Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (2014)

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1

Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.

Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65

Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.

Robert Gesink top 3 @5,00

Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.

Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35

Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.

Simon Gerrans top 3 @2,20

Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.

Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:

José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.

Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chefspijker
Country flagchefspijker in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
5237 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
ik speel ze mee chef (y) ziet er inderdaad zo uit, denk dat Boonen top 3 morgen wel mogelijk is als hij natuurlijk hoofdsprinter is en niet Meersman da's natuurlijk nog de vraag
0 Vind ik leuk's
@chefspijker altijd goed om verschillende meningen te horen, maar ik houd hem toch op Meersman. Overigens kan ik het ook wel begrijpen als Boonen niet sprint gezien de valpartijen. Waarom zou je je kopman voor de klassiekers riskeren voor een massasprint, die hij wrs niet zal winnen
Oja en er zitten twee gevaarlijke bochten in de finale, helaas is dat in het hedendaagse wielrennen vaak een oorzaak van valpartijen bij massasprints
Je neemt wel een aardig risico volgens mij met Van Avermaet-Boom. BMC heeft met Hushovd de sprinter in huis voor dit soort werk, ik denk dat Greg zich gedeisd houdt. Dat hij vandaag zo kort eindigde, had te maken met dat Hushovd niet meer in het peloton reed.
0 Vind ik leuk's
robs234:
@chefspijker altijd goed om verschillende meningen te horen, maar ik houd hem toch op Meersman. Overigens kan ik het ook wel begrijpen als Boonen niet sprint gezien de valpartijen. Waarom zou je je kopman voor de klassiekers riskeren voor een massasprint, die hij wrs niet zal winnen
Oja en er zitten twee gevaarlijke bochten in de finale, helaas is dat in het hedendaagse wielrennen vaak een oorzaak van valpartijen bij massasprints
Je neemt wel een aardig risico volgens mij met Van Avermaet-Boom. BMC heeft met Hushovd de sprinter in huis voor dit soort werk, ik denk dat Greg zich gedeisd houdt. Dat hij vandaag zo kort eindigde, had te maken met dat Hushovd niet meer in het peloton reed.

Ik verzin dit niet zelf natuurlijk, stond gewoon op de website van OPQS, dat Boonen de man was vandaag. Dus het was geen keuze van Boonen om niet te sprinten vandaag. Wat het morgen wordt, is inderdaad de vraag. Maar ik zie het dus niet als een zekerheid dat Meersman dan weer uitgespeeld wordt.
http://www.omegapharma-quickstep.com/nl/news/show/paris-nice-meersman-3e-in-hectische-openingsrit/1618
Wat ploegsites afgaan is altijd wel handig voor het plaatsen van bets bij wielrennen. Staat vaak nog wel nuttige informatie op.
Wat betreft Van Avermaet vs Boom, Boom is natuurlijk ook niet de eerste man bij Belkin voor morgen. Dat is Hofland. Daarnaast sprintte Van Avermaet vandaag ook mee voor bonificaties onderweg, dus die zal toch met bepaalde ambities rondfietsen. Vond het in elk geval een mooie quotering.
Maar goed, dit zijn sowieso vrij lastig te voorspellen ritten natuurlijk. Ik kijk nu al uit naar woensdag wanneer er eindelijk iets is voor klimmers.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Parijs - Nice:
Etappe 2:
H2H Best finishing position:
Boom, Lars - Stybar, Zdenak
Pick: Boom, Lars
Odd: 1.72
Etappe 2:
H2H Best finishing position:
Fugelsang, J - Kelderman, W
Pick: Fugelsang, J
Odd: 1,80
0 Vind ik leuk's
Meersman virtueel leider door bonificaties onderweg. Nog 17 km en 2'30 voor Saramotins en Delaplace. Vooral de eerste oogt nog sterk.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Gelukkig gaat het nu wel hard, maar Saramotins is wel gevaarlijk voor de ritzege. Delaplace kan worden afgeschreven. Het gaat er om spannen voor de massasprint, gelukkig maakt dat voor h2h's niet uit
0 Vind ik leuk's
Val met Meersman, Boasson Hagen, Matthews, Boom, Farrar...
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Zoveel snelle mannen tegen de grond, wat een pech
Nu maar hopen dat Degenkolb de rit wint...
0 Vind ik leuk's
1 Hofland 2 Degenkolb 3 Bouhanni 4 Hushovd 5 Kristoff
Mooie zege :D En de h2h combo moet binnen zijn als het goed is.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Ok, bij een nederlandse overwinning vind ik het niet erg dat Degenkolb verliest
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.