Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de Formule 1 2018-2019

Seizoensvoorbeschouwing Formule 1


Over vijf dagen begint het nieuwe Formule 1 seizoen op het circuit van Albert Park in Australië en de grote vragen zijn natuurlijk; wat zijn de grote veranderingen en wat kunnen we verwachten van de verschillende teams?


Allereerst de veranderingen voor dit seizoen. De grootste en meest besproken verandering ten opzichte van vorig seizoen is uiteraard de invoering van de halo. De halo is ingevoerd om de coureurs nog beter te beschermen bij ongevallen maar de halo zorgde voor veel kopzorgen bij de teams. Al snel bleek dat de halo erg moeilijk in het aerodynamische ontwerp van de auto?€™s was te plaatsen en het is dan ook afwachten bij wie dit wel en bij wie dit juist niet is gelukt. Verder zijn er wat nieuwe races op de kalender gezet en heeft Pirelli twee nieuwe banden ontwikkeld voor dit jaar. Maar echt radicale veranderingen aan de auto?€™s zoals we dat zagen aan het begin van vorig seizoen zijn er dit jaar niet.


Geschreven door: Tjeerdb


Komt er weer een constructeurs titel voor Mercedes?


Afgelopen seizoen was er eindelijk weer eens een strijd tussen twee teams in plaats van een strijd binnen een team voor de wereldtitel. En dat is wat het voor de fans eindelijk weer echt aantrekkelijk maakte afgelopen seizoen. De nieuwe bolide van Mercedes maakte een erg sterke indruk tijdens de testdagen. Mercedes wist zonder grote problemen een enorm aantal ronden te rijden als het weer het toeliet. Daarnaast had de ploeg zelfs zoveel vertrouwen dat ze vaak rond lunchtijd van coureur wisselden in plaats van per dag, zoals bijna alle andere teams dat doen. De enige vraag die toch boven het team van Lewis Hamilton hangt is hoe het met de absolute snelheid zit van Mercedes. Opvallend genoeg zette Mercedes geen tijd neer op de aller zachtste compound, de hypersofts. Dit kan betekenen dat Mercedes haar concurrenten niet te veel van haar krachten wil laten zien of dat de kwalificatie simulaties nog niet echt mogelijk waren. Persoonlijk verwacht ik dat dit geen probleem gaat opleveren aangezien Mercedes de afgelopen jaren de koning van de kwalificaties was en gezien de geringe veranderingen aan de motoren lijkt een verandering hiervan niet waarschijnlijk. Mijn prognose is dan ook dat Mercedes dit jaar wederom de constructeurstitel pakt.



Ferrari verkleint het gat naar Mercedes


Het iconische rode team uit Maranello zal tevreden terug kijken op de testperiode. Met de snelste tijd en weinig serieuze problemen lijkt er niks in de weg te liggen om dit jaar wederom serieus de strijd aan te gaan met Mercedes. Naast Sebastian Vettel was ook zijn Finse teamgenoot Kimi Raikkonen erg snel en dat zal de teambaas absoluut tevreden stellen. Een ieder verwacht wederom een seizoen waarin Vettel zijn teamgenoot normaal gezien bijna elke race zal aftroeven maar de Fin oogt erg zeker en vertrouwd in de nieuwe Ferrari en daarom verwacht men dit seizoen minimaal twee overwinningen van zijn kant.


Wat kan Max in zijn nieuwe RB14?


Red Bull had in tegenstelling tot haar grote concurrenten iets meer tegenslagen te verwerken in Barcelona, en na een seizoen met veel technische mankementen zorgde dat, zeker bij de Nederlandse fans, voor wat paniek. Maar ondanks de tegenslagen slaagde het team van Red Bull er toch in om veel rondes te rijden en naar eigen zeggen alle benodigde data te verzamelen om optimaal aan de start van het nieuwe seizoen te verschijnen. Dat de nieuwe RB14 een goede auto zou zijn had iedereen verwacht maar of deze ook echt kan strijden om de wereldtitel is natuurlijk de enige vraag waar de Nederlandse fans een antwoord op willen horen. Helaas lijkt het er nu op dat dat niet direct het geval is. Mercedes en Ferrari lijken de overhand te hebben maar wel in mindere mate dan vorig seizoen. Daniel Ricciardo zei zelf dat Red Bull niet de snelste wagen heeft maar absoluut mee kan doen om de prijzen. Mocht nou blijken dat Red Bull in de eerste races van het jaar al goede resultaten neer kan zetten dan zou het een heel erg mooi seizoen kunnen worden. Red Bull is immers erg goed in het doorontwikkelen van hun bestaande wagens gedurende een seizoen. Dit werd vorig seizoen wederom bevestigd door goede resultaten in de tweede seizoenshelft. Overigens is Daniel Ricciardo de meest interessante coureurs van het veld van wie het contract afloopt aan het eind van dit seizoen en daarom zullen dit jaar meer ogen dan ooit kijken naar het team van Red Bull. Mede door dit aflopende contract wordt verwacht dat Max Verstappen dit jaar zijn teamgenoot zal verslaan in de eindklasseringen.



The best of the rest


Renault en McLaren worden op dit moment gezien als de twee teams die gaan strijden om plek vier in het constructeursklassement. Renault heeft met Nico Hulkenberg en Carlos Sainz een interessant duo. Beide coureurs hebben aangegeven dat ze dit jaar absoluut een kleine doorbraak moeten maken en dat deze auto hun die mogelijkheid geeft. McLaren heeft in Fernando Alonso een van de beste coureurs van het veld en in Stoffel Vandoorne hebben ze een erg goede en constante tweede coureur. Na alle motorische problemen van vorig jaar is McLaren overgestapt van motorleverancier van Honda naar Renault. Dit zorgt voor een hoge druk op het team van McLaren want nu moeten ze laten zien dat de motor de reden was van hun slechte resultaten en niet de auto zelf.


Als men puur kijkt naar de tijden van de testsessies in Barcelona dan valt de ploeg van Haas direct op. Het Amerikaanse team lijkt enorme stappen voorwaarts te hebben genomen en ze hopen zich volop te mengen in de strijd met McLaren en Renault om ?€œthe best of the rest?€. Persoonlijk verwacht ik dat Renault en McLaren Haas zullen verslaan maar de tijden bieden absoluut hoop voor fans van Haas.


De strijd onderin zal dit jaar worden uitgevochten door Williams, Torro Rosso en Sauber.?Sauber had veel kleine crashes tijdens de tests en Williams was gewoon niet snel genoeg. Torro Rosso zal goede hoop putten uit het feit dat de betrouwbaarheid van hun nieuwe wagen erg goed bleek te zijn. Dit biedt kansen om dit seizoen niet alleen punten te pakken maar ook door te wedden op het uitrijden van races. Dit bleken vorig seizoen erg goede mogelijkheden om winst te maken, zeker bij de slechtere teams.


Het enige team waar nog echt weinig over te zeggen valt is Force India. Dit team had nog niet alle onderdelen op hun auto zitten die er over twee dagen in Melbourne wel op gaan zitten.?Daarom worden de resultaten van Force India nog vooral giswerk totdat we de roze bolides over het asfalt van Melbourne hebben zien gaan.


Het nadeel van de Formule 1 is dat testdagen vaak meer vragen opwekken dan antwoorden. Is Ferrari echt zo snel als het lijkt? Beschikt Mercedes over absolute snelheid voor kwalificaties? Kunnen Max en zijn RB14 meedoen om de wereldtitel? Laten we hopen dat we na de grote prijs van Australië iets dichterbij de antwoorden op deze vragen zijn.


Deze concrete Formule 1 wedtips zijn denk ik gunstig voor het komende seizoen:


Mercedes wint het kampioenschap @1.45 (Bwin, High)

Max Verstappen wint meer dan 3,5 races @2,12 (Unibet, Medium)

Sebastian Vettel wint meer dan 4,5 races @1,85 (Unibet, High)

Lewis Hamilton wint de meeste kwalificaties @1.25 (Unibet, High)


Edit door forummod: links toegevoegd aan artikel.

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Support
Country flagSupport in 21-03-2018 14:37 Overige sporten en evenementen
in 21-03-2018 14:37 Overige sporten en evenementen
9 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50


Mr Green: Max Verstappen wint in Melbourne @ 50 (én een dikke welkomstbonus!)


Je hoeft NIET te kiezen!


Voor nieuwe Nederlandse klanten heeft Mr Green weer een mooie welkomstbonus in petto. Heb je nog geen account bij deze?bookmaker? Dan kun je nu genieten van een extra welkomstbonus! Als Max als eerste over de streep komt, krijg je niet 6.50, maar liefst 50 keer je inzet! (Max. bet ?‚?1)


  1. Registreer je op Mr Green en stort ?‚?40 of meer
  2. Je ontvangt twee free bets t.w.v. ?‚?25
  3. Plaats de weddenschap 'Max Verstappen to win the GP'. De odds zijn al aangepast (voor nieuwe klanten)
  4. De drie dagen na je storting ontvang je nog drie free bets t.w.v. ?‚?20.


Check hier de uitleg en voorwaarden.


Je hoeft in wederom?niet?te kiezen: je kan gebruik maken van de aangepaste odd én de welkomstbonus. Dubbel winst!

3 Vind ik leuk's
Wil jij geen enkele bonus meer missen? Volg me en ik ga je niet teleurstellen!

Ik ga mij wagen aan drie voorspellingen voor aankomend weekend.



Zoals te zien is, worden er zaterdagmiddag en zondag in de avond flinke regenbuien verwacht. Ik denk dat zondag niet van invloed is wat weer betreft.


Zaterdag, mits het regent, kan er wel eens een kleine verrassing op pole position kunnen staan.


Zondag ga ik er met droog weer van uit dat Hamilton ?€˜gewoon?€™ wint. En ik zie Vettel tweede worden op basis van car performance.


1 Vind ik leuk's
http://www.youtube.com/user/581983141?feature=mhee

Ik speel een klein funbetje


Bottas haalt de finish niet @5,75

In de kwalificatie hard gecrasht. De monteurs zullen een zware avond hebben vanavond om de auto weer heel aan de start te krijgen. Hierin kan het zijn dat de auto dus niet op en top is en nog wat problemen heeft. Naast problemen met de auto start Bottas ook op de 10de plek. Wilt hij nog wat van deze race maken dan moet hij risico's nemen en vooral bij de start. Ik zie hem daarom ook wel crashen bij de start. In het achterhoofd houden dat het ook nog kan gaan regenen zie ik wel kansen in deze bet.


Daarbij komend ontvang in net het nieuws dat hij ook nog 5 plekken naar achteren moet en een nieuwe versnellingsbak. Die moet dus nog meer risico gaan nemen.

Bericht gewijzigd door scottyboy1703 op Sat 24 Mar 2018, 10:31
2 Vind ik leuk's

Odd is te laag maar ga hem toch spelen - Max Verstappen to finish top3 @1.75 Unibet

0 Vind ik leuk's
sport is iets heel moois thierryz1.blogabet.com
0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)

Deze Bottas tip is inderdaad wel doordacht.

Daarnaast speel ik ook snelste ronde door een Mercedes, voor 1.6.

Dit is per saldo de snelste auto, dus ..................

0 Vind ik leuk's
KK-AA-KK

Zowel Ricciardo als Verstappen zullen komend weekend gaan rijden met de nieuwe C-spec. Een krachtbron die Renault zelf nog niet gaat gebruiken. Zojuist tijdens VT1 ervoer Ricciardo al de eerste problemen met de C-spec en het is dan ook goed voor te stellen dat dit niet de laatste problemen zijn tijdens dit raceweekend.


Daarnaast is bekend dat Red Bull snelheid mist voor een powercircuit als Monza. Hierdoor kan het zomaar zijn dat de Red Bulls niet bij de eerste 6 zullen kwalificeren en in het drukke middenveld zullen starten. In het gedrang is de kans op een crash groter, zonder dat het je eigen fout hoeft te zijn.


Value zit er in mijn ogen dan ook op Both cars to be classified: Red Bull - NO - 2,40 (Unibet)

0 Vind ik leuk's
Winning needs talent, to repeat it takes character - John Wooden

Mooie tip

0 Vind ik leuk's
Pain is temporary. Quitting lasts forever.
Op vr. 31 aug. 2018, 11:47 schreef elhamjoey:

Zowel Ricciardo als Verstappen zullen komend weekend gaan rijden met de nieuwe C-spec. Een krachtbron die Renault zelf nog niet gaat gebruiken. Zojuist tijdens VT1 ervoer Ricciardo al de eerste problemen met de C-spec en het is dan ook goed voor te stellen dat dit niet de laatste problemen zijn tijdens dit raceweekend.


Daarnaast is bekend dat Red Bull snelheid mist voor een powercircuit als Monza. Hierdoor kan het zomaar zijn dat de Red Bulls niet bij de eerste 6 zullen kwalificeren en in het drukke middenveld zullen starten. In het gedrang is de kans op een crash groter, zonder dat het je eigen fout hoeft te zijn.


Value zit er in mijn ogen dan ook op Both cars to be classified: Red Bull - NO - 2,40 (Unibet)

Klasse!

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.