• /
  • Forum /
  • Algemeen /
  • Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Betrebels: hulp nodig op basis van wet en regelgeving en account

Beste leden,


Dit gaat over de bookmaker Betrebels.com


Ik heb een vraag met betrekking tot de wetgeving in zowel Nederland als in andere landen. In dit geval is dat denk ik, Malta, aangezien zij een licentie hebben van Malta.


Allereerst voordat ik het probleem helemaal uitleg, heb ik altijd begrepen dat als twee partijen een afspraak maken, of dit nou mondeling is of schriftelijk, dat deze wettelijk bindend is. Schriftelijk is natuurlijk altijd beter aangezien dit kan dienen als bewijsmateriaal, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat als ik een afspraak met jou maak en we gaan er beiden mee akkoord, dat deze staat en dat we ons houden aan de afgesproken consequenties.


Ik zal het namelijk kort proberen te schetsen.

Ik speelde vanavond een 2 fold bet van €200. Dit was live en duurt dan altijd even voordat deze wordt geaccepteerd. Dit duurde inmiddels langer dan een minuut en toen ik de pagina na een minuut refreshte, zag ik dat mijn balance ineens helemaal op was. Toen ik ging kijken zag ik dat hun systeem, zonder dat ik dit natuurlijk wilde, 8 unique (met bet IDs en al) bets had aangemaakt van €200 per stuk. Ik schrok mij dood want ineens speelde ik met €1600 inzet in plaats van €200 dus ik ben linea recta die livechat ingegaan om verhaal te halen. Daar bleek dat die persoon aan zijn kant niet kon zien dat er fouten waren en het leek hem zelfs gewoon in orde. Hij bood toen direct aan dat hij 7 van de 8 bets kon cancellen. Ik heb toen gezegd dat hij ze mocht laten staan, maar dat ik er wel op stond dat we gingen uitzoeken hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Ik vind dit namelijk echt een hele immense error die echt nooit zou mogen gebeuren op een bookmaker. Kans was namelijk dat als ik €3000 balance had gehad, dat hij misschien wel 15 keer mijn bet van €200 heeft geplaatst. Maar goed, hij zei toen, omdat ik bevestigde dat de bets mochten blijven staan (aangezien 1 van mijn teams net hadden gescoord in mijn voordeel) dat de bets valide waren en niet meer konden worden geannuleerd. Nog geen minuut later scoorde de tegenstander weer 1-1 en was mijn bet op dat moment dus fout. Ik vroeg hem of hij de bets nog kon annuleren, maar hij wees me er op dat ik had aangegeven de bets valide te willen houden, en dat hij ze niet meer kon en/of mocht annuleren. Toen begon natuurlijk de stres want met nog 15 minuten op de klok had ik ineens veel geld ingezet. Gelukkig maakte mijn team alweer heel snel de 2-1 en stond ik weer op winnen. Ik heb hem toen expliciet gevraagd (met nog meer dan 10 minuten op de klok) dat wat de uitkomst van mijn bet ook zou worden, ik wilde dat hij of een supervisor die daar op dat moment was, zou bevestigen dat alle 8 de bets valide waren en door zouden gaan. Ook dus als ik verloren zou hebben. En dit heeft hij zwart op wit tot tweemaal toe in de chat bevestigd. Dit bewijs heb ik dan dus ook. Toen de wedstrijden over waren had ik gewonnen en werden alle 8 de bets uitbetaald op mijn account. Ik had die chatwerker nog beloofd om hun te mailen zodat ze konden uitzoeken hoe dit überhaupt ooit heeft kunnen gebeuren. Maar tijdens het schrijven van mijn mail kreeg ik (nadat Betrebels dus doorhad dat ze in 1 keer €4800 lichter waren ipv €600) een mail met daarin uitleg over hun zogenaamde waterdichte terms en conditions dat als er een fout was gemaakt dat ze het recht hebben dit terug te draaien. Voordat je reageert onder mijn bericht, dat terms heilig zijn en dat ik die geaccepteerd heb, wil ik je zeggen dat ik dat natuurlijk heel goed begrijp. Waar het mij nu om gaat is dat ik zwart op wit een afspraak heb gemaakt (terwijl de bet dus toen momenteel in hun voordeel was bij 1-1 stand) dat de bets valide zouden blijven en niet zouden worden geannuleerd. Tot twee keer toe. Leuk en aardig dat je dan naar je terms verwijst, maar ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken, dat als de uitkomst hun kant was opgevallen, en ze hadden €1600 van mij gewonnen, dan hadden ze die dus nooit terugbetaald en als ik dan was komen klagen dat ik mijn geld terug had gewild dan durf ik te wedden dat ze mij hadden verwezen naar de chat met de medewerker waar ik zelf heb aangegeven de bets staande te willen houden en niet te willen annuleren. Hoe dan ook, de grote bookmaker heeft voordeel op de kleine klant die in weze niets kan beginnen.


Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, als ze 100% in hun recht staan, dan kan ik hoog en laag springen en zal ik het moeten accepteren, ook al hebben we het hier over 2! maandsalarissen, maar het gaat mij er om dat ik een afspraak heb gemaakt met iemand die acteerde in de naam van Betrebels die zwart op wit bevestigd is en bewezen kan worden. Je mag natuurlijk altijd je mening geven hoe jij hierover denkt, maar ik hoop dat hier ook mensen rondlopen die verstand hebben van de wet en of die misschien enig idee hebben of ik enig recht van spreken heb door deze gemaakte afspraak.


0 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar gerardm1985
Country flaggerardm1985 in 8-09-2019 22:54 Algemeen
in 8-09-2019 22:54 Algemeen
46 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

^ Vooropgesteld: we snappen je frustratie en irritatie en hopen dat je op een of andere manier hier nog iets uit kunt halen. Dus houd ons vooral op de hoogte.


Of een chatgesprek met een medewerker zwaarder gaat wegen dan de terms and conditions valt te betwisten. Maar dat de support medewerker er plat gezegd een potje van heeft gemaakt, staat buiten kijf.


Ik vermoed alleen wel dat de 7 bets die je per abuis hebt gespeeld, hoe dan ook waren gevoid - dus ongeacht de uitkomst. In dit geval valt het alleen de verkeerde kant voor je op (understatement).

1 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)

Snap sowieso niet zo goed dat, je met al die snelle withdrawal/deposit options tegewoordig, 1.8k bij een bookmaker parkeert, helemaal 1 als deze

0 Vind ik leuk's

Die support medewerker krijgt eerder een lintje dan een berisping hoor. Hij gaf Gerard de kans om het in eerste instantie te laten blokkeren. Vervolgens heeft hij een overeenstemming afgesloten zonder dat dit uberhaupt een echte overeenstemming was. Die gozer weet echt ongeveer wel wat er in de T&C staat, maar hield zich gewoon even van de domme. Als de weddenschap fout was geweest was er echt geen void gekomen.


Wees blij dat je deze Russische roulette hebt overleefd en sluit je account daar.

1 Vind ik leuk's

Het is zeker frustrerend als je een mooie winst door je neus geboord ziet door fouten van een bookie (bet meerdere keren ongewild inzetten, onbetrouwbare info van chatmedewerker,...). En de T&C die we allen met een snel vinkje aanvaarden zegt bijna altijd dat de bookie kan doen wat hij wilt, of daar komt het toch meestal op neer. Ik heb wel dat indruk dat bookmakers met Belgische licentie meer behulpzaam zijn bij problemen en minder knoeien.


In ieder geval veel sterkte met je zaak gewenst Gerard, wie weet komt er nog wat uit de bus.

Bericht gewijzigd door thomas2x4u op wo 11 sep. 2019, 09:29
0 Vind ik leuk's
Whenever the question is “why?” – the answer is “money.” Whenever the question is about football referees, the answer is “incompetence.”

Nieuwe update.


Inmiddels heeft eCOGRA contact met mij opgenomen vandaag en gevraagd om extra info om mijn verhaal te onderbouwen. Ik heb hen de chat transcripts gestuurd en wacht nu op antwoord.


Inmiddels is het nu verder geëscaleerd, en mocht ik er nu niet uit gaan komen (ik ben momenteel nog bezig) dan wil ik echt de hulp gaan inschakelen van Voetbalwedden support. Een korte schets van het tweede probleem wat ik nu ondervind.


Mijn eerste verhaal speelde zich af op het moment dat ik ook nog de welkomstbonus aan het rondspelen was waar VW reclame voor maakte. Ik had mijn account al helemaal laten verifiëren op basis van mijn rijbewijs en een bewijs van mijn adres. Na het rondspelen en dus nog niet krijgen van dat extra geld kwam ik uit op een totaal van €2000. Omdat ik maar maximaal €1500 mocht laten uitbetalen heb ik dit nu 4 dagen geleden gedaan. Telkens heb ik maar niets gehoord en in de afgelopen 4 dagen heb ik 3 keer contact opgenomen betreft mijn uitbetaling. Ik vroeg aan de livechat waarom het zo lang duurde en of ze mij misschien 'terug wilden pakken' nadat ik naar de MGA ben gestapt betreft het eerste probleem maar die vrouw verzekerde me van niet. Een uur geleden kwam dan eindelijk de verlossende mail. Op basis van mogelijke verdenking van het overtreden van de terms (ze hebben niet gezegd wat) zou men het recht hebben een volledige security check uit te voeren. Ze wilden nu een bewijs van mijn betaling (laatste 6 maanden) en een selfie met ID naast gezicht. Dit is niet de eerste keer dat een bookmaker mij dit vraagt, dus heb ik direct een selfie gestuurd samen met een screenshot met daarop alleen de storting naar hen toe. Mijn balans en andere transacties heb ik gemaskeerd. Waarom? Omdat het hun geen reet aangaat en een bookmaker nog nooit moeilijk hierover heeft gedaan aangezien het hun puur (hoort) te gaan dat ik kan bewijzen dat het mijn account is en dat de transactie van mij komt.


Natuurlijk kreeg ik zojuist een nieuwe mail:

'Thank you for sending to us the documents requested.

Kindly note that all data and all transactions (including recipients, senders and amounts) should be visible and included in the statement. Please also note that the dates selected (see previous emails) should also be visible.

If you need to take screenshots of more than one page, please make sure that the last transaction of each page is also displayed in the next one, so that we can confirm that everything is visible.'


Na dit gelezen te hebben ben ik echt geschokt. Ik weet 99.9% zeker dat zij het recht niet eens hebben dit te vragen. Ik snap absoluut dat zij dit soort screenshots mogen/moeten vragen om als bewijs te gebruiken dat ik kan aantonen dat ik ben wie ik zeg te zijn, maar dit gaat hun niks aan en mogen ze gewoon niet vragen. Omdat ik niets te verbergen heb en ik dit niet verder uit de hand wil laten lopen (ik wil die €2000 echt gewoon hebben want ook dat is onwijs veel geld) heb ik nu maar voldaan aan haar vraag en de originele screenshot gestuurd. Maar ik ben oprecht geschrokken van de manier waarop deze bookmaker zaken doet en regels blijft overtreden.


Mochten ze nog moeilijker gaan doen, dan wil ik bij deze verzoeken dat VW support echt gaat bemiddelen voor mij en zich gaat afvragen of dit een partij is waar je wel zaken mee wilt doen. Ik snap dat jullie geld verdienen aan deze bookmaker door ons als affiliate zijnde, maar dit is wat mij betreft echt een bookmaker waar ik na mijn uitbetaling nooit meer iets mee te maken wil hebben.

3 Vind ik leuk's

Naar deze omstandigheden, goed bezig Gerard. Je zal er niet veel aan hebben maar wilde je toch een compliment geven: Dat je voor je recht en tegen het steeds meer voorkomende onrecht van bookmakers in gaat omdat ze gewoon met jouw geld spelen. Ik kan mij wat betreft VW niet voorstellen dat er niks gebeurt want het is voor alle partijen aantoonbaar slechte reclame. En het komt overigens steeds vaker voor en wat mij betreft, gewoon een mening, moet je als VW, bij aantoonbaar gelijk klant, direct bannen die hap. Echter, bij comeon, een eerdere bookmaker, heeft het ook echt lang geduurd voordat VW overtuigd was of in ieder geval, dat ze van de site zijn gebonjourd. Succes allemaal.

2 Vind ik leuk's

Een security check noemen ze dat? Klinkt bijna alsof ze je pc wilden overnemen of je bankkaart code stelen. Vragen om binnen te dringen in private gegevens door te dreigen met geld niet uit te betalen, dat lijkt met wel een volledig foute praktijk...

2 Vind ik leuk's
Whenever the question is “why?” – the answer is “money.” Whenever the question is about football referees, the answer is “incompetence.”

Bij dit soort berichten twijfel ik altijd of ik wel een account moet maken. Aan de ene kant denk ik dan, ik wil niets met die site te maken hebben, aan de andere kant hoop je dan dat het bij mij niet gebeurt en dat ik wel gewoon geluk heb. Maar wat je nu beschrijft met wat ze eisen vind ik wel heel erg raar inderdaad. Heb nog nooit gezien dat je een betaalpagina niet bepaalde informatie die niet voor hun bestemd is mag blokkeren. Ik ben benieuwd hoe @Voetbalwedden hier in staat.

1 Vind ik leuk's
Op do. 12 sep. 2019, 20:24 schreef gerardm1985:

Omdat ik niets te verbergen heb en ik dit niet verder uit de hand wil laten lopen (ik wil die €2000 echt gewoon hebben want ook dat is onwijs veel geld) heb ik nu maar voldaan aan haar vraag en de originele screenshot gestuurd. 

@Gerard,


De bookmaker geeft aan dat je het document niet hebt opgestuurd, en ook weigert op te sturen.

1 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)

Beste support,


Ik begrijp jullie niet helemaal. Hebben jullie namens mij al contact gehad met de bookmaker? Ik heb namelijk net een mail terug en ben (mochten jullie dit nog niet gedaan hebben) bijna in staat jullie te vragen om bemiddeling. Men mailt namelijk een half uur geleden het volgende:


'Dear Gerard

It is necessary to send us also a copy of your Neteller statement (transaction history) of the last 6 months

Please feel free to contact us should you require any further assistance, via live chat or to cs@betrebels.com.'


Ik heb nu terug gemaild dat ik dit niet ga doen, omdat ze dit recht niet hebben en ik niet blijf meewerken aan deze belachelijke eisen.


Nogmaals, ik begrijp jullie laatste bericht niet helemaal want ik heb echt alles opgestuurd wat mij gevraagd is, en toon dit met alle liefde ook aan jullie. Wat zij nu al van mij hebben.

Dag 1:

Voorkant rijbewijs, achterkant rijbewijs, bewijs van woonadres. (Alle 3 direct geverifieerd)

Later op aanvraag:

Een screenshot van mijn skrill account met de transacties van de laatste 6 maanden.

Een selfie waarin ik mijn rijbewijs vasthoud.


Kortom, ze hebben alles wat ze vroegen en ik heb gewoon medewerking verleend. Dit begint echt de kant op te gaan van het laten zien van machtsvertoon en ik ben hier echt totaal niet van gediend. Ik hoop dat als men blijft hameren op ook de afschrift van mijn neteller account (die NIET gekoppeld is aan Betrebels, ik heb alleen met Skrill gestort) dat jullie voor mij willen bemiddelen. Want zoals de leden hierboven al beschreven, dit is te gek voor woorden en gewoon inbraak op mijn privacy.

Bericht gewijzigd door gerardm1985 op vr 13 sep. 2019, 09:25
1 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.