Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op wielrennen: Giro d'Italia 2021

Giro d'Italia 2021


De vorige Giro lijkt nog maar net afgelopen of de volgende editie staat al voor de deur. De eerste grote ronde van het jaar belooft andermaal een groot spektakel te worden! In oktober mocht Tao Geoghegan Hart verrassend triomferen met La Maglia Rosa. Maar wie volgt de Brit eind mei in Milaan op? Met Egan Bernal, Simon Yates en Remco Evenepoel staan er alvast enkele klinkende namen op de deelnemerslijst. 

 

Parcours

 

De 104de editie van de Ronde van Italië gaat van start in Piemonte met een proloog van negen kilometer doorheen de straten in Turijn. Verder zijn in de eerste week voornamelijk de sprinters aan zet met op papier vier potentiële kansen op een (massa)sprint. Toch moeten de klassementsmannen ook onmiddellijk alert zijn met twee aankomsten bergop in de openingsweek van de Giro. 

 

In de tweede week springen voornamelijk de rit naar de monsterlijke Monte Zoncolan én een etappe over de onverharde wegen van de Strade Bianche in het oog. In deze laatste zal er 35 kilometer over de bekende sterrati in Toscane gereden worden.

 

De slotweek staat in het teken van de strijd om het eindklassement. Zo staan er passages over mythische beklimmingen als de Passo Pordoi en de Passio Giau op het programma. Het absolute zwaarepunt ligt na de tweede rustdag. Dan krijgen de renners maar liefst drie aankomsten bergop voorgeschoteld. Op de slotdag vindt het orgelpunt in de straten in en rond Milaan plaats. Daar maken de klassementsrenners in een biljart vlakke tijdrit van dertig kilometer uit wie zich mag kronen tot winnaar van de Giro d’Italia 2021. 

 

Beknopt:

Totale afstand: 3480 kilometer

47 000 hoogtemeters

7 aankomsten bergop

2 tijdritten (in totaal 39 kilometer)

Rustdagen op 18 mei en 25 mei.

 

 

Favorieten

 

Egan Bernal – Volgens de bookmakers is de Colombiaan, samen met Simon Yates, de topfavoriet om deze Giro te winnen. In het voorjaar liet de voormalige Tourwinnaar zich opmerken door een knappe derde plaats te noteren in de Strade Bianche. Een uitslag die niet hoefde te verbazen vanwege zijn mountainbike verleden. In deze Ronde van Italië staat een gelijkaardige rit over grindwegen op het programma in de etappe naar Montalcino. Toch staat Bernal met enkele vraagtekens aan de start. Zo zijn de rugproblemen waardoor hij vorig jaar moest opgeven in de Tour, nog niet helemaal van de baan. Daarentegen kan hij wel rekenen op een ijzersterk team met (meester)knechten als Daniel Felipe Martínez, Iván Ramiro Sosa, Jonathan Castroviejo en Pavel Sivakov. Deze laatste krijgt in eerste instantie een vrije rol.

 

Remco Evenepoel – Het Belgische wonderkind maakt zijn wederoptreden in de Giro na zijn noodlottige val in de Ronde van Lombardije van augustus vorig jaar. Na een lange revalidatie zal hij zijn eerste wedstrijdkilometers afwerken tijdens de proloog in Turijn sinds zijn zware blessure. Het zet wel vraagtekens bij de klassementsambities van de 21-jarige Evenepoel. Daarom dat Deceuninck – Quick-Step de druk wil afhouden van hun goudhaantje en officieel João Almeida naar voor schuift als klassementsman. Al blijft de Belgische hoop op een eerste eindoverwinning in een grote ronde, na Johan De Muynck in 1978, groot. Opvallend is dat er binnen het team van de Belgische formatie geen plaats is voor een sprinter in de selectie. Het toont de klassementsambities aan van de formatie van Patrick Lefevre. 

 

Simon Yates – De 28-jarige Brit etaleerde in de Tour of the Alps zijn uitstekende vorm. Hij demonstreerde in de rit naar Feichten im Kaunertal en legde daar de basis voor zijn overwinning in het eindklassement. De Vuelta winnaar van 2018 weet alvast hoe hij een grote ronde op zijn naam moet schrijven. De vraag is of de ploeg van Yates, Team BikeExchange, sterk genoeg is om de koers te dragen mocht hun kopman het roze veroveren. 

 

Mikel Landa – Het speerpunt van Bahrain – Victorious eindigt steevast in de voorste gelederen van de eindklassementen in een grote ronde. Zo wist hij bij zijn laatste vijf deelnames telkens in de top zeven te eindigen. Echter blijft het voor de Bask ontzettend moeilijk om naar het podium te rijden. Dat lukte het hem slechts één keer, in de Giro van 2015. Dit is grotendeels te wijten aan zijn beperkte tijdritcapaciteiten. Op dat vlak heeft Landa het geluk dat er in deze Giro slechts 38 kilometer tegen de klok gereden moet worden. Mocht hij dus ooit nog eens op een eindpodium van een grote ronde willen staan, zijn de gegeven omstandigheden voor hem ideaal. 


Aleksandr Vlasov – Vlasov eindigde dit jaar zowel in Parijs-Nice als in de Tour of the Alps op het podium van het eindklassement. Opvallend is dat de 25-jarige Rus nog maar één grote ronde heeft uitgereden. In de Vuelta van vorig jaar eindigde hij net buiten de top 10. Maar het lijdt weinig twijfel dat hij met zijn kwaliteiten een plek in de top 10 mag ambiëren. 

 

 

Prognose

 

De (top)favorieten staan met heel wat vraagtekens aan de start. Intrinsiek heeft Bernal de meeste kwaliteiten om deze Giro naar zijn hand te zetten. Maar de vraag is in hoeverre de Colombiaan hinder blijft ondervinden van zijn rugklachten. In zijn laatste rittenkoers, de Tirreno - Adriatico, kwam hij nog (ruim) tekort tegen Pogacar en Van Aert. Medefavoriet Simon Yates heeft al eens eerder in een bijzonder kansrijke positie gezeten voor eindwinst in de Giro van 2018. Jammer genoeg voor de Brit zakte hij toen twee dagen voor het einde compleet door het ijs. Hij verloor maar liefst 38 minuten waardoor de roze trui uit zijn handen glipte. Kan hij drie weken op absoluut topniveau aan? In de Vuelta later dat jaar bewees hij van wel maar er lijkt altijd een vorm van fragiliteit rond de Brit te hangen in een rittenkoers van twintig dagen. 

 

Bij Deceuninck – Quick Step is het uitkijken naar de waardeverhoudingen tussen João Almeida en het Enigma, Remco Evenepoel. De Portugees heeft in het verleden reeds bewezen dat hij kan mee dingen voor een top tien plaats in het eindklassement van een grote ronde. Zo eindigde het 22-jarige talent vorig jaar op een knappe vierde plaats in de Giro na lang de roze trui te hebben gedragen. Voor Evenepoel was die Giro hét grote doel waar hij met klassementsambities aan de start zou komen. Dit jaar liggen de kaarten anders omdat de Belg na zijn zware val nog geen competitieritme heeft kunnen opdoen. Daarom probeert de ploeg de ambities rond de Schepdalenaar te temperen. Nadeel voor beide heren is dat er slechts een beperkt aantal tijdritkilometers in het parcours zijn opgenomen. Toch geloof ik in het kopmanschap van de jonge Vlaming. Vanwege de hoge odd speel ik Evenepoel to win Giro @ 7 (Low, Ladbrokes). Lagere noteringen zou ik absoluut niet aanraden.

 

Verder speel ik Tim Merlier wint een etappe: Ja @ 2.47 (Medium, Betcenter). Wanneer we puur naar snelheid kijken hoort Merlier samen met Caleb Ewan en Dylan Groenewegen tot de snelsten van dit Giro-peloton. De odd ligt daarom voor mij ook te hoog, de noteringen bij andere bookmakers liggen voor een overwinning van de Belg slechts rond de 1.6. Nadeel voor hem is wel dat hij zijn debuut maakt in een grote ronde. Het is dus moeilijk in te schatten of hij zijn vorm drie weken kan aanhouden maar met vier sprintkansen in de eerste anderhalve week liggen er voor Merlier voldoende mogelijkheden. 


Mocht ik de volgende dagen op nog interessante zaken botsen, pas ik de openingspost aan. Geef gerust ook jullie tips en feedback door. Zo kunnen we er hopelijk samen een winstgevende Giro van maken.

10 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar bartfcb
Country flagbartfcb in 5-05-2021 00:43 Overige sporten en evenementen
in 5-05-2021 00:43 Overige sporten en evenementen
82 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Vind de opties op de NL markt voor de etappe van morgen gering. Zelf pak ik alleen Almeida >> Bettiol @ 1.67 low (Unibet).


Almeida maakte indruk in Catalonië, juist op het werd Bettiol ziek (griep) wat hem enkele wedstrijden gekost heeft. Almeida's head to head is in zijn voordeel. Daarnaast geef ik hem het voordeel in vertrouwen en vorm. Voor mij is deze head to head meer 65/35 ipv 60/40.

Bericht gewijzigd door tomaat23 op Mon 10 May 2021, 09:42
0 Vind ik leuk's
ti ta to maat

Ik wil zeker geen hele discussie starten hoor. Ik denk dat we enkel maar gebaat zijn met correcte info tegen de bookies.


Wanneer één van beiden, in dit geval Viviani, de wedstrijd uitrijdt is de weddenschap inderdaad winnend. Daarover gaat de regel die je zelf aanhaalt. Mij ging het voornamelijk over het punt dat het een void zou worden wanneer beide renners uit de race zouden stappen. Dit is niet het geval bij Unibet waar men dan de weddenschap als verliezend verwerkt. Terwijl dit bij andere bookmakers, zoals Ladbrokes, niet het geval is. Daar krijg je in dat geval wel je inzet terug. Dit lijkt me een belangrijke nuance te zijn alvorens te kiezen bij welke bookmaker je inzet.

0 Vind ik leuk's

Giro outrights - Giro specials allen bij Unibet.


1 GC Almeida > Evenepoel @ 2.25 low

2 GC Masnada > Evenepoel @ 6.50 50% low

Ik onderschat Evenepoel niet, maar kan het mij slecht voorstellen dat hij daadwerkelijk zo goed is als de bookies denken. Hij heeft sinds Lombardije niet meer gereden. Nu is dat minder belangrijk in het hedendaagse wielrennen, maar vind de odds om tegen hem te wedden te gunstig. Vooral omdat Almeida (6 in Tirreno en 7 in Catalonië) en Masnada (3de in Romandië) een beresterk voorjaar gereden hebben.


3 Groenewegen stage win NO @ 2.15 low

Volgens mij is het heel duidelijk. Groenewegen fietst mee om weer gewend te geraken aan het peloton en het is vaker verteld dat hij zich nog niet zal mengen in massasprints. Als hij dat al doet, is het maar de vraag of hij wint. Ik zie hem slechts 3 kansen krijgen waarbij nog maar moet blijken dat hij competitief is. Dus deze odds vind ik heel aantrekkelijk.


4 S. Yates stage win YES @ 1.40 medium

Yates krijgt waarschijnlijk 4+ kansen op ritzege. Hij is de snelste man in vergelijking met Bernal en Landa. Dus ik denk dat hij circa 60-75% van zijn kansen tot ritzege omboekt. Kortom, ik verwacht minstens 1.5 a 2 etappe zeges van Yates. Odds van 1.40 vind ik prima. Stel dat mijn aannames kloppen en hij komt 4x in aanmerking voor ritzege en hij wint 60% van de keren, dan is de kans dat hij 4x niet wint 2.56% en dus wel wint 97.44%. Ik kan hierin wat optimistisch zijn, maar alles boven de 85% vind ik reëel. Dus odds boven 1.20 zijn voor mij value.


5 Merlier stage win NO @ 2.40 low

Het is maar weinigen gegund om bij een grote ronde debuut een etappe te winnen. Kittel, Groenewegen en Cavendish lukte het bijvoorbeeld niet. Of Merlier dit wel kan? Ik vind de odds @ 2.40 vrij gunstig om tegen hem te wedden. Er zijn op papier 5 vlakke sprintetappes, waarbij hij moet afrekenen met Ewan, Gaviria en Viviani (en eventueel sprinters uit de achterhoede). Na wat koud water vrees denk ik dat hij 2 a 3 kansen krijgt om echt mee te sprinten. Of hij dan wint? Die kans acht ik klein. Iig geen 50/50. Op Belgische grond lukt sprinten hem aardig, maar in de Tirreno werd pijnlijk duidelijk dat de World Tour een niveautje hoger is.

Bericht gewijzigd door tomaat23 op Sun 30 May 2021, 11:05
1 Vind ik leuk's
ti ta to maat

Ik ben van mening dat unibet ook void wanneer beiden niet uitrijden. Dit denk ik op basis van het verleden, waarin dit ook gebeurde en op basis van de rule die stelt dat de weddenschap geldig is wanneer tenminste één van de 2 uitrijdt. Indien beiden niet uitrijden is de weddenschap dus niet geldig en dus een void. Maar afijn, laat iedereen het voor zichzelf bepalen/uitzoeken.


Voor morgen zie ik weinig interessant aanbod, enige interessante bet die ik zie en low stake speel:

Oliveira - Castroviejo (1,80), Castroviejo houdt in grote rondes vaak in bij de tijdritten om zich te sparen en geen risico's te nemen. Zo eindigde hij vorig jaar in de openingstijdrit op een 35e plek. Dit jaar heeft Ineos wederom als doel om de Giro te winnen, dus de kans dat hij weer inhoudt schat ik hoog in. Oliveira heeft geen aangewezen kopman mee deze giro en zal dus geen reden hebben om zich te sparen. Als Castroviejo wederom niet volle bak zal koersen, zal Oliveira normaal gesproken voor hem eindigen.

Bericht gewijzigd door domi op Sat 8 May 2021, 12:45
0 Vind ik leuk's

Ik denk dat desbetreffende klantenservice medewerker nog eens goed in de T&C mag kijken. Als hij stelt dat het verliezend is op basis van 5.11 dan klopt dit niet aangezien het geen 'Outright' of 'Place' bet is. In het geval van Head to Head gaat 5.18 op. Daarmee hebben we echter nog steeds geen uitsluitsel...


Je kunt echter dit op twee manier opvatten mijn inziens: óf de renner die als laatste uitvalt is de 'winnaar' óf de renners hebben dezelfde positie (geen, want verwijdering uit puntenklassement) en de bet wordt refunded.


5.11 When placing "Outright" or "Place" bets, no stakes will be refunded on participants/outcomes that are not participating or withdrawing from an event (both prior and during), unless otherwise stated. Unibet reserves the right, at its own discretion, to apply Tattersalls Rule 4, as explained in 

, on any competition and this will be stated in correlation to the bet offer and/or the relevant Sport-specific rule.


5.17 In a "Head to Head" between two or three participants, all listed participants must start the particular round/event which the bet refers to, for bets to be considered valid.


5.18 In a "Head to Head" between two participants, all bets will be refunded if both participants share the same position/score or are eliminated at the same stage of the competition, unless the governing association follows specific tie-breaking procedures, in which case, these will be deemed valid.

1 Vind ik leuk's

Ik denk als beide renners stoppen in verschillende ritten dat het gewoon void is hoor. Ben ik eigenlijk vrij zeker van. De uitslag wordt dan toch geschrapt. In formule 1 bijvoorbeeld is dat ook zo, als beide crashen is het void,dat gaat dan wel maar om 1 race maar het maakt niet uit dat de ene crasht in de 1e ronde en de andere in de laatste bijvoorbeeld. Zo'n h2h die wel valid is gaat vooral over iets als de Champions League denk ik. Een club die de kwartfinale haalt wint de h2h tegen een club die uitgeschakeld wordt in de 8e finale.

0 Vind ik leuk's

Castroviejo helaas niet ingehouden en eindigt 2s voor Oliveira


0 Vind ik leuk's

Voor morgen speel ik

Fiorelli - Vendrame (2.10 bij WH, ook beschikbaar bij andere bookies), Vendrame heeft aangegeven zich niet te mengen in de vlakke sprints zoals vorig jaar en meer te focussen op sprints met een gereduceerd peloton. Fiorelli zal normaliter net als vorig jaar meesprinten voor plek 10-15. In het slechtste geval dat ze beiden niet meesprinten is het dus een coinflip voor quotering 2.1

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/vendrame-mikt-op-andere-giro-aanpak-dan-in-2020-ik-doe-het-de-eerste-week-rustig-aan

Bericht gewijzigd door domi op Sun 9 May 2021, 15:39
2 Vind ik leuk's

Precies zoals gehoopt! Fiorelli zelfs boven verwachting met plek 7 en Vendrame heeft zich afzijdig gehouden en komt binnen op plek 162.

5 Vind ik leuk's

Voor morgen een erg lastig in te schatten etappe. In de match ups zie ik weinig interessants maar ik verbaas mij wel over de hoge quotering voor een overwinning van Ulissi. De etappe van morgen lijkt qua profiel enigszins op etappe 13 van vorig jaar(al was die wel iets zwaarder) welke hij op zijn naam wist te schrijven. Ik vermoed dat het tempo op de beklimmingen de hoogte in wordt gestuwd waardoor de echte sprinters zullen afhaken. Mocht er dan een select groepje overblijven geef ik Ulissi goede kansen op een uitslag. Ondanks dat er wat vraagtekens rond zijn vorm zijn, lijkt hij getuige zijn 17e plek in de openingstijdrit in orde te zijn. Ik ga met wat kleingeld voor:

Winst Ulissi (41,00 WH)

Ulissi top 3 (10,00 Unibet/WH)

Bericht gewijzigd door domi op Mon 10 May 2021, 18:49
1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.