• /
  • Forum /
  • Algemeen /
  • Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Beste leden,


Dit gaat over de bookmaker Betrebels.com


Ik heb een vraag met betrekking tot de wetgeving in zowel Nederland als in andere landen. In dit geval is dat denk ik, Malta, aangezien zij een licentie hebben van Malta.


Allereerst voordat ik het probleem helemaal uitleg, heb ik altijd begrepen dat als twee partijen een afspraak maken, of dit nou mondeling is of schriftelijk, dat deze wettelijk bindend is. Schriftelijk is natuurlijk altijd beter aangezien dit kan dienen als bewijsmateriaal, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik een afspraak met jou maak en we gaan er beiden mee akkoord, dat deze staat en dat we ons houden aan de afgesproken consequenties.


Ik zal het namelijk kort proberen te schetsen.

Ik speelde vanavond een 2 fold bet van €200. Dit was live en duurt dan altijd even voordat deze wordt geaccepteerd. Dit duurde inmiddels langer dan een minuut en toen ik de pagina na een minuut refreshte, zag ik dat mijn balance ineens helemaal op was. Toen ik ging kijken zag ik dat hun systeem, zonder dat ik dit natuurlijk wilde, 8 unique (met bet IDs en al) bets had aangemaakt van €200 per stuk. Ik schrok mij dood want ineens speelde ik met €1600 inzet in plaats van €200 dus ik ben linea recta die livechat ingegaan om verhaal te halen. Daar bleek dat die persoon aan zijn kant niet kon zien dat er fouten waren en het leek hem zelfs gewoon in orde. Hij bood toen direct aan dat hij 7 van de 8 bets kon cancellen. Ik heb toen gezegd dat hij ze mocht laten staan, maar dat ik er wel op stond dat we gingen uitzoeken hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Ik vind dit namelijk echt een hele immense error die echt nooit zou mogen gebeuren op een bookmaker. Kans was namelijk dat als ik €3000 balance had gehad, dat hij misschien wel 15 keer mijn bet van €200 heeft geplaatst. Maar goed, hij zei toen, omdat ik bevestigde dat de bets mochten blijven staan (aangezien 1 van mijn teams net hadden gescoord in mijn voordeel) dat de bets valide waren en niet meer konden worden geannuleerd. Nog geen minuut later scoorde de tegenstander weer 1-1 en was mijn bet op dat moment dus fout. Ik vroeg hem of hij de bets nog kon annuleren, maar hij wees me er op dat ik had aangegeven de bets valide te willen houden, en dat hij ze niet meer kon en/of mocht annuleren. Toen begon natuurlijk de stres want met nog 15 minuten op de klok had ik ineens veel geld ingezet. Gelukkig maakte mijn team alweer heel snel de 2-1 en stond ik weer op winnen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd (met nog meer dan 10 minuten op de klok) dat wat de uitkomst van mijn bet ook zou worden, ik wilde dat hij of een supervisor die daar op dat moment was, zou bevestigen dat alle 8 de bets valide waren en door zouden gaan. Ook dus als ik verloren zou hebben. En dit heeft hij zwart op wit tot tweemaal toe in de chat bevestigd. Dit bewijs heb ik dan dus ook. Toen de wedstrijden over waren had ik gewonnen en werden alle 8 de bets uitbetaald op mijn account. Ik had die chatwerker nog beloofd om hun te mailen zodat ze konden uitzoeken hoe dit überhaupt ooit heeft kunnen gebeuren. Maar tijdens het schrijven van mijn mail kreeg ik (nadat Betrebels dus doorhad dat ze in 1 keer €4800 lichter waren ipv €600) een mail met daarin uitleg over hun zogenaamde waterdichte terms en conditions dat als er een fout was gemaakt dat ze het recht hebben dit terug te draaien. Voordat je reageert onder mijn bericht, dat terms heilig zijn en dat ik die geaccepteerd heb, wil ik je zeggen dat ik dat natuurlijk heel goed begrijp. Waar het mij nu om gaat is dat ik zwart op wit een afspraak heb gemaakt (terwijl de bet dus toen momenteel in hun voordeel was bij 1-1 stand) dat de bets valide zouden blijven en niet zouden worden geannuleerd. Tot twee keer toe. Leuk en aardig dat je dan naar je terms verwijst, maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken, dat als de uitkomst hun kant was opgevallen, en ze hadden €1600 van mij gewonnen, dan hadden ze die dus nooit terugbetaald en als ik dan was komen klagen dat ik mijn geld terug had gewild dan durf ik te wedden dat ze mij hadden verwezen naar de chat met de medewerker waar ik zelf heb aangegeven de bets staande te willen houden en niet te willen annuleren. Hoe dan ook, de grote bookmaker heeft voordeel op de kleine klant die in weze niets kan beginnen.


Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, als ze 100% in hun recht staan, dan kan ik hoog en laag springen en zal ik het moeten accepteren, ook al hebben we het hier over 2! maandsalarissen, maar het gaat mij er om dat ik een afspraak heb gemaakt met iemand die acteerde in de naam van Betrebels die zwart op wit bevestigd is en bewezen kan worden. Je mag natuurlijk altijd je mening geven hoe jij hierover denkt, maar ik hoop dat hier ook mensen rondlopen die verstand hebben van de wet en of die misschien enig idee hebben of ik enig recht van spreken heb door deze gemaakte afspraak.


0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar gerardm1985
Country flaggerardm1985 in 8-09-2019 22:54 Algemeen
in 8-09-2019 22:54 Algemeen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Even los van het hele verhaal omtrent de documenten en security check, wat ik niet begrijp is waarom ze je niet willen uitbetalen. De bets die je hebt geplaatst waren toch gewoon geplaatst je bevestigd door jou? Het bedrag was van je account afgeschreven en ingezet. Of dit nou een foutje van jou is geweest of niet, doet er niet toe. Als weddenschappen eenmaal zijn geplaatst zijn die niet te veranderen, staat als het goed is ook in de reglementen. Waarop baseren zij zich nu om je winsten niet uit te betalen?

1 Vind ik leuk's

@toto.


Dat probleem wat jij nu bescrhijft is trouwens probleem 1 vd 2. Daar buigt eCOGRA zich nu over. Maar om antwoord te geven. Ik wilde oorspronkelijk 1 bet vam €200 plaatsen en door een fout in hun systeem werd hij 8x€200 geplaatst. Toen heb ik dus in de chat besproken dat we dit zo zouden laten.


Maar dat uitbetaal probleem is met €2000 die niets met die 8 bets te maken hebben. Heb echt het idee dat ze me gewoon pesten nu en alles doen om me dwars te zitten door allemaal nutteloze dingen aan te vragen in de hoop me niet uit te hoeven betalen

0 Vind ik leuk's

@voetbalwedden support,


Hebben jullie al een update voor mij?

0 Vind ik leuk's
Op vr. 13 sep. 2019, 13:44 schreef gerardm1985:

Ik snap je punt altaid, maar het houd niet op. Want hierna gaan ze weer om het volgende vragen. En ik heb dus al een screenshot gestuud zonder geblokkeerde inhoud, en nu willen ze weer iets van Neteller waar ik niet eens iets mee gedaan heb. Straks willen ze nog al mijn telefoon en whatsapp gegevens hebben? Ze blijven maar vragen, en ik vind dat best, maar wel zolang het binnen de KYC procedure valt. Ik blijf bezig met hen. Iemand moet ze een keer een halt toeroepen toch?

Groot gelijk .Nog een geluk dat je geen dame van lichte zeden hebt betaald met uw skrill account. Anders hadden ze nog een review gewenst. En idd vrij bizar dat VW zo "makkelijk" meegaat in het verhaal van de bookie.


In het weekend is de support hier niet echt actief. Je zult moeten wachten tot maandag vrees ik om een update te krijgen.

0 Vind ik leuk's
There will be more like me, I promise you. And we will bring hell to you and your kind. And my conscience is clear. I have no regrets. I live forever. I go to a better place.
Op za. 14 sep. 2019, 22:04 schreef gerardm1985:

@voetbalwedden support,


Hebben jullie al een update voor mij?

Nee, helaas geen (bevrijdend) nieuws. Het lijkt op een impasse uit te lopen.


Je kunt het proberen aan te vechten of het verzoek honoreren.


Het gaat inderdaad niet alleen om je Skrill, ook je/het gebruikte neteller account wordt onderzocht. Zover wij begrepen ivm mogelijke dubbele accounts, ze verwijzen in ieder geval naar deze term:


3.9 The client must not place bets on behalf of third parties. Any bet placed with the intention of defrauding BetRebels and/or placed or received (with no written consent) from/by any bookmaker, betting syndicate and/or party, association, family group and/or under the advice of any other person or association can be voided at any time, including after the result of the event. Any member of a federation, professional athletes/ex athletes, managers, associates or card-carrying members of sporting companies and/or any employee of companies organising or managing any public or private competition is forbidden to place or accept bets, either directly or via a third party even through the persons authorized to receive them, who have access to the results of such official matches organized by sports associations or competitions offered by the company. It is also forbidden to the employees, directors or shareholders of BetRebels to place bets directly or via third party even at those authorised to receive them.

0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)
Op za. 14 sep. 2019, 22:19 schreef matching117:En idd vrij bizar dat VW zo "makkelijk" meegaat in het verhaal van de bookie.

Zoals eerder aangeven zijn dit soort issues lastig om op te lossen. Enerzijds omdat we geen rechtstreeks contact met de afdeling die dit soort tickets afwerkt, anderzijds omdat veel informatie niet wordt vrijgegeven.

0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)
Op za. 14 sep. 2019, 22:19 schreef matching117:
Op vr. 13 sep. 2019, 13:44 schreef gerardm1985:

Ik snap je punt altaid, maar het houd niet op. Want hierna gaan ze weer om het volgende vragen. En ik heb dus al een screenshot gestuud zonder geblokkeerde inhoud, en nu willen ze weer iets van Neteller waar ik niet eens iets mee gedaan heb. Straks willen ze nog al mijn telefoon en whatsapp gegevens hebben? Ze blijven maar vragen, en ik vind dat best, maar wel zolang het binnen de KYC procedure valt. Ik blijf bezig met hen. Iemand moet ze een keer een halt toeroepen toch?

Groot gelijk .Nog een geluk dat je geen dame van lichte zeden hebt betaald met uw skrill account. Anders hadden ze nog een review gewenst. En idd vrij bizar dat VW zo "makkelijk" meegaat in het verhaal van de bookie.


In het weekend is de support hier niet echt actief. Je zult moeten wachten tot maandag vrees ik om een update te krijgen.

Ja ik vind het ook belachelijk... Ik moest wel lachen om je woordkeuze haha! Bedankt daarvoor.

0 Vind ik leuk's
Op ma. 16 sep. 2019, 08:55 schreef vw-support:
Op za. 14 sep. 2019, 22:04 schreef gerardm1985:

@voetbalwedden support,


Hebben jullie al een update voor mij?

Nee, helaas geen (bevrijdend) nieuws. Het lijkt op een impasse uit te lopen.


Je kunt het proberen aan te vechten of het verzoek honoreren.


Het gaat inderdaad niet alleen om je Skrill, ook je/het gebruikte neteller account wordt onderzocht. Zover wij begrepen ivm mogelijke dubbele accounts, ze verwijzen in ieder geval naar deze term:


3.9 The client must not place bets on behalf of third parties. Any bet placed with the intention of defrauding BetRebels and/or placed or received (with no written consent) from/by any bookmaker, betting syndicate and/or party, association, family group and/or under the advice of any other person or association can be voided at any time, including after the result of the event. Any member of a federation, professional athletes/ex athletes, managers, associates or card-carrying members of sporting companies and/or any employee of companies organising or managing any public or private competition is forbidden to place or accept bets, either directly or via a third party even through the persons authorized to receive them, who have access to the results of such official matches organized by sports associations or competitions offered by the company. It is also forbidden to the employees, directors or shareholders of BetRebels to place bets directly or via third party even at those authorised to receive them.

Ah kijk.


Nu komt de aap uit de mouw. Ze vertellen jullie dus wel degelijk meer dan aan mijzelf, want mij is dit dus helemaal niet verteld. Wel 'grappig' dat ze het nu daar op gooien want zo kunnen we bezig blijven. Er is altijd wel iemand in de wereld die het tegenovergestelde van een ander heeft gezet en zo kun je weer lekker naar die terms wijzen. Jullie mogen met alle liefde mijn betslips zien (graag zelfs) maar ik heb altijd op 3 of 4 folds of zelfs grotere betslips gewed. Onmogelijk dus om met iemand samen te werken die dan het tegenovergestelde zou zetten om hier profijt uit te halen. Toch ben ik het met matching eens en ben ik verbaasd hoe makkelijk jullie je laten afschepen. Jullie zijn deze samenwerking aangegaan met hen terwijl er talloze klachten zijn. Las dit weekend nog een topic van mensen die de bonus überhaupt niet eens hebben gekregen.


Ik zou het oprecht waarderen als jullie iets meer 'ballen' toonden en hier tegenin gaan op (nogmaals) basis van wet en regelgeving. Ze kunnen naar alle terms wijzen die ze hebben, maar het is gewoon niet toegestaan om dit soort dingen te vragen. Mijn Neteller staat totaal buiten kijf in dit verhaal en zoals ik al zei, ik kan ze met alle liefde ook daar een screenshot van sturen, maar je kunt er de donder op zeggen dat ze dan wel weer iets nieuws gaan verzinnen en vragen. Het houd gewoon niet op...


Ik ben oprecht benieuwd, en ik zou dat echt heel tof vinden als jullie dit eerlijk wilden schrijven, wat jullie overall mening is van deze bookmaker na alle klachten die iedereen hier heeft en na die kunstjes die ze nu al keer op keer flikken. Is geld voor jullie belangrijker of jullie leden? Want jullie verdienen duidelijk geld aan elkaar, maar is dat ook echt het belangrijkste voor jullie?

2 Vind ik leuk's
Op vr. 13 sep. 2019, 14:09 schreef gerardm1985:

Leggen jullie mij maar uit wat ze met mijn neteller account moeten. Daarnaast heb ik niet eens een neteller account... Dus hoe ga ik dat doen dan? (Ook al blijf ik bij mijn mening dat het hun zaak niet is.

Op vr. 13 sep. 2019, 13:44 schreef gerardm1985:

En ik heb dus al een screenshot gestuud zonder geblokkeerde inhoud, en nu willen ze weer iets van Neteller waar ik niet eens iets mee gedaan heb. 

Op ma. 16 sep. 2019, 11:11 schreef gerardm1985:Mijn Neteller staat totaal buiten kijf in dit verhaal en zoals ik al zei, ik kan ze met alle liefde ook daar een screenshot van sturen, maar je kunt er de donder op zeggen dat ze dan wel weer iets nieuws gaan verzinnen en vragen. Het houd gewoon niet op...

Even voor de goede orde: heb je nou wel of niet een neteller account? Waarschijnlijk vragen ze ernaar omdat daarmee op je Skrill account is gedeposit.


Of dit ver gaat? Absoluut. Of het vaker voorkomt, helaas wel. Alleen gebeurt het zelden zonder een gegronde reden of een vermoeden van een of andere inbreuk op de t&c.


We kunnen af en toe iets van informatie lospeuteren, alleen hebben wij logischerwijs geen direct contact met de afdeling die dit soort zaken oppakt. Wat er intern wordt besproken en hoe of waar je precies voor geflagt bent, durf ik dus ook niet te zeggen.


Nogmaals: je kunt een klacht indienen bij de MGA of nog eentje bij de eCOGRA - of je kunt het verzoek honoreren.


Dan onze mening: helaas (maar uiteraard ook begrijpelijk) worden vaak louter klachten over bookmakers zo uitgebreid gemeld. Als we puur en alleen daarop zouden afgaan, kunnen we vrijwel alle bookies uitsluiten.

1 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)
Op ma. 16 sep. 2019, 11:59 schreef vw-support:
Op vr. 13 sep. 2019, 14:09 schreef gerardm1985:

Leggen jullie mij maar uit wat ze met mijn neteller account moeten. Daarnaast heb ik niet eens een neteller account... Dus hoe ga ik dat doen dan? (Ook al blijf ik bij mijn mening dat het hun zaak niet is.

Op vr. 13 sep. 2019, 13:44 schreef gerardm1985:

En ik heb dus al een screenshot gestuud zonder geblokkeerde inhoud, en nu willen ze weer iets van Neteller waar ik niet eens iets mee gedaan heb. 

Op ma. 16 sep. 2019, 11:11 schreef gerardm1985:Mijn Neteller staat totaal buiten kijf in dit verhaal en zoals ik al zei, ik kan ze met alle liefde ook daar een screenshot van sturen, maar je kunt er de donder op zeggen dat ze dan wel weer iets nieuws gaan verzinnen en vragen. Het houd gewoon niet op...

Even voor de goede orde: heb je nou wel of niet een neteller account? Waarschijnlijk vragen ze ernaar omdat daarmee op je Skrill account is gedeposit.


Of dit ver gaat? Absoluut. Of het vaker voorkomt, helaas wel. Alleen gebeurt het zelden zonder een gegronde reden of een vermoeden van een of andere inbreuk op de t&c.


We kunnen af en toe iets van informatie lospeuteren, alleen hebben wij logischerwijs geen direct contact met de afdeling die dit soort zaken oppakt. Wat er intern wordt besproken en hoe of waar je precies voor geflagt bent, durf ik dus ook niet te zeggen.


Nogmaals: je kunt een klacht indienen bij de MGA of nog eentje bij de eCOGRA - of je kunt het verzoek honoreren.


Dan onze mening: helaas (maar uiteraard ook begrijpelijk) worden vaak louter klachten over bookmakers zo uitgebreid gemeld. Als we puur en alleen daarop zouden afgaan, kunnen we vrijwel alle bookies uitsluiten.

Ik heb wel een neteller account, alleen ik heb er niets mee gedaan. Dus het tonen heeft echt totaal geen zin.


Wat mij wel stoort, is dat jullie mij hier dus op basis van wet en regelgeving gelijk geven, want het MAG dus niet, maar verder willen jullie het niet voor mij opnemen en blijven jullie hun toch een soort van steunen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben al blij dat jullie wilden bemiddelen, maar hoe kun je een bookmaker steunen die de regels overtreed? Ik heb oprecht niets gedaan wat hun regels overtreed, echt niet, en wil dus echt meehelpen met hun KYC procedure, maar wel zolang het binnen de lijnen blijft zoals ik al aangaf. Wat was hun antwoord toen jullie hen vertelden dat het verboden is om die informatie over mijn Neteller op te vragen?


Want ik heb het al gezegd, als dat de enige manier is om die KYC procedure door te komen, wil ik ze dat best geven, maar dit is het niet, ik weet het gewoon zeker. Ze gaan niks vinden, dus verzinnen ze wel weer iets anders, en ik wil weten waar het ophoud. Plus daarnaast dat ze gewoon de wet overtreden door iets van mij te eisen, en als ik dat dan weiger te geven, zoals nu, negeren ze me al 3 dagen volkomen. Ze hebben op mijn laatste 3 mails niet meer gereageerd nadat ik hen vroeg op basis van welke grond zij denken mijn Neteller account screenshots te kunnen eisen. Kortom, ze weten dat ik hun heb, en dan gaan ze me maar negeren terwijl zij mijn geld vast hebben staan.


Ik snap oprecht nog steeds niet dat jullie geen afstand van deze bookmaker willen doen terwijl je zelf doodleuk toegeeft dat wat ze van mij vragen niet is toegestaan. En even serieus, zeg eerlijk. Hoeveel VW leden heeft ooit van deze bookmaker gehoord voordat jullie er reclame voor gingen maken? Niemand lijkt me, of in ieder geval heel weinig mensen. Dat zegt mij ook alweer genoeg dat deze bookmaker gewoon niet legitiem is.


Ik zou het echt heel erg waarderen als jullie namens mij nog 1 keer contact op wilt nemen met de mededeling dat ze dit wettelijk niet mogen vragen en of ze de KYC procedure willen voortzetten zonder mijn neteller. En als ze er 100% op staan dat ze het toch willen, dan wil ik die best geven, omdat ik van dit gezeik af wil zijn, maar dan wil ik wel zeker weten dat dit het was, en dat ze niet weer iets nieuws gaan verzinnen om me bezig te houden.


Kunnen jullie dat please voor mij doen? Want op mij reageren ze niet meer en ik ben echt ten einde raad ...

1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.