Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wat is een goed bankroll management?

Hi iedereen,

Ik vroeg me af wat een goede bankroll management is. Na wat opzoekingswerk vond ik dat je best nooit meer inzet voor één weddenschap dan 5% van je bankroll. Om precies te zijn voor de meeste wedstrijden best 2%-3%.

Nu dacht ik dat klopt toch niet helemaal, want stel dat je op een combi met een quote van 50.00 inzet dan kan je veel meer winnen dan dat je 2% inzet op één match met een quote van 2.00.

Dus op wat moet je je baseren om te weten welke stake je inzet? de quote? de statistics? en hoe gaat dat dan in z'n werk? hopelijk weet iemand een antwoord, maar het zou me niet verwonderen moest er geen antwoord op zijn, want dan zouden we toch makkelijker kunnen winnen é. ;)

mvg,

zack
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar zack
Country flagzack in 7-06-2010 19:52 Storten, inzetten en uitbetalen
in 7-06-2010 19:52 Storten, inzetten en uitbetalen
5 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Ik hou me aan de volgende regel. Ga er vanuit dat ik 1000 euro heb. Van deze 1000 euro zorg ik dat ik MAXIMAAL 10% per weddenschap kan afsluiten, dus 100 euro.

Deze 100 euro (10% van mijn maximale bankroll) verdeel ik in weer 10 porties. Wanneer ik écht voor 100% zeker ben van een winst-weddenschap zet ik 10 porties in. Een zeer riskante combi kan rekenen op maximaal 1 portie, dus 10 euro. Gemiddeld genomen zet ik ongeveer 4-6 porties (40-60 euro in mijn voorbeeld) in per weddenschap.

Soms indexeren de bookmakers wedstrijden puur door statistieken. Wanneer jij weet dat 2 belangrijke spelers geblesseerd zijn geraakt is de kans dat een team verliest/gelijkspeelt groter. Helemaal wanneer dit belangrijke spelers zijn. In dat geval plaats ik 1 of 2 extra porties, dus maximaal 60 tot 70 euro (in mijn voorbeeld).

Bovenstaand voorbeeld moet je voor jezelf uitrekenen aan de hand van je eigen bankroll.

Bij een bankroll van 100 euro dus:
- Maximaal 10 bets van 10 euro
- Per weddenschap dus maximaal 10 porties van 1 euro

Bij een bankroll van 50 euro dus:
- Maximaal 10 bets van 5 euro per weddenschap
- Per weddenschap dus maximaal 10 porties van 0,50 cent
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Bedankt voor het geweldige antwoord. Gemiddeld zet je dus 4%-6% in. Ondertussen vroeg ik me trouwens iets nieuw af:

Een tijdje geleden werd bekend dat drogba zich heeft geblesseerd, hetzelfde met robben. Nu had ik toen ik dat nieuws vernam meteen bwin gecheckt en daar was de quote al aangepast. Dit bracht me tot de vaststelling dat de quotes eigenlijk een goede maatstaf zijn voor de kans dat de ene ploeg wint en de ander verliest.

Dit is mijn idee. Ik weet niet of dit klopt, maar is het zo niet zinloos om al die statistieken en zo te checken. Stel dat je gewoon een limiet afbakent waartussen je wil spelen bv. quotes 1.01-2.00 kom je dan niet automatisch terecht bij matchen waar je een goede kans hebt om te winnen (gelijkspel buiten beschouwing). Aangezien die betsites geld proberen te verdienen op lange termijn denk ik m.a.w. niet dat het de moeite is om te betten tegen de favoriet (op lange termijn). The house always wins of niet?
0 Vind ik leuk's
Het huis wint zeker niet altijd maar wel vaak. Ongeveer 5% van de mensen die zich met betting bezighouden is winstgevend de rest speelt verliesgevend. Dus je kan zeker wel stellen dat het huis vaak wint :) Zonder geld te verdienen zouden dat soort bedrijven ook helemaal niet bestaan.
0 Vind ik leuk's
Unibet
vw-crew met het enige juiste antwoord (y)
0 Vind ik leuk's
[quote]vw-crew met het enige juiste antwoord (y)

100% sure!
0 Vind ik leuk's
Ik speel mijn weddenschappen bij Unibet. Naast voetbal speel ik heel af en toe een tennis bet maar daar heb ik geen verstand van. Dus, dan moet je dat eigenlijk ook niet doen.

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.