Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op World Matchplay Darts 2015

De 22e editie van de World Matchplay Darts 2015 wordt zoals altijd gehouden in Blackpool, Engeland. Het toernooi zal zich afspelen vanaf aankomende Zaterdag 18 Juli tot en met Zondag 26 Juli. Phil Taylor 'The Power' heeft de World Matchplay maar liefst 15 keer gewonnen en 7 keer op rij. Zal Taylor deze editie weer winnen? Hoe wordt er gespeeld? Wie zijn de titelkandidaten en waar wordt het uitgezonden?


Legverband

Het toernooi wordt in leg verband gespeeld. Vanaf de eerste ronde moeten er al redelijk veel legs behaald worden om een wedstrijd te kunnen winnen. Daardoor zullen er minder verrassingen komen dan bijvoorbeeld bij een European Tour waar er maar tot de 6 legs gespeeld wordt.


Eerste ronde : First to 10 legs (best of 19 legs) - Tweede ronde : First to 13 legs (best of 25 legs) - Kwartfinale : First to 16 legs (best of 31 legs) - Halve finale : First to 17 legs (best of 33 legs) - Finale : First to 18 legs (best of 35 legs).


Waar wordt het uitgezonden

RTL 7 zendt elke dag na 'Tour du Jour' om 2130 herhalingen en een paar live wedstrijden uit. Verder zal het ook op SkySports worden uitgezonden. Daarnaast zijn er live streams bij o.a Unibet. Tussenstanden en uitslagen zijn te vinden op Teletekst pagina 623 & https://www.flashscore.nl/darts/


Titelkandidaten


Michael van Gerwen : De nummer één van de wereld wordt als favoriet gezien door de bookmakers. Michael van Gerwen is een top darter en heeft o.a het WK 2014 gewonnen. De World Matchplay heeft 'Mighty Mike' echter nooit gewonnen. Vorig jaar bereikte MvG wel de finale, maar werd verslagen door Phil Taylor. Op het speelschema te zien heeft van Gerwen het de eerste 2 rondes niet lastig, maar daarna zal de kwartfinale tegen zijn vijand Jelle Klaasen kunnen zijn, die in top vorm verkeert. Ik denk dat hij het daar al heel lastig mee zal krijgen. Michael heeft dit jaar grote toernooien zoals het WK en de Premier League niet gewonnen en de kleine toernooien die hij begin dit jaar de hele tijd won, wint hij de laatste 2/3 maanden niet. Persoonlijk denk ik dus dat van Gerwen niet de World Matchplay gaat winnen.


Phil Taylor : Phil Taylor is de koning in Blackpool. Van de 22 edities heeft hij er al 15 weten te winnen waarvan 7 op rij. Sinds het WK 2vs2 in Juni heeft hij zijn oude vorm weer terug weten te vinden, waarna hij ook de Japan Darts Master won. In de halve finale kan hij Gary Anderson tegen komen, dit wordt een hele spannende wedstrijd. Vorig jaar werd dat ook een thriller. Ik zie de winnaar daarvan ook de World Matchplay winnen en dan neig ik toch naar Taylor. Voetbalwedden gebruiker 'Ospro' heeft dit al eerder getipt.


Gary Anderson : Gary Anderson heeft dit jaar twee hele grote toernooien op zijn naam weten te schrijven. Zo won hij het WK en de Premier League. Op grote toernooien laat Anderson zich altijd zien, die heel sterk is op de dubbel 20. Ik zie hem zeker in de halve fiinale komen en dan zal het gevecht gestreden moeten worden met Phil Taylor.


Voorspellingen over heel het toernooi


Michael van Gerwen to win the tournament NO @1,40

Quarter 4 winner : Gary Anderson @1,63

Quarter 3 winner : Phil Taylor @1,73

To win the tournament : M.van Gerwen, P.Taylor or G.Anderson @1,30

combi = @5,07 8/10


Gary Anderson en Phil Taylor zie ik beide in de halve finale komen, waardoor ze dus automatisch de quarter moeten winnen. In mijn ogen is de winnaar van die halve finale ook de winnaar van het toernooi, waardoor volgens mij Van Gerwen dus niet gaan winnen. Quote 1,40 vind ik dan mooi om mee te pakken.


World Matchlay 2015 winner : Phil Taylor @4,33 5/10


Phil Taylor de koning in Blackpool en 7 jaar op rij de winnaar van de World Matchplay. Taylor is daar telkens in topvorm.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ronde 1


Ronde 1 houdt zich bezig van Zaterdag tot en met Maandag. Per ronde zal ik een aantal tips plaatsen. Dit zijn mijn tips van ronde 1. Hoge quoteringen kun je ook single spelen.


Simon Whitlock - Jelle Klaasen 2 @1,80 single

Michael van Gerwen - Benito van de Pas 1 @1,09

Adrian Lewis - Joe Murnan 1 @1,09

Mervyn King - Andrew Gilding 1 @1,73 single

Gary Anderson - Steve Beaton 1 @1,10

Phil Taylor - John Henderson 1 @1,05

Robert Thornton - Keegan Brown 1 @1,67 single

Combi = @7,14 6/10

Simon Whitlock - Jelle Klaasen 2 @1,80 : Jelle Klaasen in absolute topvorm. Misschien wel sterker dan toen hij in 2006 de Lakeside won. Na vervelende dingen meegemaakt te hebben, heeft hij zich terug weten te knokken. En nu laat hij het weer zien. Jelle Won 2 weken terug een toernooi en speelde heel sterk tijdens de European Tour 6. Jelle gooide hoge gemiddeldes. Whitlock is ook een goede speler, maar vaak niet zuiver op de dubbel. Ik zie Jelle Klaasen deze wedstrijd winnen.

Mervyn King - Andrew Gilding 1 @1,73 : Andrew Gilding liet begin dit jaar zien dat hij heel goed kan gooien. Maar daarna is het qua prestaties minder geweest. Vorig jaar werd Gilding tijdens de World Matchplay met 10-0 afgemaakt door Lewis. Mervyn King vind ik best wisselvallig, maar nu wel in goede doen. Mijn voorspelling is dat Mervyn King de wedstrijd zal winnen.

Robert Thornton - Keegan Brown 1 @1,67 : Robert Thornton won afgelopen Zondag de European Tour 6. Hij gooide daar gemiddeldes van 100+ en was ijzersterk. Op het World Matchplay heeft Thornton nooit de tweede ronde gehaald, wat wel twijfels brengt. Keegan Brown is een jonge speler, die voor het eerst mee gaat doen aan de World Matchplay. Ik verwacht dat Thornton met de winst van door gaat, hij verkeert in top vorm en heeft veel meer ervaring dan Keegan Brown.

Peter Wright - Kim Huybrechts : total legs over 16,5 @1,70

Brendan Dolan - Vincent van der Voort : total legs over 16,5 @1,73

Combi = @2,94 7/10

Twee hele spannende wedstrijden waar ik niet zomaar winnaar uit kan kiezen. Ze zijn heel erg aan elkaar gewaagd en daarom verwacht ik bij beide ook over 16,5 legs. (Overigens ook getipt door Ospro).

Phil Taylor - John Henderson : highest checkout in the match o 126,5 single

Gary Anderson - Steve Beaton : highest checkout in the match o 126,5 single

Michael van Gerwen - Benito van de Pas highest checkout in the match o 126,5 single

Combi = @6,16 3/10

6 hele goede darters, waaronder de 3 titelkandidaten. Er worden veel legs gespeeld en met de kwaliteiten die zij beschikken kan er zeker een finish vallen van over 129,5. Hier is het ook handig om ze single te spelen, gezien de quoteringen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ajay070 stap 1 met €75 inleg

Ook zal ik proberen zo ver mogelijk te komen met €75. Ik ga dan vooral spelen op wedstrijden waarvan ik het meest zeker ben. En probeer dan vooral te verdubbelen. Elke ronde wil ik een bet plaatsen en soms kan het elke dag zijn. Ik zal ook elke keer een screen van mijn inleg plaatsen. Zodat jullie weten dat ik ook echt speel.

De eerste verdubbelt het en met de tweede kan er nog wat bij komen als Klaasen wint. Hoop dat sommige met mij mee willen spelen en de bets die ik voor het hele toernooi heb geplaatst. Elke ronde zal ik nieuwe bets plaatsen. Hier mogen ook gewoon andere dart tips komen te staan. Succes!

Klaasen helaas verloren. Dus hopen op de eerste om te verdubbelen!

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar ajay070
Country flagajay070 in 15-07-2015 22:41 Overige sporten en evenementen
in 15-07-2015 22:41 Overige sporten en evenementen
129 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
ajay070:
ospro:
Roadrunner komt alleen maar melken, zonde van dit mooie topic Ajay.


Dankje. Klopt ja, neem het eigenlijk ook niet serieus van hem.


Roadrunner heeft inderdaad wel vaker rare dingen, sowieso zijn topic neem ik niet serieus.

Hier heeft roadrunner naar mijn mening wel een punt. Ik vind Keegan Brown een goeie jonge speler, Thornton heeft weliswaar vorige week de 6e european Tour gewonnen maar is het afgelopen jaar erg wisselvallig gebleken. Ik vind het dan ook wel risicovol om hem in veel van je blaadjes tegen te komen.

Verder denk ik dat dit een heel mooi topic is voor de darters onder ons. Je geeft duidelijke en goed onderbouwde tips weg. (y)

Wat vinden jullie van Wright - Huybrechts over de 16.5 legs op 1.70, deze darters zijn erg aan elkaar gewaagd.
Verder zal ik misschien nog gaan voor een overwinning voor Kim

0 Vind ik leuk's
Die hebben wij allebei al staan Robin :) Ik ga voor wright bij deze. zelfs -2.5 in een combi, ik zie huybrechts dit niet winnen. Tippen doe ik niet aan bij deze partij, alleen de o16.5
0 Vind ik leuk's
Vorig jaar ging het mis met Peter Wright @ 1.65 tegen debutant Bunting. Toen had Wright ook european tour gewonnen volgens mij. Verglijkbare situatie Thornton - Brown.

h2h staat het 2-2 Thornton-Brown
0 Vind ik leuk's
Beetje heel erg kort door de bocht om Bunting - ookal is het een jaar geleden - gelijk te zetten aan keegan brown. Keegan is korte jeugdpartijtjes gewend, world matchplay gaat al in de eerste ronde tot de 10 legs, en ook nog eens geen decisive leg. Dit beschouw ik allemaal als voordelen voor Thorn. Uiteraard is Thornton geen zekerheid, ik zou 'm dan ook niet in combi spelen!
0 Vind ik leuk's
Leuke topic ajay en goede onderbouwing (Y)
Ik denk dat ik de highest checkout combinatie meespeel.

In deze toernooi vorm (oftewel minstens 10 legs) zie ik met deze spelers de kans groot in. De zevenfold met je winnaars heeft ook een grote kans maar vaak zit dan net die pech dat er toch onverwachts een verassing bij zit. Mogelijk dat ik de zevenfold ook nog meespeel maar highest checkout heb ik toch wel het beste gevoel over.
0 Vind ik leuk's
Ik zou overwegen taylor o118.5 checkout spelen @1.85, ipv taylor of henderson o126.5, verwacht niet dat hendo over 127 uitgooit, waar taylor dat niet doet
0 Vind ik leuk's
Ik zat net te kijken ospro en ajay, dit is hoe ik het speel:


Mogelijk dat ik voor zekerheid ook nog highest checkout speel hoe Ajay hem speelt.

De shanghai 20 komt bijna iedere wedstrijd wel voor en een speler als Taylor/Anderson gooit deze 1 van de 2x wel uit. Dit is geen statistiek maar meer een gedachte die ik heb. En uiteraard ook nog kansen als die hoger uitvalt bij deze 2 mannen. Van Gerwen die gooit een hoge finish uit wanneer die zin heeft. Dat is bijna iedere wedstrijd wel.
0 Vind ik leuk's
Ik speel hem precies zo ook Timba, ik speel alleen van barneveld - hamil en dan o126.5 ipv gary anderson. Gary gooit niet heel vaak hoge finishes, en zal een korte partij worden tegen beaton verwacht ik. Taylor o118.5 vind ik werkelijk een kadootje, aangezien taylor vorig jaar elke wedstrijd minimaal een 125+ finish gooide.
0 Vind ik leuk's
timbarrett:
Leuke topic ajay en goede onderbouwing (Y)
Ik denk dat ik de highest checkout combinatie meespeel.

In deze toernooi vorm (oftewel minstens 10 legs) zie ik met deze spelers de kans groot in. De zevenfold met je winnaars heeft ook een grote kans maar vaak zit dan net die pech dat er toch onverwachts een verassing bij zit. Mogelijk dat ik de zevenfold ook nog meespeel maar highest checkout heb ik toch wel het beste gevoel over.


Bedankt Tim! Leuk dat je 'm mee speelt. Klopt inderdaad, 7 wedstrijden is niet heel makkelijk. Heb bij mijn eerste stap gezet wat voor mij het meest logisch is, misschien dat je die kan meespelen :)

0 Vind ik leuk's
timbarrett:
Ik zat net te kijken ospro en ajay, dit is hoe ik het speel:


Mogelijk dat ik voor zekerheid ook nog highest checkout speel hoe Ajay hem speelt.

De shanghai 20 komt bijna iedere wedstrijd wel voor en een speler als Taylor/Anderson gooit deze 1 van de 2x wel uit. Dit is geen statistiek maar meer een gedachte die ik heb. En uiteraard ook nog kansen als die hoger uitvalt bij deze 2 mannen. Van Gerwen die gooit een hoge finish uit wanneer die zin heeft. Dat is bijna iedere wedstrijd wel.


Leuke combi, kan zeker gebeuren. Quotering is ook hoog. En er worden natuurlijk ook veel legs gespeeld.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.