Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Belgische Jupiler Pro League 2016-2017



Komende vrijdag (29 juli) begint de Belgische Jupiler Pro League. In tegenstelling tot de andere Europese competities is dit relatief vroeg. Maar ons hoor je daar niet over klagen. De wedstrijden in de Belgische Jupiler Pro League worden wekelijks onder de loep genomen door Richard en mijzelf (sackesyn). Wij kijken er ontzettend naar uit en wij hopen op een spetterend seizoen.


Eindstand seizoen 2015/2016 (inclusief wedstrijden Play Off 1)

1. Club Brugge
2. Anderlecht
3. AA Gent
4. RC Genk
5. KV Oostende
6. Zulte Waregem
7. Standard Luik
8. Charleroi
9. KV Kortrijk
10. KV Mechelen
11. Sporting Lokeren
12. Waasland Beveren
13. Sint Truiden
14. Moeskroen
15. Westerlo
16. OH Leuven

Degradatie : OH Leuven
Promotie : AS Eupen

Prognose seizoen 2016/2017 :

1. Club Brugge
2. Anderlecht
3. RC Genk
4. AA Gent
5. Standard
6. KV Oostende
7. KV Mechelen
8. Sporting Lokeren
9. Charleroi
10. KV Kortrijk
11. Zulte Waregem
12. Waasland Beveren
13. Moeskroen
14. AS Eupen
15. Westerlo
16. Sint Truiden


Club Brugge
Eindpositie 2015/2016: 1ste
Prognose 2016/2017: 1ste
Opvallende nieuwkomers: Van Rhijn (Ajax), Limbombe (NEC Nijmegen)
Seizoensverwachting: Club Brugge won afgelopen seizoen voor het eerst in 11 jaar weer een landstitel. Van de basisspelers verkocht het enkel rode duivel Thomas Meunier aan PSG. Voor de rest bleef de kern zo goed als intact. Met van Rhijn en Limbombe heeft blauw-zwart wel al 2 serieuze versterkingen beet. Verwacht wordt dat Club Brugge nog serieus zal toeslaan op de transfermarkt. Met Michel Preud'homme heeft Club Brugge een prima coach, hij heeft de afgelopen seizoenen van Club Brugge een hecht blok gemaakt. Blauw-zwart kende een zeer matige voorbereiding, het koos er bewust voor om tegen betere teams te spelen. Club Brugge verloor in de voorbereiding van Roeselare en van PAOK. Tegen Olympiakos en Shakthar Donetsk behaalde het een gelijkspel. Als Preud'homme bij Brugge blijft zal het komend seizoen ook dicht in de buurt van de landstitel komen.


Anderlecht
Eindpositie 2015/2016: 2de
Prognose 2016/2017: 2de
Opvallende nieuwkomers: Hanni (KV Mechelen), De Maio (Genoa)
Seizoensverwachting: RSC Anderlecht heeft 2 mindere jaren achter de rug, de supporters duldden geen extra overgangsjaar meer. Anderlecht zal nog serieuze versterkingen binnenhalen. Paars-wit is bereid om nog ettelijke miljoenen te investeren. Zo is er onder meer verregaande intresse in Nicolas Lombaerts. KV Oostende nam doelman en ex-kapitein Silvio Proto over. Met Sofiane Hanni nam Anderlecht een absolute smaakmaker over van KV Mechelen. De hoofdstedelingen lieten in de voorbereiding goede en ook minder goede dingen zijn, het won onder meer van Heerenveen, maar van Feyenoord en het Franse Red Star kon het niet winnen. Anderlecht zal zich ook graag willen plaatsen voor het kampioenenbal, maar daarvoor moet het in de tweede voorronde van de Champions League wel voorbij de Russische vise-kampioen Rostov. Wij verwachten dat Anderlecht ook dit seizoen zal stranden in de voetsporen van Club Brugge.


RC Genk
Eindpositie 2015/2016: 4de
Prognose 2016/2017: 3de
Opvallende nieuwkomers: Trossard (OH Leuven), Anele (Troyes)
Seizoensverwachting: RC Genk kon vorig seizoen ondanks de gemiste seizoensstart het seizoen toch nog met een positieve noot eindigen. De laatste maanden van de competitie en in Play-off 1 liet de club zien dat ze toch ontzettend goed kunnen voetballen. Vooral in het eigen stadion waren ze moeilijk te verslaan. Trainer Peter Maes is de perfecte begeleider voor jonge talenten zoals Bailey, Ndidi en Trossard. Grote transfers zijn er tot op heden nog niet gebeurd, maar RC Genk zal met zo goed als dezelfde kern aan het nieuwe seizoen beginnen. RC Genk kon zich vorige week plaatsen voor de volgende ronde van de Europa League ten koste van het Macedonische Buducnost. Komende week nemen de Limburgers het op tegen het Ierse Cork City. Wij verwachten dat RC Genk de positieve zaken van vorig seizoen zal meenemen en nog zal verbeteren dit seizoen.

AA Gent
Eindpositie 2015/2016: 3de
Prognose 2016/2017: 4de
Opvallende nieuwkomers: Perbet (Basaksehir), Ndongala (Charleroi), Puljic (Dinamo Boekarest)
Seizoensverwachting: AA Gent verloor doelman Sels aan Newcastle United, dit is toch wel een serieuze aderlating. Met Sels verliest AA Gent één van de meest talentvolle huidige Belgische doelmannen. Qua inkomende transfers is de meest opmekerlijke die van Jermey Perbet, Perbet is al verschillende malen topschutter geworden in de Belgische hoogste afdeling. Gent lijkt niet sterker te zijn dan vorig seizoen en het zal dan ook afwachten worden of ze hun plaats in de top-3 kunnen handhaven.


Standard Luik
Eindpositie 2015/2016: 7de
Prognose 2016/2017: 5de
Opvallende nieuwkomers: Gillet (Catania), Cissé (KV Mechelen)
Seizoensverwachting: Als Standard hun goede vorm weer kan terugvinden dan kan het van elk team winnen in België. Hun voorlinie barst van het talent met spelers zoals Emilson, Dompé en Dossevi. Met Yannick Ferrera beschikt standard over een erg jonge coach die al heel wat bereikt heeft in het Belgische voetbal, hij lijkt de juiste man op de juiste plaats te zijn om het beste uit deze talentvolle kern te halen. Als Standard nog 1 à 2 echte versterkingen kan halen in de verdediging kunnen ze het ver schoppen dit seizoen. Standard verloor een week voor de competitiestart de Belgische supercup tegen kampioen Club Brugge, in het Jan Breydelstadion werd het 2-1.

KV Oostende
Eindpositie 2015/2016: 5de
Prognose 2016/2017: 6de
Opvallende nieuwkomers: Proto (Anderlecht), Bossaerts (Manchester City)
Seizoensverwachting: KV Oostende was de grote verrassing van vorig seizoen. De club van miljardair Marc Coucke heeft hun goudhaantje Jordan Lukaku (broer van...) verkocht voor ettelijke miljoenen aan het Italiaanse Lazio Roma. Hiermee wordt Lukaku de duurste uitgaande transfer ooit voor KV Oostende. Bij de kustboys wil m’n voornamelijk bevestigen en zich opnieuw plaatsen voor Play-off 1. Met doelman Silvio Proto heeft het in ieder geval een sterke doelman binnen gehaald. Van alle eerste klasse teams kende KV Oostende misschien wel de beste voorbereiding. Oostende speelde 9 oefenwedstrijden en verloor geen enkele keer, het won onder meer van het Duitse Hoffenheim, van Antwerp FC en van Vitesse. Tegen het Franse Lille speelde het gelijk.


KV Mechelen
Eindpositie 2015/2016: 10de
Prognose 2016/2017: 7de
Opvallende nieuwkomers: Schouterden (Westerlo), Croizet (OHL), Filipovic (Maribor)
Seizoensverwachting: KV Mechelen dat na een lange tijd van verbouwingen eindelijk kan aantreden in hun vernieuwde (en groter) stadion begint met veel goede moed aan het nieuwe seizoen. De cub wil zich eindelijk eens plaatsen voor Play-off 1. Gemakkellijk zal dat niet worden in ieder geval. Malinois verloor sterkhouder Hanni aan Anderlecht en Cissé aan Standard. Deze twee spelers zullen gemist worden. In hun plaats komen Schouterden, Crozet en Filipovic. Het zal afwachten worden maar KV Mechelen zal zich volgens ons ook dit seizoen (net) niet plaatsen voor Play-off 1.


Sporting Lokeren
Eindpositie 2015/2016: 11de
Prognose 2016/2017: 8ste
Opvallende nieuwkomers: De Sutter (Bursaspor), Jambor (Belupo), Skulason (Odense)
Seizoensverwachting: Sporting Lokeren heeft best wel een sterke kern. Met Tom de Sutter en de Ijslandse EK-ganger Skulason krijgt het in ieder geval heel wat ervaring bij. Gaat trainer Leekens het seizoen afmaken bij Lokeren? Leekens is niet de coach die lang bij een club blijft. Het zal afwachten blijven. Lokeren heeft heel wat potentieel om mooie resultaten te behalen maar wij twijfelen eraan of de mayonaise wel zal pakken. Het kende in ieder geval een twijfelachtige voorbereiding op het nieuwe seizoen, van Newcastle United en het Russische Samara werd er verloren.

Sporting Charleroi
Eindpositie 2015/2016: 8ste
Prognose 2016/2017: 9de
Opvallende nieuwkomers: Bakar (Montpellier), Zajkov (Rennes)
Seizoensverwachting: Bij Charleroi is het voorlopig afwachten, indien ze de ambities hebben om een plek te bemachtigen bij de eerste 6 dan moeten er nog enkele gerichte transfers bijkomen. Bij Charleroi zien ze zowel huurling Jeremy Perbet als Ndongala naar AA Gent vertrekken. Qua inkomende transfers blijft het voorlopig nog windstil. Indien er geen versterkingen meer zullen bijkomen zullen de Henegouwers een moeilijk seizoen tegemoet gaan. De zebra’s kenden een erg slechte voorbereiding, er werd onder meer verloren van Cercle Brugge en van Union, die beiden een reeks lager spelen. De ambitie bij Charleroi ligt net zoals de voorbijgaande jaren in Play-off 1. Maar dit lijkt niet aan de orde te zijn, er is gewoon te weinig kwaliteit op dit moment.

KV Kortrijk
Eindpositie 2015/2016: 9de
Prognose 2016/2017: 10de
Opvallende nieuwkomers: Kaminski (Anderlecht), Metanire (FC Metz), Joazinho (Brage), Saadi (Cardiff)
Seizoensverwachting: Om het hoofd boven water te houden moet KV Kortrijk elk seizoen enkele hun betere spelers verkopen, zo ook dit seizoen. Tomasevic, Marusic en Chanot verlieten de club en het blijft afwachten of hun vervangers dezelfde kwaliteiten hebben. KV Kortrijk speelde een hele reeks oefenwedstrijden, weliswaar niet tegen de sterkste teams maar het wist geen enkele wedstrijd te verliezen. Er werd onder meer gewonnen tegen het Russische Samara en tegen FC Antwerp. KV Kortrijk zal zich net zoals de voorafgaande seizoenen eenvoudig weten te redden in de Belgische eerste klasse. Maar of het een rol van betekenis zal kunnen spelen tegen de topploegen blijft afwachten.

Zulte Waregem
Eindpositie 2015/2016: 6de
Prognose 2016/2017: 11de
Opvallende nieuwkomers: De Fauw (Club Brugge), Hamalainen (RC Genk), Derijck (ADO Den Haag), Naessens (KV Mechelen), Vetokele (Charlton), Coopman (Club Brugge)
Seizoensverwachting: Zulte Waregem dat zich al ettelijke malen kon plaatsen voor Play-off 1 heeft zich serieus ingekocht met enkele ervaren spelers. Vooral de verdediging van Zulte Waregem lijkt (op papier) ijzersterk te zijn. Maar wij vragen ons af of er genoeg creatieve kwaliteiten aanwezig zijn. Enkel een goede verdediging is niet genoeg om mee te strijden voor de knikkers. Wil Essevee enkele plaatsen hoger mikken dan kan het nog wel enkele creatieve spelers gebruiken. Zulte Waregem kende 1 absolute uitschieter in hun oefencampagne, er werd met 5-1 gewonnen van Eredivisieteam NEC Nijmegen.

Waasland Beveren
Eindpositie 2015/2016: 12de
Prognose 2016/2017: 12de
Opvallende nieuwkomers: Cools (Westerlo), De Schutter (KV Oostende ), Orye (Patro Eisden), Camacho (Sedan), Ampomah (KV Mechelen), Cerigioni (OH Leuven)
Seizoensverwachting: Voor Waasland Beveren zal er veel vanaf hangen of hun goudhaantje Steven Langil zal blijven of niet. Er is verregaande interesse van verschillende teams, maar tot een transfer kwam het nog niet. Net zoals de voorgaande jaren zijn de Waaslanders erg actief geweest op de transfermarkt, ze kochten en verkochten bijna een volledig nieuw team. Maar of dit een goede manier is om dit jaar na jaar te doen durven we serieus in vraag te stellen. Coach Stijn Vreven heeft een erg jong team te kneden, de gemiddelde leeftijd bij Beveren is slechts 22.6 jaar. Er is kwaliteit genoeg bijgekomen om dit seizoen niet in de problemen te geraken. Volgens ons zal Waasland Beveren zich ook dit seizoen handhaven in eerste klasse. Het verloor in de oefencampagne slechts met het kleinste verschil van Lille en Lens.

Moeskroen Péruwelz
Eindpositie 2015/2016: 14de
Prognose 2016/2017: 13de
Opvallende nieuwkomers: Hodzic (BSK Zmaj Blato), Simic (AC Milan)
Seizoensverwachting: Het Henegouwse Moeskroen Péruwelz speelt sinds 2 seizoenen weer in de hoogste klasse van het Belgische voetbal. De club moest de afgelopen 2 seizoenen telkens knokken tot het einde om zich te kunnen handhaven. De verwachtingen zijn dat het ook dit seizoen moeilijk zal worden. Buiten de van AC Milaan gehuurde Simic en de jonge (onbekende) doelman Hodzic is de nodige versterking tot op heden uitgebleven. Er is veel veranderd de afgelopen weken/maanden in Moeskroen. De technische staf werd vervangen, er is een nieuwe technische directeur aangesteld en ook van voorzitter werd er veranderd. Moeskroen lijkt volop de kaart van de jeugd te gaan trekken en dit kunnen we alleen maar beamen. Maar op het hoogte niveau missen ze wat maturiteit. De fusieclub is nog ongeslagen in de voorbereiding, maar de eerlijkheid gebied ons wel om erbij te vertellen dat de club enkel tegen lager geklasseerde teams heeft gespeeld.

AS Eupen
Eindpositie 2015/2016: 2de in 2de klasse
Prognose 2016/2017: 14de
Opvallende nieuwkomers: Sylla (Espanyol), Biersard (Patro Eisden), Diallo (Valencia)
Seizoensverwachting: WS Brussels, de (op papier) kampioen in 2de klasse kreeg in beroep geen licentie voor de Jupiler Pro League, hierdoor mag AS Eupen weer proeven van eerste klasse voetbal. De Duits/Belgische ploeg met heel wat Spaanse invloeden start met veel ambitie aan het nieuwe seizoen. De sterspeler van het team is Luis Garcia, verder zijn er ook heel veel jongens die ervaring hebben in de Spaanse 2de en 3de klasse. In België is er weinig ruimte om te voetballen, en de vraag die wij ons stellen is of deze jongens kwaliteiten genoeg hebben om een goed blok neer te zetten. De aanvallende kwaliteiten zijn meer dan aanwezig. Voor de verdediging stellen wij ons wel de nodige vragen. Kunnen de weinig ervaren verdedigers van AS Eupen een meerwaarde bieden in de Belgische Jupiler Pro League? Wij verwachten dat Eupen zich op het nippertje zal plaatsen voor een verlengd verblijf in de JPL. Eupen speelde weinig oefenwedstrijden in de aanloop naar dit nieuwe seizoen, het verloor van Malage en Aachen, terwijl het wel kon winnen van Lommel United.

Westerlo
Eindpositie 2015/2016: 15de
Prognose 2016/2017: 15de
Opvallende nieuwkomers: Manias (PAS Giannina) en Junior Randal (Braga)
Seizoensverwachting: Westerlo, de sympathieke club uit de Antwerpse kempen werd onlangs overgenomen door Soudal De club kon zich vorig seizoen op het nippertje en dankzij een ongeziene remonte handhaven in de Jupiler Pro League. Met Cools, Schouterden en Gounongbe verloor het enkele sterke pionnen. Vooral die laatste zal een enorme aderlating zijn. Met zijn doelpunten zorgde Gounongbe in zijn eentje voor het behoud van de Kemphanen. In hun plaats kwamen enkele (onbekende) buitenlanders. Maar Vic Swerts, de nieuwe sterke man heeft al aangegeven dat er nog versterkingen zullen aankomen, dit zal broodnodig zijn. Wij verwachten dat Westerlo ook dit seizoen op de voorlaatste plaats zal eindigen en op het nippertje de degradatie zal vermijden. Trainer Bob Peeters kreeg Westerlo in de oefenwedstrijden nog niet op de rails, Westerlo kon geen enkele keer winnen, zelfs niet tegen enkele langer geklasseerde teams.


Sint Truiden
Eindpositie 2015/2016: 13de
Prognose 2016/2017: 16de
Opvallende nieuwkomers: De Petter (KV Mechelen), Ryckaert (Gent), Peeters (MVV), Pirard (Standard)
Seizoensverwachting: De competitiestart vorig seizoen van Sint Truiden was meer dan aardig. In de winterperiode werden Edmilson, Schoofs en Dompé verkocht en hierdoor kon STVV na de winterstop geen vuist meer maken, meer nog Sint Truiden kon amper nog winnen in de terugronde. Sint Truiden kocht en verkocht een hele resem aan spelers. De spelers die het meest in het oog springt is Steven De Petter, hij wordt een belangrijke pion dit seizoen. Onder leiding van de nieuwe trainer Ivan Leko kocht de club verschillende onbekende buitenlandse spelers aan. Het lijkt wat koffiedik kijken of deze spelers Sint Truiden naar het behoud kunnen loodsen. Voetbalwedden denkt in ieder geval van niet. Wij verwachten dat Sint Truiden als rode lantaarn zal eindigen dit seizoen.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar sackesyn
Country flagsackesyn in 26-07-2016 19:37 Voetbal
in 26-07-2016 19:37 Voetbal
26 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Standard Luik best of Wallonië (Charleroi, Eupen, Moeskroen)? @1,40
0 Vind ik leuk's
Dankuwel voor de mooie voorbeschouwingen van de teams. Ik ga proberen het seizoen intensief te gaan volgen.

0 Vind ik leuk's
Zeer leerrijk verslag.
Ik ben het in grote lijn wel me je eens al denk ik dat zulte waregem het wel beter gaat doen dan de 11de plaats.
0 Vind ik leuk's
Ik zal elke speeldag 10 euro inzetten op de 8 wedstrijden uit de Belgische competitie:
Mijn prono voor speeldag 1:
Club Brugge, Anderlecht, Lokeren, Zulte Waregem, Charleroi, Standard, AA Gent, KV Oostende of X.
(Ik speel 5 voudig 56x0,1€ / 6 voudig 28x0,1€ / 7 voudig 8x0,1€ / 8 voudig 1x0,8 euro)
(In totaal 10 euro ingezet en maximale winst (bij alle 8 juist) bedraagt 631,63 euro)
0 Vind ik leuk's
KV Mechelen - Club Brugge -> over 2,50 @ 1,78
Mouscron - Anderlecht -> 1X @ 1,86
St. Truiden - Lokeren -> Lokeren DNB @ 1.98

Gaan mijn picks zijn voor de eerste ronde


Edit:
Waregem - Eupen -> over 2,5 @ 1.79
Charleroi - Waasland-Beveren -> Waasland-Beveren + 1,25 @ 1,63

Voor morgen combo: Westerlo + 1.50 / Genk 1X / Gent X2 @ 2,11
0 Vind ik leuk's
Money, Pussy, Alcohol.. I Had A Dream, I Had It All
Voor vandaag:

Genk oostende: btts of O1,5 (meer safe)
kortrijk gent: gent winst of dnB
westerlo standard: standard winst of dnb.

0 Vind ik leuk's
belgium17:
Ik zal elke speeldag 10 euro inzetten op de 8 wedstrijden uit de Belgische competitie:
Mijn prono voor speeldag 1:
Club Brugge, Anderlecht, Lokeren, Zulte Waregem, Charleroi, Standard, AA Gent, KV Oostende of X.
(Ik speel 5 voudig 56x0,1€ / 6 voudig 28x0,1€ / 7 voudig 8x0,1€ / 8 voudig 1x0,8 euro)
(In totaal 10 euro ingezet en maximale winst (bij alle 8 juist) bedraagt 631,63 euro)


Vrijdag en zaterdag 4 op 5
Club Brugge, Anderlecht, Zulte Waregem, Charleroi JUIST
Lokeren MIS

Vandaag nog 3 tegaan.
0 Vind ik leuk's
belgium17:
belgium17:
Ik zal elke speeldag 10 euro inzetten op de 8 wedstrijden uit de Belgische competitie:
Mijn prono voor speeldag 1:
Club Brugge, Anderlecht, Lokeren, Zulte Waregem, Charleroi, Standard, AA Gent, KV Oostende of X.
(Ik speel 5 voudig 56x0,1€ / 6 voudig 28x0,1€ / 7 voudig 8x0,1€ / 8 voudig 1x0,8 euro)
(In totaal 10 euro ingezet en maximale winst (bij alle 8 juist) bedraagt 631,63 euro)


Vrijdag en zaterdag 4 op 5
Club Brugge, Anderlecht, Zulte Waregem, Charleroi JUIST
Lokeren MIS

Vandaag nog 3 tegaan.


Zondag liep alles mis, geen van de 3 partijen goed.
Dit weekend slechts een 4 op 8.
10 euro ingezet en 0 euro terug.
Volgend weekend beter.
0 Vind ik leuk's
Oostende - Club Brugge -> over 2,50 @ 1,71
0 Vind ik leuk's
Money, Pussy, Alcohol.. I Had A Dream, I Had It All
14.08. 18:00 Club Brugge KV Lokeren

Pak Handicap (0-2) - Club Brugge (4.60)
0 Vind ik leuk's
Top sport voorspellingen tips --->>> http://weddokter.be

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.