Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen (2014)

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuw topic. (y)1

Het wielerseizoen is voor mij gisteren al begonnen met de People's Choice Classic, een criterium vooraf aan de Tour Down Under. Kittel behaalde direct z'n eerste overwinning door Greipel te kloppen. Vannacht begint de Tour Down Under om 1.30 uur Nederlandse tijd en duurt t/m zondag.

Mijn tips:
Algemeen klassement
Robert Gesink eindigt voor Fränk Schleck @1.52
George Bennett eindigt voor Rafael Valls @1.65

Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,51.

Robert Gesink top 3 @5,00

Gesink lijkt vroeg in vorm, heeft afgelopen week tijdens training kennelijk de Willunga Hill (aankomst bergop in etappe 5) heel rap opgereden volgens Strava. Het warme weer in Australië moet hem ook perfect liggen. Zal strijden worden met mannen als Gerrans, Evans, Porte, Dennis voor het podium.

Etappe 1
Andre Greipel eindigt voor Marcel Kittel @1,57
Simon Gerrans eindigt voor Geraint Thomas @1,35

Zelf combineer ik deze twee. Dat geeft x2,12.

Simon Gerrans top 3 @2,20

Het venijn van etappe 1 zit in de staart met op ruim 10 km van de streep een klim van ruim 2 km aan 7 procent. Een finale voor klassementsmannen die rap aan de streep zijn of wellicht wat heuvelaars die aan kunnen pikken. Gerrans is voor mij de favoriet. Parcours moet hem uitstekend liggen en is in vorm getuige zijn Australische titel. Daarnaast zal Greipel normaliter wat langer aanpikken dan Kittel bergop.

Helaas staat er ook een h2h op die niet doorgaat. Was mijns inziens een niet te missen bet:

José Joaquin Rojas eindigt voor Christopher Sutton @1,52.

Sutton zal niet starten wegens scheurtje in pols door val in de People's Choice Classic. Dus daar op inzetten heeft geen zin.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar chefspijker
Country flagchefspijker in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
in 20-01-2014 14:17 Overige sporten en evenementen
5237 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Jmmr van Uran, had goeie hoop.
Morgen speel ik: Degenkolb winst @4.00 (60% inzet) en Bouhanni @3.00 (40% inzet)
Een funbetje op Moreno Hofland podium @4.50
Combo:
Gallopin voor Felline @1.82
Matthews voor Meersman @1.90
Kristoff voor Coquard @1.70
Totaal: 5.88
--> Low stake, want de odds spreken voor zich: moeilijk om de vinger erop te leggen...
0 Vind ik leuk's
Bij Orica gaan ze voor Goss in de vlakke etappes, dus ik vind Matthews vs Meersman nogal 50/50. Evenals Gallopin vs Felline. Bij Lotto zie ik eerder Boeckmans sprinten en bij Trek hebben ze juist niet veel snellers dan Felline. En eigenlijk vind ik Kristoff voor Coquard ook bijna 50/50 :p Sla zelf de h2h's vandaag ook over, Kristoff moet top 3 finishen en dan vind ik 't prima (y)
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
chefspijker:
Parijs-Nice: Klassement h2h combo
Jon Izagirre eindigt voor Tom-Jelte Slagter @1,72
Rui Costa eindigt voor Sylvain Chavanel @1,50
Tejay van Garderen eindigt voor Simon Spilak @1,55
Gezamenlijk x4,00
Izagirre, Costa en Van Garderen hebben de afgelopen weken goede vorm getoond in het klimmen. Dat in tegenstelling tot de namen tegenover ze. Er is ook best nog wat klimwerk deze Parijs-Nice, in etappe 4 zit een flinke muur op 15 km van de streep en in etappe 6 zal het klassement gemaakt worden met een klim in de finale met een lengte van 8 km aan 6 procent en een aankomst van zo'n 2 km aan zo'n 8 procent.
Parijs-Nice: Winnaar
Rui Costa @5,50
Carlos Betancur @6,50
Costa heeft dus vorm getoond en is gezien het parcours wat mij betreft de favoriet. Betancur had ik nog niet zo goed verwacht vroeg in het seizoen, maar in de Tour du Haut-Var bewees hij het tegendeel door die koers te winnen. Met soortgelijk klimwerk als in PN. Dus zeker niet overdreven lastig. Wat zijn zege des te knapper maakt.
Parijs-Nice: Top 3
Geraint Thomas @8,00
Thomas is nu kopman van Sky en dan is deze quotering wel erg aantrekkelijk. Het parcours moet Thomas wel aan kunnen. Dat liet ie oa vorig jaar in de Dauphiné zien maar ook een paar weken terug in Andalusië als knecht van Porte maakte hij een uitstekende indruk bergop. Zonder dat vormpeil had ik 'm nu ook niet gespeeld.
Parijs-Nice: Etappe 1 - Top 3
Alexander Kristoff @3,25
Weinig leuks qua h2h's voorlopig voor etappe 1, maar deze wilde ik wel meepakken voor top 3. In dit sprintveld is Kristoff gewoon een van de favorieten voor de zege met oa Degenkolb, Bouhanni en Coquard. En ook Kristoff heeft al vorm getoond met sprintwinst in Oman en afgelopen zondag de sprint van groep 2 in Kuurne te winnen (vooruit, Greipel hield in, maar die doet ook niet mee in Frankrijk).
Zo dat is het voorlopig wel :)

Nou dat begint lekker voor de h2h combo, Van Garderen uitgevallen... Hopen dat Spilak ook nog DNF wordt deze week.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
chefspijker:
Bij Orica gaan ze voor Goss in de vlakke etappes, dus ik vind Matthews vs Meersman nogal 50/50. Evenals Gallopin vs Felline. Bij Lotto zie ik eerder Boeckmans sprinten en bij Trek hebben ze juist niet veel snellers dan Felline. En eigenlijk vind ik Kristoff voor Coquard ook bijna 50/50 :p Sla zelf de h2h's vandaag ook over, Kristoff moet top 3 finishen en dan vind ik 't prima (y)

Daarom speel ik ook low stake op die combo, leuk als het lukt, maar verwacht er niet te veel van ;-)
0 Vind ik leuk's
robs234:
Jmmr van Uran, had goeie hoop.
Morgen speel ik: Degenkolb winst @4.00 (60% inzet) en Bouhanni @3.00 (40% inzet)
Een funbetje op Moreno Hofland podium @4.50
Combo:
Gallopin voor Felline @1.82
Matthews voor Meersman @1.90
Kristoff voor Coquard @1.70
Totaal: 5.88
--> Low stake, want de odds spreken voor zich: moeilijk om de vinger erop te leggen...

1 Bouhanni 2 Degenkolb 3 Meersman 4 Rojas
(y)
Kristoff helaas ingesloten in de sprint.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler
Had het liever andersom gezien, maar ja dit is ook goed. Wist = winst :)
0 Vind ik leuk's
Matthews top 3 @ 10
In de finale van morgen loopt de weg licht op. Ik verwacht dat Orica de kaart Matthews zal spelen en Matthews voor zo'n waarde kan ik niet vanaf blijven.
0 Vind ik leuk's
De laatste kilometers:

@rik92 zeker interessant met in het achterhoofd dat Matthew Goss vandaag faalde, neem ik aan dat Matthews nu het mag waarmaken. Ik doe deze ook met jou mee.
Ikzelf ga morgen niet Bouhanni spelen, maar Degenkolb en Meersman. Dat is puur gebaseerd op het gegeven dat de aankomst niet geheel vlak is. Ik speel er niet vol op, want Bouhanni is niet zomaar verslagen en hoe hij vandaag wegsprintte bij Meersman en Degenkolb vond ik erg sterk.
Verder nog een combo:
Rojas voor Farrar @1.62
Kristoff voor Boonen @1.50
Totaal: 2.43
Rojas is meer een machtssprinter dan Farrar. De ietwat oplopende aankomst moet hem beter liggen, plus dat hij vandaag ook Farrar voor was. Kristoff is nummer 1 sprinter bij Katusha en deze aankomst is op zijn naam geschreven, ook zit het met zijn vorm wel goed. OPQS speelt normaal gesproken weer de kaart Meersman, waardoor ik geen topklassering verwacht voor 'Tommeke'.
0 Vind ik leuk's
Hangt er vanaf of Meersman en Degenkolb gaan meedoen aan de tussenspurten om daar eventueel de leiderstrui te nemen.
0 Vind ik leuk's
Niet geheel vlak nee, maar heel veel stelt dit niet voor, procentje of 2,5/3 in de laatste paar honderd meter. Overigens was het vandaag gewoon het plan om voor Boonen te gaan bij OPQS, alleen raakte die, door de verkeerde kant van een rotonde te kiezen, helemaal achterop en is men impulsief voor Meersman gegaan. Die kwam daardoor ook wat te vroeg op kop, want het treintje voor hem was al op, op 250 meter van de streep. Geen idee wat ze morgen doen, want Meersman staat wel dicht bij de leiderstrui natuurlijk. Maar zekerheid dat ze voor Meersman gaan is er mijns inziens niet.
Wat betreft Orica, Goss raakte achterop door valpartijen, dat kun je niet echt falen noemen natuurlijk. Dan 'faalde' Matthews net zo hard. Denk dat ze morgen gewoon weer voor Goss gaan in eerste instantie. Dat ze bij hun plan blijven voorafgaand aan de ronde.
Heb zelf een combo'tje gemaakt, maar ook slechts voor een tientje. Gewoon om wat te hebben staan:
John Degenkolb eindigt voor Nacer Bouhanni @2,00
Greg Van Avermaet eindigt voor Lars Boom @1,57
José Joaquin Rojas eindigt voor Tyler Farrar @1,62
Gezamenlijk x5,09.
0 Vind ik leuk's
If you like sports, you will love Zweeler

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.