Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Nederlandse Eredivisie 2018/2019

Het nieuwe Eredivisieseizoen staat op het punt van beginnen. Ajax heeft met de vele investeringen duidelijk gemaakt na vier jaar de titel weer eens naar Amsterdam te willen halen. PSV en Feyenoord, de kampioenen van de voorbije twee seizoenen, zullen hier een stokje voor willen steken. De strijd om Europees voetbal is altijd een spannende, net als de strijd onderin, die om lijfsbehoud. Met Fortuna Sittard, De Graafschap en FC Emmen zijn er liefst drie nieuwkomers. Wat kunnen zij in de Eredivisie? 



PSV

Eindpositie 2017/2018: 1


Opvallende nieuwkomers: Angelino (NAC Breda), Denzel Dumfries (SC Heerenveen)


Seizoensverwachting: PSV pakte vorig seizoen, ondanks het feit dat het spel lang niet altijd geweldig was, een hoop punten. Op de landstitel viel niet zo veel af te dingen. Trainer Phillip Cocu zei ‘adieu’ en vertrok voor een lucratief avontuur naar Istanbul. De beide backs, Santiago Arias en Joshua Brenet, vertrokken eveneens. Voor hen haalde PSV Angelino en Denzel Dumfries. Belangrijk voor de Eindhovenaren is dat Hirving Lozano nog altijd PSV’er is. Als de ploeg serieus mee wil doen om de landstitel, dan is zijn aanblijven wel van cruciaal belang.


Prognose: - 



Ajax

Eindpositie 2017/2018: 2


Opvallende nieuwkomers: Daley Blind (Manchester United) , Dusan Tadic (Southampton), Zakaria Labyad (FC Utrecht)


Seizoensverwachting: Tot groot chagrijn van iedereen die Ajax een warm hart toedraagt, bleef de club ook vorig jaar weer zonder prijzen. Het puntenaantal (79) was een kampioen waardig, alleen had men de pech dat PSV weinig liet liggen. In de zomerstop zijn er met Daley Blind en Dusan Tadic twee toppers aangetrokken. Op Justin Kluivert na zijn er geen belangrijke spelers vertrokken. In de CL-kwalificatiewedstrijden tegen Sturm Graz presenteerde Ajax zich bijzonder gretig. Als de club geen spelers kwijtraakt in de resterende transferperiode, dan is Ajax voor mij de grote favoriet voor de landstitel.


Prognose: Ajax wordt kampioen @2,05 (Netbet)          



AZ

Eindpositie 2017/2018: 3


Opvallende nieuwkomers: Björn Johnsen (ADO), Dorin Rotariu (Club Brugge), Marko Vejinovic (Feyenoord)


Seizoensverwachting: AZ presteerde vorig seizoen absoluut uitstekend. De ploeg pakte liefst 71 punten, waarmee men nog boven Feyenoord wist te eindigen. De bekerfinale ging voor AZ tegen de Rotterdammers wel jammerlijk verloren. Alireza Jahanbakhsh (Brighton) en Wout Weghorst (VfL Wolfsburg) maakten deze zomer miljoenentransfers. Het gat dat zij achter hebben gelaten kan wel eens groot blijken te zijn. In de EL-wedstrijden tegen Kairat Almaty kwam AZ zeer armoedig voor de dag. Johnsen kwam over van ADO, maar of de Noor een speler is die je naar een hoger niveau brengt, vraag ik mij af. De prestatie van vorig jaar zal AZ waarschijnlijk niet evenaren.


Prognose: - 



Feyenoord

Eindpositie 2017/2018: 4


Opvallende nieuwkomers: Jordy Clasie (Southampton), Yassin Ayoub (FC Utrecht), Luis Sinisterra (Once Caldas)


Seizoensverwachting: Feyenoord speelde vorig seizoen in de Eredivisie matig. In tegenstelling tot de andere topclubs leed Feyenoord een hoop puntverlies, alhoewel het einde van de competitie, met acht zeges, wel goed was. Bovendien werd de KNVB-beker gewonnen. Dit jaar is goed begonnen voor de Rotterdammers, met de winst van de Johan Cruijff Schaal. Op transfergebied was het geen bijzondere zomer bij Feyenoord. De grootste winst ligt misschien niet zozeer bij de nieuwkomers, maar bij de belangrijke spelers die vooralsnog nog altijd bij Feyenoord spelen. De selectie oogt ook vrij breed. Het zal lastig worden om Ajax van de titel te houden, maar ik verwacht dat Feyenoord het dichtste in de buurt van de Amsterdammers blijft.


Prognose: - 



FC Utrecht

Eindpositie 2017/2018: 5


Opvallende nieuwkomers: Joris van Overeem (AZ), Simon Gustafson (Feyenoord), Emil Bergström (Rubin Kazan), Leon Guwara (Werder

Bremen)


Seizoensverwachting: Utrecht eindigde vorig seizoen op een verdienstelijke vijfde plaats in de Eredivisie. In de playoffs kon het elftal van trainer Jean-Paul de Jong het niet afmaken, waardoor de Domdstedelingen dit jaar niet Europees zullen spelen. De club zat de voorbije weken en maanden niet stil. Er werden de nodige spelers aangetrokken die directe versterkingen voor Utrecht zijn. Vooral de komst van Emil Bergström lijkt belangrijk te zijn voor de club. Met Labyad en Ayoub vertrokken er wel twee basisspelers. Toch zou Utrecht opnieuw mee moeten kunnen doen in de strijd om Europees voetbal.


Prognose: - 



Vitesse

Eindpositie 2017/2018: 6


Opvallende nieuwkomers: Matus Bero (Trabzonspor), Rasmus Thelander (FC Zürich), Eduardo (Chelsea)


Seizoensverwachting: De club uit Arnhem kende een wisselvallig vorig seizoen. Af en toe speelde de club geweldig voetbal, om dan een week later weer volledig door het ijs te zakken. Met de aanstelling van de internationaal ervaren coach Leonid Slutsky is de hoop dat de ploeg constanter wordt. Zoals altijd de laatste jaren zijn er bij Vitesse ook deze zomer weer een berg mutaties. Zowel huurlingen van Chelsea als gekochte spelers zijn het team komen versterken. Dat maakt dat er voor Eredivisiebegrippen een prima selectie staat. Of zij de top-drie kunnen bedreigen, betwijfel ik wel.


Prognose: - 



ADO Den Haag

Eindpositie 2017/2018: 7


Opvallende nieuwkomers: Yuning Zhang (West Brom), Dion Malone (Qabala)


Seizoensverwachting: ADO Den Haag was een van de teams die vorig seizoen boven zichzelf uitstegen. Onder leiding van trainer Alfons Groenendijk pakten de groengelen verrassend veel punten. Spits Johnsen werd verkocht aan AZ, en de talentvolle Tyronne Ebuehi vertrok transfervrij naar Benfica. Veel geld om nieuwe spelers te halen is er in Den Haag niet. Groenendijk moet het doen met jongens uit de jeugdopleiding en transfervrije spelers. Een herhaling van de prestatie van vorig jaar lijkt met dit elftal onmogelijk. Normaliter eindigt Den Haag ergens in de middenmoot.


Prognose: - 



SC Heerenveen

Eindpositie 2017/2018: 8


Opvallende nieuwkomers: Rodney Kongolo (Manchester City), Sam Lammers (PSV), Sherel Floranus (Sparta)


Seizoensverwachting: Heerenveen speelde een vrij kleurloos vorig seizoen. Europees voetbal werd dan ook niet behaald. Trainer Jurgen Streppel moest het veld ruimen, en als vervanger is Jan Olde Riekerink aangsteld. Dit is niet direct een garantie voor succes, en je kunt je afvragen wat je hier mee opschiet. De verkoop van Dumfries zorgde voor welkome inkomsten. Heerenveen heeft echter een dure huishouding – er kunnen geen grote bedragen worden uitgegeven. De aanwinsten zijn dan ook vooral spelers die alles nog moeten bewijzen. Het zou wel eens een nieuw flets seizoen voor de Friezen kunnen worden.


Prognose: -



PEC Zwolle

Eindpositie 2017/2018: 9


Opvallende nieuwkomers: Vito van Crooij (VVV), Clint Leemans (VVV), Mike van Duinen (Excelsior)


Seizoensverwachting: PEC Zwolle was de absolute revelatie van de eerste helft van het afgelopen voetbaljaar. De club uit Overijssel speelde aantrekkelijk voetbal, dat gekoppeld werd aan goede resultaten. Na de winterstop zette het verval echter in, resulterend in een middenmootplaats. Er is bij PEC het nodige veranderd. Zo vertrokken de belangrijke spelers Youness Mokhtar, Philippe Sandler en Mustafa Saymak. Anders dan andere Eredivisieclub kan PEC wel investeren. Zo zijn er enkele goede nieuwe spelers gekomen. Ik zie PEC wel een goed seizoen afleveren.             


Prognose: -



Heracles Almelo

Eindpositie 2017/2018: 10


Opvallende nieuwkomers: Lennart Czyborra (Schalke 04), Alexander Merkel (Admira Wacker), Yoëll van Nieff (FC Groningen)


Seizoensverwachting: Heracles heeft een redelijk seizoen achter de rug, waarin de club zo ongeveer op de verwachte plaats in de middenmoot eindigde. Ook in Almelo veranderde er deze zomer het nodige. Er is een nieuwe trainer, een Duitser genaamd Frank Wormuth. Hij putte vooral uit zijn netwerk in Duitsland om nieuwe spelers aan te trekken. Het kan succesvol worden, maar de kans op teleurstellingen is ook groot als je voor transfervrije spelers kiest. De verkoop van middenvelder Jamiro Monteiro (FC Metz) zorgde voor een transferplus in de boeken van de club uit Almelo. Ik vind de kracht van Heracles lastig in te schatten.


Prognose: - 



Excelsior

Eindpositie 2017/2018: 11


Opvallende nieuwkomers: Robin van der Meer (FC Utrecht), Thomas Oude Kotte (Vitesse), Jerdy Schouten (Telstar)


Seizoensverwachting: Samen met ADO Den Haag was Excelsior de ploeg die vorig seizoen het meeste boven zichzelf uitsteeg. Met een van de kleinste begrotingen van de competitie eindigden de Kralingers probleemloos in de middenmoot. Het succes heeft wel gevolgen gehad, want de trainer Mitchell van der Gaag plus het halve basiselftal zijn vertrokken. Bruikbare spelers als Milan Massop, Hicham Faik, Khalid Karami en Mike van Duinen zochten hun heil elders. De vervangers lijken van een minder niveau, en de nieuwe trainer Adrie Poldervaart is onervaren. Handhaving is het doel voor Excelsior, en dat zal lastig genoeg worden.


Prognose: Excelsior to finish bottom 3 @2,50 (Unibet) 



FC Groningen

Eindpositie 2017/2018: 12


Opvallende nieuwkomers: Uriel Antuna (Manchester City), Matteo Cassierra (Ajax), Julian Chabot (Sparta)


Seizoensverwachting:

FC Groningen kende een rampzalig vorig seizoen, waarin er zelfs enige tijd moest worden gevreesd voor degradatie. Zover kwam het niet, maar over het hele seizoen hing een deken van negativiteit. De teruglopende publieke belangstelling is een groot probleem voor de FC. De nieuwe coach Danny Buijs heeft de opdracht om met aantrekkelijk voetbal het stadion weer vol te spelen. Ongelimiteerd budget is er zeker niet in Groningen; de nieuwelingen zijn vooral

op huurbasis aangetrokken. Wel werd de speler die in de toekomst veel geld op kan leveren – Ritsu Doan – definitief overgenomen. Het zal bij Groningen beter gaan dan vorig jaar. Als het meezit kan de club onderin het linkerrijtje eindigen.


Prognose: -



Willem II

Eindpositie2017/2018: 13


Opvallende nieuwkomers: Aras Özbiliz (Besiktas), Atakan Akkaynak (Bayer Leverkusen), Pol Llonch (Wisla Krakau)


Seizoensverwachting: Willem II streed vorig seizoen tegen degradatie. Uiteindelijk bleek de selectie sterk genoeg om het Eredivisieschap te behouden. Ook in Tilburg staat er een nieuwe coach voor de groep. Adrie Koster is een capabele trainer, die Willem II goed zal leiden. Het beste nieuws is echter de spelers die (al dan niet op huurbasis) zijn aangetrokken. Die beschikken over kwaliteiten waar Willem II iets mee kan. Als ook de sterspeler van vorig seizoen, Fran Sol, bij de club blijft, heeft Willem II voor de Eredivisie echt een prima elftal.


Prognose: Willem II top-9 @2,50 (888sport) 



NAC Breda

Eindpositie2017/2018: 14


Opvallende nieuwkomers: Mikhail Rosheuvel (Roda JC), Anouar Kali (FC Utrecht), Luka Ilic (Manchester City)


Seizoensverwachting: NAC moest vorig jaar alle zeilen bijzetten om niet te degraderen. Hier slaagde de club in, zonder in de nacompetitie te hoeven spelen. Veel huurlingen van vorig jaar vertrokken weer uit Breda. Ook is er een nieuwe trainer. Mitchell van der Gaag, die goed presteerde bij Excelsior, staat dit seizoen bij NAC voor de groep. Dit lijkt mij een verbetering, aangezien hij het uitstekend deed in Rotterdam. Uit Engeland kwamen nieuwe huurlingen, bij wie je altijd moet afwachten wat ze kunnen bregen. Spelers als Gervane Kastaneer en Mikhail Rosheuvel zijn ook nieuw in Breda. Of je daar daadwerkelijk beter van wordt is de vraag. Toch moet NAC, met de slimme Van der Gaag aan de knoppen, in staat worden geacht om buiten de gevarenzone te blijven. Ook omdat er drie promovendi zijn die lager ingeschaald moeten worden.


Prognose: -



VVV Venlo

Eindpositie 2017/2018: 15


Opvallende nieuwkomers: Peter van Ooijen (Heracles Almelo), Peniel Mlapa (Dynamo Dresden), Christian Kum (Roda JC), Jay-Roy Grot


Seizoensverwachting: De club uit Venlo speelde zich vorig seizoen al vroeg veilig. Daarna nam de ploeg echter wel heel veel gas terug, waardoor men vanuit de middenmoot uiteindelijk afzakte naar plaats vijftien. Vito van Crooij en Clint Leemans vertrokken deze zomer naar PEC Zwolle. Dit lijkt een behoorlijke aderlating voor VVV. De goede doelman Lars Unnerstall tekende bij PSV, maar hij kan voor een seizoen worden gehuurd van de club uit Eindhoven. Van de nieuwelingen ben ik niet heel erg onder de indruk, al was aanvaller Mlapa vroeger wel een talent. Als VVV zich veilig weet te spelen, is dat een prima prestatie.

Prognose: -



Fortuna Sittard

Eindpositie2017/2018: 2 (Eerste Divisie)


Opvallende nieuwkomers: Mark Diemers (De Graafschap), Andrija Novakovich (Reading FC)


Seizoensverwachting: Fortuna Sittard kende vorig jaar tumultueuze momenten, met de maandenlange soap rondom trainer Sunday Oliseh. Uiteindelijk ging het op sportief vlak wel goed, ook onder de nieuwe coach Kevin Hofland. Talent Perr Schuurs is verkocht aan Ajax. De spelers die Fortuna aan heeft getrokken zijn van gemiddelde kwaliteit, al deed spits Andrija Novakovich het vorig jaar goed in het shirt van Telstar. Hij is voor een jaar gehuurd van het Engelse Reading. Handhaving is het seizoensdoel voor de Limburgers. Op dit moment is het moeilijk in te schatten of die doelstelling zal worden gehaald.


Prognose: -



De Graafschap

Eindpositie2017/2018: 4 (Eerste Divisie)


Opvallende nieuwkomers: Ted van de Pavert (PEC Zwolle), Stef Nijland (PEC Zwolle)


Seizoensverwachting: De Graafschap knokte zich vorig seizoen via de playoffs, waarin Telstar en Almere City werden verslagen, naar de Eredivisie. Een groot spelersbudget is er niet in Doetinchem. De club moet het vooral met transfervrije spelers doen. Trainer Henk de Jong heeft in ieder geval de ervaring om een kleine club in de Eredivisie te houden. Dat lukte De Jong eerder met Cambuur Leeuwarden. Het zal komend jaar niet eenvoudig worden, maar de voorbije jaren hebben ons geleerd dat de betere teams uit de Eerste Divisie weinig onderdoen voor de clubs op plaats 12 t/m 18 uit de Eredivisie.


Prognose: -



FC Emmen

Eindpositie2017/2018: 7 (Eerste Divisie)


Opvallende nieuwkomers: Wouter Marinus (PEC Zwolle), Jafar Arias (FC Dordrecht), Caner Cavlan (SC Heerenveen)


Seizoensverwachting: Tegen alle verwachtingen in promoveerde FC Emmen dit voorjaar naar de Eredivisie – voor het eerst in de clubgeschiedenis. In de reguliere competitie was Emmen een subtopper, maar in de playoffs steeg de ploeg boven zichzelf uit. De vraag is wel wat de club met een minibudget in de Eredivisie kan uitrichten. Emmen heeft wel het geluk dat er relatief veel zwakke teams in deze Eredivisie zitten. Bij voorbeeld de mede-promovendi, en ook teams als Excelsior en VVV. Desondanks zou handhaving een fantastische prestatie zijn.


Prognose: -        

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar futre
Country flagfutre in 7-08-2018 17:04 Voetbal
in 7-08-2018 17:04 Voetbal
9 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50


Willem II -- top 9 -- dat is wel wat optimitisch -- er zijn er zeker 6-7 onbedreigd beter -- dus dan moet er veel meezitten, denk ik.......

1 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Vind Willem II ook wel erg optimisch ingeschat. Behalve Sol (die misschien nog wel vertrekt) en Ozbilic zit er niet superveel kwaliteit in de selectie.


Tevens vind ik de quote voor Zwolle boven Heerenveen @4 ook erg hoog. Vorig seizoen was het verschil tussen beide ploegen al erg klein met een voorsprong van 2 punten voor Heerenveen. Heerenveen heeft een aantal sterkhouders verloren met Alireza, Schaars, Dumfries en Veerman. Daartegenover staat eigenlijk alleen de komst van Lammers, wie nog weinig heeft laten zien op eredivisie niveau. Zwolle verloor ook een aantal belangrijke pionnen maar heeft zich uitstekend versterkt met o.a. Leemans, Van Crooij en Van Duinen. Allen hebben vorig jaar aangetoond goed mee te kunnen op eredivisie niveau en derhalve verwacht ik veel van deze aankopen. Kijkend naar bovenstaand verwacht ik dat de verschillen tussen deze 2 ploegen erg klein zullen zijn en geef ik Zwolle zelfs licht de voorkeur in deze H2H. De quote van 4 vind ik dan ook zeer hoog en het spelen waard.

Bericht gewijzigd door domi op vr 10 aug. 2018, 08:58
4 Vind ik leuk's

Excelsior - Ajax // Gelijk // 8.50 @ Betsafe

Ik zie Ajax wel een misstapje maken tegen 'laagvlieger' Excelsior, helemaal na een doordeweekse Champions League wedstrijd (uit tegen Benfica).


FC Groningen - SC Heerenveen // Gelijk // 3.60 @ NordicBet

Verder zie ik Groningen en Heerenveen de punten delen, beiden bakken er weinig van in aanvallend opzicht, scoren dus moeilijk. Misschien een under 2.5 ook interessant.


De Graafschap - PSV Eindhoven // PSV Eindhoven wint -2 @ 2.20 Stanleybet

PSV heeft zoveel scorend vermogen dat de Graafschap echt een lachertje moet zijn. Normaal zou ik deze niet pakken na een europees avontuur door de weeks, maar de wedstrijd was op dinsdag. Een dagje extra rust ivm Ajax.


FC Emmen - NAC Breda // Emmen wint // 2.31 @ Betsafe

Emmen voetbalt niet slecht, hebben een dramatische keeper (jong) en spelen op kunstgras. In eigen huis zie ik ze winnen van NAC. Dan is 2.31 niet slecht.


PEC Zwolle - Willem II // Willem II // 3.67 @ Pinnacle

Klein gokje, low stake. Willem II met spits Frank Sol scoort altijd en overal. De odd van 3,67 durf ik wel aan.


Wat denken jullie van bovenstaande weddenschappen voor komend weekend?

1 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Grappig, deze kwam ik vandaag tegen: https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/eredivisie/


Voor komend weekend zijn dit de voorspellingen:

1 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Ik speel idd Groningen-Heerenveen op Draw en speel Emmen - NAC op Emmen win &bts :)

0 Vind ik leuk's
It is useless to meet revenge with revenge: it will heal nothing.

Waar zijn die percentages op gebaseerd?


Als voorbeeld: FC Groningen heeft dit seizoen nog geen thuiswedstrijd gewonnen. Tegenstander SC Heerenveen heeft nog geen uitwedstrijd verloren. Toch zegt deze calculator dat FC Groningen een hogere winstkans heeft. Imo zou dit in ieder geval in evenwicht moeten zijn.

1 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!
Op do. 8 nov. 2018, 19:38 schreef jeronimo:

Excelsior - Ajax // Gelijk // 8.50 @ Betsafe

Ik zie Ajax wel een misstapje maken tegen 'laagvlieger' Excelsior, helemaal na een doordeweekse Champions League wedstrijd (uit tegen Benfica).


FC Groningen - SC Heerenveen // Gelijk // 3.60 @ NordicBet

Verder zie ik Groningen en Heerenveen de punten delen, beiden bakken er weinig van in aanvallend opzicht, scoren dus moeilijk. Misschien een under 2.5 ook interessant.


De Graafschap - PSV Eindhoven // PSV Eindhoven wint -2 @ 2.20 Stanleybet

PSV heeft zoveel scorend vermogen dat de Graafschap echt een lachertje moet zijn. Normaal zou ik deze niet pakken na een europees avontuur door de weeks, maar de wedstrijd was op dinsdag. Een dagje extra rust ivm Ajax.


FC Emmen - NAC Breda // Emmen wint // 2.31 @ Betsafe

Emmen voetbalt niet slecht, hebben een dramatische keeper (jong) en spelen op kunstgras. In eigen huis zie ik ze winnen van NAC. Dan is 2.31 niet slecht.


PEC Zwolle - Willem II // Willem II // 3.67 @ Pinnacle

Klein gokje, low stake. Willem II met spits Frank Sol scoort altijd en overal. De odd van 3,67 durf ik wel aan.


Wat denken jullie van bovenstaande weddenschappen voor komend weekend?

Hoe kom je erbij dat Heereveen er aanvallend weinig van bakt? Na PSV, Ajax en Heracles de meest scorende ploeg van de Eredivisie...

0 Vind ik leuk's
Op vr. 9 nov. 2018, 20:57 schreef AmazingNinja:

FC Groningen - SC Heerenveen // Gelijk // 3.60 @ NordicBet

Verder zie ik Groningen en Heerenveen de punten delen, beiden bakken er weinig van in aanvallend opzicht, scoren dus moeilijk. Misschien een under 2.5 ook interessant.

Hoe kom je erbij dat Heerenveen er aanvallend weinig van bakt? Na PSV, Ajax en Heracles de meest scorende ploeg van de Eredivisie...

Oeps. Ik denk dat ik een verkeerd tabelletje voor me had. Hoe had ik hier overheen kunnen kijken. Gelukkig heeft Willem 2 met 2-3 gewonnen én heeft Fran Sol weer 2x gescoort. Prima voetballer blijft dat toch.

0 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Voor onze ned vrienden.update van de transfers:sunglasses::blush:


https://www.ad.nl/transfer-talk/transferwinter-overzicht-eredivisie~a17e0078/

0 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.