vs. Serena Williams (8)

Zowel Naomi Osaka als Serena Williams heeft in aanloop naar de Australian Open laten zien dat het wel goed zit met de vorm. Mocht iemand in dit kwart willen verrassen, moet diegene van beide titelfavorieten winnen, iets wat ik niet zie gebeuren. Williams tegen Osaka is voor mij 50/50 en een outright op Osaka biedt i.m.o. dan iets meer value.?


Voorspelde kwartfinale 3: Belinda Bencic (6) vs. Simona Halep (4)

Belinda Bencic haar eventuele pad (Ostapenko, Kudermetova, Sabalenka en Halep) is niet gemakkelijk, maar de Zwitserse heeft vorig jaar bewezen menig top tien-speelster te kunnen verslaan en als een uitstekende counter-puncher, moet ze Sabalenka ook partij kunnen bieden. Sabalenka is door haar loting en in goede vorm ook het overwegen waard om dit kwart te laten winnen. Halep krijgt het niet gemakkelijk met Collins als tegenstander, maar ik verwacht dat de Roemeense op het het hoogste podium een vroege uitschakeling weet te voorkomen.


Voorspelde kwartfinale 4: Karolina Pliskova (2) vs. Amanda Anisimova (21)

Dit is op papier misschien wel het minst sterk bezette kwart. Vondrousova maakte vorige week indruk tijdens haar langverwachte rentree in Adelaide, maar kwam tegen de echte top (Barty) te kort. Gezien de wapens waar Anisimova over beschikt, is ze in staat om de kwartfinale te bereiken en hier wellicht ook Pliskova te verrassen. Een outright voor winst van het Grand Slam-toernooi is eventueel in het laatste stadium van het toernooi te hedgen.


Halve finales

Ashleigh Barty vs. Naomi Osaka

Belinda Bencic vs. Amanda Anisimova


Finale?

Naomi Osaka (winnares) vs. Amanda Anisimova


Outrights

Winnares Australian Open 2020: Amanda Anisimova @ 41.0 (Unibet, low)

Winnares kwart 1: Madison Keys @ 6.00 (Unibet, low)

Winnares kwart 2: Naomi Osaka @ 3.75 (Befair, medium)

Winnares kwart 4: Amanda Anisimova @ 10.0 (Unibet, low)

Bericht gewijzigd door jorditoma op zo 19 jan. 2020, 08:31
4 Vind ik leuk's

Pff wat ontzettend zonde dat de Minaur zich heeft afgemeld zeg. Vond hem echt indruk maken de laatste tijd :(

1 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

kaia kanapi wint

1 Vind ik leuk's
Het antwerp publiek is gelijk een vulkaan: soms stilte, meestal wat gerommel, af en toe as spuwend en bij gelegenheid een verschroeiend klank- en lichtspel Jesus Freaks, out on the streets, handing tickets out for God

Bencic gaat niet ver komen. Hetzelfde verwacht ik ook voor Berrettini bij de heren.

1 Vind ik leuk's

Verlies van Edmund was zuur , zijn partij werd bij 5-2 voor 1ste set zondagnacht gestaakt door de regen, dag later het momentum weg en verliest 6-7, 3-6, 6-7. Uitschakeling van Anisimova de grote verrassing; 62 onnodige fouten..


Ronde 1:

Ricardas Berankis @ 1.65 (Unibet, medium)

Sorona Cirstea @ 2.20 (Unibet, low)

Caroline Garcia - 2.5 games @ 1.73 (Betway, low)

Keys vs. Kasatkina: Under 19.5 games @ 1.70 (Unibet, low)

Over 3.5 sets @ 1.65 (Unibet, low)

Catherine Bellis - 4.5 games @ 1.84 (Unibet, medium)

Iga Swiatek @ 1.57 (Unibet, medium)


Kyle Edmund - 1.5 sets @ 2.12 (Unibet, low)

Venus Williams @ 2.35 (Unibet, low)

Amanda Anisimova - 3.5 games @ 1.73 (Unibet, low)

Su-Wei Hsieh @ 1.89 (Unibet, medium)

Karolina Muchova 2-0 @ 1.94 (Unibet, low)

Jessica Pegula -3 games @ 1.80 (William Hill, low)

Kudermetova 2-0 @ 1.80 (Unibet, low)

Bericht gewijzigd door jorditoma op wo 22 jan. 2020, 13:50
5 Vind ik leuk's

Cilic-1,5 sets @1,75 tegen Paire. Cilic liet vannacht niets heel van Moutet, zijn service was on fire en ook in de return prima gespeeld. Stukjes van Paire-Stebe gezien, maar van de Fransman ben ik verre van overtuigd. Verwacht geen problemen voor Cilic. Low op de -2,5 set hc

4 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.