Wedden op wielrennen 2018
In de nacht van maandag op dinsdag begint een nieuw seizoen. Er staan twee voorbeschouwingen online.
https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/wielrennen/tour-down-under-algemeen-klassement-16-01-2018
https://www.voetbalwedden.net/voorbeschouwingen/wielrennen/tour-down-under-etappe-1-16-01-2018
Er komt geen uitgebreide preview op de ronde.
Benoot, Stybar en Terpstra hebben de meeste value. Zelf Stybar gespeeld.
vind ik persoonlijk een weekje te vroeg, de value op stybar is pas bij Parijs-Roubaix waar ik hem gespeeld heb aan 15
voor mij vandaag zit de value op Vanmarcke die altijd goed is in ronde van vlaanderen.
Top 5 parijs roubaix:
1 terpstra
2 van avermaet
3 van marcke
4 gilbert
5 naesen
Dark horse pedersen ( junior winnaar van parijs roubaix en in topvorm)
Stybar kan ik enkel niet inschatten!
De odd van Adrien Petit vind ik aan de hoge kant. Zou het moeten kunnen in zijn eigen land en deed het vorig jaar ook prima. Winst staat op @ 151, heb er twee eurootjes op gezet.
Twijfels om 5 euro op mads pedersen te zetten ... staat x40 en kan dit super goed!
Brabantse Pijl
Woensdag staat de Brabantse Pijl op het programma. Het aanwezige peloton koerst van Leuven naar Overijse. Onderweg moeten er de nodige klimmetjes worden overbrugd. Wie gaat er met de zege aan de haal?
Parcours
De Brabantse Pijl is 202 kilometer lang, vergelijkbaar met klassiekers als de Omloop het Nieuwsblad. We hebben inmiddels de Vlaamse Ardennen verlaten; deze koers wordt ten zuiden van Brussel verreden. De beklimmingen zijn niet heel zwaar, maar wel talrijk. Op het plaatselijke circuit in Overijse valt de beslissing. Het Schavei (700 meter à 4,3%) is de laatste heuvel, waarna er 200 meter later wordt gefinished.
Favorieten
Tiesj Benoot - Niet alle World Tour-teams staan in Leuven aan de start, maar Lotto Soudal kan deze koers natuurlijk niet overslaan. Zij hebben met Benoot en Tim Wellens de twee favorieten voor de dagzege in huis. Benoot imponeert dit seizoen, op diverse terreinen. Hij zal in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik ook ambities hebben. Hier is hij echter favoriet. Als hij de vorm heeft zullen weinigen in dit peloton hem kunnen volgen en maakt hij goede kans om zijn derde plaats van vorig jaar te verbeteren.
Sonny Colbrelli - Colbrelli is de winnaar van vorig jaar, toen hij als heuvelsprinter de goede keuze maakte. Hij wachtte niet af, in de hoop op een groepssprint, maar sprintte mee met de sterkere coureurs, waarna hij in het sprintje duidelijk de sterkste was. Dit seizoen maakt hij een redelijke indruk, al kampte hij in de Vlaamse koersweken met zijn fitheid. In de RVV was hij weer redelijk, hoewel niet indrukwekkend. Enrico Gasparotto is een andere optie voor Bahrein.
Bob Jungels - Jungels zijn team Quick Step is tot dusverre de meest succesvolle van dit seizoen. De Belgische formatie wint aan de lopende band. Woensdag zullen zij minder dominant zijn dan in de Vlaamse klassiekers. Toch hebben zij met Jungels en Jhonatan Narvaez twee goede opties voor de winst. In de slotrit van de Volta Catalunya was Jungels al sterk, maar had hij pech met een lekke band. De BP heeft een vergelijkbaar profiel, over een circuit. Voor Fabio Jakobsen lijkt mij het parcours nog iets te lastig.
Dylan Teuns - Een andere jonge Belg die goede eerste maanden van het seizoen rijdt. Zowel in Paris-Nice als in het Baskenland slaagde Teuns erin om een goed klassement te rijden. In de Waalse Pijl is hij een van de favorieten, en ook in de andere Ardennenklassiekers moet er rekening met hem worden gehouden. Wellicht heeft de BP hellingen die niet steil genoeg zijn, maar Teuns is wel een outsider. Hij zal de aanvallen van Benoot en Wellens goed in de gaten houden.
Prognose
Benoot en Wellens zijn twee renners die er in dit peloton toch wel bovenuit steken. Benoot zijn vorm is iets duidelijker goed, dus dat is de pick. Jungels heeft ook goede odds.
Benoot @5,00 (Unibet, low)
Jungels @26 (Unibet)
Ook: Narvaez @101 (SBObet).
Wellens wint, Benoot derde. Verkeerde Lotto-renner gekozen.
Op Bingoal staat Valverde voor zondag op 2.50
Op Unibet heb ik hem gespeeld aan 8.00
Toch wel zeer groot verschil, niet???