Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op La Liga 2022-2023

Ook La Liga staat weer op het punt van beginnen! De titelstrijd gaat ongetwijfeld weer tussen Real Madrid, Atletico Madrid en FC Barcelona, waarbij met name de Catalanen deze zomer flink hebben geïnvesteerd. Ook de strijd om Europees voetbal en lijfsbehoud belooft ook in het seizoen 2022-2023 weer ontzettend spannend te worden!



Real Madrid

Eindpositie 2021-2022: 1

Opvallende nieuwkomers: Antonio Rüdiger, Aurelien Tchouameni


Landskampioen Real Madrid hield zich deze zomer nog opmerkelijk rustig op de transfermarkt. De Koninklijke nam afscheid van spelers die in het Santiago Bernabeu op een dood spoor waren geraakt, zoals Isco, Gareth Bale en Luka Jovic. Zelf haalde het met Antonio Rüdiger en Aurelien Tchouameni pas twee nieuwelingen, dus Carlo Ancelotti heeft er vertrouwen in dat zijn "oude rotten" als Casemiro, Toni Kroos, Luka Modric en natuurlijk Karim Benzema ook dit seizoen weer de kar kunnen trekken. Op zich een logische keuze want met het winnen van de Spaanselandstitel én de Champions League heeft Real Madrid een topjaar achter de rug. Het is echter wel belangrijk om een elftal op tijd van vers bloed te voorzien.


FC Barcelona

Eindpositie 2021-2022: 2

Opvallende nieuwkomers: Robert Lewandowski, Raphinha, Franck Kessie


De portemonnee was eigenlijk leeg bij FC Barcelona, maar dankzij een knap staaltje creatief boekhouden van het bestuur konden de Catalanen deze zomer toch flink met geld smijten. Xavi mocht tal van grote namen verwelkomen in het Camp Nou, met Robert Lewandowski als voornaamste blikvanger. La Liga is echter niet zo blij met de capriolen van FC Barcelona, dus nu loopt de ploeg het risico dat het een of meerdere nieuwkomers niet mag inschrijven voor het nieuwe seizoen. In een poging weer wat geld vrij te krijgen probeert het nu onder meer Frenkie de Jong naar de uitgang te dirigeren, maar hij heeft eigenlijk helemaal geen zin in een vertrek. Qua namen zou FC Barcelona in staat moeten zijn om het Real Madrid lastig te maken in de Spaanse titelstrijd, maar deze onrust doet de ploeg uiteraard geen goed.

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar jeroenunibet81
Country flagjeroenunibet81 in 10-08-2022 07:48 Voetbal
in 10-08-2022 07:48 Voetbal
7 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Atletico Madrid

Eindpositie 2021-2022: 3

Opvallende nieuwkomers: Axel Witsel, Nahuel Molina


Atletico Madrid nam deze zomer definitief afscheid van Luis Suarez, die terugkeerde naar zijn jeugdliefde Nacional. Het is nu aan de van Juventus teruggekeerde Alvaro Morata om de vacature van de Uruguayaan in te vullen. De spits kende met onder meer een hattrick tegen zijn oude club een prima voorbereiding, maar over het geheel genomen acht ik dit Atletico Madrid niet sterk genoeg om zich echt te kunnen meten met Real Madrid en FC Barcelona. De achterhoede is met Jan Oblak op doel nog altijd wereldtop, maar in de voorhoede mist Diego Simeone toch de echte toppers die in het Santiago Bernabeu en in het Camp Nou wel rondlopen.


Sevilla

Eindpositie 2021-2022: 4

Opvallende nieuwkomers: Isco, Marcao, Alex Telles


Sevilla deed deze zomer uitstekende zaken door Isco voor slechts 12 miljoen euro weg te plukken bij Real Madrid. De spelmaker was de grote aankoop voor de Andalusiërs, die met Jules Kounde echter wel hun beste verdediger zagen vertrekken. De Braziliaan Marcao staat voor de taak om de Fransman te doen vergeten in het Sanchez Pizjuan. Geen eenvoudige opgave, maar met dit materiaal gaat Sevilla ongetwijfeld weer meestrijden om een startbewijs voor de Champions League.


Real Betis

Eindpositie 2021-2022: 5

Opvallende nieuwkomers: Luiz Henrique, Luiz Felipe


Real Betis was vorig seizoen een van de grote revelaties door op de vijfde plaats te eindigden én beslag te leggen op de Spaanse beker. Met name de bekerwinst vormde de kers op de taart voor het 41-jarige clubicoon Joaquin, die doodleuk heeft besloten om er nog een seizoen aan vast te plakken. Alleen al daarom gun ik Real Betis het aankomend seizoen weer het allerbeste, al denk ik niet dat de groen-witten over voldoende kwaliteit beschikken om stadsgenoot Sevilla af te troeven.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Real Sociedad

Eindpositie 2021-2022: 6

Opvallende nieuwkomers: Takefusa Kubo, Brais Mendez


Ook Real Sociedad voldeed vorig seizoen aan de verwachtingen door Europees voetbal in de wacht te slepen. Het aankomende seizoen zou weleens erg lastig kunnen gaan worden, aangezien de club uit San Sebastian met onder meer Adnan Januzaj, Alexander Sorloth en Rafinha Alcantara diverse belangrijke spelers kwijtraakte. Er zal dus nog heel wat moeten gebeuren om de selectie op orde te krijgen.


Villarreal

Eindpositie 2021-2022: 7

Opvallende nieuwkomers: Pepe Reina, Kiko Femenia


Het Villarreal van Arnaut Danjuma maakte vorig seizoen voornamelijk furore in de Champions League, maar kwam in eigen land niet verder dan de zevende plaats. De geelhemden komen dit seizoen dus uit in de Conference League. Desalniettemin verdedigen Danjuma en Gerard Moreno nog steeds de kleuren van Villarreal, dus met wat minder belangrijke Europese beslommeringen zie ik de club dit seizoen wel een of twee plaatsen hoger eindigen in La Liga.


Athletic Bilbao

Eindpositie 2021-2022: 8

Opvallende nieuwkomers: -


Athletic Bilbao eindigde vorig seizoen op de achtste plaats en moet het dit seizoen dus stellen zonder Europees voetbal. Met name het gebrek aan scorend vermogen brak de Basken regelmatig op en waarschijnlijk zal daar aankomend seizoen geen verandering in komen. Zoals je wellicht weet wil Athletic Bilbao alleen met echte Basken spelen, waardoor het zichzelf dus enorm beperkt op de transfermarkt. Het is hopen op een doorbraak van een talent uit de eigen opleiding, anders dreigt opnieuw een seizoen in de middenmoot. Daar zal ook de komst van de nieuwe coach Ernesto Valverde waarschijnlijk geen verandering in brengen.

Bericht gewijzigd door jeroenunibet81 op Wed 10 Aug 2022, 07:54
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Valencia

Eindpositie 2021-2022: 9

Opvallende nieuwkomers: Samu Castillejo


Valencia is natuurlijk nog steeds een club van naam en faam, maar zit sinds enkele jaren wel enorm in verval. Ook dit seizoen belooft weer weinig goeds in het Mestalla, nadat smaakmaker Goncalo Guedes voor veel geld werd verkocht aan Wolverhampton Wanderers, terwijl daar vrijwel niets voor in de plaats is gekomen. De nieuwe trainer Gennaro Gattuso kan dus zijn borst natmaken.


Osasuna

Eindpositie 2021-2022: 10

Opvallende nieuwkomers: Moi Gomez, Ruben Pena


Osasuna deed het ook vorig jaar weer prima door knap in het Spaanse linkerrijtje te eindigen. De club uit Pamplona heeft geen specifieke spelers waarvoor je echt naar het stadion gaat, maar is dankzij zijn goede organisatie wel ontzettend moeilijk te verslaan. Als de roodhemden dat vast weten te houden, gaan zij ook het aankomende seizoen weer comfortabel in de middenmoot eindigen.


Celta de Vigo

Eindpositie 2021-22: 11

Opvallende nieuwkomers: Williot Swedberg, Oscar Mingueza, Carles Perez


Celta de Vigo hoopt dit seizoen de sprong naar de Spaanse subtop te maken. De Galiciërs wisten te verrassen door onder meer Oscar Mingueza en Carles Perez los te weken bij respectievelijk FC Barcelona en AS Roma, en wisten diverse Europese clubs af te troeven in de strijd om de handtekening van het Zweedse supertalent Williot Swedberg. Het is nog even afwachten hoeveel tijd de nieuwkomers nodig hebben om zich aan te passen, maar op papier kan dit Celta de Vigo zich wellicht mengen in de strijd om Europees voetbal.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Rayo Vallecano

Eindpositie 2021-2022: 12

Opvallende nieuwkomers: Diego Lopez, Florian Lejeune


Met een twaalfde plaats was Rayo Vallecano vorig seizoen de beste promovendus van La Liga. Ook dit seizoen gaat de club van voorzitter Ronaldo weer voor lijfsbehoud, al zijn de onderlinge verschillen in het Spaanse rechterrijtje ontzettend klein. In principe ziet het er goed uit, maar een slechte seizoensstart zou zomaar rampzalige gevolgen kunnen hebben,


Elche

Eindpositie 2021-2022: 13

Opvallende nieuwkomers: Carlos Clerc, Roger Marti


Voor Elche geldt in feite hetzelfde verhaal als voor Rayo Vallecano. De ploeg heeft een prima seizoen achter de rug, maar dat vormt absoluut geen garantie dat het dit seizoen weer op rolletjes zal gaan. Met name na het vertrek van Kiko Casilla en Ivan Marcone heb ik het gevoel dat de selectie nog niet helemaal op orde is.


Espanyol

Eindpositie 2021-2022: 14

Opvallende nieuwkomers: Tonny Vilhena, Edu Exposito, Vinicius Souza


Van Espanyol verwacht ik dit seizoen wel wat. De ploeg wist te stunten met de komst van voormalig PSV- en Ajax-doelwit Vinicius Souza en ook Tonny Vilhena koos voor een verbintenis bij de tweede club van Barcelona. Daarnaast wisten de blauw-witten Raul de Tomas te behouden, dus ook qua doelpunten zit het dit seizoen wel weer snor in het RCDE Stadium. Met een beetje geluk zie ik Espanyol dit jaar wel zo rond de tiende plaats eindigen.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Getafe

Eindpositie 2021-2022: 15

Opvallende nieuwkomers: Cristian Portu, Borja Mayoral, Luis Milla


Nog niet zo heel lang geleden was Getafe de beul van Ajax op de Europese velden, maar die tijden lijken voorlopig voorbij. De Madrilenen moesten vorig seizoen op hun tandvlees bijten om degradatie te ontlopen en gaan ook dit seizoen waarschijnlijk weer een zwaar seizoen tegemoet. De blauwhemden spelen met vuur, al denk ik dat zij het wederom nipt zullen gaan redden.


Real Mallorca

Eindpositie 2021-2022: 16

Opvallende nieuwkomers: Rodrigo Battaglia, Pedrag Rajkovic


Ook voor Real Mallorca wordt het dit seizoen weer peentjes zweten, al heeft de eilandclub zich deze zomer goed versterkt. Onder meer Pedrag Rajkovic en Rodrigo Battaglia werden vastgelegd, terwijl ook huurling Vedat Muriqi voor veel geld definitief naar Real Mallorca kwam. De ploeg zal de aankomende jaargang ongetwijfeld weer in de onderste regionen vertoeven en zal zich wellicht pas op de allerlaatste speeldag veilig spelen.


Cadiz

Eindpositie 2021-2022: 17

Opvallende nieuwkomers: Joseba Zaldua, Awer Mabil,


Cadiz wist vorig seizoen uit de dood te herrijzen en op het nippertje aan de Spaanse degradatiedans te ontsnappen. Een knappe prestatie, al houd ik mijn hart vast voor aankomend seizoen. De club raakte met onder meer Jens Jonsson, Oussama Idrissi en Florin Andone zijn belangrijkste spelers kwijt en haalde daar enkel spelers voor terug die op dit niveau nog alles te bewijzen hebben. Ik vrees dat de club het dit seizoen niet gaat redden.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Almeria

Eindpositie 2021-2022: 1 (Segunda Liga)

Opvallende nieuwkomers: Kaiky Fernandes, Guilherme Guedes, Marko Milovanovic


Almeria kroonde zich vorig seizoen op de laatste speeldag tot kampioen van de Segunda Division en is daarmee na een afwezigheid van zeven jaar weer terug op het hoogste niveau. De rood-witten zijn erop gebrand om daar ook te blijven en gaven al miljoenen uit aan het Braziliaanse wonderkind Kaiky Fernandes. Daarmee sorteren zij alvast voor op het vertrek van sterspeler Umar Sadiq, die op het punt staat om voor bijna 30 miljoen euro te worden verkocht. Dankzij deze transferklapper heeft Almeria dus voorlopig genoeg geld in kas om eventuele verdere aankopen te doen indien nodig, dus ik geef de club een goede kans op lijfsbehoud.


Real Valladolid

Eindpositie 2021-2022: 2 (Segunda Liga)

Opvallende nieuwkomers: Gonzalo Plata, Sergio Asenjo


Real Valladolid is na een seizoen op het tweede plan direct weer terug op het hoogste niveau. De club deed al enkele prima aankopen, maar of het voldoende zal zijn moet uiteraard nog blijken. Het belooft hoe dan ook een pittig jaar te worden voor de promovendus.


Girona

Eindpositie 2021-2022: 6 (Segunda Liga)

Opvallende nieuwkomers: Taty Castellanos, Yangel Herrera, Yan Couto


Girona kwam vorig seizoen niet verder dan de zesde plaats in de Segunda Division, maar wist via de play-offs alsnog promotie naar La Liga in de wacht te slepen. De Catalanen wisten met onder meer goaltjesdief Taty Castellanos en middenvelder Yangel Herrera al enkele prima aankopen te doen. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat zij onderdeel zijn van The City Group, waar ook Manchester City onder valt. Het is zeker niet zo dat Girona nu opeens in het geld zwemt, maar met dit materiaal maakt het wel een goede kans op lijfsbehoud.

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Interessante weddenschappen


Cadiz degradeert @2.75 (Bet365, low)

Cadiz kroop vorig seizoen al door het oog van de naald en raakte deze zomer diverse steunpilaren kwijt. De Andalusiers gaan een zwaar seizoen tegemoet en zouden weleens het kind van de rekening kunnen gaan worden.


Atletico Madrid eindigt op de derde plaats @3.75 (Bet365, low)

In de afgelopen tien jaar eindige Atletico Madrid zes keer op de derde plaats. Ook dit seizoen vrees ik dat de Madrilenen weer in de schaduw van Real Madrid en FC Barcelona zullen staan. Sevilla is in mijn ogen de enige club die roet in het eten zou kunnen gooien, al geef ik Atletico Madrid op basis van ervaring en grinta toch de beste kans op de derde plaats in La Liga.



Wat zijn jouw verwachtingen van het aankomende seizoen in La Liga? Of wil je graag een leuke weddenschap delen met de community? Aarzel dan niet om een reactie achter te laten in dit forum!

0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.