Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Nederlandse Eredivisie 2014-2015

het voetbal in eigen land gaan we in het nieuwe seizoen natuurlijk weer nauwgezet volgen. De Nederlandse Eredivisie zal ook dit seizoen weer bol staan van de spanning! Wie pakt de kampioensschaal? Wie moet vrezen voor degradatie?



Ajax
Eindpositie 2013/2014: 1
Opvallende nieuwkomers: Milik (Bayer Leverkusen), Viergever (AZ), Zivkovic (FC Groningen). Muric (Dinamo Zagreb)
Seizoensverwachting: Ajax raakte aanvoerder De Jong kwijt aan Newcastle United, maar wist haar belangrijkste spil voor de club te behouden. Ik doel hier natuurlijk op trainer Frank de Boer, die met 4 landstitels in amper 3,5 jaar heeft bewezen minstens net zo'n grote gouden pik te hebben als Louis van Gaal. De Amsterdammers zijn ook dit jaar weer de grote favoriet voor het landskampioenschap.
Wedtip: Ajax wordt landskampioen @2.00 (Unibet)

Feyenoord
Eindpositie 2013/2014: 2
Opvallende nieuwkomers: Boulahrouz (Brondby), Hahn (FC Dordrecht)
Seizoensverwachting: Met het vertrek van Pelle (Southampton), Martins Indi (FC Porto), Janmaat (Newcastle United) en trainer Koeman (Southampton) heeft Feyenoord veel kwaliteit ingeleverd. Ook De Vrij lijkt voorlopig zijn laatste wedstrijd in het shirt van de Rotterdammers te hebben gespeeld. Aan nieuwe manager Rutten de schone taak om een nieuwe ploeg op te bouwen. De penningmeester zal ongetwijfeld in zijn handen zitten te wrijven, maar als de Rotterdammers niet verder investeren verwacht ik een moeizaam seizoen.
Wedtip: -

FC Twente
Eindpositie 2013/2014: 3
Opvallende nieuwkomers: Lachman (FC Zwolle)
Seizoensverwachting: FC Twente raakte met de Serviër Tadic (Southampton) haar sterspeler kwijt en haalde daar tot dusverre nog niets voor terug. Voorzitter Munsterman zal de portemonnee moeten trekken, anders voorspel ik een zwaar seizoen voor de Tukkers.
Wedtip: -

PSV
Eindpositie 2013/2014: 4
Opvallende nieuwkomers: De Jong (Borussia Mönchengladbach), Pasveer (Heracles Almelo)
Seizoensverwachting: PSV kende, met een piepjonge selectie, een erg matig seizoen. De stormachtige ontwikkeling van Depay en Arias was feitelijk de enige lichtpuntje in Eindhoven. Locadia kon in de punt van de aanval niet overtuigen, waardoor de club Luuk de Jong als eerste spits naar het Philips Stadion haalde. Omdat Locadia zich nu waarschijnlijk moet schikken met een rol op het tweede plan zie ik 2 interessante seizoensweddenschappen.
Wedtips: Depay scoort meer dan Locadia @1.96 (Betsson), Castaignos scoort meer dan Locadia @1.76 (Betsson)

SC Heerenveen
Eindpositie 2013/2014: 5
Opvallende nieuwkomers: Buijs (NAC Breda), Thorsby (Stabaek)
Seizoensverwachting: Topschutter Finnbogason werd voor een flinke zak geld verkocht aan het Spaanse Real Sociedad, maar een echte vervanger werd er tot dusverre niet gehaald. Manager Lodeweges, die de naar AZ vertrokken Van Basten opvolgt, gokt waarschijnlijk op het 'tor instinct' van Uth. Kan de jonge Duitser in de voetsporen van de succesvolle Finnbogason treden?
Wedtip: -

Vitesse
Eindpositie 2013/2014: 6
Opvallende nieuwkomers: Kruiswijk (SC Heerenveen), Oliynyk (Dnjepr Dnjepropetrovsk), Wallace (Chelsea)
Seizoensverwachting: Vitesse leek vorig seizoen een gooi naar de landstitel te doen, maar het elftal van trainer Bosz zakte na de winterstop als een kaartenhuis in elkaar. Wat mogen we dit jaar van de club uit Arnhem verwachten? Zoals de zaken er nu voor staan lijkt een plek in de top 8 het hoogst haalbare, maar wellicht mag Vitesse straks weer (tijdelijk) beschikken over een karrenvracht Chelsea-afdankertjes.
Wedtip: -

FC Groningen
Eindpositie 2013/2014: 7
Opvallende nieuwkomers: Hoesen (Ajax), Padt (AA Gent), Islamovic (Fulham), Antonia (Go Ahead Eagles)
Seizoensverwachting: Met Zivkovic (Ajax) Kirm (nog niet bekend) en Bizot (Racing Genk) raakte FC Groningen diverse sterkhouders kwijt, maar daar zijn degelijke vervangers voor in de plaats gekomen. Een ticket voor de play-offs moet ook dit seizoen mogelijk zijn.
Wedtip: FC Groningen eindigt in de top 8 @1.50 (Unibet)

AZ
Eindpositie 2013/2014: 8
Opvallende nieuwkomers: Hupperts (Roda JC), Tankovic (Fulham), Rochet (Danubio)
Seizoensverwachting: AZ zou wel eens een van de verrassingen van dit seizoen kunnen worden. De Alkmaarders wisten WK-ganger Johannsson (vorig seizoen goed voor 17 treffers) binnenboord te houden en hebben met vleugelspits Hupperts een prima vervanger voor de vertrokken Beerens in huis gehaald. De aanvallende speelwijze van nieuwe trainer Van Basten, die de vertrokken Advocaat opvolgt, zou wel eens haar vruchten af kunnen werpen.
Wedtip: Kroont Johannson zich dit seizoen tot topscorer van de Eredivisie? Is bij odds van boven de 7.00 zeker het proberen waard!

ADO Den Haag
Eindpositie 2013/2014: 9
Opvallende nieuwkomers: Houtkoop (Go Ahead Eagles), Kristensen (FC Kopenhagen), Hansen (FC Nordsjaelland)
Seizoensverwachting: ADO Den Haag werd onlangs overgenomen door een kapitaalkrachtig Chinees sportbedrijf, maar tot grote transfers heeft dat nog niet geleid in de hofstad. Als de zaken zo blijven denk ik dat een plek in de middenmoot opnieuw het hoogst haalbare is voor de geelgroenen.
Wedtip: -

FC Utrecht
Eindpositie 2013/2014: 10
Opvallende nieuwkomers: Kali (Roda JC), Kum (SC Heerenveen), Leeuwin (Cambuur Leeuwarden), Barazite (AS Monaco)
Seizoensverwachting: Met Bulthuis (Nürnberg), De Ridder (FC Kopenhagen) en Mulenga (nog niet bekend) raakte FC Utrecht diverse sleutelspelers kwijt, maar daar heeft de club uit de Domstad goed op geanticipeerd. Ik verwacht dat het elftal van Alflen, die Wouters opvolgt als nieuwe trainer, opnieuw in de middenmoot zal eindigen.
Wedtip: -

PEC Zwolle
Eindpositie 2013/2014: 11
Opvallende nieuwkomers: Rienstra (Heracles Almelo), Ioannidis (Olympiakos)
Seizoensverwachting: PEC Zwolle kende onder trainer Jans een uitstekend seizoen en wist dat zelfs met een prijs te bekronen door in de bekerfinale Ajax met maar liefst 5-1 af te drogen. Succes heeft echter ook een keerzijde, want met Klich (VfL Wolfsburg), Fernandes (Feyenoord), Lachman (FC Twente) en Benson (Sheriff Tiraspol) diverse smaakmakers vertrekken. Ik verwacht dat de Zwollenaren zo rond de 13e plaats zullen eindigen.
Wedtip: -

Cambuur Leeuwarden
Eindpositie 2013/2014: 12
Opvallende nieuwkomers: Reijnen (AZ), Narsingh (PEC Zwolle), Meleg (Ajax)
Seizoensverwachting: De Friezen waren vorig seizoen degradatiekandidaat nummer een, maar wisten vriend en vijand te verrassen door op de 12e plek te eindigen. Trainer Lodeweges is inmiddels vertrokken naar aartsrivaal SC Heerenveen, maar ik denk dat ook opvolger De Jong in staat is de geelhemden buiten de degradatiezone te houden.
Wedtip: -

Go Ahead Eagles
Eindpositie 2013/2014: 13
Opvallende nieuwkomers: Wijnaldum (FC Groningen), Van Ooijen (PSV), Van der Hart (Ajax)
Seizoensverwachting: Ook Go Ahead Eagles deed het vorig seizoen als promovendus meer dan prima. Toch denk ik dat de club uit Deventer een moeilijk seizoen tegemoet gaat. Met het vertrek van Antonia, Falkenburg en Kolder levert het maar liefst 25 van de in totaal 45 gescoorde doelpunten van vorig seizoen in. Daarnaast is ook de Deense doelman Andersen huiswaarts gekeerd.
Wedtip: Go Ahead Eagles eindigt bij de onderste 3 @3.00 (Unibet)

Heracles Almelo
Eindpositie 2013/2014: 14
Opvallende nieuwkomers: Zomer (SC Heerenveen), Fledderus (Roda JC), Sibum (Waasland-Beveren)
Seizoensverwachting: Heracles Almelo kende een matig jaar. Van de voorlopige aankopen krijg ik het niet warm. Ik verwacht wederom een anoniem seizoen in het rechterrijtje.
Wedtip: -

NAC Breda
Eindpositie 2013/2014: 15
Opvallende nieuwkomers: Falkenburg (Go Ahead Eagles), De Kamps (SC Heerenveen), Boateng (AC Milan)
Seizoensverwachting: NAC Breda wist afgelopen seizoen ternauwernood aan de nacompetitie te ontsnappen. Ook dit seizoen vrees ik dat de geelzwarten het moeilijk gaan krijgen. Falkenburg en De Kamps zijn op zich aardige aankopen, maar met het vertrek van clubtopscorer Poepon (ADO Den Haag) en sterkhouder Kwakman (Bidvest Wits) levert de ploeg veel kwaliteit in. Deelname aan de nacompetitie is zomaar een nachtmerrie die waarheid zou kunnen worden. Of kan Boateng zich tot de nieuwe 'Bomber van Breda' kronen?
Wedtip: NAC Breda eindigt bij de onderste 3 @4.50 (Unibet)

Willem II
Eindpositie 2013/2014: -
Opvallende nieuwkomers: Lamprou (Feyenoord), Sporkslede (Ajax)
Seizoensverwachting: Ik ben benieuwd hoeveel grappen Van der Gijp dit seizoen over Lamprou gaat maken. Het is een goede zaak dat de Tricolores na een afwezigheid van een jaar weer terug zijn op het hoogste niveau, maar het moge duidelijk zijn dat de club uit Tilburg alle zeilen bij zal moeten zetten om degradatie te ontlopen.
Wedtip: -

FC Dordrecht
Eindpositie 2013/2014: -
Opvallende nieuwkomers: Hamdaoui (Vitesse), Lieder (RKC Waalwijk), Troost-Ekong (FC Groningen)
Seizoensverwachting: Wat succestrainer Van den Ham afgelopen seizoen bij FC Dordrecht heeft gepresteerd mag je gerust een prestatie van wereldformaat noemen. Met een minimaal budget gaven De Schapenkoppen in de nacompetitie hun tegenstanders het nakijken. Van der Ham is inmiddels echter vertrokken, maar met Brands lijkt de ploeg een goede vervanger te hebben gehaald. FC Dordrecht heeft dit seizoen niets te verliezen en kan dus vrijuit spelen. Ik geloof wel in een stunt en denk dat De Schapenkoppen de nacompetitie kunnen ontlopen.
Wedtip: -

Excelsior
Eindpositie 2013/2014: -
Opvallende nieuwkomers: Janga (Willem II), Steenvoorden (Feyenoord), Kalisse (Targu Mures)
Seizoensverwachting: Excelsior wist eveneens via de nacompetitie promotie af te dwingen. Ik verwacht echter weinig van de rentree van de Rotterdammers op het hoogste niveau, die in mijn ogen al blij zouden mogen zijn als ze niet rechtstreeks degraderen.
Wedtip: -
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 18-07-2014 11:53 Voetbal
in 18-07-2014 11:53 Voetbal
70 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Hahahah pas ff je Wedtip aan bij Twente
0 Vind ik leuk's
.
Enschede ligt praktisch in Duitsland toch. (y)
0 Vind ik leuk's
We rekenen het goed :d

Prima voorbeschouwing'kje zo :)
0 Vind ik leuk's
Hehe, aangepast! Mijn oprechte excuses aan alle Tukkers op VW!
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Ik schat NAC in deze competitie wel hoger in hoor! Paar leuke versterkingen erbij
0 Vind ik leuk's
.
Schat NAC ook hoger in dan Excelsior, Willem II, Go Ahead, Dordrecht, Cambuur en Ado.
0 Vind ik leuk's
thyvadon:
Schat NAC ook hoger in dan Excelsior, Willem II, Go Ahead, Dordrecht, Cambuur en Ado.


Nac blijft idd wel in de Eredivisie.
Tim Borven wordt topscoorder
PSV wordt kampioen
Peter Bosz wordt als eerste ontslagen
0 Vind ik leuk's
Boateng van AC Milan naar NAC??
0 Vind ik leuk's
ljhaitsma:
Boateng van AC Milan naar NAC??


Kingsley Boateng, is een jeugd speler.
0 Vind ik leuk's
PSV scoort meeste doelpunten @3.50, wat zeggen jullie daarvan?
Twente en Feyenoord zijn hun belangrijkste goalverzorgers kwijt in Pelle en Tadic en Heerenveen is Finnbogason ook kwijt. Ajax is ook de jong kwijt, al had Ajax niet echt een echte topscorer. Als Depay blijft zie ik PSV echter wel de meeste doelpunten maken nu De jong zal spelen ipv matavz en locadia die 10 schoten nodig hebben voor een goal.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.