Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op het Engelse Championship 2017/2018

We staan aan de vooravond van het nieuwe seizoen in het Championship. De ploegen maken zich op voor een keiharde strijd om de drie tickets voor promotie naar de Premier League. Opmerkelijk veel clubs maken dit jaar kans op deze felbegeerde tickets. Niet alleen de gedegradeerde ploegen uit de Premier League hebben een prima selectie, ook de teams die al langer meedraaien op het tweede niveau beschikken dit jaar over kwalitatief goede teams met vaak een ervaren coach aan het stuur. Door de gigantische bedragen die geïnvesteerd zijn door de eigenaren van de clubs uit het Championship blijft het niveau in de competitie steeds maar weer toenemen en dat zal de spanning alleen maar ten goede komen. Qua bedragen, maar ook qua niveau, zou een Nederlandse subtopper al lang niet meer kunnen opboksen tegen een ploeg uit de Jupiler League van Engeland.

 

Kanshebbers op promotie

 

Aston Villa

Eindpositie 2016-2017: 13

Vorig jaar kon geen Aston Villa geen potten breken in het Championship. Dit jaar zal de ploeg van Steve Bruce er echter alles aan gaan doen om het hoogste niveau van Engeland weer te gaan halen. Met het binnenhalen van John Terry heeft de ploeg de gewenste ervaren kracht gekregen. Bij Aston Villa staat één Nederlander onder contract, Leandro Bacuna. De middenvelder die ook in de verdediging kan spelen, staat al sinds 2013 onder contract bij The Villans en heeft dus ondere andere de degradatie van Villa meegemaakt. Hij, en de andere spelers, zullen dit jaar alles op alles zetten om de weg naar de Premier League terug te vinden.

 Wedtip

Ik verwacht dat Villa dit jaar een van de grootste kanshebbers is op promotie naar de Premier League. Het goede aankoopbeleid plus de selectie die al aanwezig was zal waarschijnlijk de doorslag gaan geven. Een positie in de topzes zie ik zeker gebeuren en met odds rond de 1,9 is deze bet prima te bespelen.

 

Fulham

Eindpositie 2016-2017: 6

Voor Fulham was het een afgelopen seizoen een memorabel seizoen met een nare bijsmaak. De ploeg begon naarmate de speelrondes verstreken beter en beter te voetballen en maakte zich in bloedvorm op voor de play-offs. Hierin werd er echter al in de eerste ronde verloren van het Reading van Jaap Stam en zo was het veelbelovende seizoen in een klap afgelopen. Dit jaar zullen The Cottagers weer een gooi doen naar de Premier League. Met onder andere aankoop Aboubakar Kamara (voor 6 miljoen overgenomen van SC Amiens) zal er weer vanaf het begin gestreden worden voor een plek bij de topzes. 

Wedtip

Het is lastig te voorspellen of Fulham daadwerkelijk weer de play-offs zal bereiken, zeker met de moordende concurrentie in de competitie. Wel is zeker dat de ploeg offensief ontzettend sterk is. Een weddenschap omtrent het doelpuntenaantal van de ploeg zou een prima oplossing kunnen zijn voor de onzekerheid die de weddenschap op een plek in de topzes met zich mee zou brengen. Fulham als meest scorende ploeg van de competitie levert een quotering van 5,0 op bij Unibet en is voor een bet op low stakes leuk te bespelen.

 

Hull City

Eindpositie 2016-2017: 18

De beste degradant van afgelopen seizoen uit de Premier League mag zich op gaan maken voor een pittig jaar in het Championship. Hull heeft niet de beste selectie van de competitie en zal dus een heel jaar moeten vechten voor elke drie punten die er te bemachtigen zijn. Met nieuwe coach Slutsky aan het roer hopen The Tigers echter wel een gooi te kunnen doen naar promotie dit jaar. De ploeg heeft genoeg sterkhouders behouden na de degradatie en zullen hopen minimaal de play-offs te bereiken.

Wedtip

Ik vind het echter te riskant om een weddenschap op Hull City af te sluiten zo aan het begin van het seizoen. De ploeg zou zomaar opnieuw door de mand kunnen zakken en niet eens in de buurt komen van een klassering binnen de topzes. Hull City laat ik dus links liggen.

 

Middlesbrough

Eindpositie 2016-2017: 19

Op voorhand heeft Middlesbrough de beste selectie van de competitie. De ploeg is ondanks het verlies van een paar spelers bezig aan een ontzettend sterke transferperiode. Zo zijn er meerdere spitsen gehaald en is ook het keepersprobleem van afgelopen seizoen verholpen met de aankoop van Iers international Darren Randolph (vorig jaar nog geregeld basisspeler bij West Ham United). De ploeg hoopt zich in de bovenste regionen van het Championship te vestigen en zo directe promotie naar de Premier League af te dwingen.

 Wedtip

Van alle teams die dit jaar in het Championship spelen, lijkt het mij het meest voor de hand liggend dat Middlesbrough een plek weet te bemachtigen die recht geeft op directe promotie. Met odds van ongeveer 4,0 is dit een uitermate geschikte bet. De ploeg heeft een kwalitatief sterke selectie en wanneer er iets minder verdedigend wordt gespeeld als vorig jaar, zal Boro zeker een van de kanshebbers op het kampioenschap zijn.

 

Sunderland

Eindpositie 2016-2017: 20

Niemand die Sunderland een warm hart toedraagt zal het seizoen 2016-2017 graag willen onthouden. The Black Cats waren vanaf het begin van het seizoen een speelbal voor de andere clubs uit de Premier League. Het leek er zelfs op alsof de spelers zich al hadden neergelegd bij een tripje naar het Championship. Dit jaar zal het anders moeten bij Sunderland. Echter zijn er, in vergelijking met de andere ploegen, weinig aankopen gedaan bij Sunderland die er voor zouden moeten zorgen dat de ploeg weer naar de Premier League promoveert. Natuurlijk zijn er wel enkele aankopen gedaan maar deze staan in schril contrast met de miljoenenaankopen van de concurrenten. 

Wedtip

Op het internet circuleren de laatste weken geregeld weddenschappen waarbij de bet Sunderland to relegate bovenaan het lijstje te zien is. Veel vertrouwen in een goed seizoen van de club is er eigenlijk niet. Het lijkt mij echter niet voor de hand liggend dat Sunderland weer gaat degraderen maar om heel eerlijk te zijn zie ik een plek bij de topzes niet gebeuren dit jaar. Uit de odds voor een positie buiten de topzes blijkt dat het merendeel van de bookmakers ook niet het geloof heeft in een goed jaar van Sunderland. Hoger dan een quotering van 1,40 is er haast niet te vinden.

 

Wolverhampton Wanderers

Eindpositie 2016-2017: 15

De meest opvallende promotiekandidaat van de competitie. Vooral kijkend naar de eindklassering van vorig seizoen; de vijftiende plek. De club, waar sinds een paar jaar een groep rijke Chinese investeerders aan de macht is, heeft de ambitie om op zeer korte termijn de Premier League te betreden. Het sterke aankoopbeleid van de afgelopen twee jaar heeft ervoor gezorgd dat er op dit moment een sterke selectie rondloopt in Wolverhampton. The Wolves zullen vanaf het begin van de competitie in de top mee willen draaien en kijkend naar de kwaliteit van de selectie zal dat zeker moeten lukken

 Wedtip

Ik verwacht een sterk seizoen voor Wolverhampton Wanderers en zou me er niet over verbazen als een plaats in de topzes het gevolg hiervan is. De eerste wedstrijd tegen Hull City zal een belangrijke test worden voor de ploeg. Gaat er gewonnen worden van de degradant zou het zomaar een veelbelovend jaar kunnen worden. Een bet voor een plek in de topzes is zeker goed te bespelen.

 

Overige weddenschappen

Vooral op het gebied van de degradatiekandidaten zijn er veel leuke weddenschappen te bespelen. Naast de sterke ploegen lopen er namelijk ook genoeg mindere goden rond in de competitie. Onder andere Bolton Wanderers, dit jaar gepromoveerd vanuit de League One, lijkt met de huidige selectie niet veel potten te kunnen gaan breken in het Championship. Daarnaast zullen onopvallende teams als Burton Albion en Barnsley FC een lastig jaar tegemoet gaan. Deze clubs hebben simpelweg niet de financiële mogelijkheden die de andere clubs in de competitie wel hebben. Ik ga ervan uit dat van de gepromoveerde teams, Bolton, Sheffield United en Millwall minimaal één en misschien wel twee teams weer direct degraderen dit jaar. Ikzelf zou wel een kleine bet durven te zetten op het degraderen van Bolton @3 (Betway).

 

Daarnaast zijn er in Engeland ook altijd bets te zetten op welk team uit Londen het hoogste zal eindigen op de ranglijst. Dit jaar lijkt het erop dat er maar één serieuze kandidaat voor deze weddenschap is, namelijk Fulham. De quoteringen voor Fulham liggen ook beduidend lager dan de andere ploegen, Queens Park Rangers, Brentford FC, en promovendus Millwall. De quoteringen van rond de 1,40 lijken misschien laag maar Fulham heeft simpelweg een veel betere selectie dan de andere Londense teams. Een bet op Fulham zal daarom ook zeker niet misstaan, ondanks de lage quotering.

 

Ten slotte is er nog altijd de vraag wie er topscorer gaat worden in deze fysieke competitie. Vorig jaar eindigde Chris Wood van Leeds United met 27 doelpunten bovenaan de lijst. De spits zal dit jaar ook weer een gooi willen doen naar de titel van topscorer maar zal het zeker niet makkelijk gaan krijgen. Met onder andere Martin Braithwaite, Scott Hogan, Jonathan Kodija en Abel Hernandez lopen er genoeg andere goaltjesdieven rond in de competitie die allemaal zo hoog mogelijk willen eindigen op de ranglijst. Mijn voorkeur gaat uit naar Scott Hogan, de spits van Aston Villa heeft een prima seizoensvoorbereiding achter de rug en de quotering van 17,0 bij onder andere Bet365 biedt zeker mogelijkheden.

 

Het zal een jaar vol verrassingen worden in het Championship. De concurrentie is nog nooit zo moordend geweest en ook de belangen bij promotie zijn torenhoog geworden. Middlesbrough lijkt de aangewezen club voor het kampioenschap maar zal dit zeker niet toegeworpen krijgen door clubs als Aston Villa, Wolverhampton Wanderers en Hull City. Om een klein beeld te geven van mijn verwachting van het komende seizoen volgt hier mijn verwachte eindklassering na achtendertig speelrondes:

 

Middlesbrough (Promotie)
Aston Villa (Promotie)
Wolverhampton Wanderers (Play-offs)
Fulham (Play-offs)
Hull City (Play-offs)
Leeds United (Play-offs)
Reading
Norwich United
Sunderland
Derby County
Sheffield Wednesday
Brentford
Bristol City
Nottingham Forest
Queens Park Rangers
Cardiff City
Birmingham City
Preston North End
Ipswich Town
Barnsley
Millwall
Burton Albion (Degradatie)
Sheffield United (Degradatie)
Bolton Wanderers (Degradatie)

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar bobt
Country flagbobt in 7-08-2017 20:12 Voetbal
in 7-08-2017 20:12 Voetbal
8 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.