Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Duitse Bundesliga 2011-2012


Hier bespreken we alles (tips, transfers, blessures, voorspellingen, clubnieuws etc.) voor de Duitse Bundes Liga 2011-2012.
De competitie opent op zaterdag 6 augustus met de volgende wedstrijden:
Werder Bremen v FC Kaiserslautern
Hannover 96 v 1899 Hoffenheim
FSV Mainz 05 v Bayer Leverkusen
VFB Stuttgart v FC Schalke 04
1.FC Köln VFL v Wolfsburg
FC Augsburg v SC Freiburg
Hertha BSC v 1.FC Nürnberg
Bayern München v Borussia Mönchengladbach
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar vonloite
Country flagvonloite in 7-07-2011 11:00 Voetbal
in 7-07-2011 11:00 Voetbal
13 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
1. Borussia Dortmund
De kampioen van het afgelopen seizoen zal het voetbalseizoen dus gaan aftrappen. De club heeft zich relatief rustig gehouden op de transfermarkt. Ivan Perisic is de grootste naam die werd aangetrokken. Hij kwam over van Club Brugge. Dortmund moest wel toezien hoe Real Madrid Nuri Sahin met veel geld wist weg te lokken. Ook Dedê heeft de club verlaten. Hij zal zijn geluk gaan beproeven in de Turkse voetbalcompetitie. De officiële opening van het seizoen is al geweest. Tijdens de Duitse Super Cup werd er na strafschoppen verloren van aartsrivaal Schalke 04.
2. Bayer Leverkusen
Leverkusen wist het afgelopen seizoen op een tweede plaats te eindigen en dat was een uitstekende prestatie. Helemaal intact is het elftal niet gebleven. Sterspeler Arturo Vidal vertrok bijvoorbeeld naar Juventus voor een slordige tien miljoen euro. Wel nam het André Schürrle over van Mainz en kocht het Ömer Toprak bij SC Freiburg weg. Het transferbedrag lag voor beide personen rond de tien miljoen euro.
3. Bayern München
Onder leiding van Louis van Gaal en Andries Jonker eindigde Bayern het afgelopen seizoen op een ietwat teleurstellende derde plek. Dit heeft de club doen besloten om flink op de transfermarkt aanwezig te zijn. Er werd voor liefst 44 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe spelers. Zo kwam Manuel Neuer over van Schalke, Jérôme Boateng van Manchester City, Nils Petersen van Energie Cottbus en kwam Rafinha over van Genua. De club uit Beieren zag alleen Mehmet Ekici vertrekken. Hij speelt komend seizoen voor Werder Bremen.
4. Hannover 96
Hannover was vorig seizoen misschien wel de grootse sensatie. Met een vierde plek speelt het volgend seizoen Europees voetbal en daaraan hadden maar weinigen gedacht voor aanvang van het seizoen. De club heeft geen grote namen zien vertrekken, maar trok ook weinig aan. Alleen Christian Pander zal volgend seizoen een nieuw gezicht wezen. Hij komt transfervrij over van Schalke. Daarnaast werden ook Artur Sobiech en Henning Hauger binnengehaald voor enkele tonnen euro’s.
5. FSV Mainz 05
Mainz lijkt onmogelijk de prestatie van vorig seizoen overnieuw te kunnen doen. De subtopper moest de afgelopen maanden toekijken hoe vele spelers besloten om te vertrekken. Zo vertrok André Schürrle, maar zochten ook Christian Fuchs, Lewis Holtby, Stefan Bell en Martin Pieckenhagen hun geluk ergens anders. Waar de laatstgenoemde doelman gaat spelen is nog niet bekend. Hij kreeg te horen dat zijn aflopende contract niet verlengt werd. Op enkele jeugdspelers van andere clubs na werd er niemand aangetrokken.
6. 1. FC Nürnberg
Met een groot aantal nieuwkomers zal Nürnberg opnieuw proberen om Europees voetbal in de wacht te spelen. Tomas Pekhart wordt als een grote onbekende voor twee miljoen euro binnengehaald. Ook Timm Klose, Patrick Rakovsky, Makus Feulner en Alexander Esswein werden gekocht. Nürnberg hoefde slechts toe te zien hoe Ilkay Gündogan de achterdeur verliet.
7. FC Kaiserslautern
Kaiserslautern gaat het nieuwe seizoen beginnen met dezelfde spelers als het afgelopen seizoen. Itay Shechter kwam als enige versterking over van Hapoel Tel Aviv en voor de rest wist de club het elftal geheel intact te houden. Het is de enige club in de Bundesliga die geen speler zag vertrekken. Ook het komende seizoen zal het gaan proberen om het linkerrijtje te halen.
8. Hamburger SV
HSV is flink bezig geweest om het team te versterken. Zo kwam er Jeffrey Bruma over van Chelsea. Het Nederlandse talent kostte ‘slechts’ 500.000 euro en zal proberen om een basisplaats af te dwingen in Duitsland. Naast Bruma kwamen ook Gökhan Töre, Jacopo Sala en Michael Mancienne over van Chelsea. Naast de jonge talenten speelt ook Marcus Berg volgend seizoen weer voor HSV. Hij speelde vorig seizoen voor PSV. Tegenover het feit dat er een Nederlander werd aangetrokken is er ook één vertrokken. Joris Mathijsen is volgend seizoen bij Málaga te bewonderen.
9. SC Freiburg
Voor SC Freiburg is het seizoen eigenlijk al slecht begonnen. De Bundesliga-club werd uitgeschakeld in de eerste ronde van de DFB Pokal en zag ook nog eens Ömer Toprak vertrekken naar Bayer Leverkusen. Volgens de kenners lijkt het een onmogelijke opgave te worden om opnieuw bij de beste tien te eindigen. Ondanks de komst van Garra Dembélé, die voor twee miljoen over kwam van Levski Sofia.
10. 1. FC Köln
FC Köln eindigde vorig seizoen net niet in het linkerrijtje en ook voor het komende seizoen lijkt dit een moeilijke opgave te worden. Het zag veel spelers gratis de deur uit wandelen en winst zich haast niet te versterken. Alleen Mato Jajalo (AC Siena) en Sascha Riether (VFL Wolfsburg) werden gehaald als versterkingen. Daar tegenover staat het vertrek van liefst elf contractspelers. Voor elf spelers wist de club slechts 350.000 euro op te strijken. Acht van de elf liepen namelijk gratis de deur uit.
11. 1899 Hoffenheim
Met de Belg Koen Casteels als nieuwkomer gaat Hoffenheim proberen om opnieuw een stabiel seizoen te draaien. Twee jaar geleden kampioen van Duitsland, maar dit jaar ging het allemaal wat moeizamer. Uiteindelijk lukte het de club om op een elfde plek te eindigen. Het elftal bleef redelijk intact. Alleen David Alaba koos voor een avontuur bij Bayern München. Naast Casteels kwam ook Knowledge Musona naar Hoffenheim toe. Hij speelde hiervoor bij de Kaizer Chiefs.
12. VFB Stuttgart
Stuttgart heeft met pijn in het hart afscheid genomen van Philipp Degen en van Christian Träsch. De eerstgenoemde tekende een contract bij Liverpool. Träsch maakte vorig seizoen grote indruk en gaat voor liefst negen miljoen euro in het shirt van Wolfsburg spelen. Stuttgart eindigde het vorig seizoen teleurstellend op een twaalfde plek en moet dit seizoen beter presteren. Om dit te bewerkstelligen werd onder andere Maza van PSV aangetrokken. Ook William Kvist (FC Kopenhagen) wordt gezien als een heuse versterking. Door de verkoop van Träsch wordt verwacht dat er nog voor 31 augustus een grote naam wordt binnengehaald.
13. Werder Bremen
Na de teleurstellende prestatie van het afgelopen seizoen is er veel veranderd binnen Werder Bremen. Petri Pasanen (Red Bull Salzburg), Peter Niemeyer (Hertha BSC), Samuel (Anderlecht) en Torsten Frings (Toronto FC) zijn nog maar een paar namen die zijn vertrokken bij de club. Ook Daniel Jensen speelt volgend seizoen niet meer voor Bremen. Zijn contract liep af en werd niet verlengt. Werder trok daarentegen ook enkele spelers aan. Zo kwam Markus Rosenberg terug na een verhuurperiode en werd Mehmet Ekici aangetrokken van Bayern München. Lukas Schmitz en Aleksander Stevanovic kwamen over van Schalke 04 en Sokratis Papastathopoulos komt over van het Italiaanse FC Genua.
14. Schalke 04
Schalke kent een superslecht seizoen in de competitie, maar wist wel de beker te winnen. Ook dit seizoen is de eerste prijs al binnen. De Supercup werd gewonnen van Borussia Dortmund. Christian Fuchs werd als enige grote naam binnengehaald tot nu toe, maar daar zal het niet bij blijven. De club uit Gelsenkirchen heeft nog 22 miljoen over van de transfer van doelman Manuel Neuer en kan dus nog een grote naam binnenhalen. Naast het vertrek van Neuer gingen ook Angelos Charisteas (Panathinaikos), Chrstian Pander (Hannover 96) en Gerald Asamoah (nog niet bekend) weg bij de club. Zij vertrokken allemaal transfervrij.
15. VFL Wolfsburg
Waar andere clubs nog vel geld hebben om uit te geven is dit bij Wolfsburg allang gebeurd. De club wil afsoluut beter presteren dan het afgelopen seizoen en dus is er liefst zestien miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers. De grootste naam is Christian Träsch. Hij kwam over van Stuttgart. Daarnaast werd er ook nog twee keer drie miljoen euro uitgegeven voor Marco Russ en Patrick Ochs. Wolfsburg moest wel toezien hoe Grafite voor het grote geld koos en zijn loopbaan heeft vervolgt bij Al-Ahli uit Dubai.
16. Borussia Mönchengladbach
Voor Borussia Mönchengladbach zal het opnieuw een seizoen worden waarin het mag hopen op handhaving. Met een zestiende plek ging dit het afgelopen seizoen maar net goed. Geld voor versterkingen heeft de club niet. Alleen Joshua King kwam over van Jong Manchester United. Wel moest het toe zien hoe diverse spelers vertrokken. Marcel Meeuwis bijvoorbeeld liep gratis naar VVV-Venlo en Michael Fink speelt komend seizoen in Turkije voor Besiktas.
17. Hertha BSC
Hertha is één van de twee nieuwkomers in de Bundesliga. De club keert terug op het hoogste niveau van Duitsland en zal proberen om zich te handhaven. Uiteraard bleef de ploeg intact en werden er zelfs nog diverse spelers aangetrokken. De grootste naam is misschien wel Kaká (niet te verwarren met zijn naamgenoot bij Real Madrid. De Braziliaan staat te boek als een groot talent en kwam transfervrij over van Sporting Braga. Tevens kwam oud-FC Twente-speler Peter Niemeyer over van Werder Bremen voor een bedrag van zeven ton. Thomas Kraft komt over van Bayern en wordt de concurrent van Maikel Aerts.
18. FC Augsburg
FC Augsburg is de verrassing van afgelopen seizoen en zal het komende seizoen ingaan als de grote underdog. Waar het vorig seizoen in Kees Kwakman een Nederlander had heeft de club dat dit jaar met Lorenzo Davids. De NEC-speler kwam transfervrij over uit de Eredivisie. Kwakman keerde op zijn beurt terug naar de Nederlandse competitie.
Bron: Soccernews.nl
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
Bayern Munchen had een behoorlijke domper te verwerken in de openingswedstrijd thuis tegen Borussia M.gladbach. Bayern verloor thuis met 0-1 door een grote fout van Neuer, ondanks dat zij de wedstrijd controleerden zoals verwacht. Wolfsburg aan de andere kant won verrassend uit met 0-3. Wolfsburg speelde niet zo heel goed maar door een hele slechte wedstrijd van Koln werd er gewonnen. Tegen Bayern zie ik veel meer problemen voor Wolfsburg, vooral in de verdediging welke in de voorbereiding op het seizoen er niet goed uit zag. Magath zei na de wedstrijd tegen Koln dat hij de problemen van het team nog steeds herkend.
Bayern zal waarschijnlijk met Robben en Ribery beginnen, ook zonder dit duo heeft Bayern genoeg kwaliteit in dit team. Wolfsburg zal hier niet veel grote kansen krijgen en Bayern zal de wedstrijd gaan controleren. Bayern is de punten heel hard nodig en tegen Wolfsburg speelt Bayern altijd erg goed.
ik zet in op : Bayern wint voor 1.91 bij 888sport @7
0 Vind ik leuk's
Toto Sigarenboer
Pick voor morgen in de wedstrijd Schalke 04 - Werder Bremen:
Huntelaar to score, 4/10 @2.55 (Tipico)
Huntelaar is natuurlijk 'on fire:' in de laatste 5 thuiswedstrijden scoorde hij 7 keer. Werder Bremen doet het met een voorlopige vijfde plek niet slecht, maar buitenshuis krijgt het veel doelpunten tegen (17 tegengoals in 8 uitwedstrijden). De odd die Tipico aanbiedt vind ik dan ook zeker het spelen waard.
Bij Werder Bremen is Papastathopoulos (v, 14/1) geschorst. Borowski (m, 0/0) en Ekici (m, 14/1) liggen in de lappenmand.
Schalke-manager Stevens moet het stellen zonder Fährmann (k, 9/0), Kluge (m, 3/0), Morávek (m, 6/0) en Farfán (a, 10/2).
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
jeroenunibet81:
Pick voor morgen in de wedstrijd Schalke 04 - Werder Bremen:
Huntelaar to score, 4/10 @2.55 (Tipico)
Huntelaar is natuurlijk 'on fire:' in de laatste 5 thuiswedstrijden scoorde hij 7 keer. Werder Bremen doet het met een voorlopige vijfde plek niet slecht, maar buitenshuis krijgt het veel doelpunten tegen (17 tegengoals in 8 uitwedstrijden). De odd die Tipico aanbiedt vind ik dan ook zeker het spelen waard.
Bij Werder Bremen is Papastathopoulos (v, 14/1) geschorst. Borowski (m, 0/0) en Ekici (m, 14/1) liggen in de lappenmand.
Schalke-manager Stevens moet het stellen zonder Fährmann (k, 9/0), Kluge (m, 3/0), Morávek (m, 6/0) en Farfán (a, 10/2).

Die is binnen :)
0 Vind ik leuk's
mole5:
jeroenunibet81:
Pick voor morgen in de wedstrijd Schalke 04 - Werder Bremen:
Huntelaar to score, 4/10 @2.55 (Tipico)
Huntelaar is natuurlijk 'on fire:' in de laatste 5 thuiswedstrijden scoorde hij 7 keer. Werder Bremen doet het met een voorlopige vijfde plek niet slecht, maar buitenshuis krijgt het veel doelpunten tegen (17 tegengoals in 8 uitwedstrijden). De odd die Tipico aanbiedt vind ik dan ook zeker het spelen waard.
Bij Werder Bremen is Papastathopoulos (v, 14/1) geschorst. Borowski (m, 0/0) en Ekici (m, 14/1) liggen in de lappenmand.
Schalke-manager Stevens moet het stellen zonder Fährmann (k, 9/0), Kluge (m, 3/0), Morávek (m, 6/0) en Farfán (a, 10/2).

Die is binnen :)
Idd. Thanks, Jeroen ... (y)
Doorgaans waag ik me niet aan zulke betjes, maar ben blij dat ik je toch gevolgd heb.
0 Vind ik leuk's
Never bet the Devil your head ...
Hoffenheim - Hannover:
Ibisevic to score, 3/10 @2.75 (Unibet)
Hannover moet wat passen en meten, met name in de verdediging. Haggui (v, 17/1), Schulz (v, 16/1), Hauger (m, 3/0), Pinto (m, 15/1) en Ya Konan (a, 15/1) zijn er niet bij. Kicker.de verwacht dat Eggimann (v, 3/0) centraal in de verdediging zal starten. Middenvelder Chahed (m, 11/0) zal als back fungeren. Pogatetz (v, 17/1) en Pander (v, 16/1) maken de verdediging compleet.
Ibisevic scoorde in de laatste 5 thuiswedstrijden 2 keer. In totaal scoorde de diepe spits dit seizoen 5 keer in 574 minuten voetbal (gemiddeld 1 goal per 115 minuten). Gezien de 'missings' in de verdediging bij Hannover zie ik wel mogelijkheden om dit gemiddelde wat op te krikken.
Edit:
Sorry! Was net te laat met posten! :P
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Ik speel vandaag Schalke - Stuttgart in combi met Middlesbrough, Standard en Gent. Na 10 minuten in Schalke staat het 1-0 (y)
0 Vind ik leuk's
jeroenunibet81:
Hoffenheim - Hannover:
Ibisevic to score, 3/10 @2.75 (Unibet)
Hannover moet wat passen en meten, met name in de verdediging. Haggui (v, 17/1), Schulz (v, 16/1), Hauger (m, 3/0), Pinto (m, 15/1) en Ya Konan (a, 15/1) zijn er niet bij. Kicker.de verwacht dat Eggimann (v, 3/0) centraal in de verdediging zal starten. Middenvelder Chahed (m, 11/0) zal als back fungeren. Pogatetz (v, 17/1) en Pander (v, 16/1) maken de verdediging compleet.
Ibisevic scoorde in de laatste 5 thuiswedstrijden 2 keer. In totaal scoorde de diepe spits dit seizoen 5 keer in 574 minuten voetbal (gemiddeld 1 goal per 115 minuten). Gezien de 'missings' in de verdediging bij Hannover zie ik wel mogelijkheden om dit gemiddelde wat op te krikken.
Edit:
Sorry! Was net te laat met posten! :P

Die notering was echter niet van vandaag ;-)
0 Vind ik leuk's
Voor vanavond in de wedstrijd VfB Stuttgart - Werder Bremen:
Ibisevic to score: 4/10 @2.40 (Betsson, Expekt)
Ibisevic to score 2 or more: 1/10 @8.50 (Expekt)

De verdediging van Werder Bremen is een gatenkaas, getuige de 28 tegentreffers in 18 uitwedstrijden. Ook vanavond verwacht ik niet dat de ploeg 'de nul' zal houden, want het kampt met een lichte blessuregolf. Boenisch (v, 3/0), Hartherz (v, 10/0), Prödl (v, 14/2), Bargfrede (m, 23/0), Borowski (m, 0/0), Ekici (m, 21/1), Hunt (a, 15/3) en Arnautovic (a, 17/6) moeten verstek laten gaan. Bij de thuisploeg zijn Boulahrouz (v, 21/2) en Kuzmanovic (m, 25/5) niet van de partij. Laatstgenoemde neemt normaal gesproken de strafschoppen; wellicht mag Ibisevic nu vanaf 11 meter aanleggen als deze situatie zich voordoet.
Ibisevic maakte in de winterstop de overstap van Hoffenheim en weet het doel voor zijn nieuwe werkgever goed te vinden. In 990 minuten voetbal scoorde hij 8 keer (gemiddeld 1 goal per 124 minuten). In de laatste 5 wedstrijden scoorde hij 6 keer.
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Sjonge Jeroen als ik jou niet had wat moest ik dan toch. Deze speel ik ook wel mee :). Helaas van de tip van gister maar die was zeker goed. Ga zo door :) (y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.