Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Maradonna wordt 50! Win 10 euro vandaag!

En daar staan we even bij stil. Deze begenadigde en veelbesproken voetbalheld is nu onderdeel van een quiz. We geven je 10 vragen. Beantwoord deze allemaal goed en je pakt 10 euro op je rekening.

10 vragen mailen = 10 euro verdienen

https://nl.unibet.net/betting/article.do?contentId=73230

Ik stel voor dat iedereen ff een vraag opzoekt op internet in in dit topic zet. Ik pas dan de openingspost aan. graag even van te voren aangeven welke je gaat zoeken :)

Hier komen de vragen:
1. Welke filmmaker produceerde in 2008 een documentaire over Maradona?

2. Bij welke club maakte Diego zijn debuut en in welk jaar?

3. Hoeveel wedstrijden speelde Maradona op een wk eindronde?

4. Maradona moest op een abnormale manier afscheid nemen van zijn interlandcarriere. Wat was de reden?

5. In welk jaar werd Maradona bondscoach van de Argentijnen?

6. Op wie maakte Maradona tijdens het WK in 1982 een karatetrap die hem de rode kaart kostte?

7. Welke Cup won Maradona nooit als speler?

8. Wat is de titel van de autobiografie van Maradona?

9. Op het ritme van welk popliedje deed Maradona zijn beruchte warming-up tijdens de finale tussen Bayern München en Napoli?

10. Op welke datum en jaartal won Napoli voor het eerst de 'scudetto' met Maradona?


Antwoorden
1.Emir Kusturica
2.1976 debuteert Maradona in de Argentijnse eerste divisie bij Argentinos Juniors
3.21 wedstijden
4. geschorst door de FIFA wegens drugsgebruik tijdens het WK in de Verenigde Staten
5.2008
6. Joao Batista da Silva
7.Europacup 1
8. I am Diego
9.Opus - life is live
10.10 mei 1987


Voorwaarden en bepalingen

Er is per vraag slechts 1 antwoord mogelijk

Er mag slechts 1 keer per deelnemer deelgenomen worden, en slechts 1 inzending van antwoorden naar nederland@unibet.com wordt per deelnemer geaccepteerd

Deelnemers moeten lid zijn van Unibet en hun gebruikersnaam of klantennummer in de mail vermelden

Algemene Unibet voorwaarden zijn van toepassing



0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar onzemichael
Country flagonzemichael in 29-10-2010 15:03 Acties en spellen
in 29-10-2010 15:03 Acties en spellen
71 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
[quote]4. Hij werd in 1993 positief bevonden op een dopingcontrole, hij werd uitgesloten van deelname aan het WK en kreeg een schorsing van 15 maanden. (volgens mij gebruik van cocaïne) 10. 1987, datum is mij onbekend, ga ik nog opzoeken. Moet nu eten :P

klopt dit? Want ik lees dit op wikipedia van Napoli:

In 1990 werd de landstitel voor de tweede keer binnen gehaald. Datzelfde jaar vond het WK plaats in Italië. Maradona spoorde de Napolitanen aan om te supporteren voor Argentinië in plaats voor Italië waarvan het team voornamelijk was opgesteld met spelers uit Noord-Italië. De tifosi van Napoli reageerden met een spandoek waarop stond "Maradona, jij bent onze liefde, maar Italië is ons bloed". Maradona was ontroerd omdat het stadion van Napoli het enige was dat het Argentijnse volkslied niet uitfloot.

Een jaar later werd Maradona betrapt op het gebruik van cocaïne en verliet de club die in een financiële crisis zat. Maradona zal ongetwijfeld voor eeuwig als beste speler van de club geboekstaafd staan en zelf zei hij dat zijn liefde voor Napoli bijna zo groot is als zijn thuisteam Boca Juniors.

--------
1990+1=1991?
0 Vind ik leuk's
Dus alleen vraag 3 nog?
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
[quote]Dus alleen vraag 3 nog?

vraag 3 nog idd en vraag 6 ter controle :)
0 Vind ik leuk's
3. is volgens mij 4 wedstrijden of 12
0 Vind ik leuk's
[quote]3. is volgens mij 4 wedstrijden

haha, nee volgens mij niet, hij is zo ie zo op wk 1986, 1990, 1994 actief geweest. En misschien nog 1982?
0 Vind ik leuk's
Op het WK van 1982 in Spanje is hij er voor het eerst bij,



maar een groot succes wordt dit niet aangezien de vroege uitschakeling van Argentinië en de rode kaart die Maradona kreeg naar aanleiding van een overtreding in de wedstrijd tegen Brazilië.
0 Vind ik leuk's
Vraag 6: Het is idd Batista, Joao Batista da Silva om precies te zijn.

"The 1982 World Cup in Spain was the first one for Diego Maradona when he was almost 22. After winning against Hungary 4-1 and El Salvador 2-0, Argentina qualified for the second round. There, they lost the first match against Italy 1-2 and 1-3 against Brazil. On the second match, Diego Maradona kicked Brazilian player Joao Batista da Silva and was sent off in the 85th minute. Brasilian player had been on the pitch for two minutes only. The World Cup for El Diego was over. Argentina was out of the tournament too."
(http://www.worldcupfails.com/2010/05/diego-maradonas-red-card-in-1982.html)
0 Vind ik leuk's
1986 meegedaan voor het eerst 1990 verliezend finalist en 1994 er ook bij 3 of 4
0 Vind ik leuk's
19 wk wedstrijden tel ik...
0 Vind ik leuk's
Het zijn er 21, volgens de stats van de website van FIFA.com
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.