Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Maradonna wordt 50! Win 10 euro vandaag!

En daar staan we even bij stil. Deze begenadigde en veelbesproken voetbalheld is nu onderdeel van een quiz. We geven je 10 vragen. Beantwoord deze allemaal goed en je pakt 10 euro op je rekening.

10 vragen mailen = 10 euro verdienen

https://nl.unibet.net/betting/article.do?contentId=73230

Ik stel voor dat iedereen ff een vraag opzoekt op internet in in dit topic zet. Ik pas dan de openingspost aan. graag even van te voren aangeven welke je gaat zoeken :)

Hier komen de vragen:
1. Welke filmmaker produceerde in 2008 een documentaire over Maradona?

2. Bij welke club maakte Diego zijn debuut en in welk jaar?

3. Hoeveel wedstrijden speelde Maradona op een wk eindronde?

4. Maradona moest op een abnormale manier afscheid nemen van zijn interlandcarriere. Wat was de reden?

5. In welk jaar werd Maradona bondscoach van de Argentijnen?

6. Op wie maakte Maradona tijdens het WK in 1982 een karatetrap die hem de rode kaart kostte?

7. Welke Cup won Maradona nooit als speler?

8. Wat is de titel van de autobiografie van Maradona?

9. Op het ritme van welk popliedje deed Maradona zijn beruchte warming-up tijdens de finale tussen Bayern München en Napoli?

10. Op welke datum en jaartal won Napoli voor het eerst de 'scudetto' met Maradona?


Antwoorden
1.Emir Kusturica
2.1976 debuteert Maradona in de Argentijnse eerste divisie bij Argentinos Juniors
3.21 wedstijden
4. geschorst door de FIFA wegens drugsgebruik tijdens het WK in de Verenigde Staten
5.2008
6. Joao Batista da Silva
7.Europacup 1
8. I am Diego
9.Opus - life is live
10.10 mei 1987


Voorwaarden en bepalingen

Er is per vraag slechts 1 antwoord mogelijk

Er mag slechts 1 keer per deelnemer deelgenomen worden, en slechts 1 inzending van antwoorden naar nederland@unibet.com wordt per deelnemer geaccepteerd

Deelnemers moeten lid zijn van Unibet en hun gebruikersnaam of klantennummer in de mail vermelden

Algemene Unibet voorwaarden zijn van toepassing



0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar onzemichael
Country flagonzemichael in 29-10-2010 15:03 Acties en spellen
in 29-10-2010 15:03 Acties en spellen
71 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
en die zullen het wel goed hebben :p
0 Vind ik leuk's
http://www.planetworldcup.com/CUPS/1982/wc82index.html ook nog een geoede link

1982: 5 wedstrijden iig
0 Vind ik leuk's
[quote]

klopt dit? Want ik lees dit op wikipedia van Napoli:

In 1990 werd de landstitel voor de tweede keer binnen gehaald. Datzelfde jaar vond het WK plaats in Italië. Maradona spoorde de Napolitanen aan om te supporteren voor Argentinië in plaats voor Italië waarvan het team voornamelijk was opgesteld met spelers uit Noord-Italië. De tifosi van Napoli reageerden met een spandoek waarop stond "Maradona, jij bent onze liefde, maar Italië is ons bloed". Maradona was ontroerd omdat het stadion van Napoli het enige was dat het Argentijnse volkslied niet uitfloot.

Een jaar later werd Maradona betrapt op het gebruik van cocaïne en verliet de club die in een financiële crisis zat. Maradona zal ongetwijfeld voor eeuwig als beste speler van de club geboekstaafd staan en zelf zei hij dat zijn liefde voor Napoli bijna zo groot is als zijn thuisteam Boca Juniors.

--------
1990+1=1991?

Dit staat op www.diego-maradona.nl

# 1970 - begint als 10-jarige te spelen bij het plaatselijk jeugdelftal Estrella Roja
# 1976 - debuteert in de Argentijnse Eerste divisie bij Argentinos Juniors
# 1981 - gaat spelen voor Boca Juniors
# 1982 - transfer naar FC Barcelona, Spanje
# 1984 - transfer naar AS Napoli, Italië
# 1986 - Argentinië wordt wereldkampioen.
# 1991 - wordt geschorst wegens Cocaïnegebruik
# 1992 - transfer naar Sevilla, Spanje
# 1993 - transfer naar Newell's Old Boys, Argentinië
# 1994 - geschorst door de FIFA wegens drugsgebruik tijdens het WK in de Verenigde Staten
# 1995 - keert terug naar Boca Juniors
# 1997 - einde carrière
0 Vind ik leuk's
[quote]Het zijn er 21, volgens de stats van de website van FIFA.com
21 tel ik ook HANDMATIG haha dus dat is goed :)
0 Vind ik leuk's
Vraag 4:

Maradona returned to the field with the Boca Juniors in July 1997. Boca played Racing Club in front of a near capacity crowd. A calf-muscle strain had the 36-year-old Maradona leaving the field twice during the game. While a rigorous training program had left him in top physical shape, there were serious doubts about his overall health. One doctor speculated that Maradona had sustained permanent brain damage from cocaine abuse.

On October 29, 1997, Maradona announced his retirement from the balcony of his home in Buenos Aires. He claimed that powerful people were trying to frame him for drug use in order to make him leave the game. He was quitting to protect himself and his family. Argentine sports journalist Pablo Llonto told the international press that Maradona would have been left alone to play out his career had he not been so outspoken. Indeed, he remained outspoken to the last, listing the names of the people he held responsible for encouraging the early end of his career.
0 Vind ik leuk's
Maar dit staat er op de site van de BBC:

His playing career continued until 24 August, 1997, when, playing against his old club Argentinos Juniors, he once again failed a drugs test
0 Vind ik leuk's
Maar vraag 4 gaat over zijn interland carrierre.
Dan is het antwoord dat hij tijdens het wk van '94 werd geschorst door de Fifa wegens drugsgebruik.
0 Vind ik leuk's
geschorst door de FIFA wegens drugsgebruik tijdens het WK in de Verenigde Staten


Ik denk dat dat goed is. Hij speelde toen het laatste groepsduel al niet meer mee. :)
0 Vind ik leuk's
Klopt inderdaad, helemaal over dat woordje 'interland' heen gelezen. Denk dat we nu compleet zijn!
0 Vind ik leuk's
Goed werk heren! Wat is de definitieve lijst? Ik profiteer even mee als dat mag... ;)
0 Vind ik leuk's
Aziatisch gehandicapt

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.