Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Belgische Jupiler Pro League 2014-2015

Tekst door: Tom800
Aankomende vrijdag gaat het nieuwe seizoen in de Belgische Jupiler Pro League van start. Standard en Sporting Charleroi ontmoeten elkaar in een beladen streekduel. Volgens de bookmakers is Anderlecht de grote favoriet om zich voor de vierde keer op rij tot landskampioen te kronen. Welke clubs zullen ons verbazen en welke clubs zullen ons teleur stellen? U vindt hier dé informatie over de Belgische competitie in een overzicht.


RSC Anderlecht
Eindpositie 2013/2014: 1
Opvallende nieuwkomers: Geen
Opvallende vertrekkers: Kouyaté (West Ham), Bruno (Salzburg), De Zeeuw, Vargas
Seizoensverwachting: RSC Anderlecht wordt door de bookmakers opnieuw als grote favoriet beschouwd voor de titel. Het team van Besnik Hasi pakte vorig weekend al haar eerste prijs, na een 2-1-overwinning tegen Sporting Lokeren in de Supercup. Desondanks valt niet te ontkennen dat Anderlecht tot nu toe verzwakt is. Matias Suarez kwam terug uit blessure en kan op een manier als een inkomende transfer beschouwd worden, maar er is nog veel werk aan de winkel voor manager Van Holsbeeck. Zonder versterkingen zal het moeilijk worden voor Paars-Wit, zowel in de competitie als op Europees vlak.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 2

Standard Liège
Eindpositie 2013/2014: 2
Opvallende nieuwkomers: Trebel, Teixeira, Milec
Opvallende vertrekkers: Batshuayi (Marseille), Vainqueur (Dinamo Moskou), Kanu
Seizoensverwachting: Standard Liège is nog zwaarder verzwakt dan concurrent Anderlecht. Met Batshuayi verloor het de beste spits in de Belgische competitie, terwijl Vainqueur in het centrum van het middenveld gemist zal worden. Qua inkomende transfers wordt er vooral gegokt op buitenlandse spelers. Adrien Trebel komt over van Nantes, Milec speelde voor Maribor en Teixeira is een Portugese verdediger die voor FC Zürich uitkwam. Ook Ezekiel lijkt de club nog te verlaten, waardoor Standard momenteel voor een overgangsseizoen staat.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 4

Club Brugge
Eindpositie 2013/2014: 3
Opvallende nieuwkomers: Davy De fauw (Zulte-Waregem), Menegazzo (Al Shabab)
Opvallende vertrekkers: Hogli (FC Copenhagen)
Seizoensverwachting: Club Brugge lijkt de enige topploeg te gaan worden in België dat haar kern kan samenhouden. Tot nu toe werd enkel Hogli vervangen door De fauw. Op het middenveld kwam er een portie ervaring bij met de Braziliaan Menegazzo. Michel Preud’homme bewees zich eerder als topcoach en kreeg nu de kans om vanaf de voorbereiding zijn ding te doen. Wij denken dat Club Brugge dit seizoen de topfavoriet genoemd mag worden voor de titel.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 1

Zulte-Waregem
Eindpositie 2013/2014: 4
Opvallende nieuwkomers: Chuks Aneke (Arsenal), Glynor Plet (Hapoel Beer Sheva)
Opvallende vertrekkers: Thorgan Hazard (Gladbach), De fauw (Club Brugge), Sven Kums (AA Gent)
Seizoensverwachting: Zulte-Waregem deed het ook vorig seizoen uitstekend en betaalt daar ook nu weer de tol voor op de transfermarkt. Met Hazard, De fauw en Kums verlieten drie absolute sterkhouders het team van Francky Dury. De coach van Essevee zette in op jongeren en hoopt zo weer te kunnen meedingen naar play-off 1. Vooral naar Chuks Aneke is het uitkijken, want hij wordt de nieuwe Yaya Touré genoemd. Wij denken dat Zulte-Waregem opnieuw zal aantreden in play-off 1.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 6

Sporting Lokeren
Eindpositie 2013/2014: 5
Opvallende nieuwkomers: Henrique (Botev Plovdiv)
Opvallende vertrekkers: /
Seizoensverwachting: Sporting Lokeren werd vorig seizoen bekerwinnaar en werkte nog eens een degelijk parcours af in play-off 1. Het team van Peter Maes bleef (tot dusver) goed samen en met Henrique werd er een versterking aangetrokken voor de positie als linksachter. Voetbalwedden gaat er vanuit dat de strategie van Maes ook dit jaar zijn vruchten zal afwerpen en wij zien Lokeren opnieuw op de vijfde plek eindigen in het klassement.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 5

Racing Genk
Eindpositie 2013/2014: 6
Opvallende nieuwkomers: Bizot (Groningen)
Opvallende vertrekkers: Koulibaly (Napoli), Camus (Evian)
Seizoensverwachting: Racing Genk bakte er vrij weinig van vorig seizoen en kon zich met een gelukje plaatsen voor play-off 1. De trainerswissel Been-Ferrera zorgde niet meteen voor de ommekeer, maar de Belgische Spanjaard krijgt ook dit seizoen zijn kans als T1. Op de transfermarkt werd er vooral gegokt op jonge talenten en Bizot moet met doelman Koteles de concurrentie aangaan in doel. Voorin wil Vossen absoluut vertrekken, maar Racing Genk laat hem (tegen eerdere afspraken in) niet gaan. Wij verwachten dat Genk vanaf het begin zal teleurstellen en zien hen niet in staat om zich te plaatsen voor play-off 1.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 8

AA Gent
Eindpositie 2013/2014: 7
Opvallende nieuwkomers: Pollet (Anderlecht), Kums (Zulte-Waregem), Gershon (Waasland-Beveren), Oussalah (KV Kortrijk), Laurent Depoitre (KV Oostende)
Opvallende vertrekkers: /
Seizoensverwachting: AA Gent gaat dit seizoen voor de totale ommekeer. Play-off 1 en een plaats binnen de top-3 is de ambitie van de Buffalo’s. In dat opzicht werd Hein Vanhaezebrouck aangesteld als nieuwe coach. Vanhaezebrouck staat bekend als een tactisch sterke trainer. De Gentenaren bleken bijzonder actief op de transfermarkt. Met onder andere Kums, Gershon, Oussalah en Depoitre werden er voornamelijk spelers weggehaald die bij de concurrenten uitstekend speelden. Wij verwachten dit seizoen veel van AA Gent en zien hen opnieuw in de top-drie eindigen.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 3

KV Kortrijk
Eindpositie 2013/2014: 8
Opvallende nieuwkomers: /
Opvallende vertrekkers: Coulibaly (Oostende), Oussalah en Raman (AA Gent)
Seizoensverwachting: KV Kortrijk verloor met Vanhaezebrouck haar succescoach en gaat nu verder onder assistent Vanderhaeghe, die nog niets bewezen heeft op het hoogste niveau. Met Coulibaly, Oussalah en Raman verlieten drie belangrijke pionnen de club. Wij denken dat KV Kortrijk dit seizoen voornamelijk moet overleven en zien hen in de buik van het klassement eindigen.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 11

KV Oostende
Eindpositie 2013/2014: 9
Opvallende nieuwkomers: Coulibaly (Kortrijk), Ruytinx (OHL), Canesin en Lukaku (Anderlecht), Hoefkens (Lierse), Ruiz (Lille)
Opvallende vertrekkers: Depoitre (Gent)
Seizoensverwachting: KV Oostende was vorig seizoen één van de revelaties en kon haar kern –op Depoitre na- goed samenhouden. Lukaku en Canesin werden definitief overgenomen van Anderlecht. Met Coulibaly, Ruytinx en Hoefkens werden er voornamelijk ervaren spelers ingelijfd. Van John Jairo Ruiz wordt er veel verwacht, hij komt op huurbasis over van Lille. KV Oostende wordt dit seizoen één van de outsiders voor play-off 1 en zal er volgens ons nipt naast grijpen.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 7

Sporting Charleroi
Eindpositie 2013/2014: 10
Opvallende nieuwkomers: Coulibaly (PSG II), Diandy (Bergen)
Opvallende vertrekkers: Satli (Petrolul)
Seizoensverwachting: Het bleef deze zomer heel rustig in Mambour. De club trok vier nieuwe spelers aan, en zag enkel Satli vertrekken. De Zebra’s konden zich vorig seizoen zonder moeite handhaven. Wij verwachten dat Felice Mazzu het met zijn ploeg even goed doet als vorig jaar en zien hen opnieuw in de buik van het klassement belanden.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 10

Cercle Brugge
Eindpositie 2013/2014: 11
Opvallende nieuwkomers: Sukuta-Pasu (Kaiserslautern), Bacelic-Grgic (Dragovoljac Zagreb)
Opvallende vertrekkers: Joris Delle (Nice)
Seizoensverwachting: Lorenzo Staelens kon zijn team –als bij wonder- vorig seizoen gemakkelijk in de Jupiler Pro League houden. Cercle Brugge werd sterker met Sukuta-Pasu in de aanval, maar kan het team opnieuw boven zichzelf uitstijgen in de competitie? Dat wordt moeilijk, maar niet onmogelijk. Volgens ons werkt de vereniging een anoniem seizoen af in de rechterkolom van de rangschikking.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 12

KSK Lierse
Eindpositie 2013/2014: 12
Opvallende nieuwkomers: Apostolos Vellios (Everton)
Opvallende vertrekkers: Tony Watt (Celtic), Vercauteren (Nice), Diagne (Juventus), Ghaly (Al Ahli)
Seizoensverwachting: KSK Lierse zal het volgens ons ontzettend moeilijk krijgen dit seizoen. De Pallieters konden vorig seizoen rekenen op een uitstekend spitsenduo (Watt-Diagne) en rekenen nu vooral op jongeren uit de jeugdacademie om het behoud te verzekeren. Lierse is ontzettend verzwakt en heeft volgens ons nog heel wat versterkingen nodig om dit seizoen rustig door te komen. Veel wordt verwacht van Vellios (Everton), maar de spits kon nog nooit overtuigen op het hoogste niveau.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 15

KV Mechelen
Eindpositie 2013/2014: 13
Opvallende nieuwkomers: Tim Matthys (Bergen), Hanni (Ankaraspor), Veselinovic (Waasland-Beveren), Cissé (Standard)
Opvallende vertrekkers: /
Seizoensverwachting: KV Mechelen werkte vorig seizoen dramatisch af en streed bijna heel het jaar tegen de degradatie. De verwachtingen waren met een play-off 1-plek in zicht hoog gespannen. Tot nu toe werd er volgens ons goed werk geleverd op de transfermarkt. Met Matthys kaapte het de beste speler weg bij degradant Bergen, en ook met Veselinovic werd er een belangrijke speler weggekaapt bij concurrent Waasland-Beveren. Hanni moet de creatieveling worden op het middenveld. Alexander Jankovic krijgt de touwtjes in handen en volgens ons stevent Malinwa af op een rustig seizoen.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 9

Waasland-Beveren
Eindpositie 2013/2014: 14
Opvallende nieuwkomers: Hubert (AA Gent)
Opvallende vertrekkers: Gershon (AA Gent), Veselinovic (KV Mechelen)
Seizoensverwachting: Waasland-Beveren leek afgelopen winter een vogel voor de kat in de Jupiler Pro League, maar dankzij Bob Peeters wist het team zich alsnog te handhaven. Peeters trok naar Charlton Athetlic, en met Ronny Van Geneugden werd er een nieuwe trainer aangesteld. Van Geneugden zag het team verzwakt worden. Topschutter Veselinovic trok naar concurrent KV Mechelen en met Gershon werd de belangrijkste pion achterin weggeplukt door AA Gent. David Hubert, Wouter Corstjens en Ibou zijn de aanwinsten, maar er is meer nodig om het behoud te verzekeren. Volgens ons ligt Waasland-Beveren met Lierse in balans voor de veertiende en vijftiende plek in de stand.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 14

KVC Westerlo
Eindpositie 2013/2014: 1 (Belgacom League)
Opvallende nieuwkomers: Evander Sno (RKC), Schouterden (Eupen), Aoulad (STVV)
Opvallende vertrekkers: Paulussen (KV Mechelen)
Seizoensverwachting: KVC Westerlo speelde vorig seizoen kampioen in de Belgacom League en hield de kern goed samen. Met Gounongbe, Aoulad en Schouterden werden er drie smaakmakers weggehaald in de tweede klasse. Evander Sno wordt beschouwd als de voornaamste aanwinst. Coach Van Wijk krijgt nog eens de kans op het hoogste niveau. Volgens ons zal de Nederlander het team naar een plek in de ruime middenmoot loodsen.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 13

Moeskroen-Péruwelz
Eindpositie 2013/2014: 4 (Belgacom League)
Opvallende nieuwkomers: Monteyne (Bergen)
Opvallende vertrekkers: /
Seizoensverwachting: Moeskroen-Péruwelz kon tot alle verwachtingen in de promotie naar de Jupiler Pro League vorig seizoen veilig stellen na winst in de eindronde. Les Hurlus staan voor een enorm zwaar seizoen, waarin ze een beroep zullen doen op een huurlingenleger van Lille en op spelers van Club Brugge. Volgens ons staat coach Chihab voor een vrij onmogelijk opdracht om het team in de Jupiler Pro League te houden.
Verwachte eindpositie 2014/2015: 16
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar boempatat
Country flagboempatat in 16-07-2014 10:00 Voetbal
in 16-07-2014 10:00 Voetbal
88 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
09/05 Waasland Beveren - KV Mechelen : uitwinst voor KVM staat op 1.90 bij Unibet.

Waasland -Beveren speelt nergens meer om. Ze waren ongelofelijk zwak op KRC Genk waar ze met maar liefst 7-1 verloren. Mechelen moet winnen om zeker te zijn van groepswinst en verdere play-offs voor europees voetbal. Lijkt mij dus een prima pick om te spelen voor het komende weekend.

Succes.
0 Vind ik leuk's
scar1982:
09/05 Waasland Beveren - KV Mechelen : uitwinst voor KVM staat op 1.90 bij Unibet.

Waasland -Beveren speelt nergens meer om. Ze waren ongelofelijk zwak op KRC Genk waar ze met maar liefst 7-1 verloren. Mechelen moet winnen om zeker te zijn van groepswinst en verdere play-offs voor europees voetbal. Lijkt mij dus een prima pick om te spelen voor het komende weekend.

Succes.


Ik zou die zeker zetten, want ik zie Mechelen winnen met 0-2 of meer.
Op Bwin staat deze wedstrijd nog niet.
De odd zal zeker nog zakken.
0 Vind ik leuk's
yippee:
scar1982:
09/05 Waasland Beveren - KV Mechelen : uitwinst voor KVM staat op 1.90 bij Unibet.

Waasland -Beveren speelt nergens meer om. Ze waren ongelofelijk zwak op KRC Genk waar ze met maar liefst 7-1 verloren. Mechelen moet winnen om zeker te zijn van groepswinst en verdere play-offs voor europees voetbal. Lijkt mij dus een prima pick om te spelen voor het komende weekend.

Succes.


Ik zou die zeker zetten, want ik zie Mechelen winnen met 0-2 of meer.
Op Bwin staat deze wedstrijd nog niet.
De odd zal zeker nog zakken.


Nog een belangrijke aanvulling:
Als KV Mechelen zich plaatst, spelen ze hun finale(s) thuis op het veld van Beveren, vermits de tribunes op KV neergehaald worden/zijn om nieuwe te bouwen.
Dus, Beveren die berokkenen zichzelf enkel maar financiële schade door te winnen.
Wat mij betreft is dit free money.
0 Vind ik leuk's
Ondertussen 1.40 bij Unibet en Bwin.
0 Vind ik leuk's
marcopolo3:
yippee:
scar1982:
09/05 Waasland Beveren - KV Mechelen : uitwinst voor KVM staat op 1.90 bij Unibet.

Waasland -Beveren speelt nergens meer om. Ze waren ongelofelijk zwak op KRC Genk waar ze met maar liefst 7-1 verloren. Mechelen moet winnen om zeker te zijn van groepswinst en verdere play-offs voor europees voetbal. Lijkt mij dus een prima pick om te spelen voor het komende weekend.

Succes.


Ik zou die zeker zetten, want ik zie Mechelen winnen met 0-2 of meer.
Op Bwin staat deze wedstrijd nog niet.
De odd zal zeker nog zakken.


Nog een belangrijke aanvulling:
Als KV Mechelen zich plaatst, spelen ze hun finale(s) thuis op het veld van Beveren, vermits de tribunes op KV neergehaald worden/zijn om nieuwe te bouwen.
Dus, Beveren die berokkenen zichzelf enkel maar financiële schade door te winnen.
Wat mij betreft is dit free money.


Zoals gezegd, Free Money it was!!!!
0 Vind ik leuk's
Charleroi - Kv Kortrijk : Charleroi wint @ 2.20

Bij Kv Kortrijk werd deze week bekend dat coach Vanderhaeghe getekend heeft bij Kv Oostende. Dit nieuws komt er amper enkele weken nadat hij zijn contract bij Kortrijk met 3 jaar verlengd had. Het nieuws viel allesbehalve in goede aarde bij het bestuur en al zeker niet bij de supporters, die deze week de training kwamen verstoren en de coach belaagden.
Daarnaast werd ook bekend dat de club overgenomen is door de Maleisisch zakenman Vincent Tan, die ook eigenaar is van Cardiff City.

Al het extrasportieve gerommel komt de voorbereiding op deze match zeker niet ten goede. Als we in het achterhoofd houden dat Kortrijk deze play-offs al zijn drie uitwedstrijden verloor, waarvan zelfs twee zware nederlagen (5-1 bij Anderlecht en 4-0 bij Standard) dan ligt er wel wat value op een thuisoverwinning voor Charleroi.

De Zebra's zijn thuis tot nu toe zeer sterk gebleken. Enkel tegen Anderlecht ging het vorige keer mis (0-1 verlies). Charleroi was echter zeker niet de mindere. Eerder werden al AA Gent en Standard verslagen in het Stade Mambour.
RCSC maakt ook nog kans op de 4e plaats die recht geeft op een play-off ticket voor europa league voetbal.

Rekening houdend met bovenstaande factoren zie ik de kans groot dat Charleroi komende zondag een thuisoverwinning boekt tegen Kortrijk dat de weg wat kwijt lijkt in hun laatste wedstrijden. Een odd van 2.20 is daarom zeker het spelen waard.

Succes.
0 Vind ik leuk's
scar1982:
Charleroi - Kv Kortrijk : Charleroi wint @ 2.20

Bij Kv Kortrijk werd deze week bekend dat coach Vanderhaeghe getekend heeft bij Kv Oostende. Dit nieuws komt er amper enkele weken nadat hij zijn contract bij Kortrijk met 3 jaar verlengd had. Het nieuws viel allesbehalve in goede aarde bij het bestuur en al zeker niet bij de supporters, die deze week de training kwamen verstoren en de coach belaagden.
Daarnaast werd ook bekend dat de club overgenomen is door de Maleisisch zakenman Vincent Tan, die ook eigenaar is van Cardiff City.

Al het extrasportieve gerommel komt de voorbereiding op deze match zeker niet ten goede. Als we in het achterhoofd houden dat Kortrijk deze play-offs al zijn drie uitwedstrijden verloor, waarvan zelfs twee zware nederlagen (5-1 bij Anderlecht en 4-0 bij Standard) dan ligt er wel wat value op een thuisoverwinning voor Charleroi.

De Zebra's zijn thuis tot nu toe zeer sterk gebleken. Enkel tegen Anderlecht ging het vorige keer mis (0-1 verlies). Charleroi was echter zeker niet de mindere. Eerder werden al AA Gent en Standard verslagen in het Stade Mambour.
RCSC maakt ook nog kans op de 4e plaats die recht geeft op een play-off ticket voor Europa League voetbal.

Rekening houdend met bovenstaande factoren zie ik de kans groot dat Charleroi komende zondag een thuisoverwinning boekt tegen Kortrijk dat de weg wat kwijt lijkt in hun laatste wedstrijden. Een odd van 2.20 is daarom zeker het spelen waard.

Succes.


Ik heb deze enkele dagen geleden kunnen spelen op bwin aan 2,30, maar ondertussen zijn de odds overal gezakt:
http://www.oddsportal.com/soccer/belgium/jupiler-league/charleroi-kortrijk-UsccRjl1/
0 Vind ik leuk's
scar1982:
Charleroi - Kv Kortrijk : Charleroi wint @ 2.20

Bij Kv Kortrijk werd deze week bekend dat coach Vanderhaeghe getekend heeft bij Kv Oostende. Dit nieuws komt er amper enkele weken nadat hij zijn contract bij Kortrijk met 3 jaar verlengd had. Het nieuws viel allesbehalve in goede aarde bij het bestuur en al zeker niet bij de supporters, die deze week de training kwamen verstoren en de coach belaagden.
Daarnaast werd ook bekend dat de club overgenomen is door de Maleisisch zakenman Vincent Tan, die ook eigenaar is van Cardiff City.

Al het extrasportieve gerommel komt de voorbereiding op deze match zeker niet ten goede. Als we in het achterhoofd houden dat Kortrijk deze play-offs al zijn drie uitwedstrijden verloor, waarvan zelfs twee zware nederlagen (5-1 bij Anderlecht en 4-0 bij Standard) dan ligt er wel wat value op een thuisoverwinning voor Charleroi.

De Zebra's zijn thuis tot nu toe zeer sterk gebleken. Enkel tegen Anderlecht ging het vorige keer mis (0-1 verlies). Charleroi was echter zeker niet de mindere. Eerder werden al AA Gent en Standard verslagen in het Stade Mambour.
RCSC maakt ook nog kans op de 4e plaats die recht geeft op een play-off ticket voor Europa League voetbal.

Rekening houdend met bovenstaande factoren zie ik de kans groot dat Charleroi komende zondag een thuisoverwinning boekt tegen Kortrijk dat de weg wat kwijt lijkt in hun laatste wedstrijden. Een odd van 2.20 is daarom zeker het spelen waard.

Succes.



http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/2322193/2015/05/15/Kortrijk-laat-sterkhouders-rusten-in-laatste-matchen-AA-Gent-niet-tevreden.dhtml

Vanderhaeghe zal in de laatste wedstrijden van het seizoen diverse sterkhouders laten rusten omdat ze met 9 gele kaarten staan. Deze spelers willen het nieuwe seizoen niet beginnen met een schorsing van 2 speeldagen, vandaar deze beslissing. Meer info in de link hierboven. Het gaat om Demets, Pavlovic en Tomasevic. Deze 3 spelers zullen komende zondag nog wel spelen in Charleroi. Het geeft wel aan dat Kortrijk geen ambities meer heeft om nog voor europees voetbal te gaan. Met andere woorden nog een extra factor om in te zetten op thuiswinst van Charleroi.

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.