Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Tennis: Australian Open 2022

Australian Open 2022

 

Zondagnacht (Nederlandse tijd) vangt de Australian Open 2022 aan. Om het grandslamtoernooi in Melbourne was veel te doen. Novak Djokovic kreeg in eerste instantie een medische vrijstelling. Bij aankomst op het vliegveld werd zijn visum ingetrokken, waarna de Servische nummer één van de wereld via een rechtszaak voorkwam dat hij het land werd uitgezet. Minister Alex Hawke van Immigratie besloot vrijdag na dagenlang beraad om gebruik te maken van zijn bevoegdheid en het visum van Djokovic alsnog in te trekken. Hierdoor krijgt hij niet de mogelijkheid om zijn titel te verdedigen. In 2021 rekende Djokovic in de finale in straight sets af met Daniil Medvedev, terwijl bij de dames Naomi Osaka te sterk was voor Jennifer Brady.

 

 

Voorbeschouwing mannentoernooi

De loting:

De loting heeft donderdag plaatsgevonden. Tijd om te kijken voor welke spelers er mogelijkheden liggen en wie het minder hebben getroffen.


*Djokovic is in het speelschema vervangen door een lucky loser

Kwart 1

Geprojecteerde kwartfinale: Gaël Monfils (17) vs. Matteo Berrettini (7)

Door het wegvallen van Djokovic liggen er in dit kwart opeens kansen voor anderen. In de eerste sectie lijkt Lorenzo Sonego iemand die hiervan kan profiteren, terwijl het in de tweede sectie waarschijnlijk tussen Alexander Bublik en Gaël Monfils zal gaan. 

 

In de onderste helft zien we een redelijk sterk bezette sectie met Sebastian Korda, Cameron Norrie, Corentin Moutet, Pablo Carreno-Busta en de Nederlander Tallon Griekspoor, die het opneemt tegen Fabio Fognini. Onderaan het kwart wordt de openingswedstrijd tussen Matteo Berrettini en Brandon Nakashima interessant, terwijl Carlos Alcaraz goede papieren heeft om ver te geraken.


Kwart 2

Geprojecteerde kwartfinale: Alexander Zverev (3) vs. Rafael Nadal (6)

Ik verwacht niet dat Alexander Zverev in het tweede kwart al vroeg in het toernooi getest wordt. In de vierde ronde loert er hoogstwaarschijnlijk een ontmoeting met Reilly Opelka of Denis Shapovalov.

 

In de derde sectie zal een waarschijnlijke ontmoeting tussen Hubert Hurkacz en Aslan Karatsev in de derde ronde waarschijnlijk doorslaggevend zijn. De kans is groot dat een van beiden met Rafael Nadal mag strijden voor een plek in de kwartfinale van de Australian Open. Een eventuele tweede ronde van de Spanjaard tegen Thanasi Kokkinakis kan wellicht vuurwerk opleveren.


Kwart 3

Geprojecteerde kwartfinale: Casper Ruud (8) vs. Stefanos Tsitsipas (4)

Casper Ruud heeft een vrij hoge ranking, maar speelt zijn beste tennis op gravel. De kans dat hij de vierde ronde haalt, valt niet uit te sluiten. De kans is echter groot dat hij hier te kort komt tegen Andy Murray of Jannik Sinner. Murray verkeert in uitstekende vorm, maar het best-of-five-format wordt fysiek voor hem een hele uitdaging. Daarnaast wacht hem in de eerste ronde een ontmoeting met Nikoloz Basilashvili. De twee speelden woensdag een marathonpartij in Sydney van meer dan drie uur.

 

De derde sectie lijkt op papier redelijk open te liggen met namen als Roberto Bautista Agut, Frances Tiafoe en Taylor Fritz. Tot slot zou in het onderste gedeelte van dit kwart een clash tussen Grigor Dimitrov en Stefanos Tsitsipas in de derde ronde interessant zijn.  


Kwart 4

Geprojecteerde kwartfinale: Andrey Rublev (5) vs. Daniil Medvedev (2)

Mocht Rublev ver willen komen, dan zal hij in de derde waarschijnlijk af moeten rekenen met Marin Cilic. In de tweede sectie vinden we enkele interessante namen. Dan Evans en Arthur Rinderknech verkeren beiden in grootse vorm, maar ook iemand als Felix-Auger Aliassime mag niet uitgevlakt worden. 


In de derde sectie ben ik heel erg benieuwd naar Maxime Cressy. Mocht de Amerikaan in de eerste ronde af kunnen rekenen met zijn landgenoot John Isner, kan hij wellicht de vierde ronde halen. Daniil Medvedev is de grote titelfavoriet, maar wacht in de tweede ronde wellicht een ontmoeting met Nick Kyrgios. De Nederlander Botic van de Zandschulp krijgt in dezelfde sectie gelijk een pittige tegenstander in de vorm van de Duitser Jan-Lennard Struff. In best-of-five-sets verwacht ik niet dat iemand Medvedev al vroeg in het toernooi weet te verrassen.

 

Conclusie:

Door het wegvallen van Djokovic is het eerste kwart meer open geworden, waardoor er kansen liggen voor Alcaraz. In het tweede kwart is Zverev op hardcourt normaal gesproken te sterk voor Nadal. Alleen Karatsev zie ik in staat om hem echt te testen. De Rus stuntte vorig jaar op de Australian Open en verkeert weer in bloedvorm me titelwinst in Sydney. In de onderste helft kijk ik uit naar een eventuele ontmoeting tussen Tsitsipas en Medvedev in de halve finale, al is Jannik Sinner iemand die de Griekse nummer vier van de wereld zou kunnen verrassen.

 

Winnaar Australian Open: Jannik Sinner @ 18.0 (Bet365, low)

Winnaar Australian Open: Carlos Alcaraz @ 41.0 (Bet365, low)

 

Voel je vrij om in de komende twee weken ook zelf tips te delen in dit topic. Een korte voorbeschouwing voor het damestoernooi volgt waarschijnlijk nog begin van de middag.


5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jorditoma
Country flagjorditoma in 16-01-2022 09:18 Overige sporten en evenementen
in 16-01-2022 09:18 Overige sporten en evenementen
19 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
  • Caantjes (19-01-2022 17:39) Citatie verwijderen

    Ja, 3.85 om het kwart te winnen lijkt me best een aardige quote (Montils)

heb hem gepakt aan 3.80

Als je ziet dat zijn 2 belangrijkste concurrenten elkaar vannacht bekampen (Berretini en Alcaraz), daar verwacht ik trouwens een zeer zware lange pot, zelfs een 5-setter sluit ik daar niet uit.

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Nadal @1.18

Mannarino + 8.5 games @1.29

Monfils - 2.5 sets @1.58

Korda - Carreno Busta under 12.5 games set 1 @1.23

= @2.96

> binnen

Bericht gewijzigd door momo123 op vr 21 jan. 2022, 16:03
1 Vind ik leuk's

van de Zandschulp + 10.5 games @1.24

Evans + 2.5 sets @1.18

O'Connell - Cressy over 9.5 games set 1 @1.46

Rublev @1.28

= @2.73

> verloren

van de Zandschulp - Medvedev over 26.5 games @1.30

Paire - Tsitsipas over 29.5 games @1.45

Andujar - De Minaur under 10.5 games set 1 @1.20

= @2.26

> binnen

+ Paire @7.5 > verloren

Bericht gewijzigd door momo123 op za 22 jan. 2022, 09:22
1 Vind ik leuk's

Nadal - 2.5 sets @1.47

Kecmanovic - Monfils over 30.5 games @1.23

Zverev - Shapovalov over 8.5 games set 1 @1.19

Carreno-Busta - Berrettini under 12.5 games set 1 @1.28

= @2.75

> binnen

Bericht gewijzigd door momo123 op zo 23 jan. 2022, 10:40
1 Vind ik leuk's

Sinner @1.40

Cilic + 2.5 sets @1.22

Cressy - Medvedev over 8.5 games set 1 @1.36

Fritz - Tsitsipas over 31.5 games @1.21

= @2.81

> verloren, nipt helaas

Bericht gewijzigd door momo123 op ma 24 jan. 2022, 17:15
0 Vind ik leuk's

Monfils gaat hard, nog geen set verloren en het minst op de baan gestaan van alle mannen, nu wacht hij een match tegen Berretini, als hij die wint is mijn "quarter 1 winst" bet ook binnen ;)


Verder verwacht ik bij de vrouwen eindwinst voor Barty, die is in zo'n goede vorm dat ik niet verwacht dat iemand haar een halt zal kunnen toeroepen.


Nog een opvallende vaststelling vannacht/deze morgen:

Alle winnende mannen wonnen straight sets

Alle winnende vrouwen wonnen straight sets

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Monfils @2.30

Sinner @1.66

Janvier + 1.5 sets @1.80

Nava @2.10

= @14.48

1 Vind ik leuk's

Laatste poging

Monfils @2.48

Sinner @1.67

Dellien Velasco @1.41

Carabelli @1.40

Sandgren @1.92

= @15.70

0 Vind ik leuk's

ik snap niet dat die odd van Monfils stijgt ipv daalt

0 Vind ik leuk's
it's all about the money ;)

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.