Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Terugblik Nederlandse Eredivisie 2014-2015

Het reguliere seizoen op de Nederlandse velden zit erop. Hoog tijd dus voor een terugblik. Hoe verliep het seizoen van kersvers landskampioen PSV? Wie waren de revelaties van het seizoen? En wie vielen er het afgelopen voetbaljaar enorm door de mand? Uiteraard blikken we ook terug op de seizoensweddenschappen die we aan het begin van het seizoen tipten!


De titelrace

Na 7 droge jaren kon er in Eindhoven eindelijk weer eens een kampioensfeest gevierd worden. Als we de heren van Voetbal International moeten geloven is de landstitel van PSV niet meer dan logisch. 'Cocu heeft simpelweg de beste spelers tot zijn beschikking,' zo hoorden we Johan Derksen regelmatig zeggen. Dat klopt, maar PSV zou niet de eerste topclub zijn die bezwijkt onder de immense druk. Mede dankzij het fantastische kwartet Wijnaldum-De Jong-Memphis-Guardado wist PSV aan de verwachtingen te voldoen en kon de kampioenskar voor het eerst sinds lange tijd weer eens de straat op.


De revelaties van het seizoen

PEC Zwolle was voor mij de grootste smaakmaker van het seizoen. De 6e plaats is de beste eindklassering ooit voor de blauwwitten. Daarnaast wist trainer Jans zijn ploeg voor het tweede jaar op rij naar de finale van de KNVB-beker te loodsen. Ook Excelsior verdient wat mij betreft een eervolle vermelding. Ondanks een zeer beperkt budget wist trainer Dijkhuizen de Rotterdammers te behoeden voor de nacompetitie. Spelers als Stans en Van Weert zijn leuke spelers die in mijn ogen moeiteloos mee zouden kunnen in de subtop van de eredivisie.


De tegenvallers van het seizoen

FC Twente is wat mij betreft de grootste tegenvaller van het seizoen. Voormalig voorzitter Munsterman wist de financiële problemen lange tijd te verbloemen, maar uiteindelijk vielen de lijken toch uit de kast. Mede vanwege een aftrek van 6 punten kwamen de Tukkers dit seizoen niet verder dan het rechterrijtje. Op basis van het fair play-klassement had het elftal van trainer Schreuder zich alsnog kunnen opmaken voor een Europees avontuur, maar met het schaamrood op de kaken moest de club daar vanwege geldgebrek toch voor bedanken.


Verder is ook Ajax mij dit seizoen ontzettend tegen gevallen. De Amsterdammers haalden weliswaar evenveel punten als vorig seizoen (71), maar dat was dit seizoen absoluut niet toereikend voor de landstitel. De laatste jaren stond Ajax vrijwel altijd garant voor een sterke tweede seizoenshelft, maar juist daarin lieten de Amsterdammers het dit seizoen liggen. Ondanks diverse donderspeeches raakte trainer De Boer de grip op zijn elftal steeds verder kwijt. Ook in de bestuurskamer rommelde het - binnenkort komt Cruyff vanuit Barcelona overvliegen in de hoop de gemoederen weer wat te kunnen sussen. Ajax heeft duidelijk behoefte aan wat gelouterde krachten om de Amsterdamse talenten te sturen. De naam van Van der Vaart zingt al rond in de Amsterdam Arena - is 'Raffie' te porren voor een terugkeer naar zijn oude liefde?


De getipte seizoensweddenschappen

Hier blikken we terug op de weddenschappen die we tipten in de voorbeschouwing op dit seizoen.


1. Ajax landskampioen @2.00 (Unibet):

De Boer wist de Amsterdammers viermaal op rij naar de landstitel te loodsen, maar dit seizoen ging het landskampioenschap naar PSV. Ajax wist tot de winterstop redelijk in het spoor van de Eindhovenaren te blijven, maar gaf het in de tweede seizoenshelft volledig uit handen. Verloren.

2. Memphis Depay scoort meer dan Locadia @1.96 (Betsson):

Ons rotsvaste vertrouwen in Memphis Depay bleek terecht. De vleugelspits van PSV heeft een absoluut topseizoen achter de rug - met 22 goals in 30 wedstrijden kroonde M7 zich tot topscorer van de eredivisie. Memphis verdiende hiermee een megatransfer naar het Manchester United van Louis van Gaal. Locadia moest zich dit seizoen daarentegen schikken in een bijrol en kwam niet verder dan 6 competitietreffers. Gewonnen.

3. Castaignos scoort meer dan Locadia @1.76 (Betsson):

Castaignos heeft met FC Twente weliswaar een moeilijk jaar achter de rug, maar de voormalig Feyenoord-spits was in 29 duels wel goed voor 10 treffers. Dat zijn er nog altijd 4 meer dan PSV-aanvaller Locadia. Gewonnen.

4. FC Groningen eindigt in de top 8 @1.50 (Unibet):

De Trots van het Noorden wist op het nippertje in de top 8 te eindigen. FC Groningen en Willem II hebben na 34 wedstrijden niet alleen exact hetzelfde aantal punten (46), maar ook nog eens exact hetzelfde doelsaldo (-4). Omdat de Groningers zelf meer doelpunten wisten te maken, eindigen zij ten koste van de Brabanders op de 8e plaats. Dankzij het winnen van de KNVB-beker pakten de groenwitten hun eerste hoofdprijs uit de clubhistorie en plaatsten zij zich voor de Europa League. (Op het nippertje) gewonnen.

5. Johannson topscorer @7.00

Mede vanwege een sterk seizoen 2013-2014 zag ik wel value in deze weddenschap, maar Johannson wist dit seizoen nauwelijks zijn stempel te drukken. In 21 optredens kwam de Amerikaanse spits niet verder dan 9 competitietreffers. Verloren.

6. Go Ahead Eagels bij de onderste 3 @3.00 (Unibet):

Go Ahead Eagles kende een ontzettend zwaar seizoen en eindigde op de voorlaatste plaats. De Deventenaren mogen zich nu proberen via de nacompetitie alsnog veilig te spelen. Gewonnen.

7. NAC Breda eindigt bij de onderste 3 @4.50 (Unibet):

Breda is een leuke stad om te vertoeven, maar in het Rat Verlegh Stadion was het dit seizoen een stuk minder gezellig. NAC Breda kwam dit seizoen niet verder dan de 17e plaats en mag net als Go Ahead Eagles proberen via de nacompetitie het vege lijf te redden. Gewonnen.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 19-05-2015 04:30 Voetbal
in 19-05-2015 04:30 Voetbal
5 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

NAC Breda was een mooie bet, had niet verwacht dat ze bij de laatste 3 zouden eindigen! Schatte FC Dordrecht, Excelsior, Go Ahead en ADO Den Haag lager dan hen in.

Ajax winnen @ 2.00 vond ik te laag. Ik zat zelf op PSV winnen @ 4.00 of 4.50. Het blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is om een scorende spits in je team te hebben (De Jong 20 treffers). Ajax was overigens 4 keer achter elkaar kampioen van NL geworden ipv 3 keer :)


Tegenvaller vond ik Feyenoord dit seizoen. Voor het seizoen werd er uitgesproken om voor het kampioenschap te gaan. (https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/van-geel-%E2%80%98we-willen-meestrijden-om-het-kampioenschap%E2%80%99) Met 29 punten achterstand op de 4e plaats eindigen is dan ook niet al te best. Ook mist Feyenoord een scorende spits en blijkt Kazim toch ongeschikt te zijn. De ploeg is in dramatische vorm met 2 punten uit de laatste 5 wedstrijden en zal moeten vrezen voor een Europees ticket. Daarnaast is het ook schandalig om te verliezen van WIllem II (1-2), FC Utrecht (1-2) en Go Ahead Eagles (0-1) op eigen veld.

Bericht gewijzigd door wedden op Mon 2 Aug 2021, 14:26
0 Vind ik leuk's
Klopt, Michael, maar had Feyenoord dit seizoen in jouw ogen een kampioenswaardige selectie? In mijn ogen absoluut niet - Van Geel legde met zijn uitspraken veel te veel druk op de schouders van Rutten. De 3e a 4e plek is met dit materiaal het hoogst haalbare, al is het wel zuur voor de fans dat zij nu vanwege die vormdip op het einde alsnog de play-offs in moeten.

Ik ben benieuwd wat Feyenoord komend seizoen zal doen. Zou Gio de Kuip in vuur en vlam kunnen zetten? Het (terug-)halen van Kuyt is een stap in de goede richting, maar er zal toch wat meer bij moeten als de Rotterdammers zich volgend seizoen serieus in de titelstrijd willen mengen.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Was een bewogen seizoen zoals altijd (cliché), maar niet echt een spannend seizoen. Zeker na de winsterstop niet doordat de rest van de "titelkandidaten" het volledig uit handen gaven. Achteraf gezien was Ajax kampioen @2.00 te laag, maar na 4 seizoenen winnen was het wel het meest logische. Al gaven kenners wel aan dat PSV dit jaar de beste selectie zou hebben (wat dus is uitgekomen). Ajax mag zich diep schamen, net als Feyenoord en Van Geel, die moet de eer aan zichzelf houden, hij heeft geen een echte versterking dit jaar weten te brengen. Zijn we ook meteen van mevrouw Van Geel verlost!

NAC was een uitstekende bet idd, die keeper (en ook de verdediging) hebben er echt een grabbelhok van gemaakt dit seizoen. Ik roep het al jaren dat Ten Rouwelaar veruit de slechtste keeper van de Nederlandse velden is, vanaf het moment dat hij in zichzelf is gaan geloven. Toen hij riep dat hij in het Nederlands elftal wou spelen begon ik me kapot te ergeren aan hem en hield hij ook gaandeweg steeds minder en minder ballen tegen.

Ik denk trouwens dat NAC in de jupiler league gaan eindigen en voor @2.10 is dat nog wel een lekkere bet denk ik. Wat denken jullie?
0 Vind ik leuk's
Retarded gambler
thijs92:


Ik denk trouwens dat NAC in de jupiler league gaan eindigen en voor @2.10 is dat nog wel een lekkere bet denk ik. Wat denken jullie?


Ik verwacht wel dat NAC Breda kan winnen van VVV Venlo en Emmen/Roda JC. Voorin scoorde NAC de laatste weken veel doelpunten, alleen kreeg het er nog meer tegen. Het probleem voor de leiding is dat veel spelers transfervrij worden als ze degraderen. Daarnaast gaan Fernandez en De Zeeuw en Ligeon sowieso weg dus ik weet niet of dat ze zo gemotiveerd zijn voor deze wedstrijden :)
0 Vind ik leuk's
In het origele topic tipte iemand PSV als meest scorende ploeg. Had die bet @3,50, dank daarvoor. (y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.